مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

میکرو پمپ های پاسیو و اکتیو BioMEMS

میکرو پمپ های پاسیو و اکتیو BioMEMS

میکرو پمپ های پاسیو و اکتیو BioMEMS – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۶۱
کد مقاله
MEC61
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
میکرو پمپ های پاسیو و اکتیوBioMEMS
نام انگلیسی
Passive & Active Micropumps Microvalves and Micropumps for BioMEMS
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
میکرو پمپ، پاسیو، اکتیو، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی بر پایه بیولوژی / علوم زیستی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Passive & Active Micropumps, Microvalves, Micropumps, BioMEMS
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی زیستی، دانشگاه واشینگتن، سیاتل، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Department of Bioengineering, University of Washington, Seattle, WA, USA
کشور
ایالات متحده

 

میکرو پمپ های پاسیو و اکتیوBioMEMS

میکروپمپ‌ها                                        (Micropumps)

به مانند میکروشیرها، میکروپمپ‌ها از اجزای اساسی کنترل و تنظیم جریان سیال در شبکه‌های میکروسیالی به شمار می‌روند. به طور کلی می‌توان میکروپمپ‌ها را در دو دسته تقسیم‌بندی کرد: اکتیو و پَسیو. هنگامی که طراحی پمپ‌ها متفاوت است، استفاده از دبی جریان به عنوان پارامتر سنجش عملکرد پمپ چندان مناسب نیست. در این بخش انواع مختلف مدل‌های میکروپمپ‌ها با توجه به ویژگی‌ها و مزایای هر یک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود تا به کمک این اطلاعات، درک خوبی برای طراحی و گسترش این سیستم‌ها برای خواننده فراهم شود.

 

میکروپمپ‌های پَسیو                                        (Passive Micropumps)

حجم کمی از سیال که در تماس با سطوح میکروسازه‌ها قرار دارد، همواره به طور خود به خودی در حال حرکت است؛ این حرکت خود به خودی در نتیجه‌ی برهم‌کنش‌های میان کشش سطحی مایع، ترکیب درصد شیمیایی دیواره‌ها و این اصل که انرژی آزاد سیستم میان سطوح مشترک بخار، سیال و جداره‌ی جامد همواره تمایل به حداقل شدن دارد، به وجود می‌آید. عینیت این پدیده وقتی بیش‌تر می‌شود که از کانال‌های بسیار ریز یا لوله‌های مویین تر شده استفاده شود. از چنین سیستم‌هایی در ساختن شیر و پمپ‌های تجهیزات میکروسیالی استفاده می‌شود. در اوایل سال ۲۰۰۲، گروه تحقیقاتی امانوئل دِلامارچه در مرکز آی‌بی‌اِم زوریخ کشور سوئیس، خبر از طراحی یک پمپ مویین داد. در این پمپ مویین، سیال از یک دهانه وارد سیستم شده و تا رسیدن به یک شیر جریان می‌یابد.

 

مزیت عمده‌ی استفاده از پمپ‌های مبتنی بر مکانیزم کشش سطحی در کم هزینه بودن تجهیزات و نصب و راه‌اندازی راحت آن است و استفاده از این مکانیزم در هنگامی که راه‌اندازی ست‌آپ آزمایشگاهی با محدودیت‌های مالی مواجه است، کاملاً معقول به نظر می‌رسد.

 

میکروپمپ‌های اکتیو                                        (Active Micropumps)

میکروپمپ‌های اکتیو برای شروع و پایان عملیات پمپاژ سیال، نیازمند اعمال یک سیگنال خارجی هستند. اعمال یک سیگنال خارجی بر پیچیدگی عملکرد این سیستم‌ها می‌افزاید، ولی این امکان را برای این سیستم‌ها فراهم می‌کند تا بتوان دبی و وضعیت زمانی عملکرد پمپ را کنترل کرد. به طبع، با بیش‌تر شدن قدرت اپراتور در کنترل سیستم، حتی اگر سیستم تنها شامل یک تراشه‌ باشد، باز هم افزایش قابل توجهی در پیچیدگی عملکرد آن پدید می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.