مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نانو تکنولوژی در ورزش

نانو تکنولوژی در ورزش

نانو تکنولوژی در ورزش – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۳
کد مقاله
SPORT13
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
نانو تکنولوژی در ورزش
نام انگلیسی
Nanotechnology in Sports
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
نانو تکنولوژی – ورزش
کلمات کلیدی به انگلیسی
  Nanotechnology –  Sport
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
 

نانو تکنولوژی در ورزش

مقدمه
تکنولوژی نانو، شاخه‌ای از تحقیقاتی است که در سال‌های اخیر، به خاطر کاربرد گسترده اصول و تولیدات آن، قوت بیشتری گرفته است. دامنه کاربرد تحقیق تکنولوژی نانو، رشته‌هایی از قبیل پیش‌گیری بیماری و درمان تا ابزار الکترونیکی ارتقا یافته و پیشرفته را در بر می‌گیرد. تکنولوژی نانو حتی در زمینه گسترده‌ای از ورزش‌ها نیز، کاربرد دارد. بر این مبنا، این امر ثابت شده است که این تکنولوژی در رشته‌های ورزشی بسیار مفید بوده و می‌تواند دامنه گسترده‌ای از ابعاد جهان ورزش را ارتقا دهد.

 

نانو تکنولوژی در ورزش

 

شرح پروژه
دانشمندان همیشه در جستجوی راه‌های جدید و خلاق برای اصلاح تولیدات موجود می‌باشند و تجهیزات ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
تاثیر تکنولوژی نانو بر سطح رقابت جویی ورزش‌ها، در حال حاضر نسبت به هر دوره دیگر در ‌ المپیک ۲۰۰۸ اخیر، بسیار آشکارتر شده است. شناگر آمریکایی، میشل فلیپس توانست هم زمان هشت مدال طلا بدست آورده و هفت رکورد جهانی را بشکند. او در این بازیهای المپیک با ۲۵ نفر دیگر که رکورد جهانی را شکسته بودند، همراه بود.
همانند شنا که در آن کاهش اصطکاک نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند، تکنولوژی نانو‌ راه خود را به جهان مسابقات اتومبیل‌رانی نیز باز کرده است. بویژه این تکنولوژی باعث شده است تا ماشینهای مسابقه‌ای که رکودهای قابل توجهی را ثبت نموده‌اند بتوانند حتی سریعتر از قبل حرکت نمایند.
طراحی کفش‌های ورزشی جالب توجه است، چون آنها باید هم نرم باشند تا تاثیرات مربوط به مصرف را جذب نموده و هم سخت باشند تا در هنگام استفاده شکل خود را حفظ کرده و از کار نیفتند. غلبه بر این مشکل برای طراحان سخت بود، اما تکنولوژی نانو ثابت کرد که در حل این مشکل مفید خواهد بود.
تکنولوژی نانو حتی این امکان را برای طرفداران ورزش فراهم می‌آورد تا یک پیوند صمیمی و عمیقی بین فرد و تیمی که مورد علاقه‌ ورزشکار است حاصل شود.
یکی از مشکلات بسیار بزرگ و عمومی در جهان ورزش، مشکل لباس‌های باشگاهی و تجهیزات ورزشی بد بو می‌باشد. به طور معمول، تجهیزات ورزشی، یکی از بهترین مکانها برای تغذیه باکتری و قارچ‌ها می‌باشند که باعث ایجاد عفونت، بو، زخم‌های ناشی از بیماری پوستی خارشی و پاهای بد بو می‌شود.
ورزش گلف نیز همانند تنیس، تحت تاثیر تکنولوژی نانو قرار می‌گیرد. پیشرفت‌ها در تولید مواد مرکب یا کامپوزیت سبکتر و قوی‌تر، به طور چشمگیری بر طراحی چوب‌های گلف تاثیر گذاشته است.

نانو تکنولوژی در ورزش

 

هدف این مقاله، ارائه تنها یک بخش کوچکی از کاربردهای ممکن کنونی و آینده پیشرفت‌ها در تکنولوژی نانو می‌باشد. اگر چه به نظر نمی‌رسید هیچ یک از موضوعات موجود در این مقاله، تاثیر مستقیم و مهمی بر روی جهان پیرامون ما داشته باشد، ولی کاربردهای تکنولوژی نانو، زندگی ما را در بر گرفته و رشته‌هایی از قبیل پزشکی را متحول می‌سازد. نادیده گرفتن اهمیت تکنولوژی نانو، شکست بزرگی را در جهان علم به دنبال خواهد داشت. این تکنولوژی، شاخه بسیار چشمگیری از تحقیق، برای پیشرفت بیشتر جامعه ما، در آینده خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.