مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۱۴۵
کد مقاله
ELC145
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری- فصل ۴
نام انگلیسی
Robust Control for Unstructured Perturbations An Introduction – Chap 4
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
کنترل مقاوم,  اختلالات غیر ساختاری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Robust Control, Unstructured Perturbations
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه نیومکزیکو، ایالات متحده
دپارتمان مهندسی برق، دانشگاه کاتانیا، ایتالیا
اسپرینگر
مرجع به انگلیسی
P.Dorato, L. Fortuna, G. Muscato; Springer-Verlag; Dept. .of Electrical and Computer Eng.,
University of New,Mexico
Albuquerque, USA
کشور
ایالات متحده

 

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری
فصل ۴
فصل ۴٫ بهینه سازی رد حساسیت / اختلال H¥
۴ـ۱٫ مسئله درون یابی بهینه متناظر
ما از ایده و نتایج مندرج در مباحث Zames و Francis [45] در خصوص توسعه مسئله بهینه سازی حذف حساسیت / اختشاش استفاده می نماییم. بنابراین همانند مورد مطرح شده در [۴۵]، جبران گر هم اکنون اقدام به تخصیص f(s) نموده و در مسیر بازخوردی، به جای مسیر پیشرو قرار می گیرد. چنین مواردی صرفاً به عنوان اصلاح های جزئی از ایده قبلی به شمار می آیند، اما آنها در بردارنده مراجعی به مواد مطرح شده در مرجع [۴۵] هستند.
حال پیکربندی فیدبک کنترل شکل ۴ـ۱ را در نظر بگیرید
شکل ۴ـ۱٫ سیستم لوپ یا حلقه بسته با جبران گر در حلقه فیدبک.
توجه داشته باشید که برای این پیکربندی تابع حساسیت مساوی با تابع انتقال بین اختشاش d و خروجی y به حساب می آید، بدین صورت که:
بنابراین، در صورتی که ما سعی در طراحی یک جبران گر  f (s)نماییم که قابلیت به حداقل رسانی برخی از هنجارهای تابع حساسیت s (s) را داشته باشد، ما هر دو مورد حساسیت حداقلی در برابر اختشاش های پلنت و حذف اختلال حداکثری را به دست آورده ایم. به طور کلی، ما نیاز خواهیم داشت تا قابلیت وزن نمودن برخی از فرکانس های خاص بیشتر از موارد دیگر را داشته باشیم، به گونه ای که تابع وزن نمودن W1(s) ارائه می شود. در نهایت، ما یک هنجار ـ H¥ را به عنوان برآورد عملکرد به دو دلیل انتخاب می نماییم. دلیل اول آن است که فرآیند بهینه سازی و متعاقباً توسعه را می توان جهت طراحی سیستم های مقاوم بهینه اعمال داشت، که مورد دیگر بدین صورت مطرح می شود که بهینه سازی H¥ نیازمند دانش طیف سیگنال اختشاش همانگونه که در تئوری بهینه سازی H2 ارائه می شود نخواهد بود [۴۲].

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴

 

مسئله بهینه سازی متعاقباً قابلیت یافتن یک جبران گر F (s) را خواهد داشت که می تواند نسبت به کمینه سازی مورد ذیل اقدام نماید:
و در عین حال تضمین کننده پایداری داخلی سیستم حلقه بسته باشد. بدون از دست دادن کلیت W1(s) به عنوان یک تابع H¥ با ویژگی بدون صفر در s ³ ۰ به شمار می آید. توجه داشته باشید که در اینجا ما در نظر می گیریم که چنین پلنتی دارای اختلال نمی باشد و آنکه p(s) معرف تابع انتقال پلنت اسمی است. بنابراین آن دسته از طرح هایی که حاصل آمده از بهینه سازی فوق می باشند، در عین آنکه قابلیت به حداقل رسانی تابع حساسیت (اسمی) را خواهند داشت، با توجه به اختلالات پلنت محدود مقاوم به شمار نمی آیند.
هم اکنون پارامتر سازی ـ q ارائه شده در بخش ۲ـ۱ را در نظر بگیرید. روابطی که اقدام به ربط دادن f (s) و q (s) می شوند عبارتند از:
از طریق این انتخاب مشکل مربوطه به یک مورد یافتن تابع H¥ مرتبط با q (s) تبدیل خواهد شد به گونه ای که قابلیت ارضای شرایط پایداری داخلی و به حداقل رسانی مورد ذیل را خواهد داشت:

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴

 

۴-۲٫ راه حل درون یابی بهینه
در این بخش ما نسبت به حل مشکل یافتن یک تابع H¥ مرتبط باU  (s) با توجه به هنجار H¥ حداقلی با قابلیت درون یابی مورد ذیل اقدام می نمائیم:
قضیه ۴-۱٫
یک تابع BR در ارتباط با (s)u با قابلیت درون یابی  دارای هنجار حداقلی مساوی با یک خواهد بود آن هم در صورتی که صرفاً مورد ذیل صحت داشته باشد:
 و  برای ، که در آن  همگی به عنوان عبارات مربوط به ردیف k در آرایه فنیوس  می باشد.
اثبات قضیه ۴-۱ را می توان در مبحث والش  [۴۰]، بخش ۱۰-۳ یافت. از تئوری لوالینا – پیک به یاد آورید که، از  می توان مشخص ساخت که  و… به عنوان یک پیامد مدنظر خواهند بود آن هم در صورتی که یک راه حل u(s) موجود باشند، که در این راستا چنین موردی را می بایست به عنوان یک تابع داخلی در نظر داشت:

مقدمه ای بر کنترل مقاوم برای اختلالات غیر ساختاری – فصل ۴

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.