مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

شماره       
۷۰
کد مقاله
MNG70
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia – Vietnam
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 ویتنام VIETNAM
«کارآفرینانی خلاقانه» برای رشد تجاری
“CREATIVE ENTREPRENEUSHIP” FOR BUSINESS GROWTH
 
رشد موفقت‌آمیز در هر کاری محصولی از مجموع متغیرهای درونی و بیرونی شرکت است. چنین متغیرهایی «منابع شرکتی» نامیده می‌شوند که عبارتند از: همه کمک‌ها، مهارتها، ظرفیتها، روندهای سازمانی، ویژگی‌ها، اطلاعات و دانشهای تحت کنترل شرکت که برای توسعه استراتژی‌های رقابتی به کار می‌رود. تمام منابع شرکتی در توسعه مزیت رقابتی ارزشمند نخواهند بود. آنهایی که مزیت رقابتی ارائه می‌کنند برای کارآفرینی خلاقانه در شرکت‌ها مهم هستند. بررسی‌های تجربی ما نشان می‌دهد که منبع منابع مهم برای کارآفرینی خلاقانه بیشتر در محیط داخلی است نه خارجی و از روشی بدست می‌آید که از طریق آن شرکت منابع مربوط به رقابتش را بکار می‌برد.
رشد موفقیت‌آمیز در شرکتی کوچک به ظرفیت مالک آن شرکت برای توسعه در محدوده منابعش وابسته است. منابع کارآفرینی خلاقانه که در شرکت یافت می‌شود عبارتند از: منابع مالی، فیزیکی و انسانی و نیز تجربه، رهبری، ایده و کنترل کارآفرین. موارد منابع اصلی که با شرکتهای کوچک در حال رشد روبه‌رو می‌شوند، عدم وجود مهارتهای تکنیکی و مدیریتی، قابلیت انطباق سازمانی ناکافی و توانایی حصول یا کاربرد تکنولوژی  هستند.
 
با رشد شرکت مالکین باید یاد بگیرند که تخصص و دانش خود را به کارکنانشان انتقال دهند تا خودشان را برای کار توسعه‌ای بیشتر بر روی شرکت نه در آن، آزاد سازند. این موضوع نیازمند این است که شرکت‌های کوچک به جای داشتن سازمانی که بر حول محور فرهنگ شخصیت مالک خود فعالیت دارد، از یک ساختار اساسی بهره‌مند باشد که بتواند با موفقیت خود را بدون حضور مالک حفظ کند.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 

مدل رشد شرکت کوچک موفق
MODEL OF SUCCESSFUL SMALL BUSINESS GROWTH
 
یا بررسی‌های تجربی گروهی متشکل از ۳۶ شرکت کوچک در دوره‌ای ۴ ساله در ویتنام (۲۰ شرکت در جنوب و ۱۶ شرکت در شمال، ۳۰% شرکت تولید کننده و ۷۰% شرکت خدماتی)، متوجه شویم که رابطه‌ای قوی بین رشد بالا و گروه ۴ عاملی که از بررسی پرسشنامه بدست آمد وجود دارد.
 
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 

آگاهی از اطلاعات اساسی Key Data Awareness
این مورد از ۲ عامل تشکیل شده است. عامل اول مربوط به مالکی است که اطلاعات ضروری مورد نیاز به منظور فراتر رفتن از توقعات مشتری را به خوبی شناسایی کرده است و عامل دوم مربوط به این است که آیا مالک چگونگی ایجاد شرکت و شناسایی اطلاعات مورد نیاز را بررسی کرده است یا خیر.
 
قیمت‌های بدست نیامده Not Price Driven
این مورد از دو عامل تشکیل شده است. اول اینکه آیا افزایش قیمتهای شرکت بر تقاضای محصولاتش اثر دارد یا خیر و دوم اینکه آیا قیمت در تعیین تصمیمات خرید مشتری عاملی واقعی است.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

سیستم ایجاد شغل Business Generating System
این سیستم از چهار عامل تشکیل شده است. عامل اول مربوط به تمرکز مالک بر رشد شرکت از طریق فروش محصولات یا خدمات تایید شده به مشتریان بیشتر است. عامل دوم مربوط به ظرفیت شرکت برای برنامه‌ریزی و تخصیص منابع کافی به توسعه بازارهای جدید است. عامل سوم دربرگیرنده دیدگاه مالک است که خواستار یک چشم‌انداز بلند مدت در بازارهای اولیه می‌باشد. عامل چهارم وجود سیستمی ‌موثر برای ایجاد مشتری‌های جدید برای شرکت است.
 
استفاده از متخصص و خانواده Use Experts and Family
از دو عامل تشکیل شده است. عامل اول مربوط به آگاهی مالک از توانایی او در دسترسی به ضمانت‌ها و تخصص‌های موجود برای کمک به شرکت است. عامل دومی‌ که شخصی‌تر است مربوط به توانایی مالک برای اختصاص وقت به خانواده و دوستانش است.
 
مطالعات موردی CASE STUDIES
برای بررسی این مدل اجرای تجاری، یک سری از مطالعات موردی یا اعضای انتخاب شده از پانل اصلی ۳۶ مخاطب توسعه داده شد. هدف این بررسی‌ها ارزیابی رابطه‌ای بود که به نظر می‌رسید در تجزیه و تحلیل اطلاعات یافت شده است. عملکرد هر شرکت بررسی شد و نمونه به دو نوع شرکت یا اجرای زیاد و کم تقسیم‌بندی شد. در بخش‌های بعدی دو مطالعه موردی ارائه شده است. این مثال‌ها رابطه بین ۴ عامل اصلی موفقیت و عملکرد بازار را نشان می‌دهد.
 
مطالعه موردی ۱: تولید کننده کوچک
این تولید کننده کوچک در مدت سه سال رشدی اساسی را تجربه کرده است و تعداد کارکنانش را از ۶ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش داده است. شرکت نیز فعالیت‌های خود را در کشور از جنوب به شمال توسعه داده است. محصولات آن- مواد ساختمانی صنعتی- به تعداد اندکی از مشتریان فروخته می‌شد که معمولا قراردادهای سه ساله داشتند.
در موارد «آگاهی از اطلاعات اساسی»، مالک این شرکت مشخص کرد که شرکتش زمان زیادی را صرف نشان دادن فعالیت‌های مشتریان و رقبا کرده است. رقیب اصلی او یک شرکت بین‌المللی بزرگ بود که ساختارهایش ارزش کمتری داشتند. مالک این شرکت با رو‌به‌رو شدن با چنین رقیبی، ۶ مشتری جدید را هدف قرار داد. او وقتش را صرف پی‌بردن به نیازهای آنها کرد و زمینه را برای جذب سه تا از آنها که به نظر می‌رسید به محصولات او بیشتر از محصولات رقبا علاقمندند هموار کرد. او موفق شد سه قرار داد خوب ببندد و بقیه میدان را به رقبایش بسپارد. بررسی دائمی ‌محیط توسط مالک برای پیروز شدن بر رقبا ضروری بود.
در مورد قیمت، شرکت قیمتی را پیشنهاد کرد که تقریبا ۵ درصد بالاتر از متوسط  صنعت بود. مالک شرکت در این فکر نبود که شرکتش سود بیشتری کند ولی برای قراردادها هم بر سر قیمت رقابت نمی‌کرد وسعی داشت سودی بیشتر از متوسط از قیمت‌هایش بدست آورد با این دید که همیشه جایی برای هزینه بیشتر وجود دارد. مالک شرکت خدمات به مشتری را جنبه مهمی‌از «ایجاد شرکت» می‌داند. او خدمت به مشتری را اینطور توصیف می‌کند: «یکی از ارکان اساسی شرکت». مالک اذعان کرد که او هنوز مسئول بیشتر فروش‌هاست. او به نقش خلاقیت در موفق شدن شرکتهای جدید اشاره کرد. او سعی کرد که با بررسی دقیق نیازهای مشتریان برای آنها ارزش افزوده ایجاد کند. طبق نظر مالک او سعی می‌کرد خودش را در موفقیت بیشتری قرار دهد و به آنچه که جدید و خلاقانه است و می‌تواند ارائه شود فکر کند. با این روش او توانست به مشتریان نزدیک شود و راه حلی برای این مشکل ارائه کند. این موضوع به تمایزی عمده منجر شد که او بصورت زیر توضیح داد:
«ما اخیرا با موضوعی روبه‌رو شدیم. یکی از رقبا، به بزرگترین مشتری ما قیمتی ارزان‌تر از قیمت ما ارائه داد. مشتری این موضوع را در دفتر کارش به من گفت. او میز بزرگی داشت و گفت که تمام این کاغذهای روی میز نشان دهنده مشکلاتی است که سعی در حل کردن آنها دارد ولی هیچ یک از این مشکلات مربوط به شرکت من نیست، بنابراین نیازی به تغییر وجود ندارد. این موردی است از آنچه ممکن است اتفاق ‌افتد، آن هم به هنگامی که شما قصد دارید درباره سرویس به مشتری بسختی کار کنید».
شرکت علاوه بر برطرف کردن نیازهای مشتریان منابعی را نیز به توسعه محصولات و بازارهای جدید اختصاص داده است. مالک توضیح داد که چگونه به کارکنانش اختیار داده است تا مسئولیت بیشتری را بپذیرند. به این منظور که خودش بیشتر به دنبال افکار استراتژیک باشد. حرکت بین ایالتی بیشتر وقت او را صرف کرد و او باید بطور کلی در این شهرها فعالیتهای جدیدی را آغاز می‌کرد. او باید برای این موضوع را با دقت برنامه ریزی می‌کرد تا تضمین کند که عملکردهای فعلی اش تنزل نیافته است.
علاوه بر این شرکت علاقه خود را به استفاده از متخصصین و اعضای خانواده در کمک به شرکت نشان داد. طبق گفته مالک همسر او یکی از اعضای اصلی شرکت بوده است. او در رفع مشکلات گوناگون به مالک کمک کرده و مالک هم به کمک او تکیه کرده است. نکته مهم دیگر ارتباطی است که مالک با بانک برقرار کرده است. او دو سال را صرف گسترش رابطه کاری نزدیک با بانکدارش کرده است. این موضوع برای فعالیت‌های او ضروری است زیرا شرکت با فروش‌های بالاتر در ماههای تابستان گردش پول دوره‌ای داشته است. گرچه شرکت برای تامین سفارشهای تابستان، باید در طول زمستان دست به قرض بزند. بانک تسهیلات خود را بطور عمده در اختیار شرکت قرار داده تا شرکت بتواند وامهای کوتاه مدت و صورتحساب دستمزد خود را در طول زمستان بپردازد. همکاری با بانک اکنون عاملی اساسی در موفقیت شرکت است.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 
مطالعه موردی ۲- شرکت کوچک خدماتی
این شرکت کوچک کارش مربوط به خدمات بعد از تولید تبلیغات تلویزیونی. اسناد و  فیلم بود و کیفیت بالایی داشت. در سالهای اخیر، شرکت کارش را به طراحی رسانه‌ها و وب سایت توسعه داده است. شرکت که کارش را با ۳ کارمند شروع کرده بود اکنون ۱۳ کارمند دارد. کارمندان شامل ویراستارهای شنیداری و دیداری، و متخصصین گرافیک هستند. مشتری‌های اصلی شرکت در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر هستند. در سه سال گذشته، شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی مهم بر روی تجهیزات جدید و تسهیلات محصول انجام داده است.
طبق نظر مالک شرکت، نشان دادن شاخص‌های اصلی دشوار بود زیرا محیط- داخلی و خارجی- بسرعت تغییر می‌کرد. او به نگرانی در مورد این نیاز اشاره کرد که باید از چنین اطلاعاتی آگاه بمانیم و توضیح داد که چگونه شرکت او که در ابتدا ۹۰% از کارش را برای بخش جمعی انجام داده است. اکنون آن را به ۱۵% کاهش داده است. شرکت تلاش کرده است تا سطح رضایت مشتریانش را نشان دهد و سیاستی خوبی در زمینه خدمت به مشتری را ارائه داده است. این سطوح خدمت به مشتری در سالهای اولیه کار شرکت بطور رسمی‌مورد توجه قرار نگرفت و مالک از آن زمان به بعد سعی در انجام آن را داشته است. او یک سیستم رسمی ‌نشان دادن رضایت مشتری معرفی کرده است و برای کارکنانش سمینارهایی کوچک برگزار می‌کند و در آنها برای نشان دادن اجرای خدمت به مشتری از نمودار استفاده می‌کند.
علاوه بر نشان دادن مشتریان فعلی، مالک توضیح داد که چگونه تغییرات محیط بیرونی که در صنعت اتفاق می‌افتد را نیز نشان داده است. گفته شد که برخی از مشتریان شروع به ایجاد تسهیلات «داخلی» کردند تا کاری را انجام دهند که مالک می‌کرده است. احتمال دارد که برخی از این مشتریان با گذشت زمان رقیب او شوند. بنابراین او به دنبال بازارهایی جدید است تا شرکتی جدید تاسیس کند. شرکت شروع به جستجوی فرصتهای خارجی کرد و برای رسیدن به اهدافی مشخص دوره‌ای ۱۲ ماهه را در نظر گرفته است.
شرکت تلاش کرد تا «مشتریان خود را خوشحال کند» گرچه این موضوع در صنعت آسان نبود. همانطور که مالک می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم که خواسته‌های آنها را مثل «من می‌خواهم» که متضاد با «من نیاز دارم» است، برآورده کنیم. ما خدماتی بهتر از حد متوسط به آنها ارائه می‌کنیم. ما امیدواریم که بتوانیم همیشه مشتریان را شاد کنیم ولی آنها دائما به دنبال یافتن اشتباهاتمان هستند.
مالک اطلاعات مالی خود را بصورت هفته‌ای نشان می‌دهد و نقاط خاتمه روال کاری خود را هم در مقابل آن نشان داد. گرچه مالک اذعان کرد که هدف اصلی او بهتر کار کردن است نه سخت‌تر کارکردن و این به معنای جستجوی شغلهایی است که عواقب بهتری دارند. تنها عرضه کننده این شرکت تولید کنندگان نوارهای ویدیویی بودند و بنابراین این وقت کارکنان بود که شرکت بطور عمده می‌فروخت.
علاوه بر این مالک اشاره کرد که به استفاده از متخصصین، خانواده و دوستان برای کمک به شرکت علاقمند بوده است. او رابطه‌ای شخصی قوی با حسابدارش داشته و با مشارکت شرکت همکاری می‌کرده تا به توسعه شرکت کمک کند. علاوه بر مشاوره‌های تخصصی، مالک از جمعی از دوستان و همکاران شرکتی‌اش حمایت می‌طلبید تا در مورد مسائل مربوط به کار بحث کنند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 

تلویحات مدیریتی و تحقیقات
  MANAGERIAL AND RESEARCH IMPLICATIONS
این دو مطالعه موردی نمونه‌هایی از چندین مواردی هستند که رابطه بین مدل ۴ عاملی که در شکل ۱ نشان داده شده و رشد کاری را نشان می‌دهند.
این ۴ عامل اصلی که به رشد مربوط است در مطالعه موارد اضافی به کار می‌رود که مالکان- مدیران شرکتهای کوچک باید مورد توجه قرار دهند. آنها پیشنهاد می‌کنند که مالکان- مدیران شرکتهای کوچک که می‌خواهند رشد کنند باید «اطلاعاتی اساسی» درباره اینکه چگونه مشتریان را جذب کنند و چگونه سطح رضایتی که به این مشتریان تحویل می‌دهند را نشان دهند، جمع‌آوری کنند. توسعه «ایجاد یک شرکت» نیز مهم خواهد بود. این موضوع نیازمند تمرکز بر فرصتهای بازار بلند مدت و فروش محصولات و خدمات تایید شده به این بازارهاست.
باید به برنامه‌ریزی برای توسعه بازار جدید که برای حاصل شدن نیازمند تخصیص منابع است توجه زیادی شود. برای گسترش موفقیت‌آمیز در هر بازاری، مالک- مدیر شرکت کوچک باید از رقابت براساس قیمت اجتناب کند. این موضوع نیازمند افزودن ارزش به محصولات یا خدمات است تا مشتریان را قادر سازد که به دلایلی به جز قیمت خرید کنند و هر هزینه اضافی را نیز توجیه کند.
نتیجه اینکه یافته‌های ما نشان می‌دهد که رشد موفقیت‌آمیز می‌تواند با استفاده از متخصصین و خانواده بیشتر شود. مالک- مدیری که می‌تواند به تخصص و انواع دیگر حمایتها دسترسی داشته باشد، اساس ایده‌ها، مهارتها و منابع خود را گسترش می‌دهد. این هدفی شراکتی است که به روند رشد شرکتهای کوچک مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد هماهنگ شدن در این زمینه برای مالک ضروری است تا برنامه زندگی خود که شامل صرف وقت برای خانواده و دوستانش می‌شود را مورد توجه قرار دهد. رابطه بین خانواده و زندگی کاری بسیاری از مالکین شرکتهای کوچک بسیار مهم به نظر  می‌رسد.
اندازه نمونه و استفاده از رشد فروش بعنوان عاملی مستقل این مطالعه را محدود می‌کند. برای مطالعه دقیق‌تر رابطه بین رشد و این ۴ عامل، اندازه‌گیری بهتری از رشد ضروری است. برای مطالعه بیشتر در مورد این مدل، کاربرد نمونه‌ای بزرگتر برنامه‌ریزی شده است. اگر نتایج بتوانند تکرار شوند، چارچوبی مفید برای رشد شرکتهای کوچک می‌تواند ارائه شود.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – ویتنام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.