مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فعالیت فیزیکی رفتار سلامتی جوانان

فعالیت فیزیکی رفتار سلامتی جوانان

فعالیت فیزیکی رفتار سلامتی جوانان – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۰۸
کد مقاله
SPORT08
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
فعالیت فیزیکی و تأثیر آن بر روی رفتار سلامتی در بین جوانان
نام انگلیسی
  PHYSICAL ACTIVITY AND ITS IMPACT ON HEALTH BEHAVIOR AMONG YOUTH
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
فعالیت فیزیکی، سلامتی در بین جوانان
کلمات کلیدی به انگلیسی
PHYSICAL ACTIVITY, HEALTH  AMONG YOUTH
مرجع به فارسی
سازمان بهداشت جهانی
مرجع به انگلیسی
World Health Organization
کشور

فعالیت فیزیکی و تأثیر آن بر روی رفتار سلامتی در بین جوانان

چکیده
این مقاله فنی نسبت به عرضه یک دید کلی در زمینه آنکه چگونه فعالیت های ورزشی و فیزیکی می‌توانند در امر بهداشت و سلامتی به صورت کلی و مثبت دخالت داشته باشند، (همانند عدم مصرف دخانیات، داشتن یک رژیم بهداشتی و غیره) اقدام می‌نماید. علاوه بر این، مبحث جاری چگونگی مشارکت  ورزش و فعالیت های فیزیکی در امر ممانعت از رفتارهای مشکل آفرین، نظیر حاملگی های اوایل نوجوانی یا رفتارهای ضد اجتماعی یا خطرساز، را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
مقدمه
اغلب تحقیقات انجام شده در زمینه تأثیرات فعالیت های فیزیکی بر روی رفتارهای مربوط به بهداشت و سلامت افراد در ایالات متحده، کانادا و استرالیا انجام شده اند، جاییکه نمونه های ملی که عمدتاً جوانان می‌باشند در مضامینی همچون سازمآنها، مدارس و برنامه های ورزشی اجتماعی- مدار، در مقایسه با اشخاصی که در این برنامه ها شرکت ندارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

۱- ارتباط بین ورزش و سیگار
جوان‌هایی که در امر ورزش به صورت سازمانی در مدارس یا در جوامع خود مشارکت دارند به احتمال کمتری درگیر مسائل خطرناک و رفتارهای خطر ساز نظیر کشیدن سیگار یا مصرف دارو، در مقایسه با افرادی که در این امر مشارکت ندارند، خواهند بود.
 
۲- ورزش، دارو، رفتارهای مربوط به خوردن و آشامیدن
مطالعات بسیاری نشان دهنده آن می‌باشد که جوانانی که در امر ورزش مشارکت دارند از نرخ کمتر مصرف دارو برخوردار می‌باشند. مردان و زنان نوجوان ورزشکار به احتمال کمتری از داروها یا موادی نظیر ماری‌جوانا، کوکائین، کراک، هروئین و مواد توهم آور یا توهم زا استفاده می‌نمایند.
۳- ورزش و رفتار ضد اجتماعی
ورزش های سازماندهی شده کمتر در ارتباط با رفتارهای ضد اجتماعی نظیر حمل اسلحه یا اندیشیدن و تلاش در جهت خودکشی می‌باشند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ایده کمتری در زمینه ارتکاب به خودکشی در بین اشخاصی که به فعالیتهای ورزشی می‌پردازند دیده می‌شود.

 

۴- ورزش و ممانعت از حاملگی
مطالعات زیادی این نتیجه را نشان داده است که دخترانی که اقدام به انجام عملیات ورزشی می‌نمایند دارای نرخ حاملگی کمتری می‌باشند و علاوه بر این از آمیزش کمتری نیز در مقایسه با افراد معمولی برخوردار می‌باشند و دارای شریک جنسی کمتری نیز هستند و در مقایسه با افراد معمولی، کمتر درگیر فعالیت‌های جنسی می‌شوند.
۵- فعالیت فیزیکی در برابر ورزش سازماندهی شده: آیا تأثیرات مربوط به رفتارهای بهداشت و سلامتی یکسان می‌باشند؟
با توجه بدانکه مقوله های مربوط به ورزش و رفتارهای سلامتی بر روی ساختارهای ورزشی جوانان به صورت سازماندهی شده تمرکز دارند، این امر منطقی می‌نماید تا نسبت به طرح چنین سوالی اقدام کنیم که آیا تأثیرات مثبت مشابهی می‌تواند برای افرادی وجود داشته باشند که از مقوله های ورزشی، بدون تمرکز و بدون سازماندهی کامل، بهره می‌برند؟
۶- مبانی تئوریکی برای ارتباط بین ورزش، فعالیت فیزیکی و سلامت
مکانیزم های اجتماعی و رفتاری که به وسیله آن ورزش می‌تواند بر روی بهداشت تأثیرگذارد بوسیله مقوله ها و مباحث زیادی که رفتارهای بهداشتی را در نظر دارند مورد پشتیبانی و حمایت قرار گرفته‌اند.

 

۷- تلویحات و استنباط‌ها
بر این اساس می‌توان یک اجماع قابل توجه و آشکاری را مدنظر قرار داد که بر اساس آن کودکان و نوجوانان باید در امر فعالیت های فیزیکی بر مبانی پیوسته و تکراری مشارکت نمایند و علاوه بر این لازم است تا با بهره گیری از سیستم های پاداش و فراگیری نسبت به ترغیب مشارکت کنندگان فعال اقدام نمود و از این طریق اسباب شادی کلیه دانش آموزان و دانشجویان را فراهم آورد.
۸- توصیه ها
  • نیاز جهت انجام بررسی های رقابتی بین المللی در زمینه فعالیت های فیزیکی کودکان و نوجوانان به صورت سازماندهی شده همانند ورزش های مدرسه ای، باشگاهی و مراکز اجتماعی وهمچنین به صورت فعالیت های تفریحی یا بدون سازماندهی شده احساس می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.