مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره      
۱۰۰
کد مقاله
TXT100
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
احتمال استفاده از نتایج بررسی های آنتروپومتریک حاصل آمده در محدوده سیستم اندازه گیری بدن انسان در کرواسی
نام انگلیسی
Possibilities of Use of the Results of Anthropometric Investigations Obtained within the Scope of the Croatian Anthropometric System
تعداد صفحه به فارسی
۲۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
ابعاد بدن- علم اندازه گیری بدن انسان (آنتروپومتری)- استفاده از آنتروپومتری
کلمات کلیدی به انگلیسی
Body dimensions- anthropometry- use of anthropometry
مرجع به فارسی
کنفرانس بین‌المللی منسوجات- پوشاک و طراحی- کرواسی
کالج تکنولوژی منسوجات- دانشگاه زاگرب
مرجع به انگلیسی
International Textile- Clothing & Design Conference- Faculty of Textile Technology- University of Zagreb
کشور        
کرواسی

 

احتمال استفاده از نتایج بررسی های آنتروپومتریک حاصل آمده در محدوده سیستم اندازه گیری بدن انسان در کرواسی

چکیده
نتایج روالهای سنجش بدن انسان که در حوزه پروژه فنی مرکب سیستم آنتروپومتریک در کرواسی حاصل آمده است در رشته های مختلف فعالیتهای انسانی به کار گرفته شده است. اندازه گیری های بدنی برای موارد ذیل می‌تواند کارگشا و مفید باشد: بررسیهای پزشکی، بررسی انسان شناختی، طراحی آرگونومی‌یا علم مربوط به مهندسی فاکتورهای انسانی برای محل کار، طراحی کاربردی ساختمانهای دولتی یا فضاهای داخل ساختمان و ارتقای صنایع مختلف (همانند صنعت منسوجات، اتومبیل، فناوری چوب و غیره)، یعنی صنایعی که محصولات آنها باعث ارتقای کیفیت زندگی خواهد شد. بر مبنای استفاده از نتایج ابعاد بدنی، موقعیت بازاری همراه با موقعیت صادراتی صنعت در اروپا و دیگر کشورهای جهان تقویت خواهد شد. با شروع این رویه برای انسان، بعنوان مصرف کننده نهایی و رهگیری نیازهای وی، سطحی از موفقیت برای محصولات دارای کیفیت بالا فراهم می‌گردد. ابعاد بدنی بواسطه تأثیرات محیطی، رژیمی، تغییرات آب و هوایی و غیره در حال تغییر است و در نتیجه لازم است تا نسبت به پیاده سازی رویه‌های مربوط به آنتروپومتری در بازه های زمانی ۱۰ الی ۱۵ سال یکبار اقدام نماییم.

کلمات کلیدی: ابعاد بدن، علم اندازه گیری بدن انسان (آنتروپومتری)، استفاده از آنتروپومتری

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

 

۱- مقدمه
روالهای اندازه‌گیری بدن انسان (آنتروپومتری) که بر روی جمعیتی از ساکنین جمهوری کرواسی انجام پذیرفت که معرف ارزشهای مورفولوژیکی، ویژگیهای توسعه یافته و وضعیت بهداشتی وابسته بدین جمعیت می‌باشد: بر مبنای داده های حاصل آمده از این سنجش، استاندارهای خاصی برای فعالیت های مختلف استخراج گردیدند. روال سنجش بدن انسان برای طراحی محصول در صنعت مبلمان، طراحی ساختمان، صنعت حمل و نقل (اتومبیل، اتوبوس، واگنهای ریلی، خطوط هوایی، البسه یا پوشاک و پاپوشهای محافظتی، کالاهای مصرفی و غیره) کاربرد دارد. نتایج این پروژه معرف خط مشی و دینامیک تغییرات در مبحث رشد و توسعه کودکان، افراد جوان و افراد بالغ می‌باشد.

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

 

۲- آنتروپومتری در علم ارگونومیک و طراحی مبلمان
علم ارگونومیک یا بررسی روابط بین انسان با ماشین از داده های مرتبط با سنجش بدن انسان جهت ابعاد طراحی ماشینها، ادوات، ابزارها، محیط کار و محصولاتی استفاده می‌کند که می‌بایست مرتبط با اندازه بدن انسانها و ویژگیهای آن طراحی و ساخته شوند. استاندارد بالاتر مربوط به زیست انسانها، مواد جدید، تکنولوژیها، رشد جهان و قابلیت رقابتی باعث شده است تا ضروریات طراحان در باب فرآیند ایجاد، طراحی و ساخت مبلمان بصورت مفهومی‌افزایش ‌یابد. وظیفه علم اندازه‌گیری انسانها یا آنتروپومتری مشخص نمودن ویژگیهای کمی‌مورفولوژیکی یا ریخت شناسانه بدن انسان می‌باشد.
۳- اندازه گیری روال های مربوط به بدن انسان در رشته پزشکی
اندازه گیری بدن انسان معرف ویژگیهای مورفولوژیکی خاصی می‌باشد و عرضه کننده بینشی در زمینه ویژگیهای توسعه یافته توسط متخصصین و مضامین بهداشتی جمعیت های خاصی از انسانها خواهد بود. به منظور ارزیابی وضیت سلامت، لازم است تا نسبت به مشخص نمودن میزان رشد و توسعه کودکان و افراد جوان اقدام نماییم. ‌
۴- کاربرد آنتروپومتری در طراحی محیط کار
به هنگامی که نسبت به طراحی محل کار اقدام می‌شود، لازم است تا اصول ارگونومی ‌را بکار گرفت، چراکه این اصول قابلیت ارتقای بهره وری را خواهند داشت. در یک مورد متضاد، خستگی بیش از اندازه کارگران باعث افزایش هزینه مواد، کاهش کیفیت کار انجام شده، افزایش صدمات احتمالی ناشی از کار، افزایش دردهای ستون فقرات و درد کمر یا مچ خواهد شد.

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

 

۵- اهمیت سیستم سنجش وزن انسان در صنعت اتومبیل
قسمت رل (سیستم کابین یا راننده) یک ماشین را می‌بایست با وضعیت بدن انسان منطبق نمود تا آنکه بتوان به نیازهای تحمیل شده، بواسطه مشارکت فعال ماشین در محیط ترافیکی، پاسخ گفت. ارزشهای مربوط به سنجش بدن انسان در ارتباط با ویژگیهای سینیتیکی راننده و نظم‌پذیری الزامی‌ در پشت رل و اجزای مربوط بدان مد نظر خواهد بود که خود فراهم آورنده یک نرخ الزامی ‌از نقطه نظر بینش-کنترلی و فعالیت های کاری در مبحث مشارکت در محیط ترافیکی می‌باشد.
۶- سیستم سنجش وزن انسان در معماری
کلیه مکانهایی که انسانها می‌توانند برای خود مهیا کنند، می‌بایست منطبق با بدن انسان و تناسب‌ها و ابعاد مربوطه باشد. این ویژگی در ارتباط با موضوعاتی می‌باشد که اشخاص با آنها تماس مستقیمی داشته و می‌توانند آنها را بوسیله دست لمس کنند، موردی که قابلیت نشستن، دراز کشیدن و یا حرکت بر روی آنها وجود داشته باشد. به همین دلیل می‌باشد که چرا ابعاد بدنی انسان و نسبتهای آن را باید به هنگام طراحی بطور کامل شناخت، چرا که ابعاد فضای مورد نیاز برای اشخاص مختلف بر حسب مقادیر مشخص شده تعیین خواهند شد.
۷- نتایج بلندی بدن و حجم یا توده حاصل شده با استفاده از آنتروپومتری بر روی جمعیت جمهوری کرواسی
نتایج سنجش های مربوط به مشخص نمودن اندازه بدن انسان یا علم آنتروپومتری برای تعداد زیادی از اشخاص معرف اهمیت زیاد مکانها و نواحی بسیار در ارتباط با زندگی انسانها می‌باشند. براین مبنا یک شاخص گرافیکی مربوط به مقادیر بلندی بدن و حجم یا توده بدنی به صورت میانگین برای اشخاص جوان در حیطه سنی ۰ الی ۴/۲۰ سالگی برحسب جنسیت مشخص شده است.

آنتروپومتریک اندازه گیری بدن انسان

 

۸- نتیجه گیری
ابعاد بدن در کلیه بخشهای زندگی انسان نقش مهمی‌ را ایفا می‌کند. مثالهای ذکر شده معرف آن می‌باشند که کلیه اقلامی که بوسیله انسانها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بر مبنای نیازهای آنها جهت افزایش کیفیت و کارایی موقعیت زندگی آنها باشد. عدم ثبات ذهنی همراه با خستگی، کندی و فرسودگی، غالباً‌ در ارتباط با عدم تناسب طراحیهای محیط کار انسانها و یا نادیده گرفتن کاربرد اصول علم ارگونومیک در طراحی سیستمها و ادوات استفاده شده در محیط کار می‌باشد. کل مجموعه سیستم محیط کار انسانها را می‌بایست بر مبنای روالهای انسانی و بر اساس کارهای محیطی مورد نظر قرار داد. علم سنجش بدن انسان یا آنتروپومتری به عنوان منبع اصلی اطلاعات در زمینه تعیین قابلیت کاربرد فضای کاری مطرح می‌باشد. ابعاد فضا می‌بایست در تطابق و هماهنگی با اندازه های وابسته به سنجش انسان باشد تا آنکه بتوان از آنها بگونه‌ای مناسب استفاده نمود. بهره‌گیری از رویه‌های آنتروپومتریک به صورت هر چند سال یکبار می‌تواند باعث ارتقا و تسهیل شرایط بهداشتی و مسائل مربوط به انسانها شود. استفاده از داده های مربوط به علم آنتروپومتری جهت تعیین ارتباط بین بدن انسان و فضای کار باعث ارتقای کیفیت محل کار و بوجود آمدن راحتی و ایجاد ایمنی در محل کار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.