مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

پارچه حلقوی پودی ساده ژرسه

پارچه حلقوی پودی ساده ژرسه

پارچه حلقوی پودی ساده ژرسه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۷۷
کد مقاله
TXT177
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
آنالیز ساختار پارچه حلقوی پودی ساده ژرسه با روکش پنبه و مغزی لیکرا
نام انگلیسی
Structural Analysis of Cotton/Lycra Core-spun Single Jersey Knitted Fabrics
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
طول حلقه- ضریب شکل حلقه- نخ مغزی دار- حالت استراحت خشک- حالت استراحت مرطوب- حالت استراحت کامل
کلمات کلیدی به انگلیسی
Loop length-  Loop shape factor-  Core spun yarn-  Dry
relaxed state- Wet relaxed state- Fully relaxed state
مرجع به فارسی
علوم و مهندسی نساجی
دپارتمان فناوری نساجی- کالج فناوری KSR- تامیل نادا- هندوستان
مرجع به انگلیسی
Department of Textile Technology- KSR College Technology- Tiruchengode- Tamil Nadu- India
Karpagam Institute of Technology- Coimbatore- Tamil Nadu- India
کشور
هندوستان

 

 آنالیز ساختار پارچه حلقوی پودی ساده ژرسه با روکش پنبه و مغزی لیکرا

چکیده
در این مقاله تلاش شده است تا نسبت به آنالیز تأثیرات و همچنین حصول نوعی بینش در ارتباط با ویژگی های تغییر طول حلقه پارچه حلقوی در برابر پارامترهای غیرابعادی نظیر ضریب شکل حلقه در طی مراحل مختلف استراحت با  استفاده از نخ پنبه ای/لیکرا مغز دار (کوراسپان) اقدام شود. نمره نخ، گیج ماشین و قطر ماشین به صورت ثابت مشخص شده است اما طول حلقه متغیر می باشد. سه ساختار مختلف (پاپ کورن، ایرتکس دوبل و هانی کامب / بافت سرژه) با طول حلقه ۱۰۶/۰، ۱۱۸/۰ و ۱۲۹/۰ اینچ برای هر ساختار تولید شدند. این مطالعه به ما در زمینه تحلیل ارتباط بین طول حلقه و پارامترهای غیرابعادی نظیر Kc، Kw، S، Kc/Kw کمک می کند.

 

تحلیل آماری جهت آنالیز این موضوع انجام شد که آیا هیچگونه تغییر معنی داری در ضریب شکل حلقه بین مراحل استراحت مختلف و بین طول های حلقه مختلف در یک ساختار خاص پارچه وجود دارد یا خیر.

 

کلمات کلیدی: طول حلقه، ضریب شکل حلقه، نخ مغزی دار، حالت استراحت خشک، حالت استراحت مرطوب، حالت استراحت کامل.

 

 

مقدمه
پوشاک لیکرا / پنبه ای از کاربردهای زیادی در صنایع بافت حلقوی برخوردار شده است و در این مطالعه نیز نخ مغزی دار با لیکرا در بخش مغزی و پنبه به عنوان بخش پوششی / آستر مورد استفاده قرار گرفته است. مزیت کاربرد نخ مغزدار / کوراسپان (پوشش مغزی) با تکنیک بافندگی که در آن پنبه و لیکرا به صورت مجزا در فرآیند تولید به کار گرفته می شوند آن است که فرآیند تشکیل حلقه نخ مغزدار بسیار بهتر از نخ دولا می باشد {۱}. قابلیت پارچه حلقوی مغزدار جهت حفظ ثبات ابعادی و ضریب شکل حلقه آن را برای سه ساختار مختلف با سه طول حلقه متفاوت متناسب ساخته و نتایج چنین موردی در این مطالعه مورد بحث قرار می گیرد {۲ ـ ۵}. بر حسب نظر Munden {6} ابعاد پارچه های با حالت استراحت در بیشترین پارچه های حلقوی پودی ساده به تنهایی بر حسب طول نخ بر حلقه مشخص می شود. Munden دو حالت استراحت را مشخص ساخت که تحت عناوین حالت استراحت خشک، نامگذاری شده  بواسطه قرارگیری چند روزه در معرض هوا، و حالت استراحت مرطوب، نامگذاری شده  بواسطه خیساندن در آب، خوانده می شوند.
مواد و روشها
بخش تجربی این مطالعه شامل نخ مغزداری است که از لیکرا در قسمت مغزی و پنبه در بخش بیرونی، نمره نخ ۳۰ خریداری شده که از شرکت منسوجاتی M/s.Arunachala Gounder Textiles, Pallipalayam, Erode district استفاده شد. نمره نخ در یک سیستم غیرمستقیم مورد اندازه گیری قرار گرفته و  نتایج آزمایش در جدول ۱ نشان داده شده است.
نمونه های نخ جهت یافتن ناهمواریها و نقص های مربوطه با استفاده از دستگاه تستر یکنواختی با سرعت ۱۰۰ متر در دقیقه و برای ۳ دقیقه مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در جدول ۲ نشان داده شده است.

 

مهیاسازی نمونه های پارچه
پارچه مورد آزمایش یک پارچه حلقوی بافته شده با استفاده از ماشین بافندگی PAI LUNG می باشد. مشخصات ماشین به شرح ذیل ارائه شده است:
تعداد سوزن ها: ۱۸۰۰، سرعت ماشین : ۱۵ دور در دقیقه، گیج: ۲۴، قطر سیلندر: ۲۴ اینچ، تعداد فیدرها: ۷۲، مدل: FS3B و PAI LUNG، نوع سوزن: لچ / زبانه ای.
 
نتایج و مباحث
ارتباط بین طول حلقه و ضریب شکل حلقه
این موضوع از شکل های ۲ الی ۶ مشخص می شود که ضریب شکل حلقه (Kc/Kw) برای هر یک از نمونه ها در حالت های استراحت مختلف، با توجه به افزایش در طول حلقه، کاهش خواهد یافت، که نشان دهنده آن است که شکل حلقه با افزایش در طول حلقه حفظ نخواهد شد. چنین موردی معرف آن است که پارچه تحت آزمایش تحت انقباض طولی متوالی قرار گرفته و در نهایت منجر به کاهش فضا / فاصله رج خواهد شد. این آنالیز همچنین نشان دهنده آن است که ضریب شکل حلقه برای ساختار هانی کامب در کلیه حالات استراحت بیشتر است، که به واسطه ساختار تثبیت شده آن می باشد.

 

ارتباط بین طول حلقه و چگالی هوایی
از نتایج این آزمایش مشخص می شود که چگالی هوایی پس از آنکه یک نمونه در معرض فرآیند استراحت قرار گرفت افزایش می یابد.
ارتباط بین طول حلقه و استحکام از هم گسیختگی
از مشاهدات مربوطه این موضوع مشخص می شود که استحکام در برابر از هم گسیختگی پس از آنکه پارچه به طور کامل در معرض استراحت قرار گرفت افزایش خواهد یافت، چرا که چگالی رج و ردیف نمونه از مرحله استراحت به مرحله تراکم افزایش یافته است.
ارتباط بین طول حلقه و ضخامت
از نتایج آزمایشی این مورد مشخص می شود که ضخامت پارچه پس از حالات استراحت مختلف برای یک طول حلقه خاص کاهش می یابد، که علت آن را می توان حاصل آوردن حداکثر حالت استراحت نخ با حداقل انرژی باقیمانده دانست.
آنالیز رگرسیون
آنالیز رگرسیون برای ارتباط بین ضریب شکل حلقه و طول حلقه در مراحل مختلف استراحت ایجاد شده و این مورد در هر یک از شکل های ۲ الی۶ نشان داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.