تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
شماره |
15 |
کد مقاله |
MNG15 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی |
نام انگلیسی |
Successful Experiences of Entrepreneurship Center Directors |
تعداد صفحه به فارسی |
80 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
37 |
کلمات کلیدی به فارسی |
مدیران بخش كارآفرینی |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
Entrepreneurship Center Directors |
مرجع به فارسی |
دانشگاه بیلر |
مرجع به انگلیسی |
ter for Entrepreneurial Leadership Inc -Baylor University |
سال |
1997 |
کشور |
ایالات متحده |
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
پروژه ملی مراكز كارآفرینی
مقدمه : Introduction
تعداد دانشكدهها و دانشگاههایی كه علاقمند به ساخت یك برنامه كارآفرینی میباشند، در حال افزایش است. تاكنون در حدود 400 مدرسه تجاری و 125 برنامه مدون وجود داشته كه دورههای خاص كارآفرینی را ارائه مینمایند. اولین قدم بسیاری از این مدرسهها بوجود آوری برنامههای مدون و ارائه بروشورها، سیلابسها و هرچیزی كه میتواند در این خصوص مفید واقع شود. مرحله دوم، جستجو برای مغزهای متفكر یا مدیرانی برای این برنامهها هست. این مدارس تلاش میكنند تا با انتخاب برنامه مناسب از بین انبوه برنامههای موجود نسبت به استقرار یك برنامه كارآفرینی مطلوب اقدام نمایند. هدف از ارائه این مقاله مهیا نمودن دو نكته برای خوانندگان گرامی میباشد. مصاحبههای شخصی با مدیران آن دسته از كالجهایی كه نسبت به راهاندازی برنامههای سطح بالای كارآفرینی در ایالات متحده اقدام كرده و همچنین بررسی یكسری از بهترین تمرینهایی میباشد كه از این برنامهها سرچشمه گرفته است. این مقاله نه تنها این امكان را برای شما مهیا مینماید تا نسبت به شروع برنامه مطلوب مورد نظر خود اقدام كنید، بلكه روشی پیشبردی را برای انجام این برنامه و استمرار آن ارائه مینماید.
دانشكدهها و برنامههایی كه در این پروژه شامل میباشند، جزء بهترین دانشكدهها و برنامهها به شمار میآید. برای انتخاب این برنامهها و دانشكدهها یك فرآیند بررسی طی گردیده كه در آن ویژگیهایی نظیر استمرار برنامه، اندازه و قالب، ویژگیهای خاص و تأثیرات آن در محدوده اجرا شده لحاظ گردیده است. آنها معرف مجموعه گستردهای از جوامع و هیئتهای دانشجویی میباشند. همچنین در این مقاله شما قادر خواهید بود تا به راحتی اطلاعاتی در خصوص برنامههای درسی، توسعه و تحقیقات بیابید. دانشكدهها و برنامههای شامل در این مقاله عبارتند از :
-
كالج وبسون
-
دانشگاه بیلر
-
كارنیگیمنون
-
مؤسسه IC
-
مؤسسه پلیتكنیك رنسلر
-
دانشگاه كلرادو در بولدر
-
دانشگاه ایلینویز در شیكاگو
-
دانشگاه مریلند در كالج پارك
-
دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه واتون
سؤالات مصاحبه بر اساس ورودیهایی كه مدیران مؤسسه مشخص مینمودند توسعه یافت. ما سؤالی كردیم كه، «سؤالاتی كه شما اكثرا میپرسید چیست؟» بنابراین، از این طریق قادر خواهد بود تا تاریخچه مختصری در خصوص هر برنامه و تشریح جزئیات آن را بدست آورده و همچنین موارد مهمی نظیر فاكتورهای موفقیت كلیدی و همچنین موارد مشاورهای نظیر آنكه چه كاری را باید برای امروز انجام دهیم بدست میآورید. از آنجایی كه برای داشتن مزامین و محتویات برنامه حقیقی خود میبایست یكسری از مباحثههایی را داشته باشید، ما این مورد را نیز در مقاله گنجاندهایم. بنابراین امیدواریم كه اطلاعات بسیار زیادی را همراه با جزئیات آن مورد بررسی قرار داده باشیم.
همچنین از دیگر موضوعاتی كه در این مقاله مطرح میباشد، نوشتهها و مقالههای كلاسیك افراد پیشرو در این فن میباشد. در اكتبر 1984، دونالد سكستون مقالهای در خصوص چگونگی شروع برنامه دانشگاه بیلر، فاكتورهای موفقیت كلیدی و موانع پیشروی این برنامه را به رشته تحریر درآورد. وی این كار را در پاسخ به تقاضاهای زیادی كه دریافت داشته بود و از وی خواسته شده بود تا در خصوص شروع یك برنامه یا یك مركز كمك كند انجام داده بود. 13 سال بعد، مقالات منتشره او هنوز نیز همبستگی و سازگاری لازم را دارا بوده و قادر میباشد تا به عنوان محرك انگیزه و فكر نقش خود را ایفا نماید. بسیاری از مواردی كه دونالد در خصوص مشروعیت ادراك شده بیان داشته بود، هنوز نیز موجود میباشد. مقالهای كه در 24 ژانویه 1997 به عنوان تاریخچه آموزش عالی منتشر شد مسائلی را مطرح مینمود كه دونالد سالها قبل در زمینه كارآفرینی آنها را بیان داشته بود. این موارد شامل عدم اعتماد دانشگاهیان در خصوص سازگاری و انطباق آموزش كارآفرینی، عدم تمایل مسئولین وقت دانشكدهها در به خطر انداختن آینده خود جهت انجام تحقیقات و تدریس در این زمینه و عدم مقبولیت تحقیقات كارآفرینی بوسیله مجلات عمده.
اكنون سؤالی كه مطرح میباشد این است كه ما به عنوان دانشمندان یا محققین این رشته چه اقدامات یا مراحلی را باید انجام دهیم تا آنكه به تلاشهای خود در این زمینه مشروعیت دهیم؟ در حالیكه ممكن است ما دیگر مؤسسات را به سخره گرفته و در خصوص موقعیتهای مد نظر خود از طریق تقاضاهای افزایشی دورهها و پژوهشهای مربوطه اطمینان داشتهباشیم، آیا دیگر الزامی برای پیشروی در این زمینه به چشم خواهد خورد؟ آیا الزامی برای روی میز گذاشتن مباحث كارآفرینی وجود دارد؟ در اغلب دانشگاهها، این برنامهها جزء خطمشی اصلی آنها به شمار نمیرود، بنابراین، كارآفرینی در نشستهای مجمع رؤسا یا مدیران دانشگاهها مطرح نمیباشد. همچنین در زمان تصمیمگیری برای تخصیص بودجه و یا به هنگام تجدید نظر در دورههای درسی دانشگاهی نیز كارآفرینی مد نظر قرار نمیگیرد. مدارس یا كالجهای اندكی وجود دارند كه این تغییرات را در رویه درسی خود اعمال داشتهاند. این دانشكدهها سعی دارند تا به صورت یكپارچه دروس كارآفرینی را در برنامههای درسی و در بخشهای مختلف دانشگاهی پیاده سازند. شما حتما درباره تلاشها و مشكلاتی كه این اشخاص با آنها روبرو هستند، خواهید خواند. با تلاش برای پیشبرد برنامههای مربوطه، سعی خواهم كرد تا شما را ترغیب نمایم تا نسبت به بوجود آوردن یك تیم در دانشگاه یا دانشكده خود از افرادی كه كارآفرینی را تنها به عنوان رشته خاص و منحصر به فرد نمیبینند، بلكه آن را آموزشی طولانی مدت پنداشته كه هر دانشجویی میتواند از آن بهره برد، اقدام نمائید.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
رئوس برنامههای درسی هر دانشگاه :
THUMBNAIL SKETCH OF PROGRAMS
كالج بابسون
BABSON COLLEGE
آقای بیل بیگریو مدیر مركز مطالعات كارآفرینی در كالج بابسون میباشد و همچنین صاحب كرسی فردریك سیهمیلتون جهت مطالعات مشاغل آزاد است. وی كه دارای یكی از پایدارترین برنامههای ملی در این خصوص میباشد از یك برنامه درسی برجسته و تحقیقات منحصربهفرد بهره برده و دارای همكارانی است كه بهترین و شناخته شدهترین كنفرانسهای تحقیقاتی جهان را پایهگذاری كردهاند.
-
بابسون یك مدرسه خصوصی كوچك می باشد كه دارای 1500 دانشجوی دوره لیسانس و 1650 دانشجوی فوق لیسانس میباشد.
-
اولین دوره كارآفرینی در سال 1967 آموزش داده شد. رشته كارآفرینی و مركز متعلق به آن نیز در سال 1979 تأسیس گردید.
-
8 دانشكده تمام وقت وجود دارند كه به آموزش كارآفرینی مشغول میباشند، همچنین 4 دانشكده وابسته و 5 كارمند تمام وقت نیز مشغول به كار میباشند.
-
كل مبلغ اعطایی به این برنامه بین 12 و 14 میلیون دلار میباشد.
-
فعالیتهای تحقیقاتی شامل روز بنیانگذاری / آكادمی كارآفرینان برجسته (كارآفرینان متمایز با این مركز به عنوان استاد، دانشجو و یا فارغالتحصیل همكاری دارند) برنامه كالج پرایس بابسون (برنامهای برای ارتقای مهارتهای تدریس و تعلیم كارآفرینی) مؤسسه ملی بابسون جهت آموزش شراكت كارآفرینی (تدریس وضعیت انجام مشاغل متحول توسط جوانان و همچنین آموزش كارآفرینی توسط مدرسین) و برنامه مدیریت كارآفرینی (برنامه شهری برای شركتهای سریعالرشد).
-
فعالیتهای تحقیقاتی شامل مشاركت در كنسرسیون تحقیقات كارآفرینی و همچنین مشاركت در كنفرانس تحقیقات كارآفرینی مؤسسه شناخته شده كالج كافمن.
-
در حدود 25% از دانشآموختگان دوره كارشناسی در امر كارآفرینی مشغول میباشند. برنامه درسی دوره كارشناسی دارای یك دوره مجتمع میباشد (تجربه مدیریتی مردان جوان) كه در آن كلاسی با حضور 42 دانشجو تشكیل شده و با اختصاص 3000 دلار از آنها خواسته شد تا اقدام به تأسیس یك شغل نمایند. «رهبری كارآفرینی در اقتصاد جهانی» به عنوان برنامه فارغالتحصیلان دوره فوقلیسانس مدیریت بازرگانی به حساب میآید.
-
فاكتورهای موفق كلیدی شامل تجارب عملی، تعهد كلی دانشكده در خصوص كارآفرینی و داشتن یك برنامه درسی زنده میباشد.
-
در صورتی كه امروزه خواسته باشید برنامهای را شروع كنید: (1) توسعه یك برنامه درسی مجتمع با تمركز بر محتوای مزامین به جای كمیت دوره كاری (2) بدست آوری و تداوم پشتیبانی توسط مدیران مؤسسه، سرپرست و همدانشگاهیان و متولیان دانشگاه (3) توسعه و استفاده از هیئت مشورتی و (4) داشتن یكپارچگی و واحدی قدرتمند به گونهای كه هیچگاه منفرد و مجزا نگردید.
-
بیگریو هشدار میدهد كه بودجههای جمعآوری شده برای برنامههای كارآفرینی ممكن است به سادگی از مسیر اصلی خود خارج شده و حتی هزینههای دانشگاهی كه بخشهای مختلف اجباری برای پوشش آن ندارند میبایست بوسیله مركز این برنامه پرداخت شود چرا كه این برنامهها و هزینهها مرتبط با كارآفرینی میباشند.
دانشگاه بیلر : 1997
BAYLOR UNIVERSITY: 1997
نانسیآپتون مدیر مركز جان افبارگ، مركز كارآفرینی دانشگاه بیلر، میباشد و صاحب كرسی بن ویلیامز در كارآفرینی است. این مركز دارای قدیمیترین برنامهها در دانشگاه بیلر بوده كه بر روی یك برنامه درسی كارشناسی منحصر به فرد تأكید دارد. همچنین این مركز دارای یكی از بزرگترین برنامههای تجاری مربوط به خانواده در منطقه بوده و دارای بیشترین تعداد كرسیهای كارآفرینی میباشد.
-
قدیمیترین دانشگاه در تگزاس و بزرگترین مدرسه تعمید در جهان میباشد. دانشگاه بیلر دارای 10500 دانشجوی دوره لیسانس و 2200 دانشجوی دوره فوق لیسانس بوده و همچنین دارای 155 برنامه مهندسی لیسانس، 78 برنامه فوق لیسانس و 16 برنامه دكترا میباشد.
-
اولین دوره در كارآفرینی در سال 1977 تدریس شد. در همان سال مركز كارآفرینی تأسیس گردید و همچنین مركز BBA نیز در سال 1979 تأسیس گردید.
-
چهار دانشكده تمام وقت وجود دارد كه صرفا مختص آموزش كارآفرینی میباشند، همچنین 2 دانشكده وابسته، یك برنامه تجارت خانوادگی، یك برنامه كارآفرینی در محل سكونت و 5 كارمند تمام وقت میباشد. كل مبلغ تخصیصی به این برنامه در حدود 10 میلیون دلار است.
-
فعالیتهای تحقیقاتی شامل آموزش كارآفرینی، مؤسسه تجارت خانواده، تجارت خانواده سال تگزاس و كنسرسیون سرمایه برنامههای متحول میباشد.
-
فعالیتهای تحقیقاتی گوناگون، كه همراه با 6 كرسی تحقیقاتی و تعدادی كاركنان تحقیقاتی و تدریسی میباشند.
-
در حدود 10% از دانشآموختگان دوره لیسانس در كارآفرینی حضور دارند. برنامه درسی دوره لیسانس دارای یك دوره همراه با اعطای جایزه (جایزه راهاندازی مشاغل متحول) میباشد كه در آن دانشجویان نسبت به تشكیل تیمهای مربوطه تحصیل بودجه و آغاز مشاغل مربوط به خود اقدام میكنند. رشد و انتقال به عنوان عناصر كلیدی دوره فوق لیسانس مدیریت بازرگانی محسوب میشود.
-
فاكتورهای موفق كلیدی شامل: (1) دارای قدرت مبارزهای و دفاعی زیاد در داخل سیستم (2) پشتیبانی از سوی مسئولین (3) اختصاص موارد مختلف دانشكده و كاركنان آن به منظور توسعه و رشد برنامه و (4) تعهد از سوی دانشجویان و فارغالتحصیلان.
-
در صورتی كه خواسته باشیم امروزه برنامهای را شروع كنیم: (1) استخدام فردی سالم كه قدرت مذاكره با بروكراسی اداری را داشته باشد و با هیئتهای مؤسس كارآفرینی در ارتباط باشد (2) تشویق مدیر مركز جهت تسهیل بوجودآوری ارتباطات بر فراز مقررات دانشگاهی و (3) تشكیل و استفاده از یك هیئت مشاورهای كاملا مشهور و شناخته شده.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
دانشگاه كارنگیملون :
CARNEGIE MELLON UNIVERSITY
جان آرتورن مدیر مركز كارآفرینی دونالد اچجونز و دیوید تی و لینگ سیجی مورگن تالر پروفسور كارآفرینی در دانشگاه كارنگی ملون میباشد كه برای تحقیقات انجام داده مشهور است. این دانشگاه دارای یك دیدگاه بالانس شده نسبت به كارآفرینی میباشد. دانشجویان یك سری از تجارب مورد نیاز را در رشته خود فرا میگیرند.
-
یك دانشگاه كوچك و كمك آموزشی همراه با 7300 دانشجو شامل مدرسه لیسانس مدیریت صنایع، مدرسه سیاست عمومی و مدیریت هینز، كالج فاین آرتز، كالج علوم اجتماعی و انسانی، انستیتوتكنولوژی كارنگی ملون، كالج علوم یا مدرسه علوم كامپیوتری ملون میباشد و دارای 2600 دانشجوی فوق لیسانس است.
-
…
انستیتو IC2 در دانشگاه تگزاس :
IC2 INSTITUTE AT THE UNIVERSITY OF TEXAS
روبرت سالیوان مدیر اجرایی مؤسسه IC2 در دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس میباشد. این مؤسسه كه در نوع خود منحصر به فرد بوده برای برنامههای اهدایی و تحقیقات پایهای و تكاندهنده خود معروفیت دارد. با وجود آنكه این مؤسسه در حقیقت یك برنامه مجزا میباشد، به عنوان بخشی از دانشگاه تگزاس به حساب آمده و دانشجویان دانشگاه تگزاس منفعتهای زیادی را از این برنامهها بردهاند.
مؤسسه پلیتكنیك رنسلر :
RENSSELAER POLYTECHNIC INSTITUTE
مارك رایس مدیر مركز كارآفرینی مدرسه مدیریت و تكنولوژی لالی در انستیتو پلیتكنیك رنسلر میباشد. آقای دكتر رایس عبارت «دانشگاه تكنولوژی» را بعنوان واژهای برای نفوذ تكنولوژیهای جدید و با كیفیت در كلیه سطوح دانشگاهی از جمله دانشكدههای هنر و علوم انسانی بكار برده است. از میان 500 برنامه ارائه شده به انجمن ملی رشد و پرورش مشاغل برنامه دانشگاه رنسلر در سال 1995 بعنوان بهترین برنامه آموزشی در كشور شناخته شد.
دانشگاه كلورادو در بولدر
UNIVERSITY OF COLORADO AT BOULDER
دنیس بی ناك مدیر مركز كارآفرینی در دانشگاه كلورادو در بولدر میباشد. این برنامه یك برنامه سرمایهگذاری مشترك بوده كه بوسیله كالج بازرگانی و مهندسی عرضه شده است. ارائه امور مربوط به مشاغل متهور بین كالجها یكی از روشهایی است كه از طریق آن دانشگاهها تلاش مینمایند نسبت به توسعه كارآفرینی در محیطهای دانشگاهی خود و در برنامه درسی خویش اقدام نمایند. در این مصاحبه نكته نظرات دنیس ناك و دیلمیر در خصوص برنامه درسی و مسایل تحقیقاتی ذكر شده است.
دانشگاه الینویز در شیكاگو
THE UNIVERSITY OF ILLINOIS AT CHICAGO
جریهیلز مدیر انستیتو مطالعات كارآفرینی در دانشگاه الینویز در شیكاگو میباشد. جری موقعیت تحقیقاتی مناسب و منحصر بفردی را در خصوص آموزش كارآفرینی از طریق كنفرانس سالیانه خود «وجه مشترك بازاریابی / كارآفرینی» ارائه نموده است.
دانشگاه مریلند در كالج پارك
UNIVERSITY OF MARYLAND AT COLLEGE PARK
چارلز هلر مدیر مركز كارآفرینی دینگمن و دارنده این كرسی در دانشگاه مریلند در كالج پارك میباشد.
-
مركز كارآفرینی دینگمن بخشی از دانشگاه مریلند میباشد و بعنوان بزرگترین كالج در سیستم دانشگاهی بشمار میآید. در این مركز در حدود 20000 دانشجوی تمام وقت دوره لیسانس و در حدود 9000 دانشجوی دوره فوقلیسانس مشغول به تحصیل میباشند.
دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه وارتون
UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA, WHARTON SCHOOL
لن مكمیلیان مدیر مركز كارآفرینی سول سی اسنیدر میباشد. این مركز بصورت متوالی یكی از بالاترین رتبههای برنامههای دانشگاهی را بخود اختصاص داده است و مدیریت بزرگترین شبكه SBDC در ایالات متحده را بعهده دارد.
-
وارتون یكی از مدارس خصوصی برجسته در این شهر میباشد و بصورت اساسی در خدمت جامعه دانشگاهی – تجاری است. این موسسه دارای 2000 دانشجوی دوره فوق لیسانس و 1500 دانشجوی دوره لیسانس میباشد. در این بین در حدود 3/1 دانشجویان دوره لیسانس و 2/1 دانشجویان فوقلیسانس در دوره كارآفرینی ثبت نام نمودهاند.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
بهترین اعمال در كارآفرینی
BEST PRACTICES IN ENTREPRENEURSHIP
بهترین اعمال به هنگامی كه میخواهید مركز یا برنامهای را شروع كنید
BEST PRACTICES IN STARTING A CENTER OR PROGRAM
طرحها و برنامهها معمولا از طریق انجام مصاحبهها پدیدار میگردند. در این خصوص سه نیاز بصورت مكرر مورد تاكید قرار گرفته است: 1- یك فرد قهرمان و لایق كه بتواند بدون احساس خستگی برای بوجود آوردن برنامه مورد نظر كار و فعالیت نماید. 2- یك هیئت مشاورهای كه نه تنها فقط مشورتهای لازم را ارائه دهد بلكه پشتیبانی لازم را نیز اعمال نماید و 3- پول.
بهترین اعمال برای كنترل یك مركز/ برنامه جهت شروع فعالیت تجاری
BEST PRACTICES IN DIRECTING A START-UP PROGRAM/CENTER
-
مدیران موفق این فرآیند را برای شروع بكار یك مركز یا برنامه دنبال میكنند:
-
انجام تكالیف خود. جمعآوری اطلاعات از:
-
شبكه جهانی وب (اینترنت)
-
كنفرانسها
-
درخواست اطلاعات از برنامهها با ارسال میل
-
-
ساختن بانك اطلاعات و یا ارتباطات مربوطه. لیستهای مذكور را میتوان از طریق دفتر توسعه، انجمن فارغالتحصیلان دانشگاهی، AACSB، مجله موفقیت، آكادمی مدیریت، بخش كارآفرینی و USASBE بدست آورد.
-
درخواستهای مستقیم، خبرنامهها و بروشورها برای:
-
فارغالتحصیلان
-
اعطا كنندگان بودجه
-
عضو هیئت علمی كارآفرین / مدیر مركز
-
كارآفرینان
-
روسای AACSB
-
-
تشكیل تیم كاری خود:
-
داخلی
-
هیئت علمی
-
كاركنان
-
دانشجویان
-
رئیس
-
امنا
-
-
خارجی
-
فارغالتحصیلان
-
كارآفرینان جامعه
-
رهبران جامعه
-
-
توسعه و استفاده از هیئت مشورتی
-
انجام « ارزیابی نیازها» در جامه و داخل دانشگاه جهت تعیین :
-
كدام منابع كارآفرینی وجود دارند؟
-
كدام منابع كارآفرینی مورد نیاز میباشد؟
-
نكات قوت و ضعف تیم، جامعه و دانشگاه چیست؟
-
در كجا میتوان به ارزش توسعه افزود؟
-
در كجا میتوان رقابت تحقیقاتی را توسعه داد؟
-
برنامههای درسی كدامند و چگونه میتوان كارآفرینی را بدانها تعمیم داد.
-
با استفاده از تیم و هیئت مشورتی میتوان موارد زیر را توسعه داد.
-
وضعیت بصری
-
وضعیت مربوط به ماموریتها و تكالیف
-
اهداف
-
طرح استراتژیك همراه با مراحل عملی
-
-
بدست آوردن پول یا بودجه
-
بوجودآوری ساختاری كه از بروكراسی و فرمالیته جلوگیری نماید.
-
-
برنامههای موفق میبایست برای مدیریت مركز نسبت به استخدام یك فرد قهرمان و متعهد اقدام نماید. برخی از مدارس از رهبری دانشگاه كلورادو در بولدر پیروی نموده و فردی غیردكترا را بعنوان مدیر استخدام میكنند. این مدیر در امر تدریس یا تحقیقات دخالت نداشته و تنها نقش تسهیل كننده امور را بعهده دارند.
-
این مدیر از پشتیبانی ریاست دانشگاه و هیئت امنا برخوردار میباشد.
-
برنامههای موفق از پشتیبانی جامعه آكادمیك، مخصوصا دانشكدهها و مدارس گوناگون برخوردار میباشند.
-
مدیر مربوطه بسیاری از كارهای خود را با توسعه تیمی از كارآفرینان، هیئت علمی و دانشجویان، كه برای عینیت بخشیدن به این برنامه تلاش میكنند، انجام میدهد.
-
این مدیر همچنین نسبت به برپایی یك هیئت مشاورهای اقدام مینماید تا مشورتهای لازم را در زمینه آغاز بكار و مدیریت برنامه ارائه دهند.
-
موفقترین مدیران از تجربه عملی در خصوص كارآفرینی برخوردارند. شروع مركز یا برنامه وابسته به شروع یك شغل جدید بوده و بنابر این، از كلیه كارآفرینان باتجربه در موارد گوناگون استفاده میشود.
-
مدیر میبایست از فارغالتحصیلان بعنوان اساس و ریشه پشتیبانی برای بدستآوری بودجه و همچنین بعنوان مدعوین سخنران استفاده نماید.
-
-
-
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
بهترین اعمال در خصوص جمعآوری بودجه
BEST PRACTICES IN FUNDING
-
برنامههای موفق دارای سه منبع بودجه میباشند:
-
بودجه اعطایی: در ابتدا بخاطر داشته باشید كه میبایست برای شروع كار و قبل از انجام كارهای دیگری مانند تدریس، تحقیقات و كمك به كارآفرینان، بودجه لازم تامین شده باشد.
-
اعانه و قراردادها
-
برنامههای توسعه
-
-
برنامههای موفق هیچ گاه نسبت به تخصیص منابع خود به دپارتمانهای دیگر اقدام نمیكنند. بودجه تخصیص داده شده برای كارآفرینی باید صرف مسایل مرتبط به كارآفرینی شود.
-
برنامهها تنها به اختصاص بودجه اندك نباید آغاز گردند. البته ممكن است بتوان با این تخصیص نسبت به تدریس اقدام نمود ولی در نظر داشته باشید كه انجام موارد مهم توسعه نیاز به هزینه و بودجه خاص خود داشته و در صورت ناكافی بودن بودجه با مشكل مواجه میگردند.
-
در صورت امكان، مدیران جدید میبایست اقدامات اخذ و تامین بودجه خود برای اولین سالی كه اقدام به ساخت برنامه خود میكنند را به تاخیر اندازند.
-
واكنشها در برابر كرسیهای اعطایی تركیب گشتهاند. بایگریو پیشنهاد میكند تا با استفاده از آنها نسبت به جذب استعداهای تراز اول اقدام شود، با این وجود، مكمیلیان عنوان میدارد كه تا زمانی كه فرد مناسبی برای كسب كرسی وجود ندارد نباید برای آن بودجه اختصاص داد.
-
بهترین برنامهها داشتن بودجه متوسط به میزان 250000 دلار میباشد كه البته نباید شامل حقوق هیئت علمی باشد.
-
برنامهها بنظر بسیار سریعتر از پیشبینیهای اشخاص رشد نمودهاند و در نتیجه از كمبود كاركنان و پول در مضیقه بوده و از آن رنج میبرند. یك برنامه یا طرح مناسب و طویلالمدت میبایست بگونهای باشد كه میزان كافی پول در این خصوص تخصیص داده شود.
تخصیص بودجه بعنوان یكی از مهمترین بخش فعالیتهای یك برنامه یا یك مدیر بشمار میآید. از تجارب مدیرانی كه در این مقاله از آنها یاد شده میتوان دریافت كه تخصیص بودجههای اعطایی و عملیاتی مورد انتظار میباشد.
كرسیهای كارآفرینی
Chairs in Entrepreneurship
در حال حاضر تقریبا در حدود 176 كرسی كارآفرینی در آمریكا و كانادا وجود دارد كه در این میان 165 كرسی پر شده است. اكنون تمایلاتی در خصوص استقرار یك كرسی جدید بنام «مگا-كرسی» یا كرسی بزرگ وجود دارد. تعدادی از كرسیهای اولیه در سطح 500000 دلار بوجود آمدند ولی امروزه این بودجه كافی بنظر نمیرسد. میانگین میزان بودجه برای هر كرسی امروزه 1.5 میلیون دلار میباشد. یكی از مهمترین كارهایی كه میتوانید در جهت گسترش موقعیت كرسیهای خود انجام دهید آمادهسازی صورت اهداف و كارهایی میباشد كه برای آنها در نظر گرفتهاید. در صورت ممكن یك كپی از صورت موافقت هیئت امنا در این خصوص تهیه نمائید.
بهترین اعمال در خصوص برنامههای درسی
Best Practices in Curriculum
-
نسبت به استقرار یا توسعه یك برنامه درسی مركزی عالی برای چهار یا پنج كلاس اقدام نمائید (شروع كار جدید متهورانه، مهارتها و رفتارهای كارآفرینی، بودجه امور تجاری متهورانه، مدیریت رشد، مطالعات مربوطه) و سپس موارد دیگر را اضافه نمائید.
-
در كلیه برنامههای موفق، دانشجویان عامل محرك اینگونه فرآیندها میباشند. بنابراین با داشتن یك برنامه مناسب درسی بدان توجه نمائید.
-
اولین دوره كه معمولا «بوجودآوردن مشاغل متهور جدید» است را بسیار قدرتمند بنا نهید. تلاشهای گستردهای را بكار برید تا این دوره موفق برگزار شود.
-
تجارب تجربی را با تئوری و تحقیق تركیب نمائید.
-
دانشكده و هیئت علمی خود را بصورت قدرتمند بنا نهاده و جامعه محلی را در كلاسهای خود مشاركت دهید.
-
برنامههای موفق قبل از تدریس یك دوره منتظر پول نمیمانند.
-
یكپارچهسازی مواد در خلال دورهها را مد نظر قرار دهید، بگونهای كه رفرنسها یا مراجع را بتوان به فراگیریهای قبل رجوع داد.
هر برنامه میبایست برای حداقل یك دوره شروع شود. متخصصین ما پیشنهاد میكنند كه اولین دوره «بوجودآوردن مشاغل متهور جدید» یا «آغاز سرمایهگذاری متهور» باشد. این دوره بر روی سه ویژگی متمركز میشود: كارآفرین، فرصتها و منابع. همانگونه كه بیلبیگریو اظهار میدارد:
بهترین اعمال در خصوص مدیریت و بازاریابی
BEST PRACTICES IN MANAGING AND MARKETING
هیئت مشورتی
-
میبایست حداقل دو بار در سال جلسه داشته باشند.
-
هدف ارائه مشورت و پشتیبانی است.
-
قراردادها
-
بودجه
-
ارائه دوره انترنی
-
شغل برای دانشجویان
-
نظارت بر دانشجویان
-
-
مرحله اولیه: استفاده از هیئتها برای ارائه مشورتها در خصوص برنامه درسی و موارد مرتبط با توسعه و همچنین تخصیص بودجه.
-
مرحله بلوغ: استفاده از هیئتهای خلاق، بوجودآوری موارد توسعه معنیدار و تكمیل اهداف توسعه.
-
شامل نمودن یك هیئت امنای قدرتمند در هیئت مشورتی.
-
مدیریت آنها با آمادهسازی آنها جهت حضور در نشستها و برقراری اهداف خاص برای آنها.
-
تماس با یكدیگر در این نشستها به منظور آشنایی با شركت، صنایع هر یك از اعضا.
احساسات مختلفی در خصوص هیئتهای مشورتی وجود دارد. تقریبا همگی بر این عقیدهاند كه حضور آنها نه تنها لازم بلكه حیاتی است. بیگریو هشدار میدهد كه ممكن است آنها با مشكلات بیشتری از آنچه سزاوار آن باشند روبرو شوند.
نظارت
-
بیشترین مراكز در داخل دپارتمان دانشگاهی قرار گرفته و یا دارای روابط قوی با آن میباشند.
-
مراكز در برابر روسای دانشگاهها و یا سرپرستان آن مسئول میباشند. حمایت آنها در برطرف نمودن بروكراسی و كاغذ بازی اداری كارگشا میباشد. با این وجود، روسای دانشگاهها ممكن است بیایند و بروند، بنابراین داشتن پشتیبانی از سوی هیئت امنا الزامی میباشد.
-
برخی از مراكز با مراكز دیگر و یا موسسات، متحد شده و بنابر این قادر میباشند بطور هماهنگ عمل نمایند.
هیچ یك از مراكز در دپارتمان كارآفرینی قرار نگرفتهاند. مدیران دانشكدهها معمولا برنامههای درسی واحد خود را به ریاست دانشگاه گزارش میكنند. البته با وجود آنكه دانشكدهها سعی دارند بصورت یكپارچه با هم فعالیت داشته باشند، با این حال بسیاری از آنها احساس ایزوله شدن را دارند. ببسون اتحاد خود با دپارتمان مدیریت را بعنوان یك قدرت بزرگ میپندارد. ولی بسیاری نیز اینگونه اتحادها را بعنوان یك قدرت تلقی نمیكنند. دپارتمانهایی كه این واحدها با آنها متحد میباشند پشتیبانی چندانی از آنها بعمل نمیآورند.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
توسعه
-
مشاركت در برنامه كارآفرین سال مزیتهای زیادی را برای مركز و كالج مربوطه بوجود میآورد.
-
…
دانشگاه پنسیلوانیا، مدرسه وارتون
UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA, WHARTON SCHOOL
مدیر و مدرسه THE DIRECTOR AND THE SCHOOL
لند مكمیلان مدیر مركز كارآفرینی سوسیاسنیدر مدرسه وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا میباشد.
موارد خاص درباره دانشگاه یا كالج
SPECIFICS ABOUT YOUR UNIVERSITY OR COLLEGE
مدرسه وارتون خدماتی را در ناحیه پنسیلوانیا انجام میدهد. ما تنها به جامعه مدرسه تجاری آنها اشاره میكنیم. این مركز دو بخش مركز توسعه تجارت كوچك وارتون و مركز توسعه تجارت كوچك دفتر ایالتی پنسیلوانیا را شامل میشود. كه دربرگیرنده 16 مركز توسعه مشاغل كوچك در سراسر ایالت پنسیلوانیا میباشد.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
موارد خاص در باره این جامعه
SPECIFICS ABOUT THE COMMUNITY YOU SERVE
فیلادلفیا یك شهر مركزی بزرگ با جمعیت 2 میلیون نفر میباشد.
آمارهایی در مورد مركز و برنامه آنها
STATISTICS ABOUT THE CENTER/PROGRAM
سال شروع، اندازه Year Started/Size
این مركز در سال 1972 بوسیله ادشیلز بنیان گذاشته شد و هماكنون 25 سالگی آغاز كار خود را جشن میگیرد. این مركز در ابتدا به عنوان یك برنامه بسیار كوچك شروع به كار كرده و در خلال سالیان متمادی به سرعت رشد نموده است.
دانشكده/ كاركنان Faculty/Staff
در این مركز 4 استاد، 3 مشاور و 1 استاد تمام وقت حضور دارند. همچنین 8 استاد مرتبط نیز مشغول به كار بوده كه كلیه آنها كارآفرین میباشند و رشتههای كارآفرینی را تدریس میكنند.
اجزای برنامه THE COMPONENTS OF YOUR PROGRAM
برنامه درسی Curriculum
مركز سیندر اولین مركزی بود كه در ایالت متحده یك دوره كامل مطالعات كارآفرینی را به صورت برنامه درسی ارائه میدهد. دانشجویان دورههایی را انتخاب میكنند كه محدودهای از همكاری با شركتهای متحول، آشنایی با اشخاص و نوآوری و همچنین شروع به كار شركتهای جدید كوچك تجاری را در بر میگیرد. این دانشكده به صورت مرتب نسبت به پالایش برنامه درسی اقدام نموده و آخرین یافتهها را از برنامههای تحقیقاتی، ایدهها و تجارب بازدیدهای دانشجویان از دانشمندان و محققین و چالشهای محیط تجاری بینالمللی، در آن میگنجاند.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
تحقیقات Research
در اینجا 4 آیتم تحقیقاتی وجود دارد. در ابتدا ما در مییابیم كه چگونه تجارت باعث رقابت میگردد، چرا كه در صورتی كه رقابتی وجود نداشته باشد حركت تجاری نیز حاصل نخواهد شد و در صورتی كه نتوانید موارد رقابتی جدیدی را بوجود آورید بوسیله رقبای تجاری خود از پای در خواهید آمد. درك روشهایی كه بوسیله آن رقابت توسعه مییابد، بسیار مهم میباشد.
مورد بعدی رشد سریع میباشد. چگونه شركتها میتوانند رشد سریع داشته باشند؟ شركتهای زیادی وجود دارند كه به سرعت رشد میكنند ولی ناگهان به مانعی برخورد مینمایند. در عوض شركتهای دیگری نیز وجود دارند كه میتوانند به شركتهای بزرگ تبدیل شوند. ما توجه كمتری به مشاغل كوچك داریم. این امر مورد توجه ما نمیباشد بلكه مركز ثقل توجه ما بیشتر شركتهایی هستند كه هم برای اجتماع سودآور بوده و هم برای صاحب خود.
سومین ناحیهای كه مورد نظر ما میباشد، چگونگی بازاریابی تكنولوژی است. تعداد زیادی از مشاغل بزرگ در آینده وجود داشته كه میبایست از نقطهنظر تكنولوژیكی همین امروز بوجود آید. چگونه یك شركت كوچك راهی را مییابد تا از این طریق نسبت به تجاری نمودن تكنولوژی خود اقدام كند؟
چهارمین ناحیه، شركتهای متحول میباشند. چرا شركتهای بزرگ نمیتوانند به مشاغل جدید تبدیل شوند. این امر به نظر من از مشروعیتی نظیر راهاندازی خود كارآفرینی برخوردار میباشد.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
توسعه Outreach
ما مركز اصلی توسعه مشاغل كوچك پنسیلوانیا به شمار آمده و در حدود ده هزار درخواست را در سال خارج از این مراكز پاسخ میگوییم. اكنون میتوان به راحتی حتی سؤالی نظیر «من مشكلی در رابطه با مدیریت انبارهایم دارم، آیا میتوانید به من كمك كنید؟» را مطرح نموده و یا آنكه سؤال دیگری نظیر «چگونه میتوان نسبت به كسب ده میلیون دلار برای شروع یك شركت جدید اقدام نمود؟» را مطرح ساخت. همچنین ما دارای برنامه توسعه دیگری هستیم كه در این برنامه نسبت به بازدید از دانشمندان آن سوی دریاها اقدام میكنیم. این امر به دو دسته تقسیم میگردد: اول اشخاصی كه بدین جا میآیند تا آنكه تحقیقات دكترای خود را انجام دهند و یا آنكه تحقیقات بعدی خود را در این زمینه محقق سازند. این اشخاص معمولا از اروپا و آسیا میباشند. دسته دیگر اشخاصی هستند كه میخواهند چگونگی راهاندازی یك شغل را فراگیرند. این افراد نیز معمولا از آفریقا و كشورهای آمریكای لاتین میباشند. ما بودجه خاص دانشجویی داریم كه در آن دانشجویان بتوانند تا مبلغ پنجاه هزار دلار برای شروع كار جدید خود كسب نمایند.
به نظر شما چه چیزهایی میتواند یك مركز یا یك برنامه را تعریف نماید؟
IN YOUR OPINION, WHAT DEFINES A CENTER OR PROGRAM?
چیزی كه برای من مهم است، كیفیت تحقیقات انجام پذیرفته است. ما میبایست محققین رده جهانی داشته باشیم. پشتیبانی از داخل دانشگاه مهم بوده و این عمل را از طریق تحقیقات درجه نخست خود میتوانیم به دست آوریم.
دلایل شروع برنامه، همین امروز REASONS TO START ONE TODAY
دلیل آنكه شما خواسته باشید امروز برنامهای را آغاز كنید آن است كه قادر خواهید بود تأثیر مهمی بر روی جامعه خود بگذارید. تأثیری كه بر اساس آن و به واسطه طراحی برنامههایتان میتواند باعث جذب كارآفرینان به سوی شما شود. یكی از مهمترین دلایل آن است كه فرصتهای لازم را برای دانشجویان جهت تعقیب مشاغل مورد نظر خود بوجود آورده، ضمن آنكه میتوانند این موارد را با دیگران نیز در میان بگذارند.
…
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
تأسیس یك كرسی مركزی، استادی یا تحقیقاتی
Establishing a Center Chair, Professorship and Research
من تا زمانی كه فردی را برای كسب كرسی در نظر نداشته باشم نسبت به تأسیس یك كرسی دانشگاه اقدام نمیكنم. این یك اشتباه بزرگ است. برای دفعات زیادی كرسیهای بیشماری بدون تملك مانده است. در این خصوص لیستی وجود دارد كه نشان میدهد تعداد كرسیهای پر نشده در ایالت متحده چقدر است و من تصور میكنم این میزان در حدود 55 كرسی میباشد. با توجه به روند رشد تحقیقات خود نسبت به برنامههای تخصیص بودجه اقدام نمایید. همچنین برنامههایی برای رشد سریع بازرگانی و یا تدریس كارآفرینی پزشكی وجود دارد كه در این خصوص میبایست نسبت به تأمین بودجه برای امر پشتیبانی و تحقیقات از این برنامهها اقدام كرد.
موارد رشد و نگهداری GROWTH AND MAINTENANCE ISSUES
توسعه برنامه بعدی Further Program Development
من تصور میكنم مشكل بزرگی كه پیشرو داریم آن است كه آیا كارآفرینی یك موج رشد كننده میباشد و یا نهایتا موجی است كه فروكش خواهد نمود؟ چیزی كه من نمیخواهم این اتفاق روی دهد و ما تلاش بسیاری در این زمینه انجام میدهیم و میبایست احتیاطهای زیادی نیز به كار بریم بوجود آوردن هیأت علمی مناسب و همیشگی كارآفرینی میباشد. چرا كه این دورهها در حال حاضر بسیار معروف میباشد. به طور مثال همانگونه كه از رفتار سازمانی دریافتیم، در ده سال آینده هیچكس خواهان گذراندن این دورههای O.B. نمیباشد. از اینرو ما از آموزشیاران یاری میگیریم تا نسبت به كنترل چنین مواردی اقدام كنیم. این آموزشیاران همچنین میتوانند بینشهای مناسبی را برای كلاس بوجود آورده و موجب آزمایشات عملی شوند. این آموزشیاران به هیچ وجه جزء سكنه درجه دوم به حساب نیامده و هیچكس نمیتواند همانند آنها امر تدریس را به خوبی انجام دهد.
توسعه Outreach Development
ما به سمت جهانی شدن پیش میرویم. ما به سمتی پیش میرویم تا بتوانیم شركتهای كوچك تجاری را به خوبی راهاندازی نموده و به گونهای كه آنها در سراسر جهان با موفقیت كار خود را تداوم بخشند. نواحی هدف ما كشورهای در حال توسعه در آسیا، آمریكای مركزی و لاتین و آفریقا میباشد.
خطمشیهای تحقیقاتی Research Trends
خطمشیهای اصلی در تحقیقات حركت به سمت كارهای سخت و مرتبط، در مقابل با كارهایی است كه تاكنون انجام میدادهایم كه اول آنها بیشتر غیرمرتبط و نامرتب بوده میباشد. در تلاش برای یافتن كار مناسب تحقیقاتی میتوان موارد مرتبط با آسیبدیدگیهای آن برحسب ارتباط كارها با یكدیگر مخصوصا همراه با گروهی از كاركنان مطمئن و جنسیتها و نژادهای مختلف را مورد بررسی قرار داد. داشتن ویژگیهای مختلف میتواند برای سیاستگذاران مناسب باشد اما باید درك نمود كه آن چیزی كه موفقیت در كارآفرینی را سبب میشود، ارتباطی به رنگ پوست، سیاه یا سفید یا مرد و زن ندارد.
پیشنهادات دیگر برای آنهایی كه نسبت به تأسیس یك مركز یا برنامه اقدام میكنند؟
ANY OTHER SUGGESTIONS FOR THOSE STARTING A CENTER OR PROGRAM?
با بودجه بسیار كم دست به كار نشوید. منتظر باشید تا بودجه كافی برای این كار تأمین شود و تنها با دسترسی به اولین بودجه اقدام نكنید.
دورههای عرضه شده در برنامه درسی كارآفرینی مدرسه وارتون
COURSES OFFERED IN THE ENTREPRENEURSHIP CURRICULUM AT THE WHARTON SCHOOL
كارآفرینی Entrepreneurship
بیشتر سمینارها در مقایسه با سخنرانی معمولی برگزار میشود. این دوره به میزان زیادی وابسته به فعالیت دانشجویان فعال و مشتاق میباشد. هدف دوره انتقال مهارتها و حالات آنالیز میباشد كه مستقیما در شروع برنامههای متحول كارآفرینی مفید میباشد.
تصمیمگیری كارآفرینی Entrepreneurial Decision Making
این بخش نیاز به یك دوره سطح گروهی دارد كه در آن كلیه مدیران كارآفرینی، شركت داشته و در عوض خود به عنوان پیشنیاز كلیه دورههای برنامه درسی دوره لیسانس كارآفرینی در وارتون مطرح میباشد.
كارآفرینی : اجرا و عملیات Entrepreneurship: Implementation and Operations
این دوره نتیجه MGMT 230 میباشد. تمركز این دوره بر روی اجرا، ساختارها و عملیات اجرایی و همچنین توجه خاص به موراد مرتبط با روانشناختی و مسائل اجتماعی كارآفرینی میباشد.
رشته كاری در برنامهریزی مشاغل كوچك
Field Work in Small-Business Planning
این دوره شامل سخنرانیها، مطالعات تحقیقاتی، گروههای مباحثه و امر مشورتی حقیقی با شركتهای داخلی و همچنین مخاطب قرار دادن موارد عملی نظیر آنالیز مالی، استراتژی بازاریابی، سیستمهای حسابداری، برنامهریزی استراتژیك، ساختارهای سازمانی و موارد مربوط به امور مالی میباشد.
كسب سرمایه برای مشاغل جدید متهور Raising Capital for New Ventures
این یك دوره جامع میباشد كه به دانشجویان آموزش میدهد كه چگونه نسبت به جذب بودجه برای امور اقتصادی جدید یا مشاغل متهورانه خود اقدام نمایند. این امر از طریق موارد ارائه شده در كلاس و در طول دورهها همراه با خواندن، مباحثه و سخنرانی مدعوین برگزار میگردد. دانشجویان رویدادهای جاری را در این جلسات مورد بحث و تبادل نظر قرار میدهند. اینگونه رویدادها در مشاغل موجود و چگونگی واكنش به شرایط در حال تغییر تاثیر دارد.
شروع بكار مشاغل متهورانه جدید Launching New Ventures
در این مقوله دانشجویان با انتخاب مشاغل متهور تشریح شده توسط قهرمانان این عرصه نسبت به طرح ریزی و آغاز برنامه تجاری جدید اقدام میكنند. دورههای مربوطه شامل منابع مالی، كاندیداهای فروش- اولیه، فروشندگان احتمالی و موارد دیگر میباشد.
مدیریت تكنولوژی Management of Technology
این رشته موارد مهم مربوط به مدیریت تكنولوژی را در محیطی یكدست از لحاظ استراتژیكی و تاكتیكی، مورد توجه قرار میدهد.
مدیریت كارآفرینی Entrepreneurial Management
این رشته به هنر ایجاد سرمایه جدید از طریق راهاندازی شركتهایی با قدرت رشد بالا در صنایع در حال ایجاد یا در حال تجدید، اشاره میكند. به علاوه این رشتهها، برخی موارد شخصی كه یك شغل كارآفرینی را تحتالشعاع قرار میدهند را خاطرنشان میكنند.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
مدیریت استراتژیك نوآوری Strategic Management of Innovation
این رشته كوچك شما را در معرض تلفیقی از روشها و تكنیكهایی قرار خواهد داد كه تفكرات خلاقانه و عملكرد كارآفرینی را در سازمانها، ارتقاء میدهند.
مدیریت تجارت خانوادگی Family Business Management
با تاكید بر نیاز به طراحی مشاغل متداوم و موثر، موضوع این رشته، مدیریت رشد در محیطی میباشد كه دائما در حال تغییر است.
تشكیلات اقتصادی تجارت چین در زمینه جهانی
Chinese Business Enterprise in the Global Context
این سمینار به منظور كمك به دانشآموزان جهت دستیابی به دركی بهتر از كارآفرینی تجاری چینی برگزار شده است. حمایت فرهنگی، فلسفههای رقابتی، اعمال و استراتژیهای تجاری، تجارتهای خانوادگی چینی خارجی (ساختار آن، فرآیند داخلی و چالشهای تجاری) و تفاوتهای میان سیستم مدیریت چینی و سایر سیستمهای مدیریتی، از جمله موارد آن میباشند.
جنبههای قانونی كارآفرینی Legal Aspects of Entrepreneurship
ابتكار همراه با ریسك / كسب سود شخصی
Venture Initiations/Personal Acquisitions
ابتكار همراه با ریسك / راهاندازی شركتهای نوپا Venture Initiations/Start-ups
ارائهها EXHIBITS
كرسی «دابلیو. دابلیوكاروت» در امور كارآفرینی
THE W.W. CARUTH CHAIR IN ENTREPRENEURSHIP
بیانیه ماموریت و مسئولیتها Statement of Mission and Responsibilities
ماموریت Mission
كرسی «كاروت» در امور كارآفرینی به منظور تسحیل بررسیهای تحقیقاتی و آموزشی در موارد مربوط به فرآیند كارآفرینی ایجاد شد، از این جهت كه كارآفرینان در اقدامات خویش جهت شروع و اعمال تجارت خود یاری و مساعدت شوند و اساتید در تعلیم امور كارآفرینی آگاهتر شوند.
این در حالی است كه صاحب فعلی كرسی «كاروت» معتقد است: ماموریت من جهت پیشرفت دانش در منطقه امور كارآفرینی است، بویژه از آنجائی كه این منطقه با تشریفات مالی، تقسیم شده است.
مسئولیتها عبارتند از: دانش تعلیم و بررسی تحقیقات، محدود كردن فعل و انفعالات و اعمال متقابل، تعلیم كارآفرینان در جامعه تجاری و ایجاد مدیریت آكادمیك در مدرسه تجارت بر مبنای اصول ناحیهای و ملی.
مسئولیتها Responsibilities
دانش تعلیم Scholarship of Teaching
یاری رسانی و همچنین بودن الگویی خوب برای زندگی دانشجویان به منظور تاثیر و تشویق آنها، در حالیكه آنها را مجبور میكنیم كه عمیقا و با تجزیه و تحلیل و خلاقانه بیندیشند. مسئولیتهای ویژه عبارتند از:
-
ساخت محیطی چالشی و شاد در كلاس، برای هر دوی دانشجویان امور مالی و دانشجویان امور كارآفرینی.
-
ایجاد تعادل میان افكار، مهارتها و رویدادهای جاری.
-
توسعه شبكهای از افراد حرفهای كه به عنوان افراد مرجع در كلاس درس به كار گرفته شوند و دخالت دادن آنها در تحقیقات موردی جهت ایجاد فرصتی برای دانشجویان كه یك تجربه عملی و حقیقی داشته باشند. در حالیكه آنها متقابلا با مدیر اجرایی كه حقیقتا تصمیمات مربوط به پرونده را اتخاذ میكند، عمل میكنند.
-
ایجاد برخی فرصتها برای دانشجویان داخل و خارج كلاس، كه نسبت به ارزشها و روشهای مهم در تاثیرگذاری آنها در كار و خانواده خود، اظهار عقیده كنند.
-
مشاوره با گروه كوچكی از دانشجویان هر ترم و حفظ ارتباط با آنها بعد از فارغالتحصیلی.
-
تداوم بخشیدن به گسترش استفاده از كتابهای مقبول و مفید در امور مالی متحد و در مدیریت شركتهای كوچك و كارآفرینی.
-
توسعه شبكه یا كادری از اعضای آكادمی كه علاقمند به سرمایه ریسكی و نوآوری میباشند.
-
همكاری فعالانه در جهت تحقیق و بررسی در منطقه مالی كارآفرینی _ تحقیقاتی كه درك ما را از دانش و مهارتهای مورد نیاز صاحبان تجارتخانههای كوچكتر و بازار مشترك در مدیریت مالی تجارتهای آنها افزایش میدهد.
-
تحقیقات باید در سطحی از كیفیت باشد كه بتوان، با تكیه بر دانش بررسی تحقیقات، آن را در ژورنالهای حرفهای با كیفیت بالا و ژورنالهای آكادمیك منتشر ساخت.
رهبری آكادمیك Academic Leadership
-
جوابگو بودن در این باره كه من چگونه ممكن است در بخش مالی، مركز امور كارآفرینی و در مدرسه تجارت، خدماتی را ارائه كنم.
-
مشاركت در تشریفات و اظهارات آكادمیهای امور مالی و امور كارآفرینی در سطح مالی.
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی
برنامه ارزیابی نوآوری
INNOVATION EVALUATION PROGRAM
مركز برنامه ارزیابی _ نوآوری كارآفرینی، در سال 1980 راهاندازی شد، زمانیكه برنامه اصلی ارزیابی _ نوآوری توسعه یافته تحت یك بنیاد علمی ملی در دانشگاه اورگان ناتمام ماند.
بیلور برنامه را جهت كاهش زمان استفاده از كامپیوتر اصلاح كرد و متعاقبا آن را بار دیگر به گونهای كه بر مبنای یك كامپیوتر شخصی IBM قابل اجرا باشد برنامهریزی كرده است. از زمانیكه این برنامه در سال 1980 راهاندازی شد، تخمین زده شده كه از 600 مورد نوآوری، شانس بسیاری در كسب موقعیت مناسب تجاری، داشته باشند. 35 محصول به بازار معرفی شدهاند.
با وجود اینكه برنامه از طریق مقالات، روزنامه و مجلات، در سطح ملی و بینالمللی با استقبال عمومی رو به رو شد، بسیاری از نوآوران هنوز از ارزیابیهایی علمی كه در مورد امكان تجارت كالاهای خود در دسترس هستند، ناآگاهند. مركز اخیرا تلاشهای خود را در راستای مساعدت سایر كالجها و دانشگاهها برای ساخت برنامههای مشابه قرار داده است، هدف طولانی مدت مركز كمك و مساعدت در جهت ساخت یك برنامه ارزیابی _ نوآوری در یك كالج یا دانشگاه در هر ایالت كشور میباشد. برنامهها هم اكنون در ایالات ویسكونزین، واشنگتن، فلوریدا، آلاباما، لوییزیانا و تگزاس در دسترس هستند.
واژه نامه Vocabulary
Director رئیس
Collage كالج
Community جامعه
Found تاسیس كردن
Faculty دانشكده
Funding تامین بودجه
Curriculum برنامه درسی
Research تحقیقات
Outreach توسعه
Company شركت
Entrepreneurship كارآفرینی
Culture فرهنگ
Development توسعه
Invention نوآوری
Scholar پژوهشگر
Business شغل
Advisory board هیئت مشورتی
Endowment وقف اهدا
Chair كرسی
Professorship استادی
Target هدف
Growth رشد
Decision تصمیم
Suggestion پیشنهاد
Course دوره
School مدرسه
Implementation اجرا
Field رشته
Venture شركت متهور
Capital سرمایه
تجارب موفق مدیران بخش كارآفرینی