مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه

ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه

ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۶۴
کد مقاله
TXT164
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
بررسی ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه بر روی پارامترهای ساختاری آن
نام انگلیسی
DESCRIPTION OF F ABRIC THICKNESS AND ROUGHNESS ON THE BASIS OF F ABRIC
STRUCTURE P ARAMETERS
تعداد صفحه به فارسی
۱۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
ضخامت- پارچه تاری- پودی- مدل- ساختار- ناهمواری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Thickness- woven fabric- weave- model- structure- roughness
مرجع به فارسی
ژورنال تحقیقاتی AUTEX-
دانشگاه فنی لیبرک- دانشکده مهندسی نساجی- گروه تکنولوژی نساجی- لیبرک- جمهوری چک
مرجع به انگلیسی
AUTEX Research Journal- Technical University of Liberec- Faculty of  Textile Engineering- Department of  Textile  Technologies- Liberec- Czech Republic
کشور
چک

 

بررسی ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه بر روی پارامترهای ساختاری آن
چکیده
هدف این مقاله ارزیابی نحوه قرارگیری نخها درون پارچه و تاثیر آن بر روی خواص نهایی پارچه تاری- پودی بویژه برروی ضخامت و ناهمواری سطحی آن است. بافتها و مدلهای ساختاری قرارگیری نخها درون پارچه، موقعیتهای مختلف نخها درون پارچه و فشردگی نخها نه تنها برای طراحی نهایی محصول بلکه برای خواص نهایی محصول حائز اهمیت است. از دیدگاه بافندگی باید نحوه قرارگیری نخها در جهت طولی و عرضی و همچنین ابعاد و طرح واحد تکرار شونده در پارچه شناسایی شود.

کلمات کلیدی: ضخامت، پارچه تاری- پودی، مدل، ساختار، ناهمواری

 
مقدمه
قرارگیری دوطرفه دو دسته از نخها باعث بافت پارچه می شود.شیوه قرارگیری نخها تعیین کننده ساختار نهایی و فیزیکی خواص نهایی محصول است. شکل بافت اتصال دهنده نخها و هندسه آن بر اساس ابعاد و تعداد نخها در راپیت طرح و یا در واحد اتصال دهنده نخها  تعییر می کند.  کل فرایند بافندگی  شامل  تشکیل نقاط اتصال است. ابعاد و تنش این تقاط بصورت تدریجی از  نواحی  در حال بافت تا مناطق استراحت یافته درون پارچه تغییر میکند.  هرگونه ناهمگونی در تعادل نیروهای متغیر، در تغییر شکل نقاط اتصال، در ثبات بافت و … از روابط دو طرفه میان تنش و تغییرات هندسی راپیت طرح استنباط می شود. برای بافت پارچه ویژگی تکرار یکنواخت بافت طرح در سراسر عرض پارچه ، ویژگی مهمی است.
 
اندازه گیری ضخامت و ناهمواری سطحی پارچه  
اندازه گیری ناهمواری سطحی پارچه تاری- پودی بر اساس سیستم ارزیابی کاواباتا KES))
سیستم کاواباتا شامل یک سری از ابزارها برای اندازه گیری  خواص منسوجات است که پیش بینی خواص زیبایی پارچه را که از طریق زیردست احساس می شوند را امکانپذیر می سازد.  ابزار کاواباتا خواص کیفی زیردست پوشاک را بواسطه سنجش فیزیکی خواص مکانیکی وابسته به راحتی پوشاک کمی می­کند. ابزار کاواباتا با اعمال نیروی کم در تماس با پارچه، استحکام، سختی برشی (افتایش)، سختی  خمشی (انعطاف پذیری)، فشردگی( ضخامت، نرمی) و اصطکاک و ناهمواری سطحی ( نزدیک به پوست) را در لمس پارچه تعیین می کند.( شکل ۱و ۲و۳ را ببینید).

 

اندازه گیری ضخامت پارچه
ضخامت پارچه بصورت فاصله عمودی درون پارچه تعریف می شود و بصورت تعیین ابعاد میان لبه بالایی و پایینی پارچه تعریف می شود.
نتیجه گیری
تمرکز این مقاله بر روی درهم روی نخها و تاثیر آن برروی بعضی خصوصیات پارچه است. انواع بافتها و موقعیتهای مختلف قرارگیری نخها در پارچه نه تنها برای طراحی نهایی محصول بلکه برای خصوصیات نهایی پارچه اهمیت دارد. ضخامت پارچه وابسته به قطر نخ، فشردگی نخ دررون بافت و طول فلوتها در یک واحد تکرار طرح است. ناهمواری سطحی  وابسته به طرح بافت و تعداد حفره های ساختاری درون بافت وهمچنین تراکم تار و پود و ناهمواری نخ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.