مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 88000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

شماره       
۱۵
کد مقاله
MNG15
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی
نام انگلیسی
Successful Experiences of Entrepreneurship Center Directors
تعداد صفحه به فارسی
۸۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۷
کلمات کلیدی به فارسی
مدیران بخش کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship Center Directors
مرجع به فارسی
دانشگاه بیلر
مرجع به انگلیسی
ter for Entrepreneurial Leadership Inc -Baylor University
کشور
ایالات متحده

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی
پروژه ملی مراکز کارآفرینی
مقدمه :    Introduction
تعداد دانشکده‌ها و دانشگاههایی که علاقمند به ساخت یک برنامه کارآفرینی می‌باشند، در حال افزایش است. تاکنون در حدود ۴۰۰ مدرسه تجاری و ۱۲۵ برنامه مدون وجود داشته که دوره‌های خاص کارآفرینی را ارائه می‌نمایند. اولین قدم بسیاری از این مدرسه‌ها بوجود آوری برنامه‌های مدون و ارائه بروشورها، سیلابس‌ها و هرچیزی که می‌تواند در این خصوص مفید واقع شود. مرحله دوم، جستجو برای مغزهای متفکر یا مدیرانی برای این برنامه‌ها هست. این مدارس تلاش می‌کنند تا با انتخاب برنامه مناسب از بین انبوه برنامه‌های موجود نسبت به استقرار یک برنامه کارآفرینی مطلوب اقدام نمایند. هدف از ارائه این مقاله مهیا نمودن دو نکته برای خوانندگان گرامی می‌باشد. مصاحبه‌های شخصی با مدیران آن دسته از کالجهایی که نسبت به راه‌اندازی برنامه‌های سطح بالای کارآفرینی در ایالات متحده اقدام کرده و همچنین بررسی یکسری از بهترین تمرینهایی می‌باشد که از این برنامه‌ها سرچشمه گرفته است. این مقاله نه تنها این امکان را برای شما مهیا می‌نماید تا نسبت به شروع برنامه مطلوب مورد نظر خود اقدام کنید، بلکه روشی پیش‌بردی را برای انجام این برنامه و استمرار آن ارائه می‌نماید.
دانشکده‌ها و برنامه‌هایی که در این پروژه شامل می‌باشند، جزء بهترین دانشکده‌ها و برنامه‌ها به شمار می‌آید. برای انتخاب این برنامه‌ها و دانشکده‌ها یک فرآیند بررسی طی گردیده که در آن ویژگی‌هایی نظیر استمرار برنامه، اندازه و قالب، ویژگی‌های خاص و تأثیرات آن در محدوده اجرا شده لحاظ گردیده است. آنها معرف مجموعه گسترده‌ای از جوامع و هیئت‌های دانشجویی می‌باشند. همچنین در این مقاله شما قادر خواهید بود تا به راحتی اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های درسی، توسعه و تحقیقات بیابید. دانشکده‌ها و برنامه‌های شامل در این مقاله عبارتند از :
  • کالج وبسون
  • دانشگاه بیلر
  • کارنیگیمنون
  • مؤسسه IC
  • مؤسسه پلی‌تکنیک رنسلر
  • دانشگاه کلرادو در بولدر
  • دانشگاه ایلینویز در شیکاگو
  • دانشگاه مریلند در کالج پارک
  • دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه واتون
سؤالات مصاحبه بر اساس ورودی‌هایی که مدیران مؤسسه مشخص می‌نمودند توسعه یافت. ما سؤالی کردیم که، «سؤالاتی که شما اکثرا می‌پرسید چیست؟» بنابراین، از این طریق قادر خواهد بود تا تاریخچه مختصری در خصوص هر برنامه و تشریح جزئیات آن را بدست آورده و همچنین موارد مهمی نظیر فاکتورهای موفقیت کلیدی و همچنین موارد مشاوره‌ای نظیر آنکه چه کاری را باید برای امروز انجام دهیم بدست می‌آورید. از آنجایی که برای داشتن مزامین و محتویات برنامه حقیقی خود می‌بایست یکسری از مباحثه‌هایی را داشته باشید، ما این مورد را نیز در مقاله گنجانده‌ایم. بنابراین امیدواریم که اطلاعات بسیار زیادی را همراه با جزئیات آن مورد بررسی قرار داده باشیم.
همچنین از دیگر موضوعاتی که در این مقاله مطرح می‌باشد، نوشته‌ها و مقاله‌های کلاسیک افراد پیشرو در این فن می‌باشد. در اکتبر ۱۹۸۴، دونالد سکستون مقاله‌ای در خصوص چگونگی شروع برنامه دانشگاه بیلر، فاکتورهای موفقیت کلیدی و موانع پیش‌روی این برنامه را به رشته تحریر درآورد. وی این کار را در پاسخ به تقاضاهای زیادی که دریافت داشته بود و از وی خواسته شده بود تا در خصوص شروع یک برنامه یا یک مرکز کمک کند انجام داده بود. ۱۳ سال بعد، مقالات منتشره او هنوز نیز همبستگی و سازگاری لازم را دارا بوده و قادر می‌باشد تا به عنوان محرک انگیزه و فکر نقش خود را ایفا نماید. بسیاری از مواردی که دونالد در خصوص مشروعیت ادراک شده بیان داشته بود، هنوز نیز موجود می‌باشد. مقاله‌ای که در ۲۴ ژانویه ۱۹۹۷ به عنوان تاریخچه آموزش عالی منتشر شد مسائلی را مطرح می‌نمود که دونالد سالها قبل در زمینه کارآفرینی آنها را بیان داشته بود. این موارد شامل عدم اعتماد دانشگاهیان در خصوص سازگاری و انطباق آموزش کارآفرینی، عدم تمایل مسئولین وقت دانشکده‌ها در به خطر انداختن آینده خود جهت انجام تحقیقات و تدریس در این زمینه و عدم مقبولیت تحقیقات کارآفرینی بوسیله مجلات عمده.
اکنون سؤالی که مطرح می‌باشد این است که ما به عنوان دانشمندان یا محققین این رشته چه اقدامات یا مراحلی را باید انجام دهیم تا آنکه به تلاشهای خود در این زمینه مشروعیت دهیم؟ در حالیکه ممکن است ما دیگر مؤسسات را به سخره گرفته و در خصوص موقعیت‌های مد نظر خود از طریق تقاضاهای افزایشی دوره‌ها و پژوهشهای مربوطه اطمینان داشته‌باشیم، آیا دیگر الزامی برای پیشروی در این زمینه به چشم خواهد خورد؟ آیا الزامی برای روی میز گذاشتن مباحث کارآفرینی وجود دارد؟ در اغلب دانشگاهها، این برنامه‌ها جزء خط‌مشی اصلی آنها به شمار نمی‌رود، بنابراین، کارآفرینی در نشستهای مجمع رؤسا یا مدیران دانشگاهها مطرح نمی‌باشد. همچنین در زمان تصمیم‌گیری برای تخصیص بودجه و یا به هنگام تجدید نظر در دوره‌های درسی دانشگاهی نیز کارآفرینی مد نظر قرار نمی‌گیرد. مدارس یا کالجهای اندکی وجود دارند که این تغییرات را در رویه درسی خود اعمال داشته‌اند. این دانشکده‌ها سعی دارند تا به صورت یکپارچه دروس کارآفرینی را در برنامه‌های درسی و در بخشهای مختلف دانشگاهی پیاده سازند. شما حتما درباره تلاشها و مشکلاتی که این اشخاص با آنها روبرو هستند، خواهید خواند. با تلاش برای پیش‌برد برنامه‌های مربوطه، سعی خواهم کرد تا شما را ترغیب نمایم تا نسبت به بوجود آوردن یک تیم در دانشگاه یا دانشکده خود از افرادی که کارآفرینی را تنها به عنوان رشته خاص و منحصر به فرد نمی‌بینند، بلکه آن را آموزشی طولانی مدت پنداشته که هر دانشجویی می‌تواند از آن بهره برد، اقدام نمائید.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

رئوس برنامه‌های درسی هر دانشگاه :
THUMBNAIL SKETCH OF PROGRAMS
کالج بابسون
BABSON COLLEGE
آقای بیل بیگریو مدیر مرکز مطالعات کارآفرینی در کالج بابسون می‌باشد و همچنین صاحب کرسی فردریک سی‌همیلتون جهت مطالعات مشاغل آزاد است. وی که دارای یکی از پایدارترین برنامه‌های ملی در این خصوص می‌باشد از یک برنامه درسی برجسته و تحقیقات منحصربه‌فرد بهره برده و دارای همکارانی است که بهترین و شناخته شده‌ترین کنفرانسهای تحقیقاتی جهان را پایه‌گذاری کرده‌اند.
  • بابسون یک مدرسه خصوصی کوچک می باشد که دارای ۱۵۰۰ دانشجوی دوره لیسانس و ۱۶۵۰ دانشجوی فوق لیسانس می‌باشد.
  • اولین دوره کارآفرینی در سال ۱۹۶۷ آموزش داده شد. رشته کارآفرینی و مرکز متعلق به آن نیز در سال ۱۹۷۹ تأسیس گردید.
  • ۸ دانشکده تمام وقت وجود دارند که به آموزش کارآفرینی مشغول می‌باشند، همچنین ۴ دانشکده وابسته و ۵ کارمند تمام وقت نیز مشغول به کار می‌باشند.
  • کل مبلغ اعطایی به این برنامه بین ۱۲ و ۱۴ میلیون دلار می‌باشد.
  • فعالیتهای تحقیقاتی شامل روز بنیانگذاری / آکادمی کارآفرینان برجسته (کارآفرینان متمایز با این مرکز به عنوان استاد، دانشجو و یا فارغ‌التحصیل همکاری دارند) برنامه کالج پرایس بابسون (برنامه‌ای برای ارتقای مهارتهای تدریس و تعلیم کارآفرینی) مؤسسه ملی بابسون جهت آموزش شراکت کارآفرینی (تدریس وضعیت انجام مشاغل متحول توسط جوانان و همچنین آموزش کارآفرینی توسط مدرسین) و برنامه مدیریت کارآفرینی (برنامه شهری برای شرکتهای سریع‌الرشد).
  • فعالیتهای تحقیقاتی شامل مشارکت در کنسرسیون تحقیقات کارآفرینی و همچنین مشارکت در کنفرانس تحقیقات کارآفرینی مؤسسه شناخته شده کالج کافمن.
  • در حدود ۲۵% از دانش‌آموختگان دوره کارشناسی در امر کارآفرینی مشغول می‌باشند. برنامه درسی دوره کارشناسی دارای یک دوره مجتمع می‌باشد (تجربه مدیریتی مردان جوان) که در آن کلاسی با حضور ۴۲ دانشجو تشکیل شده و با اختصاص ۳۰۰۰ دلار از آنها خواسته شد تا اقدام به تأسیس یک شغل نمایند. «رهبری کارآفرینی در اقتصاد جهانی» به عنوان برنامه فارغ‌التحصیلان دوره فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی به حساب می‌آید.
  • فاکتورهای موفق کلیدی شامل تجارب عملی، تعهد کلی دانشکده در خصوص کارآفرینی و داشتن یک برنامه درسی زنده می‌باشد.
  • در صورتی که امروزه خواسته باشید برنامه‌ای را شروع کنید: (۱) توسعه یک برنامه درسی مجتمع با تمرکز بر محتوای مزامین به جای کمیت دوره کاری (۲) بدست آوری و تداوم پشتیبانی توسط مدیران مؤسسه، سرپرست و هم‌دانشگاهیان و متولیان دانشگاه (۳) توسعه و استفاده از هیئت مشورتی و   (۴) داشتن یکپارچگی و واحدی قدرتمند به گونه‌ای که هیچگاه منفرد و مجزا نگردید.
  • بیگریو هشدار می‌دهد که بودجه‌های جمع‌آوری شده برای برنامه‌های کارآفرینی ممکن است به سادگی از مسیر اصلی خود خارج شده و حتی هزینه‌های دانشگاهی که بخشهای مختلف اجباری برای پوشش آن ندارند می‌بایست بوسیله مرکز این برنامه پرداخت شود چرا که این برنامه‌ها و هزینه‌ها مرتبط با کارآفرینی می‌باشند.
 
دانشگاه بیلر : ۱۹۹۷
BAYLOR UNIVERSITY: 1997
نانسی‌آپتون مدیر مرکز جان افبارگ، مرکز کارآفرینی دانشگاه بیلر، می‌باشد و صاحب کرسی بن ویلیامز در کارآفرینی است. این مرکز دارای قدیمی‌ترین برنامه‌ها در دانشگاه بیلر بوده که بر روی یک برنامه درسی کارشناسی منحصر به فرد تأکید دارد. همچنین این مرکز دارای یکی از بزرگترین برنامه‌های تجاری مربوط به خانواده در منطقه بوده و دارای بیشترین تعداد کرسی‌های کارآفرینی می‌باشد.
  • قدیمی‌ترین دانشگاه در تگزاس و بزرگترین مدرسه تعمید در جهان می‌باشد. دانشگاه بیلر دارای ۱۰۵۰۰ دانشجوی دوره لیسانس و ۲۲۰۰ دانشجوی دوره فوق لیسانس بوده و همچنین دارای ۱۵۵ برنامه مهندسی لیسانس، ۷۸ برنامه فوق لیسانس و ۱۶ برنامه دکترا می‌باشد.
  • اولین دوره در کارآفرینی در سال ۱۹۷۷ تدریس شد. در همان سال مرکز کارآفرینی تأسیس گردید و همچنین مرکز BBA نیز در سال ۱۹۷۹ تأسیس گردید.
  • چهار دانشکده تمام وقت وجود دارد که صرفا مختص آموزش کارآفرینی می‌باشند، همچنین ۲ دانشکده وابسته، یک برنامه تجارت خانوادگی، یک برنامه کارآفرینی در محل سکونت و ۵ کارمند تمام وقت می‌باشد. کل مبلغ تخصیصی به این برنامه در حدود ۱۰ میلیون دلار است.
  • فعالیتهای تحقیقاتی شامل آموزش کارآفرینی، مؤسسه تجارت خانواده، تجارت خانواده سال تگزاس و کنسرسیون سرمایه برنامه‌های متحول می‌باشد.
  • فعالیتهای تحقیقاتی گوناگون، که همراه با ۶ کرسی تحقیقاتی و تعدادی کارکنان تحقیقاتی و تدریسی می‌باشند.
  • در حدود ۱۰% از دانش‌آموختگان دوره لیسانس در کارآفرینی حضور دارند. برنامه درسی دوره لیسانس دارای یک دوره همراه با اعطای جایزه (جایزه راه‌اندازی مشاغل متحول) می‌باشد که در آن دانشجویان نسبت به تشکیل تیمهای مربوطه تحصیل بودجه و آغاز مشاغل مربوط به خود اقدام می‌کنند. رشد و انتقال به عنوان عناصر کلیدی دوره فوق لیسانس مدیریت بازرگانی محسوب می‌شود.
  • فاکتورهای موفق کلیدی شامل: (۱) دارای قدرت مبارزه‌ای و دفاعی زیاد در داخل سیستم (۲) پشتیبانی از سوی مسئولین (۳) اختصاص موارد مختلف دانشکده و کارکنان آن به منظور توسعه و رشد برنامه و (۴) تعهد از سوی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان.
  • در صورتی که خواسته باشیم امروزه برنامه‌ای را شروع کنیم: (۱) استخدام فردی سالم که قدرت مذاکره با بروکراسی اداری را داشته باشد و با هیئتهای مؤسس کارآفرینی در ارتباط باشد (۲) تشویق مدیر مرکز جهت تسهیل بوجودآوری ارتباطات بر فراز مقررات دانشگاهی و (۳) تشکیل و استفاده از یک هیئت مشاوره‌ای کاملا مشهور و شناخته شده.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

دانشگاه کارنگی‌ملون :
CARNEGIE MELLON UNIVERSITY
جان آرتورن مدیر مرکز کارآفرینی دونالد اچ‌جونز و دیوید تی و لینگ سی‌جی مورگن تالر پروفسور کارآفرینی در دانشگاه کارنگی ملون می‌باشد که برای تحقیقات انجام داده مشهور است. این دانشگاه دارای یک دیدگاه بالانس شده نسبت به کارآفرینی می‌باشد. دانشجویان یک سری از تجارب مورد نیاز را در رشته خود فرا می‌گیرند.
  • یک دانشگاه کوچک و کمک آموزشی همراه با ۷۳۰۰ دانشجو شامل مدرسه لیسانس مدیریت صنایع، مدرسه سیاست عمومی و مدیریت هینز، کالج فاین آرتز، کالج علوم اجتماعی و انسانی، انستیتوتکنولوژی کارنگی ملون، کالج علوم یا مدرسه علوم کامپیوتری ملون می‌باشد و دارای ۲۶۰۰ دانشجوی فوق لیسانس است.
انستیتو IC2 در دانشگاه تگزاس :
IC2 INSTITUTE AT THE UNIVERSITY OF TEXAS
روبرت سالیوان مدیر اجرایی مؤسسه IC2 در دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس می‌باشد. این مؤسسه که در نوع خود منحصر به فرد بوده برای برنامه‌های اهدایی و تحقیقات پایه‌ای و تکان‌دهنده خود معروفیت دارد. با وجود آنکه این مؤسسه در حقیقت یک برنامه مجزا می‌باشد، به عنوان بخشی از دانشگاه تگزاس به حساب آمده و دانشجویان دانشگاه تگزاس منفعت‌های زیادی را از این برنامه‌ها برده‌اند.
مؤسسه پلی‌تکنیک رنسلر :
RENSSELAER POLYTECHNIC INSTITUTE
مارک رایس  مدیر مرکز کارآفرینی مدرسه مدیریت و تکنولوژی لالی در انستیتو پلی‌تکنیک رنسلر می‌باشد. آقای دکتر رایس عبارت «دانشگاه تکنولوژی» را بعنوان واژه‌ای برای نفوذ تکنولوژیهای جدید و با کیفیت در کلیه سطوح دانشگاهی از جمله دانشکده‌های هنر و علوم انسانی بکار برده است. از میان ۵۰۰ برنامه ارائه شده به انجمن ملی رشد و پرورش مشاغل برنامه دانشگاه رنسلر در سال ۱۹۹۵ بعنوان بهترین برنامه آموزشی در کشور شناخته شد.
دانشگاه کلورادو در بولدر
UNIVERSITY OF COLORADO AT BOULDER
دنیس بی‌ ناک مدیر مرکز کارآفرینی در دانشگاه کلورادو در بولدر می‌باشد. این برنامه یک برنامه سرمایه‌گذاری مشترک بوده که بوسیله کالج بازرگانی و مهندسی عرضه شده است. ارائه امور مربوط به مشاغل متهور بین کالجها یکی از روشهایی است که از طریق آن دانشگاهها تلاش می‌نمایند نسبت به توسعه کارآفرینی در محیط‌های دانشگاهی خود و در برنامه درسی خویش اقدام نمایند. در این مصاحبه نکته‌ نظرات دنیس ناک  و دیل‌میر در خصوص برنامه درسی و مسایل تحقیقاتی ذکر شده است.
دانشگاه الینویز در شیکاگو
THE UNIVERSITY OF ILLINOIS AT CHICAGO
جری‌هیلز مدیر انستیتو مطالعات کارآفرینی در دانشگاه الینویز در شیکاگو می‌باشد. جری موقعیت تحقیقاتی مناسب و منحصر بفردی را در خصوص آموزش کارآفرینی از طریق کنفرانس سالیانه خود «وجه مشترک بازاریابی / کارآفرینی»  ارائه نموده است.
دانشگاه مریلند در کالج پارک
UNIVERSITY OF MARYLAND AT COLLEGE PARK
چارلز هلر مدیر مرکز کارآفرینی دینگمن و دارنده این کرسی در دانشگاه مریلند در کالج پارک می‌باشد.
  • مرکز کارآفرینی دینگمن بخشی از دانشگاه مریلند می‌باشد و بعنوان بزرگترین کالج در سیستم دانشگاهی بشمار می‌آید. در این مرکز در حدود ۲۰۰۰۰ دانشجوی تمام وقت دوره لیسانس و در حدود ۹۰۰۰ دانشجوی دوره فوق‌لیسانس مشغول به تحصیل می‌باشند.
دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه وارتون
UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA, WHARTON SCHOOL
لن مک‌میلیان مدیر مرکز کارآفرینی سول سی‌ اسنیدر می‌باشد. این مرکز بصورت متوالی یکی از بالاترین رتبه‌های برنامه‌های دانشگاهی را بخود اختصاص داده است و مدیریت بزرگترین شبکه SBDC در ایالات متحده را بعهده دارد.
  • وارتون یکی از مدارس خصوصی برجسته در این شهر می‌باشد و بصورت اساسی در خدمت جامعه دانشگاهی – تجاری است. این موسسه دارای ۲۰۰۰ دانشجوی دوره فوق لیسانس و ۱۵۰۰ دانشجوی دوره لیسانس می‌باشد. در این بین در حدود ۳/۱ دانشجویان دوره لیسانس و ۲/۱ دانشجویان فوق‌لیسانس در دوره کارآفرینی ثبت نام نموده‌اند.

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

بهترین اعمال در کارآفرینی
BEST PRACTICES IN ENTREPRENEURSHIP
بهترین اعمال به هنگامی که می‌خواهید مرکز یا برنامه‌ای را شروع کنید
BEST PRACTICES IN STARTING A CENTER OR PROGRAM
طرحها و برنامه‌ها معمولا از طریق انجام مصاحبه‌ها پدیدار می‌گردند. در این خصوص سه نیاز بصورت مکرر مورد تاکید قرار گرفته است: ۱-  یک فرد قهرمان و لایق که بتواند بدون احساس خستگی برای بوجود آوردن برنامه‌ مورد نظر کار و فعالیت نماید. ۲- یک هیئت مشاوره‌ای که نه تنها فقط مشورتهای لازم را ارائه دهد بلکه پشتیبانی لازم را نیز اعمال نماید و ۳- پول.
 
بهترین اعمال برای کنترل یک مرکز/ برنامه جهت شروع فعالیت تجاری
BEST PRACTICES IN DIRECTING A START-UP PROGRAM/CENTER
  • مدیران موفق این فرآیند را برای شروع بکار یک مرکز یا برنامه دنبال می‌کنند:
    • انجام تکالیف خود. جمع‌آوری اطلاعات از:
      • شبکه جهانی وب (اینترنت)
      • کنفرانسها
      • درخواست اطلاعات از برنامه‌ها با ارسال میل
    • ساختن بانک اطلاعات و یا ارتباطات مربوطه. لیستهای مذکور را می‌توان از طریق دفتر توسعه، انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، AACSB، مجله موفقیت، آکادمی مدیریت، بخش کارآفرینی و USASBE بدست آورد.
      • درخواستهای مستقیم، خبرنامه‌ها و بروشورها برای:
        • فارغ‌التحصیلان
        • اعطا کنندگان بودجه
        • عضو هیئت علمی کارآفرین / مدیر مرکز
        • کارآفرینان
        • روسای AACSB
      • تشکیل تیم کاری خود:
        • داخلی
          • هیئت علمی
          • کارکنان
          • دانشجویان
          • رئیس
          • امنا
        • خارجی
          • فارغ‌التحصیلان
          • کارآفرینان جامعه
          • رهبران جامعه
        • توسعه و استفاده از هیئت مشورتی
        • انجام « ارزیابی نیازها» در جامه و داخل دانشگاه جهت تعیین :
          • کدام منابع کارآفرینی وجود دارند؟
          • کدام منابع کارآفرینی مورد نیاز می‌باشد؟
          • نکات قوت و ضعف تیم، جامعه و دانشگاه چیست؟
          • در کجا می‌توان به ارزش توسعه افزود؟
          • در کجا می‌توان رقابت تحقیقاتی را توسعه داد؟
          • برنامه‌های درسی کدامند و چگونه می‌توان کارآفرینی را بدانها تعمیم داد.
          • با استفاده از تیم و هیئت مشورتی می‌توان موارد زیر را توسعه داد.
            • وضعیت بصری
            • وضعیت مربوط به ماموریتها و تکالیف
            • اهداف
            • طرح استراتژیک همراه با مراحل عملی
          • بدست آوردن پول یا بودجه
          • بوجودآوری ساختاری که از بروکراسی و فرمالیته جلوگیری نماید.
        • برنامه‌های موفق می‌بایست برای مدیریت مرکز نسبت به استخدام یک فرد قهرمان و متعهد اقدام نماید. برخی از مدارس از رهبری دانشگاه کلورادو در بولدر پیروی نموده و فردی غیردکترا را بعنوان مدیر استخدام می‌کنند. این مدیر در امر تدریس یا تحقیقات دخالت نداشته و تنها نقش تسهیل کننده امور را بعهده دارند.
        • این مدیر از پشتیبانی ریاست دانشگاه و هیئت امنا برخوردار می‌باشد.
        • برنامه‌های موفق از پشتیبانی جامعه آکادمیک، مخصوصا دانشکده‌‌ها و مدارس گوناگون برخوردار می‌باشند.
        • مدیر مربوطه بسیاری از کارهای خود را با توسعه تیمی از کارآفرینان، هیئت علمی و دانشجویان، که برای عینیت بخشیدن به این برنامه تلاش می‌کنند، انجام می‌دهد.
        • این مدیر همچنین نسبت به برپایی یک هیئت مشاوره‌ای اقدام می‌نماید تا مشورتهای لازم را در زمینه آغاز بکار و مدیریت برنامه ارائه دهند.
        • موفق‌ترین مدیران از تجربه عملی در خصوص کارآفرینی برخوردارند. شروع مرکز یا برنامه وابسته به شروع یک شغل جدید بوده و بنابر این، از کلیه کارآفرینان باتجربه در موارد گوناگون استفاده می‌شود.
        • مدیر می‌بایست از فارغ‌التحصیلان بعنوان اساس و ریشه پشتیبانی برای بدست‌آوری بودجه و همچنین بعنوان مدعوین سخنران استفاده نماید.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

بهترین اعمال در خصوص جمع‌آوری بودجه
BEST PRACTICES IN FUNDING
  • برنامه‌های موفق دارای سه منبع بودجه می‌باشند:
    • بودجه اعطایی: در ابتدا بخاطر داشته باشید که می‌بایست برای شروع کار و قبل از انجام کارهای دیگری مانند تدریس، تحقیقات و کمک به کارآفرینان، بودجه لازم تامین شده باشد.
    • اعانه و قراردادها
    • برنامه‌های توسعه
  • برنامه‌های موفق هیچ گاه نسبت به تخصیص منابع خود به دپارتمانهای دیگر اقدام نمی‌کنند. بودجه تخصیص داده شده برای کارآفرینی باید صرف مسایل مرتبط به کارآفرینی شود.
  • برنامه‌ها تنها به اختصاص بودجه اندک نباید آغاز گردند. البته ممکن است بتوان با این تخصیص نسبت به تدریس اقدام نمود ولی در نظر داشته باشید که انجام موارد مهم توسعه نیاز به هزینه و بودجه خاص خود داشته و در صورت ناکافی بودن بودجه با مشکل مواجه می‌گردند.
  • در صورت امکان، مدیران جدید می‌بایست اقدامات اخذ و تامین بودجه خود برای اولین سالی که اقدام به ساخت برنامه خود می‌کنند را به تاخیر اندازند.
  • واکنشها در برابر کرسیهای اعطایی ترکیب گشته‌اند. بایگریو پیشنهاد می‌کند تا با استفاده از آنها نسبت به جذب استعداهای تراز اول اقدام شود، با این وجود، مک‌میلیان عنوان می‌دارد که تا زمانی که فرد مناسبی برای کسب کرسی وجود ندارد نباید برای آن بودجه اختصاص داد.
  • بهترین برنامه‌ها داشتن بودجه متوسط به میزان ۲۵۰۰۰۰ دلار می‌باشد که البته نباید شامل حقوق هیئت علمی باشد.
  • برنامه‌ها بنظر بسیار سریعتر از پیش‌بینی‌های اشخاص رشد نموده‌اند و در نتیجه از کمبود کارکنان و پول در مضیقه بوده و از آن رنج می‌برند. یک برنامه یا طرح مناسب و طویل‌المدت می‌بایست بگونه‌ای باشد که میزان کافی پول در این خصوص تخصیص داده شود.
تخصیص بودجه بعنوان یکی از مهمترین بخش فعالیتهای یک برنامه یا یک مدیر بشمار می‌آید. از تجارب مدیرانی که در این مقاله از آنها یاد شده می‌توان دریافت که تخصیص بودجه‌های اعطایی و عملیاتی مورد انتظار می‌باشد.
کرسیهای کارآفرینی
Chairs in Entrepreneurship
در حال حاضر تقریبا در حدود ۱۷۶ کرسی کارآفرینی در آمریکا و کانادا وجود دارد که در این میان ۱۶۵ کرسی پر شده است. اکنون تمایلاتی در خصوص استقرار یک کرسی جدید بنام «مگا-کرسی» یا کرسی بزرگ وجود دارد. تعدادی از کرسیهای اولیه در سطح ۵۰۰۰۰۰ دلار بوجود آمدند ولی امروزه این بودجه کافی بنظر نمی‌رسد. میانگین میزان بودجه برای هر کرسی امروزه ۱٫۵ میلیون دلار می‌باشد. یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید در جهت گسترش موقعیت کرسیهای خود انجام دهید آماده‌سازی صورت اهداف و کارهایی می‌باشد که برای آنها در نظر گرفته‌اید. در صورت ممکن یک کپی از صورت موافقت هیئت امنا در این خصوص تهیه نمائید.
بهترین اعمال در خصوص برنامه‌های درسی
Best Practices in Curriculum
  • نسبت به استقرار یا توسعه یک برنامه درسی مرکزی عالی برای چهار یا پنج کلاس اقدام نمائید (شروع کار جدید متهورانه، مهارتها و رفتارهای کارآفرینی، بودجه امور تجاری متهورانه، مدیریت رشد، مطالعات مربوطه) و سپس موارد دیگر را اضافه نمائید.
  • در کلیه برنامه‌های موفق، دانشجویان عامل محرک اینگونه فرآیندها می‌باشند. بنابراین با داشتن یک برنامه مناسب درسی بدان توجه نمائید.
  • اولین دوره که معمولا «بوجودآوردن مشاغل متهور جدید» است را بسیار قدرتمند بنا نهید. تلاشهای گسترده‌ای را بکار برید تا این دوره موفق برگزار شود.
  • تجارب تجربی را با تئوری و تحقیق ترکیب نمائید.
  • دانشکده و هیئت علمی خود را بصورت قدرتمند بنا نهاده و جامعه محلی را در کلاسهای خود مشارکت دهید.
  • برنامه‌های موفق قبل از تدریس یک دوره منتظر پول نمی‌مانند.
  • یکپارچه‌سازی مواد در خلال دوره‌ها را مد نظر قرار دهید، بگونه‌ای که رفرنسها یا مراجع را بتوان به فراگیریهای قبل رجوع داد.
هر برنامه می‌بایست برای حداقل یک دوره شروع شود. متخصصین ما پیشنهاد می‌کنند که اولین دوره «بوجودآوردن مشاغل متهور جدید» یا «آغاز سرمایه‌گذاری متهور» باشد. این دوره بر روی سه ویژگی متمرکز می‌شود: کارآفرین، فرصتها و منابع. همانگونه که بیلبیگریو اظهار می‌دارد:
بهترین اعمال در خصوص مدیریت و بازاریابی
BEST PRACTICES IN MANAGING AND MARKETING
هیئت مشورتی
  • می‌بایست حداقل دو بار در سال جلسه داشته باشند.
  • هدف ارائه مشورت و پشتیبانی است.
    • قراردادها
    • بودجه
    • ارائه دوره انترنی
    • شغل برای دانشجویان
    • نظارت بر دانشجویان
  • مرحله اولیه: استفاده از هیئتها برای ارائه مشورتها در خصوص برنامه درسی و موارد مرتبط با توسعه و همچنین تخصیص بودجه.
  • مرحله بلوغ: استفاده از هیئتهای خلاق، بوجودآوری موارد توسعه معنی‌دار و تکمیل اهداف توسعه.
  • شامل نمودن یک هیئت امنای قدرتمند در هیئت مشورتی.
  • مدیریت آنها با آماده‌سازی آنها جهت حضور در نشستها و برقراری اهداف خاص برای آنها.
  • تماس با یکدیگر در این نشستها به منظور آشنایی با شرکت، صنایع هر یک از اعضا.
احساسات مختلفی در خصوص هیئتهای مشورتی وجود دارد. تقریبا همگی بر این عقیده‌اند که حضور آنها نه تنها لازم بلکه حیاتی است. بیگریو هشدار می‌دهد که ممکن است آنها با مشکلات بیشتری از آنچه سزاوار آن باشند روبرو شوند.
نظارت
  • بیشترین مراکز در داخل دپارتمان دانشگاهی قرار گرفته و یا دارای روابط قوی با آن می‌باشند.
  • مراکز در برابر روسای دانشگاهها و یا سرپرستان آن مسئول می‌باشند. حمایت آنها در برطرف نمودن بروکراسی و کاغذ بازی اداری کارگشا می‌باشد. با این وجود، روسای دانشگاهها ممکن است بیایند و بروند، بنابراین داشتن پشتیبانی از سوی هیئت امنا الزامی می‌باشد.
  • برخی از مراکز با مراکز دیگر و یا موسسات، متحد شده و بنابر این قادر می‌باشند بطور هماهنگ عمل نمایند.
هیچ یک از مراکز در دپارتمان کارآفرینی قرار نگرفته‌اند. مدیران دانشکده‌ها معمولا برنامه‌های درسی واحد خود را به ریاست دانشگاه گزارش می‌کنند. البته با وجود آنکه دانشکده‌ها سعی دارند بصورت یکپارچه با هم فعالیت داشته باشند، با این حال بسیاری از آنها احساس ایزوله شدن را دارند. ببسون اتحاد خود با دپارتمان مدیریت را بعنوان یک قدرت بزرگ می‌پندارد. ولی بسیاری نیز اینگونه اتحادها را بعنوان یک قدرت تلقی نمی‌کنند. دپارتمانهایی که این واحدها با آنها متحد می‌باشند پشتیبانی چندانی از آنها بعمل نمی‌آورند.

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

توسعه
  • مشارکت در برنامه کارآفرین سال مزیتهای زیادی را برای مرکز و کالج مربوطه بوجود می‌آورد.
دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه وارتون
UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA, WHARTON SCHOOL
مدیر و مدرسه THE DIRECTOR AND THE SCHOOL
لند مک‌میلان مدیر مرکز کارآفرینی سوسی‌اسنیدر مدرسه وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا می‌باشد.
موارد خاص درباره دانشگاه یا کالج
SPECIFICS ABOUT YOUR UNIVERSITY OR COLLEGE
مدرسه وارتون خدماتی را در ناحیه پنسیلوانیا انجام می‌دهد. ما تنها به جامعه مدرسه تجاری آنها اشاره می‌کنیم. این مرکز دو بخش مرکز توسعه تجارت کوچک وارتون و مرکز توسعه تجارت کوچک دفتر ایالتی پنسیلوانیا را شامل می‌شود. که دربرگیرنده ۱۶ مرکز توسعه مشاغل کوچک در سراسر ایالت پنسیلوانیا می‌باشد.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

موارد خاص در باره این جامعه 
SPECIFICS ABOUT THE COMMUNITY YOU SERVE
فیلادلفیا یک شهر مرکزی بزرگ با جمعیت ۲ میلیون نفر می‌باشد.
آمارهایی در مورد مرکز و برنامه آنها
STATISTICS ABOUT THE CENTER/PROGRAM
سال شروع، اندازه   Year Started/Size
این مرکز در سال ۱۹۷۲ بوسیله ادشیلز  بنیان گذاشته شد و هم‌اکنون ۲۵ سالگی آغاز کار خود را جشن می‌گیرد. این مرکز در ابتدا به عنوان یک برنامه بسیار کوچک شروع به کار کرده و در خلال سالیان متمادی به سرعت رشد نموده است.
دانشکده/ کارکنان  Faculty/Staff
در این مرکز ۴ استاد، ۳ مشاور و ۱ استاد تمام وقت حضور دارند. همچنین ۸ استاد مرتبط نیز مشغول به کار بوده که کلیه آنها کارآفرین می‌باشند و رشته‌های کارآفرینی را تدریس می‌کنند.
اجزای برنامه  THE COMPONENTS OF YOUR PROGRAM
برنامه درسی  Curriculum
مرکز سیندر اولین مرکزی بود که در ایالت متحده یک دوره کامل مطالعات کارآفرینی را به صورت برنامه درسی ارائه می‌دهد. دانشجویان دوره‌هایی را انتخاب می‌کنند که محدوده‌ای از همکاری با شرکتهای متحول، آشنایی با اشخاص و نوآوری و همچنین شروع به کار شرکتهای جدید کوچک تجاری را در بر می‌گیرد. این دانشکده به صورت مرتب نسبت به پالایش برنامه درسی اقدام نموده و آخرین یافته‌ها را از برنامه‌های تحقیقاتی، ایده‌ها و تجارب بازدیدهای دانشجویان از دانشمندان و محققین و چالشهای محیط تجاری بین‌المللی، در آن می‌گنجاند.

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

تحقیقات  Research
در اینجا ۴ آیتم تحقیقاتی وجود دارد. در ابتدا ما در می‌یابیم که چگونه تجارت باعث رقابت می‌گردد، چرا که در صورتی که رقابتی وجود نداشته باشد حرکت تجاری نیز حاصل نخواهد شد و در صورتی که نتوانید موارد رقابتی جدیدی را بوجود آورید بوسیله رقبای تجاری خود از پای در خواهید آمد. درک روشهایی که بوسیله آن رقابت توسعه می‌یابد، بسیار مهم می‌باشد.
مورد بعدی رشد سریع می‌باشد. چگونه شرکتها می‌توانند رشد سریع داشته باشند؟ شرکتهای زیادی وجود دارند که به سرعت رشد می‌کنند ولی ناگهان به مانعی برخورد می‌نمایند. در عوض شرکتهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شرکتهای بزرگ تبدیل شوند. ما توجه کمتری به مشاغل کوچک داریم. این امر مورد توجه ما نمی‌باشد بلکه مرکز ثقل توجه ما بیشتر شرکتهایی هستند که هم برای اجتماع سودآور بوده و هم برای صاحب خود.
سومین ناحیه‌ای که مورد نظر ما می‌باشد، چگونگی بازاریابی تکنولوژی است. تعداد زیادی از مشاغل بزرگ در آینده وجود داشته که می‌بایست از نقطه‌نظر تکنولوژیکی همین امروز بوجود آید. چگونه یک شرکت کوچک راهی را می‌یابد تا از این طریق نسبت به تجاری نمودن تکنولوژی خود اقدام کند؟
چهارمین ناحیه، شرکتهای متحول می‌باشند. چرا شرکتهای بزرگ نمی‌توانند به مشاغل جدید تبدیل شوند. این امر به نظر من از مشروعیتی نظیر راه‌اندازی خود کارآفرینی برخوردار می‌باشد.

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

توسعه  Outreach
ما مرکز اصلی توسعه مشاغل کوچک پنسیلوانیا به شمار آمده و در حدود ده هزار درخواست را در سال خارج از این مراکز پاسخ می‌گوییم. اکنون می‌توان به راحتی حتی سؤالی نظیر «من مشکلی در رابطه با مدیریت انبارهایم دارم، آیا می‌توانید به من کمک کنید؟» را مطرح نموده و یا آنکه سؤال دیگری نظیر «چگونه می‌توان نسبت به کسب ده میلیون دلار برای شروع یک شرکت جدید اقدام نمود؟» را مطرح ساخت. همچنین ما دارای برنامه توسعه دیگری هستیم که در این برنامه نسبت به بازدید از دانشمندان آن سوی دریاها اقدام می‌کنیم. این امر به دو دسته تقسیم می‌گردد: اول اشخاصی که بدین جا می‌آیند تا آنکه تحقیقات دکترای خود را انجام دهند و یا آنکه تحقیقات بعدی خود را در این زمینه محقق سازند. این اشخاص معمولا از اروپا و آسیا می‌باشند. دسته دیگر اشخاصی هستند که می‌خواهند چگونگی راه‌اندازی یک شغل را فراگیرند. این افراد نیز معمولا از آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین می‌باشند. ما بودجه خاص دانشجویی داریم که در آن دانشجویان بتوانند تا مبلغ پنجاه هزار دلار برای شروع کار جدید خود کسب نمایند.
به نظر شما چه چیزهایی می‌تواند یک مرکز یا یک برنامه را تعریف نماید؟
IN YOUR OPINION, WHAT DEFINES A CENTER OR PROGRAM?
چیزی که برای من مهم است، کیفیت تحقیقات انجام پذیرفته است. ما می‌بایست محققین رده جهانی داشته باشیم. پشتیبانی از داخل دانشگاه مهم بوده و این عمل را از طریق تحقیقات درجه نخست خود می‌توانیم به دست آوریم.
 
دلایل شروع برنامه، همین امروز  REASONS TO START ONE TODAY
دلیل آنکه شما خواسته باشید امروز برنامه‌ای را آغاز کنید آن است که قادر خواهید بود تأثیر مهمی بر روی جامعه خود بگذارید. تأثیری که بر اساس آن و به واسطه طراحی برنامه‌هایتان می‌تواند باعث جذب کارآفرینان به سوی شما شود. یکی از مهمترین دلایل آن است که فرصتهای لازم را برای دانشجویان جهت تعقیب مشاغل مورد نظر خود بوجود آورده، ضمن آنکه می‌توانند این موارد را با دیگران نیز در میان بگذارند.

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

تأسیس یک کرسی مرکزی، استادی یا تحقیقاتی
Establishing a Center Chair, Professorship and Research
من تا زمانی که فردی را برای کسب کرسی در نظر نداشته باشم نسبت به تأسیس یک کرسی دانشگاه اقدام نمی‌کنم. این یک اشتباه بزرگ است. برای دفعات زیادی کرسی‌های بیشماری بدون تملک مانده است. در این خصوص لیستی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد کرسی‌های پر نشده در ایالت متحده چقدر است و من تصور می‌کنم این میزان در حدود ۵۵ کرسی می‌باشد. با توجه به روند رشد تحقیقات خود نسبت به برنامه‌های تخصیص بودجه اقدام نمایید. همچنین برنامه‌هایی برای رشد سریع بازرگانی و یا تدریس کارآفرینی پزشکی وجود دارد که در این خصوص می‌بایست نسبت به تأمین بودجه برای امر پشتیبانی و تحقیقات از این برنامه‌ها اقدام کرد.
موارد رشد و نگهداری  GROWTH AND MAINTENANCE ISSUES
توسعه برنامه بعدی  Further Program Development
من تصور می‌کنم مشکل بزرگی که پیش‌رو داریم آن است که آیا کارآفرینی یک موج رشد کننده می‌باشد و یا نهایتا موجی است که فروکش خواهد نمود؟ چیزی که من نمی‌خواهم این اتفاق روی دهد و ما تلاش بسیاری در این زمینه انجام می‌دهیم و می‌بایست احتیاطهای زیادی نیز به کار بریم بوجود آوردن هیأت علمی مناسب و همیشگی کارآفرینی می‌باشد. چرا که این دوره‌ها در حال حاضر بسیار معروف می‌باشد. به طور مثال همانگونه که از رفتار سازمانی دریافتیم، در ده سال آینده هیچکس خواهان گذراندن این دوره‌های O.B. نمی‌باشد. از اینرو ما از آموزشیاران یاری می‌گیریم تا نسبت به کنترل چنین مواردی اقدام کنیم. این آموزشیاران همچنین می‌توانند بینش‌های مناسبی را برای کلاس بوجود آورده و موجب آزمایشات عملی شوند. این آموزشیاران به هیچ وجه جزء سکنه درجه دوم به حساب نیامده و هیچکس نمی‌تواند همانند آنها امر تدریس را به خوبی انجام دهد.
 
توسعه  Outreach Development
ما به سمت جهانی شدن پیش می‌رویم. ما به سمتی پیش می‌رویم تا بتوانیم شرکتهای کوچک تجاری را به خوبی راه‌اندازی نموده و به گونه‌ای که آنها در سراسر جهان با موفقیت کار خود را تداوم بخشند. نواحی هدف ما کشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریکای مرکزی و لاتین و آفریقا می‌باشد.
خط‌مشی‌های تحقیقاتی Research Trends
خط‌مشی‌های اصلی در تحقیقات حرکت به سمت کارهای سخت و مرتبط، در مقابل با کارهایی است که تاکنون انجام می‌داده‌ایم که اول آنها بیشتر غیرمرتبط و نامرتب بوده می‌باشد. در تلاش برای یافتن کار مناسب تحقیقاتی می‌توان موارد مرتبط با آسیب‌دیدگی‌های آن برحسب ارتباط کارها با یکدیگر مخصوصا همراه با گروهی از کارکنان مطمئن و جنسیت‌ها و نژادهای مختلف را مورد بررسی قرار داد. داشتن ویژگی‌های مختلف می‌تواند برای سیاست‌گذاران مناسب باشد اما باید درک نمود که آن چیزی که موفقیت در کارآفرینی را سبب می‌شود، ارتباطی به رنگ پوست، سیاه یا سفید یا مرد و زن ندارد.
پیشنهادات دیگر برای آنهایی که نسبت به تأسیس یک مرکز یا برنامه اقدام می‌کنند؟
ANY OTHER SUGGESTIONS FOR THOSE STARTING A CENTER OR PROGRAM?
با بودجه بسیار کم دست به کار نشوید. منتظر باشید تا بودجه کافی برای این کار تأمین شود و تنها با دسترسی به اولین بودجه اقدام نکنید.
دوره‌های عرضه شده در برنامه درسی کارآفرینی مدرسه وارتون
COURSES OFFERED IN THE ENTREPRENEURSHIP CURRICULUM AT THE WHARTON SCHOOL
کارآفرینی   Entrepreneurship
بیشتر سمینارها در مقایسه با سخنرانی معمولی برگزار می‌شود. این دوره به میزان زیادی وابسته به فعالیت دانشجویان فعال و مشتاق می‌باشد. هدف دوره انتقال مهارتها و حالات آنالیز می‌باشد که مستقیما در شروع برنامه‌های متحول کارآفرینی مفید می‌باشد.
تصمیم‌گیری کارآفرینی  Entrepreneurial Decision Making
این بخش نیاز به یک دوره سطح گروهی دارد که در آن کلیه مدیران کارآفرینی، شرکت داشته و در عوض خود به عنوان پیش‌نیاز کلیه دوره‌های برنامه درسی دوره لیسانس کارآفرینی در وارتون مطرح می‌باشد.
 
کارآفرینی : اجرا و عملیات  Entrepreneurship: Implementation and Operations
این دوره نتیجه MGMT 230 می‌باشد. تمرکز این دوره بر روی اجرا، ساختارها و عملیات اجرایی و همچنین توجه خاص به موراد مرتبط با روانشناختی و مسائل اجتماعی کارآفرینی می‌باشد.
رشته کاری در برنامه‌ریزی مشاغل کوچک 
Field Work in Small-Business Planning
این دوره شامل سخنرانی‌ها، مطالعات تحقیقاتی، گروههای مباحثه و امر مشورتی حقیقی با شرکتهای داخلی و همچنین مخاطب قرار دادن موارد عملی نظیر آنالیز مالی، استراتژی بازاریابی، سیستم‌های حسابداری، برنامه‌ریزی استراتژیک، ساختارهای سازمانی و موارد مربوط به امور مالی می‌باشد.
کسب سرمایه برای مشاغل جدید متهور Raising Capital for New Ventures
این یک دوره جامع می‌باشد که به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه نسبت به جذب بودجه برای امور اقتصادی جدید یا مشاغل متهورانه خود اقدام نمایند. این امر از طریق موارد ارائه شده در کلاس و در طول دوره‌ها همراه با خواندن، مباحثه و سخنرانی مدعوین برگزار می‌گردد. دانشجویان رویدادهای جاری را در این جلسات مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند. اینگونه رویدادها در مشاغل موجود و چگونگی واکنش به شرایط در حال تغییر تاثیر دارد.
 
شروع بکار مشاغل متهورانه جدید  Launching New Ventures
در این مقوله دانشجویان با انتخاب مشاغل متهور تشریح شده توسط قهرمانان این عرصه نسبت به طرح ریزی و آغاز برنامه‌ تجاری جدید اقدام می‌کنند. دوره‌های مربوطه شامل منابع مالی، کاندیداهای فروش-  اولیه، فروشندگان احتمالی و موارد دیگر می‌باشد.
 
مدیریت تکنولوژی   Management of Technology
این رشته موارد مهم مربوط به مدیریت تکنولوژی را در محیطی یکدست از لحاظ استراتژیکی و تاکتیکی، مورد توجه قرار می‌دهد.
مدیریت کارآفرینی  Entrepreneurial Management
این رشته به هنر ایجاد سرمایه جدید از طریق راه‌اندازی شرکت‌هایی با قدرت رشد بالا در صنایع در حال ایجاد یا در حال تجدید، اشاره می‌کند. به علاوه این رشته‌ها، برخی موارد شخصی که یک شغل کارآفرینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند را خاطرنشان می‌کنند.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

مدیریت استراتژیک نوآوری  Strategic Management of Innovation
این رشته کوچک شما را در معرض تلفیقی از روش‌ها و تکنیک‌هایی قرار خواهد داد که تفکرات خلاقانه و عملکرد کارآفرینی را در سازمانها، ارتقاء می‌دهند.
 
مدیریت تجارت خانوادگی  Family Business Management
با تاکید بر نیاز به طراحی مشاغل متداوم و موثر، موضوع این رشته، مدیریت رشد در محیطی می‌باشد که دائما در حال تغییر است.
 
تشکیلات اقتصادی تجارت چین در زمینه جهانی
Chinese Business Enterprise in the Global Context
این سمینار به منظور کمک به دانش‌آموزان جهت دستیابی به درکی بهتر از کارآفرینی تجاری چینی برگزار شده است. حمایت فرهنگی، فلسفه‌های رقابتی، اعمال و استراتژی‌های تجاری، تجارتهای خانوادگی چینی خارجی (ساختار آن، فرآیند داخلی و چالش‌های تجاری) و تفاوتهای میان سیستم مدیریت چینی و سایر سیستم‌های مدیریتی، از جمله موارد آن می‌باشند.
 
 
 
جنبه‌های قانونی کارآفرینی  Legal Aspects of Entrepreneurship
ابتکار همراه با ریسک / کسب سود شخصی
Venture Initiations/Personal Acquisitions
ابتکار همراه با ریسک / راه‌اندازی شرکت‌های نوپا Venture Initiations/Start-ups
ارائه‌ها  EXHIBITS
کرسی «دابلیو. دابلیوکاروت» در امور کارآفرینی
THE W.W. CARUTH CHAIR IN ENTREPRENEURSHIP
بیانیه ماموریت و مسئولیت‌ها  Statement of Mission and Responsibilities
ماموریت   Mission
کرسی «کاروت» در امور کارآفرینی به منظور تسحیل بررسی‌های تحقیقاتی و آموزشی در موارد مربوط به فرآیند کارآفرینی ایجاد شد، از این جهت که کارآفرینان در اقدامات خویش جهت شروع و اعمال تجارت خود یاری و مساعدت شوند و اساتید در تعلیم امور کارآفرینی آگاه‌تر شوند.
این در حالی است که صاحب فعلی کرسی «کاروت» معتقد است: ماموریت من جهت پیشرفت دانش در منطقه امور کارآفرینی است، بویژه از آنجائی که این منطقه با تشریفات مالی، تقسیم شده است.
مسئولیت‌ها عبارتند از: دانش تعلیم و بررسی تحقیقات، محدود کردن فعل و انفعالات و اعمال متقابل، تعلیم کارآفرینان در جامعه تجاری و ایجاد مدیریت آکادمیک در مدرسه تجارت بر مبنای اصول ناحیه‌ای و ملی.
 
مسئولیت‌ها  Responsibilities
دانش تعلیم  Scholarship of Teaching
یاری رسانی و همچنین بودن الگویی خوب برای زندگی دانشجویان به منظور تاثیر و تشویق آنها، در حالیکه آنها را مجبور می‌کنیم که عمیقا و با تجزیه و تحلیل و خلاقانه بیندیشند. مسئولیت‌های ویژه عبارتند از:
  • ساخت محیطی چالشی و شاد در کلاس، برای هر دوی دانشجویان امور مالی و دانشجویان امور کارآفرینی.
  • ایجاد تعادل میان افکار، مهارت‌ها و رویدادهای جاری.
  • توسعه شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای که به عنوان افراد مرجع در کلاس درس به کار گرفته شوند و دخالت دادن آنها در تحقیقات موردی جهت ایجاد فرصتی برای دانشجویان که یک تجربه عملی و حقیقی داشته باشند. در حالیکه آنها متقابلا با مدیر اجرایی که حقیقتا تصمیمات مربوط به پرونده را اتخاذ می‌کند، عمل می‌کنند.
  • ایجاد برخی فرصت‌ها برای دانشجویان داخل و خارج کلاس، که نسبت به ارزش‌ها و روش‌های مهم در تاثیرگذاری آنها در کار و خانواده خود، اظهار عقیده کنند.
  • مشاوره با گروه کوچکی از دانشجویان هر ترم و حفظ ارتباط با آنها بعد از فارغ‌التحصیلی.
  • تداوم بخشیدن به گسترش استفاده از کتابهای مقبول و مفید در امور مالی متحد و در مدیریت شرکت‌های کوچک و کارآفرینی.
  • توسعه شبکه یا کادری از اعضای آکادمی که علاقمند به سرمایه ریسکی و نوآوری می‌باشند.
  • همکاری فعالانه در جهت تحقیق و بررسی در منطقه مالی کارآفرینی _ تحقیقاتی که درک ما را از دانش و مهارتهای مورد نیاز صاحبان تجارتخانه‌های کوچک‌تر و بازار مشترک در مدیریت مالی تجارت‌های آنها افزایش می‌دهد.
  • تحقیقات باید در سطحی از کیفیت باشد که بتوان، با تکیه بر دانش بررسی تحقیقات، آن را در ژورنال‌های حرفه‌ای با کیفیت بالا و ژورنال‌های آکادمیک منتشر ساخت.
 
رهبری آکادمیک  Academic Leadership
  • جوابگو بودن در این باره که من چگونه ممکن است در بخش مالی، مرکز امور کارآفرینی و در مدرسه تجارت، خدماتی را ارائه کنم.
  • مشارکت در تشریفات و اظهارات آکادمی‌های امور مالی و امور کارآفرینی در سطح مالی.
 

تجارب موفق مدیران بخش کارآفرینی

 

برنامه ارزیابی نوآوری
INNOVATION EVALUATION PROGRAM
مرکز برنامه ارزیابی _ نوآوری کارآفرینی، در سال ۱۹۸۰ راه‌اندازی شد، زمانیکه برنامه اصلی ارزیابی _ نوآوری توسعه یافته تحت یک بنیاد علمی ملی در دانشگاه اورگان ناتمام ماند.
بیلور برنامه را جهت کاهش زمان استفاده از کامپیوتر اصلاح کرد و متعاقبا آن را بار دیگر به گونه‌ای که بر مبنای یک کامپیوتر شخصی IBM قابل اجرا باشد برنامه‌ریزی کرده است. از زمانیکه این برنامه در سال ۱۹۸۰ راه‌اندازی شد، تخمین زده شده که از ۶۰۰ مورد نوآوری، شانس بسیاری در کسب موقعیت مناسب تجاری، داشته باشند.  ۳۵ محصول به بازار معرفی شده‌اند.
با وجود اینکه برنامه از طریق مقالات، روزنامه و مجلات، در سطح ملی و بین‌المللی با استقبال عمومی رو به رو شد، بسیاری از نوآوران هنوز از ارزیابی‌هایی علمی که در مورد امکان تجارت کالاهای خود در دسترس هستند، ناآگاهند. مرکز اخیرا تلاشهای خود را در راستای مساعدت سایر کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای ساخت برنامه‌های مشابه قرار داده است، هدف طولانی مدت مرکز کمک و مساعدت در جهت ساخت یک برنامه ارزیابی _ نوآوری در یک کالج یا دانشگاه در هر ایالت کشور می‌باشد. برنامه‌ها هم اکنون در ایالات ویسکونزین، واشنگتن، فلوریدا، آلاباما، لوییزیانا و تگزاس در دسترس هستند.
واژه نامه Vocabulary
 
Director                                                           رئیس
Collage                                                           کالج
Community                                          جامعه
Found                                                    تاسیس کردن  
Faculty                                                  دانشکده     
Funding                                          تامین بودجه  
Curriculum                                  برنامه درسی         
Research                                                   تحقیقات       
Outreach                                                     توسعه   
Company                                                     شرکت    
Entrepreneurship                                        کارآفرینی     
Culture                                                        فرهنگ   
Development                                                توسعه   
Invention                                                      نوآوری 
Scholar                                                           پژوهشگر
Business                                                        شغل  
Advisory board                                            هیئت مشورتی
Endowment                                                 وقف  اهدا
Chair                                                          کرسی  
Professorship                                               استادی
Target                                                          هدف 
Growth                                                        رشد 
Decision                                                       تصمیم
Suggestion                                                  پیشنهاد
Course                                                         دوره
School                                                         مدرسه
Implementation                                           اجرا
Field                                                             رشته
Venture                                              شرکت متهور  
Capital                                                        سرمایه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.