مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت پایدار جنگل کاهش تخریب

مدیریت پایدار جنگل کاهش تخریب

مدیریت پایدار جنگل کاهش تخریب – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۷۵
کد مقاله
WOD75
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
مدیریت پایدار جنگل کاهش تخریب
نام انگلیسی
Sustainable Forest Management Reducing Degradation
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت پایدار، جنگل، کاهش تخریب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Sustainable Management, Forest,  Reducing Degradation
مرجع به فارسی
سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد
مرجع به انگلیسی
FAO
کشور

 

مدیریت پایدار جنگل کاهش تخریب

مطالعه جاری روندی را برای مدیران سرزمینی و جنگلی و همچنین افراد ذینفع در کلیه بخش‌ها به منظور تعامل با یکدیگر ارائه نموده تا از این طریق قابلیت کاهش تخریب جنگل را به دست آورند. این فرایند رهنمود کلی در زمینه چگونگی کاهش، بازداری و معکوس سازی تخریب جنگل با توجه به فرایندهای کنترلی مدیران را عرضه می‌نماید.
 

عوامل تخریب جنگل

به طور کلی مهمترین فعالیت هایی که سبب بروز اختلال شده و در درازمدت موجب تخریب جنگل می شوند عبارتند از:
  • بریدن و استفاده ناپایدار از درختان و الوار
  • جمع آوری ناپایدار چوب سوخت
  • تولید ناپایدار ذغال چوب
  • چرای بیش از حد در جنگل ها
  • آتش سوزی های کنترل نشده
  • دفوناسیون (از دست رفتن یا کاهش حیات وحش، که ممکن است دارای پیامدهای جدی اکولوژیکی باشد، به طور مثال بر حسب فرآیندهایی نظیر گرده افشانی درخشان، پراکنده شدگی دانه ها و کنترل آفات)
عوامل بنیادی در این زمینه شامل برهمکنش ها یا تعاملات پیچیده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تکنولوژیکی و فرهنگی در ارتباط با جنگل ها می باشند که بر روی ویژگی های مستقیم چنین پدیده ای تأثیرگذار هستند.

چگونگی رویارویی با مسئله تخریب جنگل

ارزیابی تخریب جنگل

دانستن این موضوع که آیا جنگل ها در حال تخریب شدن هستند مهم تلقی می گردد و در صورتی که این مسئله صحت داشته باشد می بایست اقدام به شناسایی عوامل آن نمود به گونه ای که قابلیت برداشتن گام هایی جهت توقف این فرآیند و معکوس سازی آن را داشته باشیم.

واحد مدیریت جنگل یا سطح روبشگاه

ارزیابی تخریب جنگل در هر سایت / روبشگاه یا FMU به مالکین جنگل و مدیران مرتبط کمک می نماید تا قابلیت تصمیم گیری در خصوص ارائه عملکردهای اصلاحی در مقیاس محلی را داشته باشند.
مدیران جنگل می بایست تصمیمات قابل توجهی را در خصوص شاخص های مربوط به  تخریب و سنجش آن با در نظرگیری فرآیند عادی نظارت بر جنگل اتخاذ نمایند (به مدول نظارت مدیریت جنگل رجوع شود).

سطح محلی، ملی یا جهانی

تخریب جنگل به طور معمول در مقیاس های بزرگتری مورد ارزیابی قرار می گیرد تا قابلیت کمک در ارتباط با طراحی و پیاده سازی خط مشی ها و برنامه های مرتبط، شامل مکانیسم های پرداخت یا دیگر طرح های انگیزه بخش که هدف از آنها ممانعت از تخریب می باشد (نظیر پرداخت در ارتباط با خدمات محیطی) به وجود آید.
 

شناسایی و تحلیل عوامل تخریب جنگل

تخریب جنگل به عنوان یک پدیده پیچیده و کاملاً متکی به مشخصه های مربوط به موقعیت مکانی است و درک آن نیازمند تحلیل هر دوی عوامل مستقیم و غیرمستقیم می باشد. به هنگامی که مقیاس و میزان تخریب جنگل مشخص می شود، یک ارزیابی جامع در ارتباط با عوامل تخریب را می بایست برای هر ناحیه در نظر گرفت. بنابراین لازم است تا طرف های ذینفع کلیدی که در تعامل با ویژگی های مرتبط با این عامل می باشند قابلیت مشارکت در فرایندهای ارزیابی و کمک در زمینه تحلیل داده ها را داشته باشند تا از این طریق بتوان نسبت به درک دینامیک تغییرات مرتبط اقدام نمود.

عملکردها و استراتژی ها  در خصوص عوامل تخریب جنگل

تخریب را می توان به عنوان یک عامل به وجود آورنده جنگل زدایی در نظر گرفت، البته این مورد الزامی نیست. جنگل ها ممکن است برای مدت مدیدی همچنان به صورت تخریب شده تلقی شده اما در عین حال هرگز به طور کامل پدیده جنگل زدایی رخ ندهد.

اولویت بندی و پیاده سازی

رویه های کاربردی را می بایست انتخاب نموده و آنها را بر مبنای معیارهای مورد توافق رتبه بندی نمود (همانند اهداف، هزینه های برآورد شده و پتانسیل مربوط به تأمین بودجه و ظرفیت های موجود رویه های پیاده سازی) و این راهکارها را می بایست از طریق مشاوره با طرف های ذینفع محلی دنبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.