مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رهگیرهای مبتنی بر زمین ای ‌کِی‌ وی

رهگیرهای مبتنی بر زمین ای ‌کِی‌ وی

رهگیرهای مبتنی بر زمین ای ‌کِی‌ وی – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

مقالات ترجمه شده آماده گروه هوا فضا
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات هوافضا - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۵
کد مقاله
SPC25
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
رهگیرهای مبتنی بر زمین  (ای ‌کِی‌ وی )
نام انگلیسی
Ground-based interceptor (EKV)
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
رهگیری، زمینی، ای‌ کِی ‌وی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Ground, interceptor, EKV
مرجع به فارسی
اطلاعات دفاعی و نظامی – اینترنت
مرجع به انگلیسی
Defense and Military Information – Internet Data Collection
کشور

 

رهگیرهای مبتنی بر زمین[۱] (ای‌کِی‌وی[۲])

تشریح

از زمان معرفی نخستین برنامه‌ی ابتکار دفاع استراتژیک[۳] (اِس‌دی‌آی‌اُ[۴]) یا «جنگ ستارگان[۵]» در سال ۱۹۸۳ تا کنون، پروژه‌های متعددی در مورد رهگیرهای مبتنی بر زمین انجام شده است. هدف اصلی تمامی این پروژه‌ها فراهم آوردن یک سیستم دفاعی برای آمریکا در مقابل حملات موشک‌های بالیستیکی بوده است. برنامه‌ی دفاع موشکی ملی[۶] آمریکا (اِن‌اِم‌دی[۷]) در سال ۱۹۹۵ توسط وزارت دفاع آمریکا و با هدف حمایت مالی از یک برنامه‌ی توسعه‌ای و تحقیقاتی پایه‌گذاری و ضرب‌الاجل انجام آن سال ۲۰۰۰ معین شد. برنامه‌ی بی‌اِم‌دی‌اُ توسط ارتش آمریکا مدیریت می‌شد و قرار بر این بود در صورتی که تا سال ۲۰۰۰ هیچ تهدید مهمی برای آمریکا پدیدار نشود، الویت با توسعه‌ی تکنولوژی این پروژه باشد. در غیر این صورت، زمان دستیابی به استفاده‌ی عملیاتی از این برنامه تا سال ۲۰۰۳ قابل تمدید بود (از این قوانین به صورت گزینه‌ی ۳+۳ یاد می‌شود). در هر صورت، این طرح اولیه دچار تغییرات شد و در سال ۲۰۰۰ یک آماده‌باش نظامی برای بازدید از روند نظامی پروژه انجام شد.
در اواخر سال ۱۹۹۲، ارتش آمریکا یک درخواست طرح پیشنهادی[۸] (آراِف‌پی[۹]) را برای فاز پیش‌نمایش یا فاز اعتبارسنجی پروژه‌ی جی‌بی‌آی منتشر کرد و هدف نهایی، دستیابی به ۱۰۰ موشک تا حوالی سال ۲۰۰۲ و در عین سال متعهد باقی ماندن به قیدهای مندرج در پیمان منع تولید موشک‌های ضد موشک بالیستیک[۱۰] (اِی‌بی‌اِم[۱۱]) سال ۱۹۷۲ بود. مطالعات نشان می‌داد که برای رسیدن به یک سیستم دفاعی کامل که کل آمریکا را بیمه کند، بین چهار تا شش سایت موشکی مورد نیاز بود و این هدف انجام مذاکرات مجدد پیرامون پیمان اِی‌بی‌اِم را می‌طلبید. برنامه‌ی جی‌بی‌آی در سال ۱۹۹۳ لغو شده بود و خود این برنامه نیز جایگزین برنامه‌ی نابودگرهای برون‌جو[۱۲] (ای‌کِی‌وی[۱۳]) بود؛ برنامه‌ای که هدف آن توسعه‌ی نابودگرهای ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرمی با استفاده از ظرفیت‌های پرتابه‌های سبک‌وزن برون‌جوی[۱۴] (اِل‌ای‌اِی‌پی[۱۵]) و تکنولوژی رهگیری درون جوی[۱۶] (اِی‌آی‌تی[۱۷]) بود.
در ژولای ۱۹۹۸، تصمیم بر این شد تا در پروژه‌ی جی‌بی‌آی به جای بهر‌گیری از موتورهای ۲ یا ۳ مرحله‌ای مینیوتمن[۱۸]، از یک موتور توان‌افزای دیگر موجود در بازار استفاده شود. در موتورهای مینیوتمن، در مرحله‌ی اول از موتور آلیانت تک‌سیستمز[۱۹] مدل جی‌ای‌اِم-وی‌اِن[۲۰] و در مراحل دوم و سوم از موتورهای یونایتد تکنولوژیز[۲۱] مدل اورباس-۱[۲۲] استفاده می‌شد. مقرر شد تا در سال ۲۰۰۰ نخستین آزمون شلیک با استفاده از سیستم توان‌افزای جدید انجام شود و برای انجام آزمون‌ پرواز‌های مقرر شده، پنج سری از این موتورها آماده شود. ماهیت این طرح در واقع مدل گسترده‌تری از رادارهای زمینی تاد را نیاز داشت؛ یک رادار با حوزه‌ی عملکردی ۸ تا ۱۰ گیگاهرتز می‌بایست برای انجام نخستین آزمون‌های پروازی در سایت کواجالین[۲۳] آماده می‌شد. یک مجموعه‌ی کامل از رادارهای عملیاتی مراقبتی/درگیرشونده با برد ۵،۰۰۰ کیلومتری برای استفاده در پایگاه نیروی هوایی گرند فرک[۲۴] یا آلاسکا پیش‌بینی شد. این سیستم دربردارنده‌ی ۸۱،۰۰۰ ماژول فرستنده گیرنده[۲۵] با ساختار آرایه فازی بود که در باند-آی[۲۶] (۸ تا ۱۰ گیگاهرتز) عمل می‌کردند.
دو آزمون پروازی در اواخر سال ۱۹۹۹ توسط موشک‌های ای‌کِی‌وی ساخت شرکت ریتیون انجام بگیرد و تا سال ۲۰۰۵ نیز بیش از ۱۷ آزمون پروازی دیگر برنامه ریزی شد. موتور جدید از نوع اِف‌تی‌-۷[۲۷] بود و در سال ۲۰۰۱ مورد آزمون قرار گرفت و نخستین تولید سیستم کامل و استاندارد جی‌بی‌‌آی بر پایه‌ی موتور اِف‌تی‌-۷، در سال ۲۰۰۳ روی داد.
[۱] Ground-based interceptor
[۲] EKV
[۳] Strategic Defense Initiative
[۴] SDIO
[۵] Star Wars
[۶] National Missile Defense
[۷] NMD
[۸] Request For Proposal
[۹] RFP
[۱۰] Anti-Ballistic Missile Treaty
[۱۱] ABM
[۱۲] Exoatmospheric-Kill Vehicle
[۱۳] EKV
[۱۴] Lightweight Exoatmospheric Projectile
[۱۵] LEAP
[۱۶] Atmospheric Intercept Technology
[۱۷] AIT
[۱۸] Minuteman
[۱۹] Alliant TechSystems
[۲۰] GEM-VN
[۲۱] United Technologies
[۲۲] Orbus-1
[۲۳] Kwajalein
[۲۴] Grand Forks Air Force Base
[۲۵] transmit receive modules
[۲۶] I-band
[۲۷] FT-7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.