مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

شماره      
۱۲۴
کد مقاله
MNG124
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
دیدگاه مدیریت استراتژیک قیمت گذاری در خصوص حصول اهداف سازمانی یک مطالعه موردی شرکت پلاستیک و کفش سازی سانشاین
نام انگلیسی
Strategic Management Approach of Pricing in Achieving Organizational Objectives. A Case Study of Sunshine Rubber and Shoe Company
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت استراتژیک، قیمت گذاری، حصول دستاوردها، سازمان، اهداف
کلمات کلیدی به انگلیسی
Strategic Management, Pricing, Achieving, Organization, Objectives
مرجع به فارسی
ژورنال خط مشی های نوظهور در علوم اقتصاد و مدیریت
ژورنال انستیتو تحقیقات اسکالرلینک
دپارتمان مدیریت تجاری، کالج علوم اجتماعی و مدیریتی، دانشگاه اویو، نیجریه
دپارتمان حسابداری و مدیریت، دانشگاه فن آوری، نیجریه
مرجع به انگلیسی
Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences (JETEMS), Scholarlink Research Institute Journals, Business Administration Department, Faculty of Social and Management Sciences,
Ajayi Crowther University, Oyo, Nigeria.
Department of Accounting and Management, Faculty of Management Sciences, Ladoke Akintola University of Technology, Ogbomosho, Nigeria.
کشور
نیجریه

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

دیدگاه مدیریت استراتژیک قیمت گذاری در خصوص حصول اهداف سازمانی
یک مطالعه موردی شرکت پلاستیک و کفش سازی سانشاین
چکیده
قیمت گذاری یکی از پارامترهای مرتبط با بازاریابی به شمار می آید که بوسیله بازاریابان جهت حاصل آوردن اهداف خود مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع بعنوان یک متغیر تغییر پذیر و قابل تعدیلی بشمار می آید که بازاریابان قابلیت استفاده از آن را دارا می باشند تا بدینوسیله نیازهای مشتریان را برآورده ساخته و در عین حال بتوانند به اهداف سازمانی دست یابند. مدیریت استراتژیک قیمت گذاری از این نظر مهم تلقی می شود که قابلیت توانمند سازی مشتریان را بوجود آورد و استطاعت لازم را برای خرید محصولات فراهم ساخته و همچنین سبب به حداقل رسانی تاثیر رقابت شده و در نهایت موجب افزایش میزان فروش محصولات خواهد شد. محققین این مبحث روش ثانویه جمع آوری داده ها را انتخاب نموده اند که شامل استفاده از ژورنال ها، مجلات دوره ای و دیگر منابع مرتبط می باشد. آنالیز واریانس (ANOVA) در زمینه تحلیل داده های جمع آوری شده از این مطالعه موردی به کار گرفته شد. یافته های این تحقیق نشان دهنده آن است که شرکت پلاستیک و کفش سازی سانشاین (Sunshine)، همانند شرکت های دیگر در این زیر گروه به طور موثری از مدیرت استراتژیک به منظور قیمت گذاری محصولات خود بهره گرفته است. محاسبه های آماری – F معرف آن می باشند که مقدار ۳۵۴/۱ ،‌ که در محدوده اطمینان ۰۵/۰  قرار می گیرد، مؤکد آن است که هیچ گونه تفاوت معنا داری در تاثیرات سه دسته بندی قیمتهای محصول وجود ندارد. این مقاله نتیجه گیری می نماید که در صورتی که خواسته باشیم از نقطه نظر استراتژیکی به اهداف سازمانی دست یابیم، لازم است تا قیمت ها را بصورت استراتژیکی مدیریت نماییم.
کلمات کلیدی : مدیرت استراتژیک، قیمت گذاری، حصول دستاوردها، سازمان، اهداف
 

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

 

مقدمه
به منظور آنکه یک سازمان در محیط رقابتی جهانی امروزی موفق باشد نیاز خواهد داشت تا به صورت مؤثری ایده مدیریت بازاریابی خود را در مبحث مدیریت خط مشی های سرمایه گذاری در نظر داشته باشد. مسئله مدیریت بازاریابی نه تنها برای شرکت های خصوصی بلکه برای شرکت های عمومی نیز مهم می باشد. در حقیقت، این خط مشی ها هم اکنون به عنوان یک نقطه نگرش قابل قبول در زمینه بازاریابی استراتژیک مد نظر هستند. یک سازمان در صورتی که نتواند به صورت استراتژیکی مولفه های الزامی بازاریابی خود (نظیر قیمت گذاری) را در نظر داشته باشد، احتمالا قابلیت تشخیص اهداف خود را نیز نخواهد داشت.
این مهم خود به عنوان مفهومی تلقی می شود که سازمان را به بازار هدف خود ربط داده و سبب رشد آن گردیده و نهایتا موجب بروز ارزش ممتاز بالایی برای مشتریان خواهد شد. مدیریت بازاریابی بر روی چهار مؤلفه متغیرهای ترکیبی بازاریابی بنا شده است. به عبارت دیگر، متغیرهای ترکیبی بازاریابی به عنوان قلب تپنده هر گونه مدیریت بازاریابی سازمانی تلقی می شوند. این چهار مؤلفه اصلی متغیرهای ترکیبی بازاریابی عبارتند از : محصول، قیمت، جا و تبلیغات.
در برخی از مواقع این متغیرهای ترکیبی بازاریابی تحت عنوان ۴P بازاریابی شناخته می شوند (منظور از  P4، ۴ حرف اول محصول، قیمت، جا و تبلیغ می باشند که به انگلیسی همگی آنها با  حرف P شروع می شوند. – مترجم ). قیمت یکی از چهار متغیر ترکیبی بازاریابی به شمار می آید که مدیران بازاریابی می بایست نسبت به کنترل آن اقدام نمایند. قیمت به ارزش یک محصول عرضه شده اشاره دارد، که غالبا بر حسب مفاهیم و عبارت پولی بیان می گردد.
یک قیمت به طور ساده به عنوان یک مضمون عرضه شده یا یک روند آزمایشی جهت بررسی شرایط بازار تلقی می شود. بر حسب نظر  Aderemi (2003)، به عنوان جزء‌ اصلی و حیاتی عناصر بازاریابی، لازم است تا مدیران به صورت استراتژیکی تاکید ویژه ای را برروی قیمت داشته باشند. به عبارت دیگر، محصولات آنها می بایست دارای سیستم قیمت گذاری استراتژیکی باشد.
قبل از آنکه یک سازمان بتواند به صورت موثر اقدام به مشخص نمودن استراتژیکی متغیر قیمت گذاری خود نماید، چنین سازمانی می بایست استراتژی های قیمت گذاری، اهداف برای مشخص نمودن قیمت ها و عوامل مشخص کننده انتخاب استراتژی های قیمت گذاری را در نظر بگیرد. پس از مشارکت این عوامل، لازم است تا اقدام به قیمت گذاری موثر محصول به یک روش استراتژیک نماییم. 
هدف این مقاله بررسی سه دسته بندی مختلف قیمتهای محصول است تا آنکه مشخص شود که آیا تفاوتهایی در میزان موثر بودن آنها وجود دارد یا خیر.

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

 

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری در زمینه حصول اهداف سازمانی
مدیریت استراتژیک را می توان به عنوان یک فرآیند پویای فرمول بندی،‌ پیاده سازی، ارزیابی و کنترل استراتژی هایی قلمداد کرد که هدف از آنها درک اهداف استراتژیک سازمانی می باشد. این موضوع به عنوان یک فرآیند پویا و پیوسته به شمار می آید و باید آن را به عنوان یک جریان پیوسته ای از تصمیم گیری ها و عملکردها مدنظر قرار داد که در نهایت منجر به توسعه یک استراتژی یا استراتژی های موثر جهت کمک به  حصول اهداف شرکتی می گردد.
دیدگاه استراتژیک : با وجود آنکه دیدگاه های استراتژیک مختلفی وجود دارند، اما شرکت Sunshine Rubber  دیدگاه جامع شناسانه ای آن را برگزیدند. این دیدگاه در تعامل با انسانها به منظور حصول اهداف سازمانی می باشد. این سازمان احساس می کند که هیچ سازمانی نمی تواند موفقیت کاملی را بدون تعامل متناسب با دیگر سازمانها و همچنین بین سازمان و محیط خود به دست آورد. این دیدگاه فضای کافی برای تلاشهای جامع در داخل محدوده سازمانی و بین سازمانی و همچنین عوامل محیطی آن را فراهم ساخته و از این طریق تعامل هماهنگی را به وجود می آورد تا آنکه اهداف سازمانی حاصل شوند.

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

 

بیان فرضیه
دلیل استفاده از تحلیل واریانس این موضوع می باشد که آیا این سه دسته بندی قیمت های نمونه (یک نمونه به عنوان گروه کوچکی از یک جمعیت خاص مد نظر است) دارای میانگین های مشابهی خواهند بود یا خیر. از آنجائیکه ما اقدام به بررسی میزان تاثیر این سه نمونه از قیمت های محصول نمودیم،‌ باید مشخص سازیم که آیا این سه دسته بندی قیمت های محصول معرف میانگین نمونه ۱۷۰, x2 = 210, x3 = 190  می باشند و می توان آنها را به گونه ای مشخص ساخت که دارای میانگین یکسانی باشند.
مراحل مشخصه در تحلیل واریانس
  1. تعیین یک برآورد واریانس جمعیتی از این واریانس در بین میانگین های نمونه .
  2. تعیین یک برآورد ثانویه واریانس جمعیتی از این واریانس در داخل نمونه ها.
  3. مقایسه این دو برآورد و مشخص سازی آنکه آیا آنها تقریبا از نظر ارزشی با یکدیگر برابر هستند یا خیر.
محاسبه واریانس در بین میانگین های نمونه
مرحله ۱: یافتن اولین برآورد واریانس جمعیتی. چنین موضوعی معرف آن است که ما باید اقدام به حاصل آوردن یک برآورد واریانس جمعیت از بین واریانس سه دسته بندی قیمت های محصول نماییم. در زبان آماری، این برآورد به عنوان واریانس بین – ستونی شناخته می شود.

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

 

نتیجه گیری
با دانستن این مسئله که قیمت بعنوان یکی از عناصر قابل توجه در ترکیب بازاریابی بشمار می آید، سازمان تحت بررسی ما (شرکت Sunshine Rubber و Shoe Company) به صورت استراتژیکی اقدام به قیمت گذاری محصولات خود نموده تا آنکه این اطمینان را حاصل آورد که هیچ گونه اهمیت معناداری در دسته بندی های قیمت های آنها وجود ندارد. فرضیه ۰ (فرضیه تهی) که معرف آن است که هیچ گونه اهمیت معناداری در قیمت های محصولات وجود ندارد مورد پذیرش می باشد در حالیکه بر این مبنا فرضیه جایگزین که نشان دهنده آن است که اهمیت معناداری در قیمت های محصولات وجود دارد رد می گردد.
توصیه ها
 با نتیجه گیری این مقاله، محقیقن توصیه های ذیل را مد نظر قرار می دهند.
  1. سازمان ها می بایست به هنگامی که به صورت استراتژیک اقدام به تثبیت قیمت های خود می نمایند کاملا آگاهانه رفتار نمایند.
  1. سازمان ها می بایست بصورت پیوسته اقدام به نظارت بر قیمت های محصولات رقبای خود نمایند.
  2. در رشته مدیریت استراتژیک، سازمانها می بایست ترکیبات دیگر را نیز در نظر داشته باشند (نظیر محصولات، محل و تبلیغات).
  3. سازمان ها نباید عینا اقدام به تثبیت قیمت ها نمایند بلکه آن را به یک روش استراتژیکی تثبیت کنند.
  4. سازمان ها می بایست بصورت پیوسته به بررسی واکنش های بازار هدف در زمینه تثبیت قیمت بپردازند.

مدیریت استراتژیک قیمت گذاری حصول اهداف سازمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.