مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ظاهر و تناسب پوشاک ۵ ارزیابی عینی

ظاهر و تناسب پوشاک ۵ ارزیابی عینی

ظاهر و تناسب پوشاک ۵ ارزیابی عینی – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۷۵
کد مقاله
TXT175
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب ظاهر و تناسب پوشاک: علوم و تکنولوژی
فصل ۵: ارزیابی عینی تناسب پوشاک
نام انگلیسی
Clothing appearance and fit: Science and technology – chap 5: subjective evaluation of clothing fit
تعداد صفحه به فارسی
۳۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۱
کلمات کلیدی به فارسی
ظاهر- تناسب- پوشاک- علوم- تکنولوژی- ارزیابی عینی- تناسب پوشاک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Clothing- appearance-  fit- Science- technology- subjective evaluation-  clothing fit
مرجع به فارسی
انتشارات وودهد
جی فن- دبلیو یو- ال هانتر
انستیتو نساجی CRC
کمبریج- انگلستان
مرجع به انگلیسی
Wood head Publishing- J.Fan-W.YuandL.Hunter- CRCPress
کشور
انگلستان

 

کتاب ظاهر و تناسب پوشاک: علوم و تکنولوژی
فصل ۵٫ ارزیابی عینی تناسب پوشاک
۵-۱ مقدمه
تناسب پوشاک معمولا با استفاده از روش‌های کیفی اندازه‌گیری می ‌شود. با وجود آنکه روش کمی‌ مطلوب تر است، حصول آن مشکل تر می‌باشد. نقص اصلی رویکرد کیفی عدم وجود دقت در ارزیابی ذهنی و ارتباطات ناکارآمد و غیر مؤثر می‌باشد. Kohn و Ashdown در ابتدا از تصاویر ویدیویی ژاکت‌ آزمون چاکدار[۱] برای آنالیز تناسب زنان بین سنین ۵۵ و ۶۵ سال استفاده نمودند. تحلیل‌های تخصصی و این روش آنالیز تصویری هر دو قابلیت تعریف تعاملات پیچیده سطح مشترک بین پوشاک/ بدن را دارا می باشند. فرآیند استاندارد‌سازی تناسب پوشاک به عنوان یک موضوع پیچیده و بحث برانگیز محسوب می‌شود. این فصل پنج رویکرد اصلی در ارتباط با فرآیند ارزیابی عینی و محاسبه تناسب پوشاک را مورد بررسی قرار می‌دهد که عبارتند از: کاربرد نورشناسی یا اپتیک موجدار (موآره)، مانکن جبری، شکل موج، مکانیک فشار و مدل‌سازی تناسب / برازندگی کامپیوتری.
 

ظاهر و تناسب پوشاک: علوم و تکنولوژی فصل ۵: ارزیابی عینی تناسب پوشاک

 

۵-۲٫ آپتیک موج دار (موآره)
برای اندازه‌گیری اشیای نرم بدون ثبات، نظیر پوشاک، روش‌های تماسی قابل کاربرد نمی‌باشند چرا که این اشیا به سادگی تغییر شکل می‌یابند. فرآیند توپوگرافی موج دار (مواره) سایه[۲] یک تکنیک غیرتماسی مؤثر برای حاصل آوردن یک شکل سه بعدی بر روی یک الگوی حاشیه ای دو بعدی می‌باشد. این فناوری را می‌توان به عنوان یک تکنیک کاملا شناخته شده به حساب آورد که به طور متعارف در آنالیز بدشکلی‌های فقراتی در بدن انسان استفاده می‌شود.
در ارتباط با کاربرد پوشاک، محققین ژاپنی در دهه ۱۹۸۰ با استفاده از توپوگرافی موج دار (موآره) سعی در برآورد و ارزیابی ویژگیهای ذیل نمودند: ریخت پوشاک، شکم کردگی، چروکیدگی و شکل بدن (شکل۵-۱). در طی دهه ۱۹۹۰، کاربردهای متعاقب فناوری موآره در خصوص ایجاد الگو نیز گسترش یافت. Tomita و همکاران در این مبحث چندین مقاله را انتشار دادند که در ارتباط با بررسی الگوهای اساسی لباس برای زنان مسن تر می‌باشد. Yu و همکاران از توپوگرافی موآره برای ارزیابی تناسب چندین نوع پوشاک مختلف بهره گرفتند. مثال‌های مربوطه در بخش‌های ذیل ارائه شده است.

 

۵-۳٫ ارزیابی جبری تناسب پوشاک
بر مبنای مفهوم ریاضی مرتبط با “مانکن جبری”، Ng و همکاران اقدام به ارائه چارچوب مفهومی در ارتباط با برآورد برازندگی در چهار سطح نمودند که شامل بعد خطی، سطح مقطع، ویژگی‌های حجمی و کلی می‌باشد. این مورد فراهم آورنده شاخص‌های ساده ای جهت برآورد فاصله، مساحت یا فضای بین بدن و پوشاک می‌باشد، این شاخص‌ها به ترتیب عبارتند از: شاخص خطی، شاخص سطح مقطع، شاخص حجم و شاخص منحنی نشانه.

 

۵-۷ نتیجه‌گیری
ارزیابی عینی تناسب پوشاک الزامی‌ می‌باشد اما حصول نتیجه ای دقیق برای این ارزیابی مشکل است، بنابراین تعداد اندکی از محققین بر روی این مؤلفه کار می‌کنند. فناوری‌های مربوطه عمدتا بر روی روش‌های اپتیک یا نوری متمرکز هستند، نظیر سوماتومتری یا اندازه‌گیری بدن، توپوگرافی موآره / موج دار. این تکنیک ها قابلیت حاصل آوردن تصاویر پوشاک با استفاده از یک رویکرد غیر تماسی را دارا می‌باشند. پس از آنالیز تصویر، تناسب سه بعدی پوشاک را می‌توان بر حسب مقادیر کمی ‌محاسبه کرد. تکنیک‌های عینی برای این صنعت، در مقوله مقایسه تفاوت‌ها در ظاهر پوشاک، حاصل آمده از ویژگی‌های الگویی مختلف و روش‌های مختلف ترکیبی، با توجه به تکیه کمتر بر تجربه و ارزیابی شخصی، مهم و با ارزش می‌باشند. مهم تر آنکه، رویکرد کمی ‌ارزیابی تناسب یکی از موراد مفید در زمینه ایجاد الگوی اصلی بشمار می آید.
از نقطه نظر ریاضی، تناسب پوشاک را می‌توان بر حسب نسبت خطی و شاخص هندسی بیان نمود. شکل منحنی سطح پوشاک و بدن انسان به صورت شکل‌های متقارن نشان داده شده است، درحالیکه ریخت پوشاک یا حالت خوش قوارگی آن، که به صورت شکل موج‌های مختلفی نمودار می شود، ممکن است، در صورت استفاده از مواد مختلف برای تولید پوشاک، متغیر و متفاوت باشد. این تئوری با استفاده از فرآیند تبدیل موجک توسعه یافت.
در حال حاضر، فناوری‌های مختلفی برای مشخص نمودن ظاهر پوشاک در قالب سه بعدی شبیه ‌سازی شده توسعه یافته‌اند. این مورد را می‌توان انتظار داشت که این گونه از سیستم‌های نوین قابلیت فراهم آوردن یک ابزار ارتباطاتی از راه دور برای شرکای صنعتی در زمینه بحث پیرامون تناسب پوشاک سه بعدی، بر مبنای تصویر پوشاک، را خواهند داشت. چنین موردی می‌تواند به تصمیم‌گیری کارآمدتر و مؤثرتر در فرآیند توسعه محصول و کنترل کیفیت بیانجامد.
[۱] slashed test
[۲] Shadow moire topography

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.