مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مقدمه ای بر نخ شانل

مقدمه ای بر نخ شانل

مقدمه ای بر نخ شانل – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۷۱
کد مقاله
TXT171
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
مقدمه ای بر نخ شانل
نام انگلیسی
AN INTRODUCTION TO CHENILLE YARN
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
نخ شانل
کلمات کلیدی به انگلیسی
chenille
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

مقدمه ای بر نخ شانل
 جهت داشتن ظاهر زیبا و زیردستی نرم، نخ شانل انتخاب مناسبی برای طراحان پارچه در طراحی بسیاری از منسوجات است. نرمی و براقیت شانل، ظاهر و زیردست کالاهایی همچون پارچه رومبلی، پرده ای، پتو، قالیچه و پوشاک را افزایش می­دهد.
شانل یک نخ پرز است که تولید تجاری آن  از دهه ۱۹۷۰ میلادی شروع شد. در سالهای اول، نخ های شانل تولیدی از  ماشینها، خصوصیات متغیری داشتند. ماشینهای جدید در اروپا و آمریکای شمالی از اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی شدند و شانلهای امروزی مطمئن و زیبا بوده و شهرت آن در حال افزایش است.
CIMA  جهت توسعه و پیشرفت فرایند تولید نخ شانل بواسطه آموزش، و اطمینان از مصرف راحتتر این نخ زیبا ، تعیین شده است. تولید نخ شانل مشکل بوده و نیاز به دقت زیاد در فرایند تولید است. به دلیل خصوصیات ذاتی جهت نخ پرز شانل، کامل بودن پرزها (و یا کمبود پرز غایب) و رابطه استحکام به  حجم، مراقبت زیادی باید در تبدیل نخ شانل به محصول نهایی صرف شود. اطلاعاتی که در ادامه ارائه می شود جهت درک بهتر فرایند تولید نخ شانل و خصوصیات فنی لازم جهت تبدیل نخ شانل به محصول تکمیل شده می باشد.

مقدمه ای بر نخ شانل

 

خصوصیات ذاتی نخ شانل
نخ شانل متشکل است از نخ ریسیده شده و یا فیلامنت است که توسطه دو نخ ظریف محکم پرتاب در کنار هم نگه داشته شده اند. نخ کوتاهتر نخ پرز و نخهای پرتاب مغزی نامیده می­شود.
نخ شانل را می توان از انواع مختلف الیاف و نخها تولید کرد. اغلب مواد اولیه شامل پنبه، ویسکوز(ریون)، اکریلیک و پلی پروپیلن (اولفین) است.  همچنین این نخها را می توان از نمره نخهای مختلف از ۰٫۲ (ضخیم) تا ۱۲ متریک (ظریف) تولید کرد.
تولید نخ شانل
شانل در فرایند دو مرحله ای تولید می شود. مرحله اول تولید شانل برروی بوبین شانل و مرحله دوم  دوباره پیچی شانل برروی دوک و یا لوله رنگی است. یک واضح کننده الکترونیکی برروی مسیر نخ در مرحله دوم تولید نصب شده و و ظیفه آن شناسایی طولی از نخ است که شامل نخ پرز نیست. زمانیکه این ابزار طول فاقد نخ پرز را شناسایی می­کند که بزرگتر از طول مینیمم تنظیم شده است (۳ میلیمتر)، برش دهنده بصورت الکترونیکی فعال می شود. نخ بریده می شود و سپس اپراتور بوبین پیچ نخ را به عقب فشار داده و قسمت فاقد پرز را بریده و دوباره نخ را پیوند زده و فرایند بوبین پیچی ادامه پیدا می کند. این ابزار شناسایی تقریبا ۱۰۰% مفید است.
 

مقدمه ای بر نخ شانل

 

تمیز کردن الکترونیکی پرزهای مفقوده
این نکته جهت ارائه به تولید کنندگان نخ اهمیت دارد که نخ شانل جهت حذف پرزهای مفقوده بصورت الکترونیکی تمیز شده است.
گره ها و اتصال ها
گره زنی شانل باید بصورت دقیق انجام شود تا از ایجاد عیوب برروی محصولاتی که از نخ شانل استفاده می کنند، جلوگیری کند. به سادگی گره زدن در نخ شانل به تنهایی ایجاد کننده عیوب است، لذا دو روش برای گره زدن نخ شانل وجود دارد.

 

ترکیب لیف:
ترکیب لیف برروی پیش فاکتور تامین کنندگان نخ شانل و بروی دوک نخ  ذکر می­شود.اگر نخ به مرحله رنگرزی انتقال داده شود، برچسبها را بدلیل جلوگیری از دخالتهای ممکن درحین فرایند زنگرزی برروی دوک نخ استفاده نمی­کنند.

مقدمه ای بر نخ شانل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.