كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان – ایران ترجمه – Irantarjomeh
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها – هندوستان – بخش 5 كتاب كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
مقالات ترجمه شده آماده گروه مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی
مقالات رایگان
قیمت
قیمت این مقاله: 20000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)
توضیح
بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
شماره |
81 |
کد مقاله |
MNG81 |
مترجم |
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh |
نام فارسی |
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها – هندوستان – بخش 5 كتاب كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها |
نام انگلیسی |
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy – India |
تعداد صفحه به فارسی |
42 |
تعداد صفحه به انگلیسی |
30 |
کلمات کلیدی به فارسی |
كارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور |
کلمات کلیدی به انگلیسی |
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy |
مرجع به فارسی |
سازمان بهرهوری آسیا – كتاب كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور |
مرجع به انگلیسی |
Asian Productivity Organization |
سال |
2003 |
کشور |
ژاپن |
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
كار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها – هندوستان
مقدمه
با شروع عصر اطلاعات، تغییراتی بوجود آمد كه بر روی شركتهای هند تاثیر گذاشت. بر این اساس، پدیدههای مرتبط با اینترنت و تجارت الكترونیك به سمت شركتهای هند راه خود را باز نمودند و این شركتها در برخی از موارد از چنین توسعههایی سود بردهاند. با توجه بدین موارد، صنعت سرمایه گذاری متهور رشد خود را جهت پشتیبانی سرمایههای بدیع تازه تشكیل شده آغاز نمود و همچنین مراكز خاص پرورش تكنولوژی یا بسترسازها نیز شروع به رشد نمودند. این مقاله برخی از خط مشیهای مربوطه را مورد بررسی قرار میدهد.
اینترنت- سناریوی هندوستان
با افزایش تعداد مراكز ارائه دهنده خدمات خصوصی در سراسر كشور، یك شادمانی ناگهانی در جبهه اینترنت در هندوستان پدیدار گشت. با وجود آنكه هند هنوز دارای تنومندی یا ستبری كشورهایی مانند ژاپن، و جمهوری چین برحسب كاربرد اینترنت نیست، رشد تدریجی اینترنت را میتوان از این حقیقت استنباط نمود كه از تنها 8/1 میلیون مشترك (و بیش از 5/5 كاربر) در سال 2000 ارقام مشتركین بر اساس ارزیابیها محقق شده به میزان 50 میلیون تا سال 2003 افزایش مییابد. بر این اساس، با نشر اینترنت، میتوان انتظار داشت كه تجارت الكترونیك ومشاغل الكترونیك نیز با آن رشد و ارتقا یابند – كه این امر بعنوان یك حقیقت شناخته شده بین المللی مطرح میباشد. گروه مشاوره بوستون – انجمن ملی نرم افزار و شركتهای خدماتی BCG-NASSCOM)) گزارشی را كه بر مبنای تحقیقات بازاری انجام گرفته در زمینه تجارت الكترونیك در هند میباشد، منتشر نمودند.
میزان نفوذ تجارت الكترونیك در هندوستان
به هنگامی كه تجارت الكترونیك در هند هنوز در مرحله پیدایش خود میباشد، مجموع كل حجم معاملات تجارت الكترونیك سال 1999 هند در حدود 4500 میلیون روپیه (90 میلیون دلار آمریكا) بوده است. بر این اساس اینگونه ارزیابی میشود كه این میزان تا سال 2005 به 1950 بیلیون روپیه (39 بیلیون دلار آمریكا) ارتقا یابد (البته بواسطه موانع مختلف پیشبرد پذیرش سیاستهای تجارت الكترونیك، ارزیابیهای كلی برای یكسال از میزان اندك 1200 بیلیون روپیه تا میزان قابل ملاحظه 2700 بیلیون روپیه متغیر میباشد). همانند كشورهای دیگر، حجم مبادلات از معاملات تجاری بر اساس انتظارات قابل افزایش خواهد بود.
فاكتورهای بازدارنده تدابیر تجارت الكترونیك در صنعت هندوستان
دو گروه از عوامل باعث ممانعت از اتخاذ تدابیر مرتبط با تجارت الكترونیك در شركتهای هندوستان میشوند.
عوامل خارجی
دسترسی محدود به اینترنت در بین مشتریان و شركتهای كوچك و متوسط: سطح جاری كاربرد اینترنت در هندوستان در بین مشاغل و افراد شخصی اندك میباشد. میزان نفوذ جاری رایانههای شخصی و دیگر اداوات جهت دسترسی به شبكه برای افراد كمتر از 1% در كشور است. بر اساس گزارش نشست اقتصاد جهانی، هند از نظر آماده بودن شبكه در مقام 54 میباشد، كه در حقیقت این معیار بعنوان شاخص آماده بودن ملتها جهت كار با شبكه بین المللی میباشد. این گزارش نشان دهنده میزان دسترسی 75 كشور به فرصتها و امكانات ارائه شده بوسیله بخش اطلاعات، ارتباطات و تكنولوژی میباشد.
-
میزان نفوذ خط تلفن محدود به كمتر از 3% از جمعیت هند میشود.
-
ارتباطات تلفنی و زیرساختهای ضعیف مخابراتی برای برقراری یك ارتباط مطمئن: این زیر ساختار بصورت كامل جهت ایجاد تسهیلات لازم به منظور اتخاذ تدابیر گسترده تجارت الكترونیك گسترش نیافته است. زیر ساختار موجود ارتباطات هنوز قابل اطمینان نمیباشد و ارتباط با اینترنت نیز آهسته بوده و هزینه دسترسی نیز بسیار بالا میباشد.
-
شكافهای چندگانه در چارچوب مسائل قانونی و قواعد جاری: قواعد نوشته شده هندوستان نمیتواند پوشش دهنده قواعد مرتبط با IT باشد و بر این اساس چالشهای زیادی پیش روی موارد مرتبط با قواعد یا مقررات الكترونیك و اعمال آنها قرار دارد. حوزه قضایی و قانونی معاملات و قراردادهایی كه در بر دارنده شركای بین المللی باشد نیز بخوبی تعریف نگردیده است. معاهده IT بطور كامل مشخص كننده كلیه موارد مرتبط با مالیات معاملات الكترونیك نبوده و همچنین در زمینه محافظت حقوق معنوی همانند (ثبت اختراعات، ماركهای تجاری و حق كپی) در فضای اینترنت نیز حرفی برای گفتن ندارد. مسئله كنترل بزههای فضای مجازی بصورت كامل بوسیله معاهده IT تحت پوشش قرار نگرفته است چراكه اعمال بزه مرتبط با این موارد و جرایم آن فراگیر نمیباشند.
-
مسائل مختلف در رابطه با اعتبار، عدم وجود گیتویها یا دروازههای پرداخت: محافظت از حق اشخاص و دادههای تجاری جمعآوری شده در اینترنت در موقعیت خاص خود قرار نداشته و مراكز مختلف صنایع در زمینه امنیت و محرمانه بودن دادههای خود از نگرانیهایی برخوردار میباشند.
-
معاملات را نمیتوان بوسیله اطلاعات آنلاین تكمیل نمود چرا كه راهحلهای پرداخت مطمئنی وجود ندارد و جریان اطلاعات بین بانكها نیز هنوز بصورت كامل آنلاین نیست. بر این اساس حتی امكانات تجهیزات دیجیتال نیز محدود میباشد.
عوامل داخلی
بسیاری از قواعد بازدارنده داخلی در حقیقت نقش یك محافظ یا دربان را بازی نموده و از ورود و درك ارزشهای تجارت الكترونیك جلوگیری میكنند.
-
حالت بلا تكلیفی درك شده در زمینه سودها و مزیتهای مربوطه: به هنگامی كه بسیاری از شركتها برخی از راهكارهای مرتبط با تجارت الكترونیك را آغاز نمودند، تعداد اندكی از شركتها اینگونه استنباط نمودهاند كه بازگشت سودهای ناشی از سرمایهگذاری چندان قابل توجیه نمیباشد. تعداد اندكی دیگری نیز هیچ گونه الزامی را جهت اتخاذ تجارت الكترونیك پیش روی خود نمیبینند چرا كه آنها اینگونه تصور مینمایند كه بدست آوری سود تنها از طریق روالهای دراز مدت امكان پذیر بوده و بر این اساس فشار رقابتی اندكی جهت پیاده سازی تجارت الكترونیك وجود دارد. برخی از شركتها هم اكنون نسبت به اتمام برنامه ریزی منابع شركتی گسترده (ERP) و سرمایه گذاریهای مرتبط با آن اقدام نموده و تا میزان مشخص بازدهی یا سود ناشی از سرمایه گذاریها اثبات نشود، تمایلی جهت سرمایه گذاری در تكنولوژی بیشتر ندارند.
سازمانهای هند – پذیرش تجارت الكترونیك و نتایج اولیه آن
بسیاری از شركتهای دارای اندازه بزرگ و متوسط یك یا چند مولفه از زیر ساختارهای مرتبط با تجارت الكترونیك را پیاده نمودهاند. الگوی پذیرش تجارت الكترونیك در هند تقریباَ با دیگر الگوهای دنیا برابر میباشد، و بر این اساس میتوان گفت كه تولید كنندگان خودرو، FMCG و شركتهای نفتی و همچنین موسسات مالی (بانكها و بازارهای بورس) بعنوان اولین شركتها یا سازمانهایی میباشند كه نسبت به پذیرش این مهم اقدام نمودهاند. لیست این شركتها عبارتند از: هندوستان لور، پپپسی، كوك، BPCL ،IOCL، بازار بورس بمبهای، بانك HDFC، ماروتی، TELCO، فورد، سامسونگ، هندوستان موتورز، L&T، گوجریج و بویز،HCL اینفو سیستم ،ماهیدرا و ماهینرا، صنایع بالار پور و بسیاری از شركتهای دیگر هندوستان.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
سیكل زمانی كاهش یافته، انبار داری كاهش یافته، هزینههای معاملات كمتر
شركت سامسونگ هند اینگونه اذعان داشته است كه سیكل سفارش خود را از 40 به 15 روز پس از پذیرش تجارت الكترونیك تعدیل نموده است و بر این اساس گردش معادلات سریعتر بمعنای حصول دستاوردهای تجاری اساسی میباشد. علاوه بر این شركت تولید كننده ادوات الكترونیك LG، توانسته است نسبت به پس انداز 30% از طریق SCM– الكترونیكی (مدیریت زنجیره تامین) و راهكارهای مرتبط با آن اقدام نماید كه بر این اساس هزینههای این شركت برحسب هزینههای انبارداری، محصول وهزینههای معاملات كاهش یافته است. بازگشت سریع سرمایه گذاری بعنوان یك نكته قابل توجه برای پذیرش تجارت الكترونیك بوسیله این سازمانها میباشد و به همین دلیل، یك سری از شركتهایی كه دارای حركت سریعی در امر مبادلات و تجارتهای خود میباشند همانند مبادلات مربوط به مشتریان كالاها (FMCG) و همچنین شركتهای پایدار یا تواناتر هند، كه با داشتن سودهای بسیار اندكی عمل مینمودند، به سمت اتخاذ رویههای تجارت الكترونیك روی آوردهاند. برحسب ارزیابیهای مربوطه، شركتهای FMCG توانسته اند نسبت به تحصیل حدود دو درصد افزایش در سود خود از طریق ارتباطات با توزیع كنندگان و فروشندگان و خرید اینترنتی تحصیل نمایند و علاوه بر این ارتباط با تامین كنندگان نیز افزایش سود را تا میزان سه درصد رسانیده است. شركت هندوستان لور توانست با مشخص نمودن و لیست كردن كلیه توزیع كنندگان و فروشندگان خود بصورت آنلاین روالهای كاری خود را از 45 روز به 5 روز تقلیل دهد. بطور آشكار این تاثیر بر روی خطوط نهایی نیز میبایست قابل توجه و مهم باشد.
هزینه كاهش یافته و سودهای بیشتر از طریق تداركات الكترونیك و حراج الكترونیك
خریداران بزرگ هم اكنون به درك این نكته نایل آمدهاند كه چگونه منابع الكترونیك حیاتی موجب رشد كلی یك شركت میشود. بر حسب روالهای مرتبط با بازارهای آزاد، پتانسیل صرفه جوییهای اقتصادی مرتبط با امور تجاری، تقریبا به میزان 70 تا 80% حجم معادلات یك شركت، كه برای خرید كالاها عرضه میگردد، را در بر میگیرد، كه میتوان آنرا از طریق حراجهای الكتریكی به دست آورد. در هندوستان، شركتها نسبت به برگزاری حراجها یا مناقصات به صورت موثر جهت كاهش قیمتها اقدام مینمایند. شركت سینس كلاین بیچام از طریق انجام حراجهای و عرضه مواد مستقیم خود توانست بین 17 تا 20% صرفه جویی داشته باشد. شركت لور هند نیز از طریق برگزاری حراج برای یك معامله كابلكشی- الكتریكی جهت ساخت یك كارخانه محصولات شخصی توانست 35% صرفه جویی كسب نماید. همچنین حراج ماروتی برای تبدیل سوخت بنزینی به گاز CNG برای 17 لیفتراك نیز منجر به 40% صرفه جویی گردید. گروه L&T در چنایی برای تدركات كامپیوترهای رومیزی موفق به صرفه جویی 17% از طریق اعمال مذاكرات قیمت از طریق 9 تامین كننده شركت كننده در حراج نمود. برای گروه موهان میكینگ،حراجها برای خرید كراون به وسیله شركت چینی و 8 تامین كننده شركت كننده در گوشه و كنار كشور انجام پذیرفت، برای این مزایده كه ارزش تقریبی 23/1 میلیون RS را شامل میشد، در مقایسه با آخرین سفارش خرید كه به وسیله این شركت به تامین كنندگان داده شده بود، صرفه جویی نزدیك 4% به دست آمد.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
كاهش هزینه به وسیله قطع واسطهها
سایت مزایده یا حراج گل بنگلور كه بنام رز بازار خوانده میشود نسبت به حراج كلیه گلها از اقصا نقاط جهان اقدام مینماید. خریداران معمولاً در این سایت دست به خرید هزاران شاخه گل میزنند این خریداران خود پس از آن اقدام به فروش این گلها به گلفروشها و شهرهایی نظیر دهلی و مومبایی میزنند. تحویل به هر جای كره زمین در طول 24 ساعت تضمین شده است. كاهش واسطهها و هزینههای بازاریابی از جمله مزیتهای این سیستم میباشد.
در هندوستان، با وجود آنكه آگهی و اطلاعات در زمینه تجارت الكترونیك در حال افزایش میباشد، هنوز فاصله زیادی تا پذیرش عمومی این سیستم وجود دارد. البته میزان درآمد در هند و ایالات متحده دارای تفاوتهای بالایی میباشد. بطور مثال در صورتی كه چیزی را بتوان به قیمت 100Rs در آمریكا بفروش رساند، قیمت حقیقی آن ممكن است 60RS باشد كه بقیه این تفاوت برای هزینه كارگر و هزینههای مالیاتی مد نظر است. اما در هند هزینه كارگر پایین میباشد، تفاوت بین هزینه مواد و هزینه واقعی چندان بالا نیست. از اینرو پتانسیل تقلیل هزینهها در زمینه مسائل كار یا كارگری كمتر از بازاری همچون ایالت متحده میباشد.
استفاده از مشاغل اینترنتی جهت افزایش میزان درآمد و سود از طریق اكتشاف مشتریان جدید
اینترنت نه تنها به مشاغل فرصتهای جدیدی را جهت كاهش هزینههای خود عرضه میدارد بلكه باعث افزایش درآمد و ارتقای سود دهی آنها میگردد. افزایش دسترسی مشاغل از طریق كاربرد اینترنت میتواند باعث اكتشاف خریداران جدید برای محصولات و خدمات آنها شود. وب سایت … میزان قابل توجهی از افزایش در خریدهای فرامنطقهای بوسیله اینترنت را گزارش نموده است. شركت ماروتی نیز قیمت بالاتری را در زمینه حراجهای اینترنتی، مرتبط با پیشنهادات خرید- فروش آهن قراضه، تحصیل نموده است. شركت اساستیل نیز نسبت به حراج بخشی از تولیدات یا محصولات فولاد خود به میزان 400RS بر حسب تن، بیش از حد معمول، اقدام نموده است و بر این اساس توانسته است میزان اضافه ارزش 3% را به دست آورد. همچنین شركت بین المللی تاتا نیز یك كاتالوگ آنلاین را برای بوجود آورده است كه از این طریق محصولات خود را عرضه نموده و با نمایش آنها پتانسیل خریداران بین المللی را افزایش داده است كه خود منجر به افزایش سود حاصله شده است.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
كانال كم هزینه برای مشتریان مشاغل خدماتی
CISCO هند كلیه سفارشات مشتریان خود را از طریق آنلاین قبول مینماید. بر این اساس این شركت اینگونه ارزیابی میكند كه فرآیند ثبت سفارش آنلاین باعث افزایش دقت انجام امور به میزان تقریبا صد درصد در مقایسه با قبل از كاربرد فرآیندهای آنلاین كه میزان دقت 40% میبود. علاوه بر این وب سایت CISCO یك راهنمای زمان حقیقی را برای مشتركین ارائه نموده است كه در آن توانایی انجام روالهای پرس وجو امكان پذیر شده است و بدین وسیله 8% از سوالات غیر فنی، از طریق مستندات آنلاین واطلاعات محصول، پاسخ داده میشود. بنابر این چنین پروسهای باعث میشود تا زمان و هزینهای كه میبایست صرف كمك به مشتریان CISCO شود كاهش یابد.
حجم معاملات مورد انتظار B2C به میزان 30 بیلیون RS تا سال 2005
روشی كه در هندوستان برای خرید اعمال میشود دستخوش تغییرات اساسی گردیده است. در حدود 12 سال قبل برلینگتونز كاتالوگهای فروش را به هندوستان آورد. این كاتالوگهای رنگی باعث جذب فروشگاهها و مشتریان خاصی گردیده ولی آنها بصورت ناگهانی مفقود گردیدند. پس از كاتالوگها نوبت تبلیغات تلویزیونی فرا رسید كه بصورت اندك اندك جای خود را به تبلیغات اینترنتی میدهند. در كشورهای غربی، 39% از اشخاصی كه به اینترنت دسترسی دارند اظهار میدارند كه آنها كمتر به فروشگاهها مراجعه مینمایند، چرا كه هم اكنون آنها میتوانند محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند. با توجه بدانكه، بر اساس انتظارات، میزان كاربران آنلاین تا سال 2005 به 35 میلیون نفر خواهد رسید، انتظار نمیرود كه اینترنت بعنوان یك كانال فروشگاهی در هند مطرح گردد، چرا كه مراحل كلی نفوذ این رسانه هنوز كمتر از 1% میباشد. عوامل فرهنگی و راحتی كنونی خرید به صورت آفلاین بعنوان عوامل كلیدی محسوب میشوند كه باعث محدود شدن خرید و فروشهای آنلاین گردیده است. زنان هندی از خرید بیش از مردان لذت میبرند و در صورتی كه وقت داشته باشند، آنها ترجیح میدهند تا به فروشگاهها سری بزنند. خدمات ارتباطات، خدمات الكترونیكی مشتریان، مسافرت، محصولات اتوماتیك و سرویسهای مالی بعنوان مهمترین دسته بندیها بشمار میآیند.
ارائه دهندگان راه حلهای الكترونیكی در هند
برای بسیاری از شركتها پیاده سازی راه حلهای الكترونیكی بعنوان سفر اكتشافی محسوب میشود، چرا كه آنها در حقیقت طبیعت مرتبط با تحصیل سود را در نظر داشته اما در عین حال چگونگی گسترش این مقوله را هنوز در نظر ندارند. آنها به شركتهای IT جهت انجام مشاركتهای لازم در این سفر چشم دوختهاند، تا بتوانند آموزشهای لازم را كسب نموده و خود را با موقعیتهای متناسب با این تكنولوژیها منطبق سازند. این امر به شركتهای IT فرصتی را جهت بوجود آوردن ظرفیتهای لازم در صنایع و تكنولوژی فراهم میآورد. بطور خاص فراهم آوردن این نكته كه چگونه میتوان نسبت به درك ارزش تكنولوژیهای مرتبط با راهحلهای الكترونیك اقدام نمود، خود بعنوان یك نقطه شروع مناسب بشمار میآید.
توسعه محصول جدید
بهنگامی كه شركتهای IT هندوستان نسبت به تحصیل شهرت صدرالاشاره، بعنوان یك ارائه دهنده خدمات اعتباری، اقدام نمودند، هیچ یك از آنها شهرت قابل توجهی را در زمینه توسعه محصولات جدید در اختیار نداشتند.
از نقطه نظر تاریخی، سهم قابل ملاحظه شركتهای خدمات IT و اقدامات انجام شده بوسیله آنها متمركز بر ارتقای سیستمهای توارثی و توسعه سیستمهای كاربردی مشتریان بوده است. این اقدامات مربوط به پیادهسازی سیستمها دارای ارتباط مستقیمی با فرآیندهای تجاری مشتریان نمیباشد و بر این اساس امر شناسایی خط مشیها و متقاعد ساختن فرصتهای مربوط برای نیل به محصولات جدید از سوی این شركتها مشكل میباشد. علاوه بر این، در مقایسه با كشورهای در حال توسعه، بازار كاربران نهایی داخلی در پذیرش IT و تكنولوژیهای جدید با تاخیر و واماندگی روبرو بوده كه بر این اساس بصورت جدی محدود كننده فرصتهای پیشرو شركتهای IT هندوستان جهت توسعه و افزایش محصولات داخلی بوده است.
مطالعه موردی شركت آدیتی تكنولوژیز
شركت نرم افزاری مستقر در بنگلور، بنام آدیتیتكنولوژیز، بوسیله یك آمریكایی هندیالاصل درسال 1994 بعنوان مركز خدمات مكالمهای آنسوی دریاها برای مایكروسافت راه اندازی گردید. این شركت از آن به بعد بعنوان یك شركت نرم افزاری بین المللی فعالیت نموده كه راه حلهای تجارت الكترونیك و تكنولوژیهای مشتری پسند را برای مشتریان بین المللی، شامل مایكروسافت، اسیس لپ مدیكال، سیسكو و CDSI (ژاپن) ارائه مینماید.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان
برنامههای آتی
جهت رشد شركت آدیتی، تحصیل برنامه مشترك استراتژیك بعنوان یك انتخاب آشكار مد نظر است. این شركت منتظر روی آوری به شركای مربوطه و یا احتمالاً یك شركت مشاورهای و یا شركت دارای اندازه متوسط میباشد كه آدیتی بتواند بعنوان یك بازوی كمكی برای انجام معاملات آنسوی دریاها از آن بهره جوید. با وجود آنكه راه حلهای شركتی معمولا آن چیزی نیست كه شركت مایكروسافت انجام میدهد، حجم وسیع اقدامات مرتبط با صنایع به سمت چنین موردی در حركت بوده و بر این اساس نه تنها محصولات مربوطه را در بر میگیرد بلكه خدمات مشتریان را نیز در حیطه خود قرار خواهد داد. علاوه بر این شركت آدیتی سرمایه گذاری صنعتی را در راهكارهای مرتبط با تجارت الكترونیك انجام داده است و بر این اساس تجربههای لازم را بكار گرفته و به دست آوردهای تكنولوژی خود همانند بیزتاك سرور افتخار مینماید. بر این اساس این شركت نه تنها بر روی مشاغل مرتبط با مایكروسافت تكیه دارد بلكه به دنبال جذب مشاركت با مشتریان مایكروسافت در زمینه راه حلهای شركتی میباشد.
بر این اساس آقای چوپرا دارای اهداف خاصی برای پیشبرد شركت به سمت یك تحرك جدید میباشد. آقای چوپرا 20 سال را در شركت ویپرو كه یكی از شركتهای قابل تحسین هند میباشد گذرانده است. وی در این شركت سمت مدیر عامل و مدیر بخش ویپرو در شمال آفریقا را داشته است. تحت مدیریت وی شعبه شمال آمریكا دارای رشدی بالغ بر 250 میلیون دلار بوده است كه در بر دارنده 14 دفتر در گوشه كنار ایالات متحده و كانادا است. از نقطه نظر آقای چوپرا تكلیف جدید فرصتی برای انجام موارد مرتبط با حجم معاملات برای شركت میباشد. بصورت بسیار آشكار ما سعی بر آن داریم تا این شركت را بعنوان یك شركت عام عرضه نماییم. بگونهای كه این شركت جزء بهترینها در هند حتی در ایالات متحده باشد آقای چوپرا بخوبی میداند كه این شركت در چه وضعیتی قرار دارد و بر این اساس اظهار میدارد «ما مطمئنا به سمت مشاغل برنامه ریزی مقاطعه كاری نخواهیم رفت، بر این اساس شعب آنسوی دریاهای ما بسیار قدرتمند بوده و ما بر این اساس روالهای كاری خود را محقق خواهیم نمود. ما هم اكنون در جایگاه خاص خود قرار گرفته و خواستار آن میباشیم تا با دیگر شركتها متمایز گردیده و بر این اساس به پیشرفت خود ادامه دهیم».
سرمایههای متهور اقتصادی
اهداف و چشم اندازههای سرمایههای متهور اقتصادی در هندوستان
سرمایههای متهور اقتصادی از منابع سرمایهای سنتی متفاوت میباشند. نوآوری مالی و ایدههای مرتبط با آن پتانسیل لازم جهت رشد كافی را داشته اما در عین حال دارای موارد ناشناخته ذاتی میباشد. این خصیصه چنین سرمایه گذاریهایی را با ریسك بالا مواجه میسازد ولی در عین حال میزان بازگشت سرمایه در این گونه فعالیتها زیاد میباشد. صرفنظر از مسائل مالی، سرمایه گذاری متهور اقتصادی ارائه دهنده پشتیبانی از خدمات مدیریتی و شبكهای میباشد. با این وجود، در یك مفهوم گسترده، سرمایه گذاری متهور در بر دارنده موارد مرتبط با ریسك و خطرات ناشی از سرمایه گذاری میباشد و در عین حال پشتیبانی مدیریتی را نیز شامل میشود.
سرمایه متهور- و سرمایه گذاریهای اساسی برای بخش IT
در هندوستان، فرآیند بوجود آوردن سرمایه متهور آغاز گردیده است كه با توجه به 4 مرحله ذیل اعمال میگردد:
-
بوجود آوردن ایده
-
شروع به كار
-
رشد تولید
-
فرآیندهای خروجی
با این وجود، اقدامات بسیار بیشتری را میبایست انجام داد.
نمودار ذیل معرف رشد سرمایههای متهور و سرمایههای اساسی در نرم افزار IT و بخشهای خدمات هند میباشد:
مراكز تخصصی تكنولوژی و توسعه مراكز مربوطه
شركتهای متهور نوظهور تكنولوژیكی و دانش مدار روال جستجوی پرورش ایدهها از متخصصین مربوطه را آغاز نمودهاند و بر این اساس سعی داشته تا به سمت ماورای فعالیتهای سرمایه گذاری سنتی حركت نمایند. چنین ایدههای كارآفرینی میبایست در یك محیط پشتیبان، قبل از آنكه بعنوان سرمایههای جذاب مطرح شوند، مورد حمایت و مقبولیت قرار گیرند. بر این اساس نیاز به وجود مراكز توسعه احساس شده است. در هندوستان یكی از این مراكز در موسسه تكنولوژی كاكنور متمركز میباشد. با توجه بدین مورد، دولت نیازمند آن است تا نسبت به راه اندازی مراكز مختلف پرورش و توسعه در سراسر كشور اقدام نماید. انتظارات بالایی در هندوستان از صنعت IT به چشم میخورد. بر این اساس تا سال 2005 اینگونه درخواست شده است كه 10%از تولید ناخالص ملی كشور همراه با موارد مرتبط با خدمات به امر صنعت IT تخصیص داده شود. بسیاری از شركتهای IT شركتهای جهانی نظیر مایكروسافت، ادوب (Adobe) و غیره مشغول سرمایه گذاری در هندوستان برای توسعه پروژههای تحقیقاتی و توسعه خود میباشند.
علاوه بر IT ناحیه دیگری كه میبایست در هند مورد تمركز قرار گیرد خدمات پزشكی میباشد. هزینههای تفاضلی عمل قلب یا هر یك از خدمات بهداشتی در هندوستان در مقایسه با ایالات متحده فرصتهای بالایی را دراختیار كارآفرینان هندی قرار میدهد تا به سمت جلو حركت نموده و نسبت به برپایی بیمارستانهای كلاس جهانی اقدام نمایند.
نتیجه گیری
راههایی كه بر اساس آنها مسائل تجاری در آینده تحقق خواهند یافت بسرعت در حال تغییر و تحول میباشند. سازمانهایی كه بدین نكته پی بردهاند كه دنیا تبدیل به یك دهكده كوچك شده است و خود را با این تغییرات منطبق ساختهاند، در محیط رقابتی آینده قابلیت زیست و تداوم حیات را دارا میباشند. هندوستان دارای صنعت IT میباشد اما از تسهیلات لازم و چارچوبهای قانونی بی بهره میباشد.
كارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان