مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سنجش لبه پارچه ماشین بافندگی

سنجش لبه پارچه ماشین بافندگی

سنجش لبه پارچه ماشین بافندگی – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۶۵
کد مقاله
TXT165
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
تکنیک جدید برای سنجش مداوم حرکت لبه پارچه (شکم پارچه) برروی ماشین بافندگی و برخی از کاربردهای آن
نام انگلیسی
A new Technique for Continuous Measurement of the Cloth Fell Movement and
Some of its Applications
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
لبه پارچه- پایداری- تراکم پود- حرکت به جلو- حرکت به عقب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Fell – Retaining – Expelling – Stable – Forward – Weft density
مرجع به فارسی
ژورنال علوم و تکنولوژی
کالج مهندسی- دپارتمان مهندسی نساجی- دانشگاه علوم و فن آوری سودان
مرجع به انگلیسی
Journal of Science and Technology- Sudan University of Science & Technology- college of Engineering- Department of Textile Engineering
کشور
سودان

 

تکنیک جدید برای سنجش مداوم حرکت لبه پارچه (شکم پارچه) برروی ماشین بافندگی و برخی از کاربردهای آن

چکیده
در این مقاله یک تکنیک جدید جهت سنجش حرکت لبه پارچه توضیح داده شده است. جابجائیهای به سمت بیرون (E) و داخلی (R) لبه پارچه دقیقا اندازه گیری شد. این تکنیک ساده و سرراست است. خروجی این تکنیک ثبت مداوم حرکت لبه پارچه برای سیکلهای زیادی از ماشین بافندگی است. این تکنیک برروی ماشین پیکانول پیاده سازی شد و در نهایت قابل استفاده برروی هر ماشینی است. تاثیر سرعت ماشین بافندگی و تراکم پودی برروی جابجائیهای جلو و عقب لبه پارچه نیز اندازه گیری شد.
 

کلمات کلیدی: لبه پارچه، پایداری، تراکم پود، حرکت به جلو، حرکت به عقب

 

مقدمه
در تحقیقات قبلی انجام شده از یک میکروسکوپ نصب شده برروی بدنه ماشین برای اندازه گیری حرکت لبه پارچه استفاده شد. این روشها راحت و دقیق نبود. Greenwood و Vaughan،  موقعیت لبه کار را با استفاده از روش نوری و نمایش لبه پارچه برروی دیوار اندازه گیری کردند. در این روش بدلیل قطع منبع نوری به ناحیه روشن شده ناشی از حرکت شانه بافندگی، تهیه تصاویر پیوسته امکانپذیر نیست.  
مواد و روشها
شیوه آزمایشگاهی جهت سنجش مداوم لبه پارچه در شکل ۱ نشان داده شده است. از یک مبدل ضربه ای ۳ اینچی با ترانسقورماتور متناوب (AC-LVDT) در این روش استفاده شد. مبدل (T) در موقعیت افقی و تقریبا ا سانتیمتر بالا و موازی پارچه و متصل به پایه فلزی سنگین (S)  و هچنین بصورت عمود بر لبه پارچه متصل شده است (شکل ۱). یک پین کوچک (P)  بررروی پارچه و درست قبل از لبه کار (آخرین پود) قرارگرفته است. خروجی مبدل به یک اسیلوسکوپ (Nicolet) به گونه ای متصل شده است که باعت تسهیل در افزایش و کاهش تعداد سیکلهای ماشین می شود و قابل نمایش برروی صفحه نمایش خواهد بود. یک ثبت کننده XY (R) به منظور نمایش ثبت مداوم حرکت لبه پارچه به یک اسیلوسکوپ متصل شده است.
 

 

بحث و نتایج
تاثیز سرعت ماشین بافندگی برروی جابجائیهای جلو و عقب لبه پارچه در این مقاله مطالعه شد. همچنین تاثیر تراکم پود پارچه برروی حرکات جلو و عقب بررسی شد.
 
تاثیر سرعت بافندگی برروی حرکت لبه پارچه
سیستم نشان داده شده در شکل ۱ برای سنجش جابجائیهای جلو و عقب لبه پارچه در ۶ سرعت مختلف ماشین در جدول ۱ آورده شده است. دو گراف برای ماشین در حال کار با سرعت ۱۹۹ و ۲۰۸ دور بر دقیقه بدست آمد و بترتیب در اشکال ۲A, 2B نشان داده شده است.

 

تاثیر تراکم پودی
یک پارچه در ۵ تراکم مختلف پودی ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، و ۱۳ پود در سانتیمتر بافته شد. گرافهای جابجایی پود یکی مانده به آخر برای ۱۰ پود آخر ثبت شد. جابجائیهای جلو و عقب از پود دوم شروع شد و پود اول نادیده گرفته شد. و متوسط مقادیر تعیین شد.
 
نتیجه گیری
یک روش خیلی ساده برای سنجش حرکت لبه پارچه (شکم پارچه) ایجاد شد. از این تکنیک  داده های پیوسته و دقیق مربوط به حرکت لبه پارچه در حال بافت حاصل می شود. نتایج حاصله  یافته های تئوری مطالعات پیشین را تائید می کنند.
بعلاوه، این تکنیک می تواند برای مطالعه جابجائیهای لبه پارچه در سرعتهای مختلف بافندگی و تراکمهای پودی استفاده شود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.