مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

شماره      
۱۵۰
کد مقاله
MNG150
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
انواع مدیریت سود و انگیزش: تحقیق انجام شده در تایوان
نام انگلیسی
EARNINGS MANAGEMENT TYPES AND MOTIVATION: A STUDY IN TAIWAN
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت سود، رفتار مدیریت سود، انگیزش مدیریت سود، دستکاری فعالیت حقیقی، دستکاری سود
کلمات کلیدی به انگلیسی
earnings management, earnings management behavior, earnings management
motivation, real activity manipulation, earnings manipulation
مرجع به فارسی
رفتار و شخصیت اجتماعی
دانشگاه مینگ-دائو، تایوان
دانشگاه اورسیز چین
مرجع به انگلیسی
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY,  Society for Personality Research (Inc.); Ming-Dao University, Changhua County, Taiwan, ROC
Overseas Chinese University, Taichung, Taiwan, ROC
کشور        
چین – تایوان

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

انواع مدیریت سود و انگیزش: تحقیق انجام شده در تایوان
چکیده
از مدل دستکاری رویدادهای واقعی برای تحلیل رفتارهای مدیریت سود شرکت ها و از تحلیل خوشه ای برای کشف انواع رفتار مدیریت سود استفاده شد. سپس روابط انواع مختلف مدیریت سود و انگیزه آن مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که دستکاری تولید و توزیع در اصل توسط انگیزه سوداگرانه، و دستکاری اقلام تعهدی توسط انگیزه ها دوستانه و با فشار از طرف گروه های  وابسته به وجود می آیند.

کلمات کلیدی: مدیریت سود، رفتار مدیریت سود، انگیزش مدیریت سود، دستکاری فعالیت حقیقی، دستکاری سود

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

 

مقدمه
مدیریت سود یکی از مسائل مهم در تئوری های حسابداری مدرن است. مدیریت سود زمانی رخ می دهد که مدیران قضاوت های خود را وارد گزارش های مالی نموده، یا معاملاتی را برای تغییر گزارش های مالی بسازند و موجب گمراهی سهامداران از عملکرد اقتصادی شرکت شوند، یا نتایج توافقات مبتنی بر ارقام حسابداری را تغییر دهند. به عبارت دیگر، مدیریت سود به عنوان دستکاری سود نیز شناخته می شود و یک نوع حسابداری زیرکانه ای است که مدیران برای رسیدن به سود مورد انتظار خود از آن بهره می جویند. این تعاریف به وسیله تغییر اطلاعات و گزارش های مالی به دست آمده است. اگر چه بسیاری از کشورها در سراسر جهان به حکومت شرکتی تاکید می ورزند اما هرگز این مسئله یک پدیده جهانی به حساب نیامده است. مدیران هنوز هم سود را دستکاری می کنند به خصوص در کشورهایی که سهل انگاری در ساختار اداره شرکت این اجازه را به مدیران می دهد که برای افزایش ثروت شخصی خود منافع سهامدارن را به خطر بیندازند. از نظر (Davis-Friday و Frecka (2002)) داویس فرایدی و فرکا مدیریت سود و گسترش آن به مسائل شرعی و اخلاقی مربوط می شود و منعکس کننده منافع مدیریت است تا عملکرد واقعی این شرکت ها.
رایج ترین روش مورد استفاده در مدیریت سود، دستکاری اقلام تعهدی اختیاری است چرا که هم کار ساده ایست وهم هزینه آن پایین است و به راحتی توسط خوانندگان گزارشات مالی قابل تشخیص نیست. با این وجود، به دلیل اینکه مدل های اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری در حال پیشرفت اند، دستکاری اقلام تعهدی اختیاری نیز به راحتی قابل تشخیص اند. از این رو، بسیاری از شرکت ها مدیریت سود با بهره گیری از روش دستکاری در اقلام تعهدی اختیاری را رها کرد ه اند و شواهد حاکی از آن است که دیگر روش اصلی برای مدیریت سود نمی باشد.

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

 

روش تحقیق
 انتخاب نمونه
 برای تحلیل مدیریت سود یک سری آمار و گزارشات مالی نیاز است. بنابراین در این مطالعه از شرکت های پذیرفته شده در بازار Taiwan’s Over the Counter (OTC) و بازار بورس تایوان برای گرداوری داده ها استفاده شده است. با این حال به دلیل اینکه محاسبه سود و مدل کسب و کار صنعت مالی (بانکداری، بیمه، و شرکت های اوراق بهادار) با دیگر صنایع متفاوت است در نمونه گیری، صنعت مالی حذف شده است. منابع داده ها از بانک داده های روزنامه اقتصادی تایوان در طی سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ گرفته شدند. برای اطمینان از صحت داده ها، داده ها با گزارشات سالیانه شرکت، قبل از مجموع آمارهای نهایی مورد تایید قرار گرفتند. پس از حذف شرکت هایی با داده های مالی ناکافی، در مجموع از ۹۰۲ شرکت پذیرفته شده نمونه برداری شده است.
مدل تحقیق
 اندازه گیری رفتار مدیریت سود با استفاده از روش دی چاو(Dechow) و کوتاری(Kothari) و وات(watts) و Roychowdhury انجام گرفت و فرضیه ها مطابق مدل دستکاری رویداد های واقعی ساخته شدند. معادله به شرح زیر است:
الف. وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی غیر عادی = وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی واقعی یک سال – وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی عادی
ب. هزینه های تولیدی غیر عادی = هزینه های تولیدی واقعی در یک سال – هزینه های عادی
ج. هزینه های اختیاری غیرعادی = هزینه اختیاری واقعی یک سال – هزینه های اختیاری عادی
طراحی پرسشنامه: آیتم های مربوط به انگیزه مدیریت سود در اصل بر اساس نیت رفتار و نیت مدیریت سود بوده که توسط ژیلت و اودین طراحی شده و سناریوهای پرسشنامه مدیریت سود توسط مرشانت و همکارانش ترتیب داده شد. تمرکز داده های اولیه برای این پرسشنامه، بر روی مصاحبه های گروه بود. از ۲۰ آیتم کلی شماره ۱-۱۴ در مورد انگیزه و باور ها و ۱۵ تا ۲۰ در مورد فشارها از طرف گروه های  وابسته بوده است.

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

 

تحلیل انگیزه مدیریت سود
این اندازه گیری ها بر اساس مقیاس ۵ نقطه ای لیکرت انجام گرفته است
از تحلیل عاملی اکتشافی برای انگیزه مدیریت سود و از تست Kaiser-Meyer-Olkin (KMO)  و تست برلت (Bartlett) برای معتبر بودن داده ها استفاده شد. نتایج مقدار KMO را   (۷/۰ <) 94/0 و مقدار بارلت را (۰۵/۰ < p) نشان دادند؛ بنابراین، از تحلیل عاملی با وریماکس برای انگیزه مدیریت سود استفاده شد که ۳ فاکتور (عامل) بدست آمد. بار عاملی همه سوالات شخصی بالاتر از ۷/۰، و متغیرهای تجمعی ۱۶/۷۴٪ بوده است. سپس از مقادیر آلفای کرونباخ برای بررسی قابلیت اطمینان عامل ها و ساختار مربوطه استفاده شد. مقادیر الفای کرونباخ تمامی عوامل بیش از ۹/۰ بود که نشان دهنده قابلیت اطمینان خوبی است. بر اساس مروری بر مطالعات پیشین ایتم ها به شرح زیر هستند:
تحلیل ساختاری مدیریت سود
اندازه گیری مدیریت سود بر اساس مدل ارائه شده توسط دچوو و همکاران (۱۹۹۸) و Roychowdhury (2006)، صورت گرفت. این تحلیل با مدل دستکاری رویدادهای واقعی به دست آمده که شامل وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی غیر عادی، هزینه های تولید غیر عادی؛ و هزینه های اختیاری غیر عادی به عنوان متغیرهای اندازه گیری، می باشند.
تحلیل خوشه ای رفتار مدیریت سود
پس از ایجاد ساختار رفتار مدیریت سود، در دو مرحله روش خوشه بندی برای تحلیل خوشه ای رفتار مدیریت سود مورد استفاده قرار گرفت. این تحلیل نشان داد زمانی که تعداد خوشه ها از ۱ به ۲، افزایش یابد کاهش تدریجی در ضریب تمرکز از ۳۷۴/۱۴٪ به ۴۵۰/۳۲٪ افزایش می یابد. به این ترتیب، تعداد مطلوب خوشه باید ۲ باشد. از روش K-means  به عنوان روش تحلیل خوشه بندی غیر سلسله مراتبی، برای تعیین تعداد خوشه ها بر اساس روش خوشه بندی ذکر شده در بالا استفاده شده است.
انواع مدیریت سود و تحلیل انگیزش
برای اینکه مشخص شود که بین انگیزه مدیریت سود در هر شاخه اختلاف معنی داری وجود دارد یا خیر از تحلیل متغیرها استفاده نمودیم. نتایج به دست آمده در هر دو خوشه از نظر آماری معنی دار بودند. نتایج نشان دادند که دستکاری توزیع و تولید در اصل توسط انگیزه سوداگرانه به وجود می آید، و دستکاری اقلام تعهدی توسط انگیزه ها دوستانه و با فشار از طرف گروه های  وابسته به وجود می آید.

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

 

نتیجه گیری
نتایج این تحقیق نشان می دهند که دستکاری سود را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد: دستکاری تولید / توزیع و دستکاری اقلام تعهدی اختیاری. اغلب دستکاری تولید / توزیع
از طریق ایجاد تنظیمات در تولید و توزیع صورت می گیرد به طوری که عملکردهای مالی به اهداف مورد انتظار مدیریت برسند. دستکاری اقلام تعهدی اختیاری توسط تنظیمات اقلام تعهدی برای رسیدن به اثر پوشش پنجره ای انجام می گیرد.
سه عامل در این مطالعه در مورد انگیزه مدیریت سود شناسایی شدند.
 انگیزه های دوستانه که بر اساس منافع شرکت ها می باشد، و یا به عنوان پاسخ به بحران های بالقوه که شرکت با آن مواجه می شود مد نظر است. هدف از این انگیزه ممکن است برای جلوگیری از دست دادن اعتماد توسط بانک ها در خصوص وضعیت مالی یک شرکت، یا جلوگیری از سقوط قیمت سهام، کاهش ارزش مالیات، یا دستیابی به مقبولیت عمومی باشد. مدیران ممکن است در حالی که تحت فشار گروه های  وابسته مالی، مانند سرپرستان، همکاران، حسابدار، سهامداران، بستانکاران، یا تحلیلگران، هستند درگیر مدیریت سود شوند . انگیزه سوداگرانه بیشتر در دستکاری تولید / توزیع، در حالی که دستکاری اقلام تعهدی عمدتا با انگیزه های دوستانه و فشار از طرف گروه های  وابسته همراه است. اگر مدیران تحت تاثیر انگیزه سوداگرانه باشند، آنها بیشتر برای مدیریت سود تمایل به دستکاری تولید / توزیع دارند. جایی که در آن هدف به حداکثر رساندن منافع شخصی باشد، مدیران دستکاری در تولید / توزیع به منظور افزایش توزیع سود سهام را انتخاب می کنند. با این حال، در جایی که فشار از طرف گروه های  وابسته (برای مثال، سهامداران و یا هیئت مدیره) باشد، توجه اصلی بر روی عملیات شرکت است. و مدیران خواستار دستیابی به اهداف بودجه با استفاده از تنظیمات مالی در گزارشات مالی می باشند.

انواع مدیریت سود و انگیزش تحقیق در تایوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.