مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فعالیت بدنی آمادگی جسمانی کودکان اضافه وزن

فعالیت بدنی آمادگی جسمانی کودکان اضافه وزن

فعالیت بدنی آمادگی جسمانی کودکان اضافه وزن – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۶
کد مقاله
SPORT16
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی در کودکان ۸ ساله مبتلا به اضافه وزن و با وزن طبیعی و والدینشان
نام انگلیسی
Physical activity and fitness in 8-year-old overweight and normal weight children and their parents
تعداد صفحه به فارسی
۳۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
فعالیت بدنی, تناسب اندام, کودکان, اضافه وزن, چاقی, فعالیت بدنی والدین
کلمات کلیدی به انگلیسی
physical activity; fitness; children; overweight; obesity; parental physical activity
مرجع به فارسی
موسسه علوم بهداشتی، دانشگاه Oulu، Oulu، فنلاند
مرکز پژوهش های علوم ورزشی و بهداشتی، Jyva skyla، فنلاند
مرکز پزشکی ورزشی، موسسه Deaconess از Oulu، Oulu، فنلاند
موسسه علوم بهداشتی، دانشگاه Oulu و بیمارستان دانشگاه Oulu، Oulu، فنلاند
مرجع به انگلیسی
Institute of Health Sciences, University of Oulu, Oulu, Finland;
LIKES Research Center for Sport and Health
Sciences, Finland;
Department of Sports and Exercise Medicine, Deaconess Institute of Oulu,
Oulu, Finland;
Institute of Health Sciences, University of Oulu and University Hospital of Oulu, Oulu, Finland
کشور
فنلاند

 

فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی در کودکان ۸ ساله مبتلا به اضافه وزن و با وزن طبیعی و والدینشان

چکیده
هدف این پژوهش: مقایسه آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی کودکان ۸ ساله مبتلا به اضافه وزن (۵۳ = n) با کودکان ۸ ساله با وزن طبیعی ( ۶۵ = n) است، و هم چنین، تعیین اینکه آیا رابطه معنی داری بین فعالیت بدنی والدین و فرزندان وجود دارد یاخیر؟

 

طرح این مطالعه: این مطالعه از نوع مطالعه مقطعی است.

 

روش ها: در مجموع ۱۱۹ کودک از شمال فنلاند، در این مطالعه شرکت نمودند. دورکمر، قد، وزن و شاخص توده بدن( BMI) آنها اندازه گیری شد. فعالیت بدنی این کودکان و والدین آنها با پرسشنامه خود کار با یادآوری ۷- روزه (PAQ-C) تعیین شد. آمادگی جسمانی این کودکان با ۷ آیتم از آزمون یوروفیت (آزمون تعادل فلامینگو، آزمون ضربه زدن انگشت روی یک صفحه، آزمون انعطاف پذیری، دراز و نشست، آویزان شدن به بارفیکس و دو رفت و برگشت ۵ متر در۱۰متر) مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از آزمون پیاده روی ۶ دقیقه ای ظرفیت هوازی کودکان مورد آزمایش قرار گرفت.

 

 نتایج: کودکان مبتلا به اضافه وزن، در هر دو جنس، در آزمون های تعادلی، استقامت عضلانی، قدرت انفجاری اندام تحتانی، قدرت بالاتنه و استقامت، سرعت و چابکی عملکرد خوبی نشان نمی دهند و در توانایی هوازی پسران مبتلا به اضافه وزن نیز، اختلال وجود دارد.

 کلید واژه ها: فعالیت بدنی، تناسب اندام، کودکان، اضافه وزن، چاقی، فعالیت بدنی والدین

 

مقدمه
 امروزه چاقی دوران کودکی، در برخی از مناطق همه گیر و در مناطقی دیگر در حال افزایش است. شیوع چاقی دوران کودکی، در بسیاری از کشورهای منطقه اروپایی، از دهه ۱۹۸۰ به بیش از دو برابر رسیده است. در سطح جهانی، در سال ۲۰۱۰ تخمین زده شد حدود ۴۳ میلیون کودک زیر ۵ سال، مبتلا به اضافه وزن می باشند. همچنین در شمال فنلاند شیوع اضافه وزنی و چاقی در بین افراد جوان، به دو برابر یا سه برابر در دهه اخیر رسیده است. خطرات این بیماری همه گیر برای سلامت بسیار عمیق و گسترده است. مقاومت به انسولین در بیماران دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، آپنه خواب انسدادی، اعتماد به نفس ضعیف، و پایین بودن کیفیت زندگی از لحاظ سلامت، از جمله بیماریهای هستند که در بین این کودکان و جوانان مبتلا، نسبت به همتایان خود، بیشتر دیده می شود.
در این مطالعه بررسی می کنیم که آیا سطح آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی در کودکان مبتلا به اضافه وزن و یا دارای وزن طبیعی، با هم متفاوت هستند؟ برای این امر از اندازه گیری های استاندارد فعالیت بدنی و اجزای متعدد آمادگی جسمانی استفاده می کنیم. علاوه بر این، ارتباط بین والدین و فعالیت بدنی و وضعیت وزن فرزندان را نیز بررسی می کنیم. ما فرض کردیم که کودکان مبتلا به اضافه وزن دارای فعالیت بدنی وسطح آمادگی جسمانی پایین تری می باشند، وهمچنین بین فعالیت بدنی فرزندان و والدین رابطه ای وجود دارد.
 
مواد و روش ها
طراحی مطالعه و شرکت کنندگان
 طراحی مطالعه، یک بررسی مقطعی از درمان کودکان مبتلا به اضافه وزن و دارای وزن طبیعی ۸ ساله با والدین اشان می باشد.
دعوت از کودکان مبتلا به اضافه وزن و والدین آن ها
از کودکان مبتلا به اضافه وزن داوطلب و والدین آن ها توسط پرستاران مدرسه، در ۴ شهر فنلاند شمالی (Oulu، Rovaniemi، Kemi و Ylivieska ) در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ خواسته شد تا در درمان بر پایه خانواده برای کودکان مبتلا به اضافه وزن، شرکت کنند. از کودکان مبتلا به اضافه وزن خواسته شد هم به گروه تجربی و هم به گروه تحت کنترل بپیوندند.
دعوت از کودکان با وزن طبیعی و والدین آنها
یک پرسشنامه در مورد رفتارهای فعالیت بدنی از طریق پست برای ۱۷۵ کودک با وزن طبیعی، متولد در سال ۱۹۹۹ در ۴ مدرسه از شهرستان Oulu فرستاده شد. مدارس از نقاط مختلف شهر Oulu انتخاب شدند (غیر تصادفی). هشتاد خانواده (۴۶٪) پرسشنامه را پس فرستادند.

 

اندازه گیری های آنتروپومتریک
 وزن و قد کودکان مبتلا به اضافه وزن و والدین آنها توسط یک پرستار واجد شرایط با استفاده از تجهیزات استاندارد، اندازه گیری شدند. وزن بدن با دقت اندازه گیری ۱/۰ کیلوگرم، با استفاده از یک مقیاس استاندارد (مدل سکا آلفا ۷۷۰، سکا هامبورگ، آلمان) با لباس های سبک، اندازه گیری شدند. قد بدون کفش، و با دقت اندازه گیری ۱/۰ سانتی متر، با حالتی که متر را روی دیوار چسبانده شده و کودک کنار دیوار ایستاده و با استفاده از یک خط کش زاویه راست برای برآورد دقیق قد، اندازه گیری شدند. وزن و قد والدین کودکان با وزن طبیعی، از پرسشنامه گزارش- والدین از طریق پست به دست آمده بود.
فعالیت بدنی
 در این مطالعه فعالیت بدنی کودکان با پرسشنامه فعالیت بدنی برای کودکان سن بالا PAQ-C)) مورد بررسی قرار گرفت. از والدین خواسته شد در جواب دادن به پرسشنامه به فرزندان کمک کنند. PAQ- C یک پرسشنامه خود ایفای یاد آوری ۷ -روزه، متشکل از ۹ پرسش (آیتم) می باشد. PAQ-C اندازه گیری های کلی از سطح فعالیت بدنی در طول سال های تحصیل را ارائه می دهد و دارای روایی و ثبات قابل قبولی می باشد.

 

آمادگی جسمانی
آمادگی جسمانی کودکان، با استفاده از آزمون آمادگی جسمانی اروپا، که برای ارزیابی آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت در کودکان و بزرگسالان طراحی شده، مورد بررسی قرار گرفت. این آزمون که یک مجموعه ای از ۹ تست مربوط به آمادگی جسمانی می باشد تعادل، انعطاف پذیری، سرعت، استقامت و قدرت را پوشش می دهد. کودکان شرکت کننده به تمام ۷ آیتم مربوط به آزمون پاسخ دادند. تست های استاندارد و معتبر این آزمون توسط شورای اروپا برای بچه ها در سن مدرسه، طرح ریزی شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی از سال ۱۹۸۸ استفاده شده است. همه کودکان و حداقل ۱ پدر و یا مادر کودکان اضافه وزن، مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمون های تناسب اندام توسط یک فیزیولوژیست ورزشی با تجربه گرفته شد. ظرفیت هوازی کودکان با تست پیاده روی ۶-دقیقه ای مورد آزمایش قرار گرفت.
از نظر اخلاقی
مطالعه انجام شده توسط کمیته اخلاق بیمارستان دانشگاه Oulu تصویب شد. از تمام والدین رضایت گرفته شد. و به همه کودکان شرکت کننده در مورد ماهیت این تحقیق اطلاع داده شد.
تحلیل های آماری
از نقطه برش ویژه سن و جنس بین المللی برای شاخص توده بدنی، در جهت تعریف چاقی و اضافه وزنی استفاده شد. و شرکت کنندگان به دو گروه اضافه وزن / چاق و وزن طبیعی طبقه بندی شدند. تفاوت های جنسی در فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی، خوب شناخته شده و نتایج با تفاوت قائل شدن بین دو جنسیت، جمع آوری شدند
 نتایج
در میان پسران (۶۶ = n) شاخص توده بدن، اضافه وزنی را در۲/۲۱٪ (۱۴ = n) و چاقی را در ۳/۲۴٪ (۱۶ = n) و در میان دختران (۵۳ = n)، اضافه وزنی ۰/۱۷٪ (۹ = n) و چاقی ۳/۲۸٪ (۱۵ = n) نشان داد. ویژگی های کودکان شرکت کننده بر اساس جنس و میزان BMI در جدول ۱ نشان داده شده است.
 
مباحث
در این مطالعه، نشان داده شد که افراد مبتلا به اضافه وزن، در هر دو جنس، در آزمون های تعادلی، استقامت عضلانی، قدرت انفجاری اندام تحتانی، قدرت بالاتنه و استقامت، سرعت و چابکی عملکرد خوبی نشان نمی دهند. داده های ما همچنین ارتباط قابل توجهی را در بین رابطه فعالیت بدنی فرزند و مادر نشان دادند. رابطه والدین- فرزند در اضافه وزنی در هر دو جنس، بسیار قوی است. بهبود آمادگی جسمانی در کودکان از طریق فعالیت بدنی، نیازمند به مداخله درمانی است که پاسخگوی توانایی ها و نیازهای کودکان مبتلا به اضافه وزن و خانواده های آنان باشد و به والدین و کودکان مبتلا به اضافه وزن کمک کند تا با هم فعالیت بدنی داشته باشند.
 
نتیجه گیری
این مطالعه نشان داد که پسران مبتلا به اضافه وزن از نظر جسمی نسبت به همتایان لاغر خود کمتر فعال هستند، و این تفاوت در دختران مشاهده نشد. علاوه بر این، کودکان مبتلا به اضافه وزن، در هر دو جنس، در آزمون های تعادلی، استقامت عضلانی، قدرت انفجاری اندام تحتانی، قدرت بالاتنه و استقامت، سرعت و چابکی عملکرد خوبی نشان نمی دهند و در ظرفیت ورزش پسران مبتلا به اضافه وزن نیز، اختلال وجود دارد. داده های ما ارتباط قابل توجهی را بین فعالیت بدنی مادر و فرزند نشان می دهند. در نتیجه، مادران ممکن است نقش مهمی را در ترویج کودکان برای داشتن فعالیت بدنی با مراقبت از رفتارهای خودشان، ایفا کنند. رابطه بین والدین و فرزندان مبتلا به اضافه وزن، در هر دو جنس بسیار قوی است. بهبود آمادگی جسمانی در کودکان از طریق فعالیت بدنی، نیازمند به مداخله درمانی است که پاسخگوی توانایی ها و نیازهای کودکان مبتلا به اضافه وزن و خانواده های آنان باشد و به والدین و کودکان مبتلا به اضافه وزن کمک کند تا با هم فعالیت بدنی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.