مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۱۰۵
کد مقاله
TXT105
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رابطه میان اندازه‌های اصلی بدن و شکل بدن
نام انگلیسی
Relationship Between Basic Body Sizes And Body Shape
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
مدلسازی بدن انسان- اسکنر سه بعدی- استخراج داده‌ها- پوشاک راحت دوخت یا آماده
کلمات کلیدی به انگلیسی
Human body Modeling- 3D scanner- data mining- ready-made clothes
مرجع به فارسی
کنفرانس بین‌المللی منسوجات- پوشاک و طراحی- کرواسی
کالج تکنولوژی منسوجات- دانشگاه زاگرب
مرجع به انگلیسی
International Textile- Clothing & Design Conference- Faculty of Textile Technology- University of Zagreb
کشور        
کرواسی

 

رابطه میان اندازه‌های اصلی بدن و شکل بدن

چکیده
مدل‌های بدست آمده شی‌گرا بر اساس ویژگیهای پارامتری می‌توانند بدن انسان را با دقت مناسب تشریح کنند. با استفاده از اعداد بدست آمده از اسکن سه بعدی کالیبره سازی بدن انسان،‌ نقاط راس پارامترهای مدلسازی برای پوشاک، قابل تعریف است. رابطه میان اندازه‌های اصلی بدن و پارامترهای مدلسازی بواسطه روش‌های بدست آمده از روش‌های استخراج داده‌ها قابل بررسی می‌باشد. بر این مبنا، مجموعه پارامترهای کاهش یافته اصلی بدن که مورد استفاده خیاطان و تولید کنندگان پوشاک قرار می‌گیرد بواسطه طول ما بین نقاط مدل و طول عددی محاسبه شده از منحنی‌های سطحی تصحیح شده قابل تعریف خواهد بود. تابع میان پارامترهای اصلی و پارامترهای مدلسازی طرحی از مجموعه بردارهای پارامتری دوخت را درون مجموعه بردارهای همپوشانی نقاط راس ترسیم می‌کند که بواسطه درونیابی نقاط مجاور K-closest قابل تعیین می‌باشند. هندسه پوشاک راحت دوخت از مدل‌های حاوی اشکال و داده‌ها، استخراج می‌شود. این هندسه از طریق روش‌های سه بعدی قابل طراحی است. شکل الگوی وابسته به تغییر شکل یا دفرمه‌شدگی را می‌توان از تخمین عددی نقشه ایزومتریک محاسبه نمود.

کلمات کلیدی: مدلسازی بدن انسان، اسکنر سه بعدی،‌ استخراج داده‌ها، پوشاک راحت دوخت یا آماده

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

 

۱- مقدمه
روش ارائه شده در این مبحث درباره تعیین شکل مانکن بصورت دیداری یا بصری بر اساس اطلاعات رایج دوخت می‌باشد. این روش بر اساس تکنیک‌های استخراج داده و قسمت کاملی از سیستم سه بعدی Sylvie بنا شده است. تصویر پارامتری مدل بدن و تکنیک‌های اندازه‌گیری بر اساس اسکن سه بعدی و مدل‌های طراحی سه بعدی در سیستم Sylvie ساخته شده‌اند.

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

 

۲- مدل پارامتری
بر اساس ویژگیهای پارامتری، این مدل بر روی استوانه‌ها و نیم استوانه‌ها، شبیه المنت‌های بریده شده در امتداد محور ساخته می‌شود. این مدل شامل وصله‌هایی است که به صورت خطی بهم متصل شده‌اند و دقت مناسب آن مطابق با تقاضای مصرف کننده در جهت تصویرسازی کامپیوتری است. نقاط راس استوانه‌ها و نیم استوانه‌ها شبیه قسمت‌های بدن در سیستم‌های مختصات که به مفاصل اصلی بدن متصل شده‌اند قابل تعریف می‌باشند (شکل ۱).

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

 

۳- فرآیندهای اندازه‌گیری
شکل مدل‌های توضیح داده شده فوق از طریق تصاویر یا اسکنر سه بعدی بدن قابل تعریف است.
۱-۳٫ اندازه‌گیری بر روی تصاویر
تفاوت میان مدل نشان داده شده بر روی صفحه نمایش و تصاویر نمایان در عکس‌های نمای جلو و چپ بعنوان تابعی از پارامترهای بدن مطرح می‌باشد. کوچکترین مرتبه این تابع را یک مانکن بصری تعریف می‌کند که به خوبی شکل واقعی بدن را تخمین می‌زند.
۲-۳٫ اندازه‌گیری با اسکنر سه بعدی
نقاط راس قسمت مورد اندازه‌گیری که با استفاده از اسکنر سه بعدی کالیبره شده است قابل تعریف می‌باشند. این مورد در صورتی انجام می‌شود که این نقاط توسط فیلتر سه بعدی نویز پردازش شده و خوشه سازی آماری بر روی اعضای بدن و خمیدگی‌های سطحی توسط رگرسیون فوریه مرتبه ۳ تخمین زده شده باشد [۴] (شکل ۴).

رابطه اندازه‌ اصلی و شکل بدن

 

۴- ارتباط بین اندازه‌های اصلی بدن و شکل بدن
اندازه‌گیری با عکس‌ها و اسکنرها کاری وقت گیری تلقی شده و بهره‌گیری از ادوات خاص خود را طلب می‌کند. این سیستم تخصصی بر اساس مجموعه‌ای از اندازه‌هایی است که مدل دیجیتال بدن را از طریق داده‌های رایج دوخت و با استفاده از تکنیک استخراج داده، تولید می‌کند.
۱-۴٫ بانک اطلاعاتی اندازه‌ها
داده‌های حاصل شده درون بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شوند. مهمترین داده‌های فرآیند اطلاعات شخصی و داده‌های ذخیره شده بر روی میز اصلی (Main table ) است. رویه‌های همبندی اتصال (مفصلی) از داده‌های اسکن سه بعدی محاسبه و درون جدول اتصال ذخیره می‌شوند.
۲-۴٫ عملیات سیستم تخصصی
تمام داده‌های اندازه‌گیری شده درون یک سیستم چارچوبی ذخیره می‌شوند. سیستم تخصصی بر اساس تکنیک شناخته شده استخراج داده knn – k-nearest-neighbor و درونیابی بنا شده است [۵]. به عبارت دیگر برای مجموعه داده شده از پارامترهای اندازه‌گیری شده دوخت (سمت چپ شکل ۶) موارد k-nearest از بانک اطلاعات مربوط به فاصله (طول) بردار پارامتر خیاط انتخاب می‌شود (این اندازه کمترین اختلاف میان عدد داده شده و بردارهای پارامترهای خیاط است).
۵- طراحی پارچه سه بعدی
هندسه پوشاک راحت دوخت یا آماده که از مدل‌های اعضای بدن بدست آمده است بصورت اتوماتیک حاوی اشکال و داده‌هایی می‌باشد. این هندسه با استفاده از روش‌های سه بعدی بر روی منحنی‌های برش نیمرخ و استفاده از درونیابی خطی نقاط راس در جهت نرمال، قابل طراحی است. شکل الگو وابسته به تغییرات بواسطه تخمین عددی طرح ایزومتریک قابل محاسبه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.