مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ظاهر و تناسب پوشاک ۱۰ طراحی پوشاک

ظاهر و تناسب پوشاک ۱۰ طراحی پوشاک

ظاهر و تناسب پوشاک ۱۰ طراحی پوشاک – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 100000 (یکصد هزار) تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۷۶
کد مقاله
TXT176
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب ظاهر و تناسب پوشاک: علوم و تکنولوژی
فصل ۱۰: تناسب و طراحی پوشاک
نام انگلیسی
Clothing appearance and fit: Science and technology – chap 10: Garment design for individual fit
تعداد صفحه به فارسی
۸۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۰
کلمات کلیدی به فارسی
ظاهر- تناسب- پوشاک- علوم- تکنولوژی- ارزیابی عینی- تناسب پوشاک-  طراحی پوشاک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Clothing- appearance-  fit- Science- technology-  bjective evaluation-  clothing fit- clothing design
مرجع به فارسی
انتشارات وودهد
جی فن- دبلیو یو- ال هانتر
انستیتو نساجی CRC
کمبریج- انگلستان
مرجع به انگلیسی
Wood head Publishing- J.Fan-W.YuandL.Hunter- CRCPress
کشور
انگلستان

 

کتاب ظاهر و تناسب پوشاک: علوم و تکنولوژی

فصل ۱۰٫ تناسب و طراحی پوشاک

۱۰-۱٫ مقدمه
مدل سازی (الگو برداری) بعنوان فرآیند تبدیل طرح های سه بعدی به الگوی دو بعدی بخش های اصلی آن بشمار می آید. بطور متعارف، مدل سازی در صنعت پوشاک شامل فرآیند حصول برآوردهای خطی، با استفاده از متر خیاطی، جهت اندازه گیری سطح بدن و بکارگیری این اندازه گیری ها جهت ایجاد الگو، بر اساس مبانی ریاضی و ویژگی های تقریبی، می باشد. شکل بدن متشکل از سطوح محدب و مقعر بوده و  هیچ  کدام از فرم های بدن اشخاص مختلف بصورت یکسان نمی باشند. همانگونه که بوسیله Whife ذکر شده است، با این حال، بسیاری از اندازه گیری ها از بدن انسان مشخص شده و با این حال آنها را می توان بطور دقیقی جهت ایجاد یک الگو بکار گرفت، البته این مورد تضمین کننده پوشاک کاملا متناسب نخواهد بود چرا که اندازه گیری به تنهایی قابلیت تعیین شکل بدن انسان را نخواهد داشت. بر این مبنا، به منظور حاصل آوردن یک تناسب خوب، مشاهده و قضاوت در خصوص شکل و برجستگی های بدن مدنظر است.

 

بر حسب نظر Bray، نقص پوشاک ممکن است تحت شرایط و ویژگی های محیطی مختلفی بوجود آیند. شکل پیکره (مشخصات بدن) یکی از ویژگی هایی می باشد که صرفنظر از بافت پارچه، و نوع پوشاک و روش پوشیدن آن، می بایست آن را مدنظر قرار داد.

 

۱۰-۲٫ تناسب و تغییر الگو
Barnes اذعان می دارد تولید پوشاکی که کاملا در تناسب با یک فرد باشد یکی از چالش برانگیزترین کارهای تولید کنندگان پوشاک و همچنین یک موفقیت حیاتی بشمار می آید. در صورتی که پوشاک دارای تناسب ضعیفی باشد، هیچ کدام از مواردی چون میزان دوست داشتن یک پارچه، طراحی مناسب، ظرافت دوخت دیگر اهمیت نخواهند داشت. Bray بر مشکل بکارگیری اندازه گیری های برجستگی و سطوح مسطح بدن اشاره داشته و بیان می دارد که نتایج تا حدودی بصورت تقریبی بوده و اندازه گیری حول و حوش مقادیر نسبتا دقیق مجاز می باشد.
متون بسیاری در ارتباط تناسب و فرم بدن و روش های توصیفی تغییر الگو برای انواع مختلف پیکره ها یا اشکال بدنی وجود دارند. این مباحث مخصوصا بر مبنای مشکلات مرتبط با انواع متفاوت پیکره های خاص یا فرم های بدنی می باشند.
 ۱۰-۲-۱٫ مطالعه آناتومی بدن
آنالیز پیکره زنان
Whife اقدام به بررسی سه پیکره مرتبط با زنان نموده و دریافته است که با وجود آنکه اندازه گیری های محیطی دور سینه، کمر و باسن این سه پیکره ممکن است بصورت مشابهی به نظر برسند، شکل این پیکره ها کاملا متفاوت بوده و جهت حاصل آوردن تناسب دقیق به پوشاک دارای فرم متفاوت نیاز است. Whife همچنین در می یابد که با وجود آنکه این سه پیکره دارای دقیقا دور قفسه سینه یکسانی هستند و احتمالا از دور سینه یکسانی نیز برخوردار می باشند، شکل دور سینه بطور آشکار از یک پیکره به پیکره دیگر متغیر بوده و فاصله ها بین خط دور سینه و خط قفسه سینه نیز متفاوت می باشد.
آنالیز پیکره مردان
در متنی که بوسیله Whife در ارتباط با پوشاک خاص مردان به رشته تحریر در آمده است وی مولفه های مربوط به ویژگی های پیکره مردان را به نه بخش مختلف تقسیم نموده است که عبارتند از: ۱- خمیدگی، ۲- گردن کوتاه، مربعی، ۳- نرمال، ۴- گردن دراز، حالت مایل، ۵- سر به جلو، ۶- سر راست، ۷- فربه یا گوشتالو، ۸- دراز و لاغر و ۹- شانه بزرگ. رویکرد مشابهی نیز بوسیله Waisman اتخاذ شده است. نویسندگان هر دوی این کتاب ها بر روی این نکته تاکید دارند که ویژگی های غیر طبیعی پیکره می تواند سبب بروز مشکلات تناسب در پوشاک شوند.

 

۱۰-۲-۶٫ تغییر الگو با استفاده از برنامه های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)
الگو سازهای با تجربه یکسری از انواع الگوهای ابتکاری را ابداع نموده اند که سبب می شود تا قابلیت تغییرات الگو به راحتی فراهم شود. با این وجود، سیستم های کامپیوتری از دانشی تحت عنوان “تجربه” یا سابقه، در مقایسه با افراد متخصص و با تجربه، جهت تکمیل تغییرات سریع برخوردار نمی باشند. با وجود آن که سیستم های CAD قابلیت فراگیری تجربه را ندارند، یکی از ویژگی های قابل توجه توسعه یافته در مبحث سیستم های CAD آن است که چنین سیستمی قابلیت پردازش اطلاعات و انجام توابع به صورت سریع تر، دقیق تر و سازگارتر از غالب تولید کنندگان با تجربه الگو را خواهد داشت.
مدل سه بعدی انسان به وسیله کامپیوتر برای ارزیابی فرم پوشاک
هردوی سیستم های دستی و سه بعدی CAD نیازمند یک مدل انسانی برای تولید الگو می باشند. مدل سه بعدی انسانی را می توان از طریق تکنیک های دیجیتال سازی تماسی یا غیر تماسی سه بعدی ایجاد نمود، که هر دوی این تکنیک ها فراهم آورنده گروه هایی از نقاط مجتمع جهت شناسایی فرم سه بعدی می باشند. اسکنر دیجیت کننده سه بعدی قابلیت تشخیص رکوردها و هماهنگی مختصات بین نقاط در حالت های طول و عرض جغرافیایی را خواهد داشت.

 

سیستم های سه بعدی CAD برای تولید فرم پوشاک
بر حسب نظر Sato، یک سیستم CAD سه بعدی تجاری تحت عنوان AGMS 3D که به وسیله شرکت صنعتی شیمیاییAsahi  در ژاپن تولید شده است، قابلیت تبدیل تصاویر سه بعدی به الگوهای دو بعدی و الگوهای دو بعدی به تصاویر سه بعدی را دارد. این سیستم قابلیت ایجاد الگو ظرف مدت کوتاهی را داشته و در عین حال تصاویر حقیقی و مناسبی را ارائه می نماید. این سیستم قابلیت نمایش الگو و تصاویر سه بعدی به صورت هم زمان را دارد و طراحی را می توان با هر یک از الگوهای دو بعدی یا تصاویر سه بعدی انجام داد. مرحله پروتوتایپ را می توان در قالب تصاویر سه بعدی مشاهده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.