مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زیستگاهی برای کارآفرینی

زیستگاهی برای کارآفرینی

زیستگاهی برای کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

زیستگاهی برای کارآفرینی

شماره       
۳۰
کد مقاله
MNG30
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
زیستگاهی برای کارآفرینی
نام انگلیسی
The “Habitat” for Entrepreneurship
تعداد صفحه به فارسی
۳۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship
مرجع به فارسی
دانشگاه استنفورد
مرجع به انگلیسی
Stanford University
کشور
ایالات متحده
زیستگاهی برای کارآفرینی
The “Habitat” for Entrepreneurship
 
بیشتر مقوله‌ها و مولفه‌های اقتصادهای، امروزه به رشد اقتصادی بعنوان راهکار و مسیری مناسب، برای تحصیل استانداردهای بیشتر زندگی و کیفیت مطلوب آن جهت شهروندان جامعه خود، چشم دوخته‌اند. به منظور دستیابی به رشد اقتصادی، سه راهکار بصورت الزامی مد نظر است که می‌بایست اقدامات مقتضی در خصوص پیاده‌سازی و انجام آنها صورت پذیرد:
  • ارتقای ورودیهای عاملی نظیر کار و سرمایه
  • حرکت بسمت تجارت و مزیتهای رقابتی آن
  • حرکت بسمت نوآوری و کارآفرینی
البته این ۳ ابزار رشد متقابلاً بصورت منحصربفرد  نبوده و ممکن است موجبات تحکیم و تقویت یکدیگر را فراهم آورند. تاکید اخیر بر روی کارآفرینی بواسطه شناسایی این حقیقت می‌باشد که از طریق تحصیل کارآفرینی- مخصوصا کارآفرینی با تکنولوژی سطح بالا- می‌باشد که مشارکتهای اقتصادی در زمینه توسعه محصولات جدید، بازارهای بدیع و صنایع نو محقق می‌شود.
تمرکز این مقاله بر روی محیط تجاری- یا اصطلاحاً واژه‌ای می‌باشد که آن را بعنوان «زیستگاه» نام‌گذاری کرده‌اند، اصطلاحی که در خصوص مواردی بکار گرفته می‌شود که که دارای کارآفرینی با تکنولوژی سطح بالایی هستند. بطور خاص، این خصیصه تشریح کننده زیستگاهی است که در آن شرکتها و صنایع جدید متولد می‌شوند. شرکتهای بزرگ نقش مهمی را در اقتصاد بازی نموده و باعث بوجود آمدن و توسعه محصولات جدید و بسیاری گردیده و مقدمات مورد نیاز جهت پیشرفت در امر تکنولوژی را فراهم آورده‌اند. با این وجود، این خصیصه معمولاً در بین عموم شیوع یافته است که آنها قابلیت چندانی در جهت توسعه تکنولوژیهای چشمگیر و بنیادی را دارا نمی‌باشند، تکنولوژیهایی که می‌توانند تغییرات اساسی و زیادی را در صنایع بوجود آورده و در حقیقت خود منشا ساخت صنایع جدید و بدیع بشمار می‌‌آیند. تاریخچه دو صنعت سریع‌السیر- بیوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات- گواه این حقیقت می‌باشد.
فرآیند تاسیس و ساخت یک شرکت وظیفه‌ای پیچیده می‌باشد که از حساسیت ویژه‌ای برای زیستگاه مبحث ما برخوردار است. ایده و انگیزه تاسیس اغلب شرکتها همانا عرضه تولیدات بصورت موفق می‌باشد. ولی یکی از مزیتهای برجسته و آشکار در این زمینه داشتن حضوری آشکار در «انبازه‌ای از ایده‌ها در زمینه تکنولوژیهای جدید و بازارهای بدیع مرتبط بدان است».
یک ایده قبل از تبدیل بعنوان یک محصول بازاری، می‌بایست تحت شمار زیادی از آزمایشات مربوطه قرارگیرد. علاوه بر این، موانع بسیاری وجود دارند که تیم توسعه دهنده یک محصول، می‌بایست با آنها دست و پنجه نرم کرده و نهایتا بر آنها فایق آیند تا آنکه بتوانند آن محصول را تحت نام شرکتی خاص روانه بازار نمایند. به هنگامی که در یک جامعه سرمایه‌گذاری اقتصادی به فعالیت مشغول بودم (و در ضمن خود نیز یکی از سرمایه‌گذاران مالک آن جامعه بشمار می‌آمدم)، چهار سوال پایه را در زمینه هر گونه پیشنهاد جدید مطرح نمودم.
سوال اول، آیا این ایده عملی می‌باشد؟     First, does the idea work?
آیا تکنولوژی مناسب است و می‌توان آن را بگونه‌ای ارتقا داد تا برای استفاده‌های سطح بالا و تولید راهگشا باشد یا خیر؟ آیا تحصیل موفقیت به توسعه تکنولوژیهای دیگر وابسته می‌باشد؟ آیا داشتن یک مدل کاری، تولید قبل از درخواست پشتیبانی مالی، به کارخانجات کمک می‌نماید تا بدین سوال پاسخ دهند؟

زیستگاهی برای کارآفرینی

سوال دوم، چه کسی می‌خواهد تولید کند؟  Second, who wants the product?
 آیا اکنون بازار مناسب برای کالای تولیدی وجود دارد یا آنکه باید بازار آن را بوجود آورد؟ پاسخ بدین سوال، هم بر ساخت تیم مدیریتی تاثیر دارد و هم بر میزان سرمایه و مصرف آن. سوالات دیگری نیز در این زمینه مطرح می‌باشند نظیر آنکه آیا رقبای دیگری نیز وجود دارند؟ این رقبا چه کاری را انجام می‌دهند؟ کارآفرینان جدید معمولا چنان شیفته تکنولوژی جدید می‌گردند که تصور می‌کنند بازار مصرف سریعا به محصولات تولیدی آنها خو خواهد گرفت. در این زمینه داشتن شواهد مناسب در خصوص قابلیت بازار برای جذب و بکارگیری محصول جدید می‌تواند، در جهت رفع این مشکل، راهگشا باشد.
سوال سوم، آیا از مدیریتی مناسب و تیمی حرفه‌ای برای ساخت یک محصول یا شرکت ارائه دهنده آن محصول بهره گرفته شده است؟
Third, is the right management and professional team in place to build the product and the company?
 
 در صورتی که جواب این سوال منفی باشد، چه کسی را باید بدین تیم اضافه نمود و این کار می‌بایست به چه هنگامی صورت پذیرد؟ آیا موسسین شرکت، تیم مورد نظر را بخوبی شناسایی نموده و نیازهای کارخانه را بدرستی مورد ارزیابی قرار داده‌اند یا خیر؟ بطور قطع، داشتن مستنداتی از وضعیت قبلی شرکت و مدیریت آن یکی از توصیه‌های اکید در این زمینه می‌باشد.
سوال چهارم، چقدر پول و به چه میزان زمان برای خودکفایی یک شرکت لازم است؟
Fourth, how much money, over what period of time, will the company require to
become self-sufficient?
 
بسیاری از موسسین شرکتها عقیده دارند، «در صورتی که ۵۰۰۰۰۰ دلار یا کمی بیشتر می‌داشتند اقدام به تاسیس شرکت برای خود می‌نمودند». ولی بعد از آن چه روی می‌دهد؟ به چه میزان پول و سرمایه باید مصرف شود تا طرح اولیه شرکت توسعه یافته و تستهای اولیه محصول تولید شده صورت گرفته و انطباقهای لازم محقق شود؟ در چه مرحله تزریق بودجه بیشتر برای توسعه کار توجیه پذیر است؟ آیا مشاورین خارج از شرکت، مالکین، سرمایه‌گذاران اقتصادی، وکلا و دیگر رایزنان اقتصادی می‌توانند به کارآفرینان جدید برای فهم نیازهای اقتصادی خود کمکی نمایند؟
چنین اموری همگی بنظر هیبت‌آور جلوه می‌نمایند و تنها افراد شجاع و مقاوم اقدام به انجام این اقدامات متهورانه می‌نمایند. با این وجود، شروع بکار اولیه تنها حقیقتا بعنوان یک آغاز محسوب می‌شود. به هنگامی که بودجه اولیه از طریق دوستان، خانواده و یا مالکین مهیا شد، یافتن و ایجاد انگیزه مناسب در متخصصین و مدیران از جمله اقدامات کلیدی بعدی بشمار می‌آید. شرکتهای کاریابی شخصی در وادی یا دره سیلیکون بخوبی آگاهی کافی درباره این افراد داشته و آماده می‌باشند تا نسبت به اعمال تغییرات لازم در امور مربوط به اشتغال و همچنین پیوستن به شرکتهای جدید و نوپا اقدام نمایند. چنین شرکتهایی می‌توانند در امر نیروگیری بسرعت اقدام نمایند. با این حال، وظیفه اصلی «واگذاری شرکتها» به پرسنل جدید بعهده مدیران ارشد یک شرکت (CEO) می‌باشد. داشتن دیدگاهی آشکار و نافذ، برنامه‌ عملیاتی مناسب و یک مجموعه از اقدامات انگیزه‌ بخش و متناسب، جزء ملزومات این سیستم بشمار می‌آید. با تمامی این وجود، متخصصین دارای تکنولوژی بالا، هنوز خواستار آن می‌باشند که در امور جالب توجه و شرکتهای مهیج اقتصادی مشارکت داشته باشند.
نقش شرکتهایی که نسبت به ارائه خدمات تخصصی، وکلا، حسابداران، پشتیبانان مالی و مشاوره اقدام می‌کنند آنچنان مهم است که می‌بایست آنها را با همان دقتی که کارمندان یک شرکت استخدام می‌‌شوند، مورد گزینش و  انتخاب قرار داد. به منظور تشریح چنین موقعیتی، من معمولا یک بازی فوتبال را مورد قیاس می‌کنم که بر اساس آن، «تنها در صورتی می‌توانیم یک تیم سوپر جام را شکست دهیم که بازیکنانی داشته باشیم که سرشار از استعداد و توانایی لازم در خلق موقعیتهای مختلف در بازی باشند». بر این اساس تیم ما نه تنها می‌بایست دارای مدیریت و کادر حرفه‌ای باشد بلکه می‌بایست از ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای نیز بهره برد.
کلیه شرکتهایی موجود در دره سیلیکون حیات اقتصادی را در ابتدا بعنوان گروههای سرمایه‌گذار اقتصادی آغاز نمودند. اهمیت محیط تجاری برای پشتیبانی از کارآفرینی معمولا توسط مقامات مسئول، محققین و مدیران بازرگانی، که این بخش از دنیا (دره سیلیکون) را مورد بررسی یا بازدید قرار داده‌اند نادیده گرفته می‌شود. من سالیانه شخصا با بیش از ۴۰۰ نفر از چنین بازدیدکنندگانی ملاقات می‌نمایم، البته این تعداد در مقایسه با افرادی که برای بازدید این منطقه مراجعه می‌نمایند بسیار اندک است. اغلب مواقع این افراد با هویتهای مختلفی چون شرکتها، دانشگاهها و سرمایه‌گذاران اقتصادی ملاقات داشته تا بینش مد نظر در خصوص آنکه چه عنصری باعث شاخص نمودن این منطقه شده است را بدست آورند. این سه هویت دارای اهمیت می‌باشد، ولی آنها به هیچ وجه معرف کل داستان این منطقه بشمار نمی‌روند.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

۱- جامعیت دانش تنها مسیر در جهت کسب تولید شغل با کیفیت بالا می‌باشد.
Knowledge intensity is the only path to high-quality job generation.
کارآفرینی و نو‌آوری همراه با تکنولوژی بالا بر اساس دانشی استوار است که می‌بایست آن را در چارچوب قواعد تکنولوژیکی مورد بررسی و تفسیر قرار داد. نکته حائز اهمیت در این خصوص تعامل پویا بین بوجود آوردن دانش و روال بهره ‌برداری از کارآفرینی می‌باشد. صنعت و نواحی مرتبط با کارآفرینی، بینش‌های مربوط به ارتقا روالهای کاری خود را به گونه‌ای مشخص می‌سازند که منجر به بوجود آمدن ارزش افزوده شود. برای این کار آنها می‌بایست دانش بیشتری را در محصولات و خدمات خود بکار گیرند.
شاید بتوان چنین اظهار داشت که کاربرد دانش در صنعت بعنوان یک مسئله جدید بشمار نمی‌رود. در نخستین دوره مرتبط با تحولات صنعتی، دانش ضمنی مرتبط با مواد خام، انرژی و خاک مورد استفاده قرار گرفت. در دوره دوم، تحولات علمی، اقدامات عملی و دانشهای آموخته شده، برای انتقال مواد و منابع انرژی و تبدیل آنها به مواد جدید و گونه‌های جدید از انرژی به کار گرفته شدند. در مرحله سوم، که همانا مرحله پیشرفت می‌باشد و هم اکنون در آن به سر می‌بریم و می‌توان آن را بعنوان مرحله ارتقاء دانش نیز نامید، از یک نظر با دو مورد قبلی تفاوت دارد. اکنون دانش برای دانش بکار گرفته می‌شود، و از آن برای بوجود آوردن ادوات علمی جدید و محصولات نرم‌افزاری استفاده می‌شود. مورد جاری، حتی بیشتر از موارد قبلی، سطح بالاتری از جامعیت دانش را می‌طلبد.
برای افزایش جامعیت دانش یک منطقه و کمک جهت دنبال نمودن نمونه کارآفرینی با تکنولوژی بالا چه کاری را می‌توانیم انجام دهیم؟ سیاست‌های عمومی که موجب ارتقاء تحقیقات و توسعه (R&D) در شرکتها (نظیر R&D و موارد مرتبط با اعتبارات مالیاتی) می‌شوند، باعث تشویق اینگونه از شرکتها جهت توسعه محصولات دارای ارزش افزوده بیشتر شده است. دولتها نسبت به تهیه آن دسته از سیاستهایی اقدام می‌کنند که باعث ترغیب یا پذیرش محصولات پیشرفته شده و در عوض، موجبات بوجود آمدن تقاضا برای محصولات پیشرفته را فراهم ‌آورد. از این طریق آنها نسبت به بوجود آوردن بازاری برای برآیند حاصل شده از شرکتهای تحقیق و توسعه، یعنی محصولات، اقدام می‌کنند. به هنگامی که دولتها نسبت به پیاده‌سازی دانشهای جامع بیشتر اقدام می‌کنند، شرکتهایی که خدمات دولتی را تامین کرده و آنها را بکار می‌گیرند، بدین تغییر و تحولات پاسخ می‌دهند. بطور مثال، به هنگامی که دولت سنگاپور نسبت به بوجود آوردن سیستم الکترونیکی تریدنت (که از طریق آن، شرکتها می‌توانستند مجوزهای صادراتی را اخذ نموده و بصورت الکترونیکی نسبت به تنظیم برنامه‌های بارگیری و ارسال کالای خود اقدام نمایند) اقدام نمود، شرکتها نیز به تبع آن واکنش نشان داده و از این سیستم برای انجام امور مربوط به بارگیری و مسائل مرتبط با خود استفاده نمودند.
۲- حضور نیروی کار دارای کیفیت بالا.  The presence of a high quality work force.
 از مسائل مرتبط با جامعیت دانش اینگونه استنباط می‌شود که یک ناحیه خاص نمی‌تواند، بدون آنکه نیروی کار دارای کیفیت بالا داشته باشد، نسبت به ارائه خدمات اقتصادی مبتنی بر دانش اقدام نموده و ارزش افزوده‌ای را برای خود کسب نماید. به همین دلیل، هر ناحیه می‌بایست تاکید ویژه‌ای بر آموزش و فراگیری مسائل تخصصی نیروی انسانی خود داشته باشد. آموزش مدرسین، همراه با دستمزدهای بالاتر بعلاوه شناسایی بیشتر آنها در سطحی بالاتر از قبل در جامعه، با امکانات عالی و پشتیبانی علمی کافی، جزء سیاستهای عمومی مناسب برای توسعه کارکنان هوشمند و ماهر به شمار می‌آید. در این خصوص بخشهای خصوصی نیز می‌توانند نقش قابل توجهی را ایفا نمایند. در دره سیلیکون، به هنگامی که این امر مشخص گردید که کیفیت درجات تحصیلی اولیه و ثانویه افت نموده است، بخش خصوصی دست به کار شده و کل جامعه آن ناحیه را به سمت تلاشی گسترده جهت توسعه دانش و آموزش کافی سوق داد. بر این اساس مبالغ انبوهی از پول، خدمات حرفه‌ای و مدیران اجرایی از این رویه شبکه‌های سرمایه‌گذاری مشترک دره سیلیکون، که همان راهکار آموزشی قرن بیست ویکم بود، پیروی نموده و خط‌مشی‌های مربوط به ایجاد شرکتهای هوشمند و مدارس مربوطه را در این ناحیه دنبال نمودند. بعلاوه، هم شرکتهای موجود در این ناحیه و هم سازمانهای آن مسئول پشتیبانی مالی از این راهکارها جهت ارتقاء آموزش نیروی کار به شمار می‌آمدند.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

۳- نیروی کار با توانایی تحرک بالا می‌تواند در امر فراگیری جامع جامعه مشارکت داشته باشد.
A highly mobile work force contributes to collective learning in a community.
 با وجود آنکه کارمندان حرفه‌ای حق انتقال موارد مخفی شغلی یا اسرار شغلی را ندارند، آنها بطور ضمنی دارای دانش و اطلاعات مورد نظر بوده و این اطلاعات را از یک شرکت به شرکت دیگر منتقل می‌نمایند. تغییر یا جابجایی انفرادی نیروی کار در یک شرکت منجر به ایجاد عدم ثبات در آن شرکت نمی‌شود، ولی باید در نظر داشت که تغییر و تحول تعداد زیادی از افراد، یا تغییرات گروهی، می‌تواند بعنوان یک نگرانی برای شرکتها تلقی شود. با تمامی این وجود، تاثیرات مثبت تحرک و جابجایی کارکنان حرفه‌ای بنظر بیش از تاثیرات منفی آنها می‌باشد. به هنگامی که چنین دانشهایی در جامعه توزیع می‌شوند و کارمندان حرفه‌ای در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که می‌توانند میزان مشارکت خود را به حداکثر رسانند، می‌توان شاهد دست‌آورد مناسبی برای کل جامعه بود.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

۴وضعیت شغلی که خطرپذیری را تشویق و شکست را سرزنش نمی‌کند.
A business climate that rewards risk-taking and does not punish failure
 
 چنین وضعیتی در حقیقت بعنوان پیش‌نیاز یک جامعه دارای تکنولوژی بالای کارآفرینی مطرح می‌باشد. اغلب اقدامات متهور دارای تکنولوژی بالا ممکن است با شکست روبرو شوند، از اینرو در صورتی که وضعیت بگونه‌ای باشد که شرکتهای کارآفرینی ناموفق با سرزنش روبرو گردند، موقعیتی حاصل خواهد شد که مانع از ادامه روند پیشرفت و توسعه قدرتمند آن جامعه خواهد شد. حتی در صورتی که پاداشهای در نظر گرفته شده برای خطرپذیری به میزان کافی بالا نباشد ممکن است پدیده رکود حاصل آید. در دره سیلیکون، مثالهای زیادی از کارآفرینانی وجود دارد که در ابتدا شکست خورده و دوباره شرکتهای خود را بصورت موفق راه‌اندازی نموده‌اند. چنین کارآفرینانی شکست خود را بعنوان یک تجربه آموزشی می‌نامند.
در صورتی که اینگونه شرکتها با شکست مواجه شوند، قوانین ورشکستگی تعهدات اندکی برای آنها در نظر می‌گیرد، یعنی آنکه قوانینی که تعهدات اندکی در زمینه سرمایه بکارگرفته شده را اعمال نموده و به بستانکاران اجازه نمی‌دهد تا به کنه شرکت‌های ورشکسته دسترسی داشته باشند، از اینرو به کارآفرینان اجازه داده می‌شود تا با تهور بیشتری به کار خود ادامه دهند. بطور مشابه، موجود بودن شرکتهای مضاربه‌ای با سرمایه‌های اقتصادی باعث می‌شود تا تشکیل اینگونه شرکتها با ترغیب بیشتری صورت پذیرفته و در مقابل ظرفیتی برای درگیر شدن این شرکتها در مشاغل دارای ریسک زیاد همراه با تکنولوژی بالا فراهم می‌شود. کشورهایی نظیر ژاپن، کره و هند در این مسیر حرکت کرده و یا آنکه قبلا اقدام به انجام این موارد نموده بودند.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

۵– محیط تجاری باز.  Open business environment.
 آنالی‌سکسنیان مرزهای خالی بین شرکتها و بین شرکتها و موسسات محلی در یک سیستم شبکه را مورد بررسی قرار داده‌ است.  نشستهای مکرر در سمینارها و کنفرانس‌ها بعنوان مکانیزمهایی برای تبادل اطلاعات ضمنی بشمار می‌آیند،‌ اطلاعاتی که می‌تواند برای کلیه شرکتهای مربوطه دارای منفعت باشد. در حالیکه شرکتهای دره سیلیکون بسختی با هم رقابت می‌کنند، این اعتقاد نیز بین آنها وجود دارد که به اشتراک گذاشتن دانش ضمنی بین یکدیگر در زیر سطح مسائل پر رمز و راز تجارت، می‌تواند برای آنها کارساز و راهگشا باشد. ِادمک کرکن، رئیس قبلی و مدیر سیلیکون درافکس، زمانی اظهار داشته بود که، «برخی از مسائل مخفی به هنگامی که به اشتراک گذاشته می‌شوند بسیار با ارزش‌تر خواهند شد»، بدین معنا که کلیه گروه‌های موجود در یک جامعه،‌ شامل گروه‌هایی که مواردی از رمز و راز و مخفی کاری را در خود دارند، از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات قادر به کسب اطلاعات و دانشهای با ارزش می‌گردند. این ایده‌ها منجر به پدیدار شدن استانداردهای باز می‌شود، که خود به توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا نسبت به ساخت برنامه‌های کاربردی یا محصولات خود با استفاده از پلت‌فرمهای گروه‌ههای دیگر یا محصولات دیگران اقدام نمایند. چنین فضای بازی نهایتا منجر به پدیدار شدن مخاطبین گسترده‌تر برای پلت‌فرم اولیه یا برنامه اولیه در مقایسه با موارد قبلی می‌گردد.
در طی دهه ۱۹۸۰، جنبشی به سمت وحدت تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک در خصوص تکنولوژی و بازاریابی بوجود آمد. کاهش هزینه‌های ارتباطی و معاملاتی، بواسطه کاهش هزینه‌های ادوات، منجر شد تا حالت عدم تراکم در شرکتهای مجتمع پدیدار شود. از این طریق عصر شرکتهای مجازی که بطور اساسی بسیاری از عملکردهای خود را از طریق منابع بیرونی انجام می‌دادند، آغاز گشت. شرکتها این امر را فرا گرفتند تا بصورت موثر با دیگر رقبای خود تعامل داشته باشند، بگونه‌ای که کلیه گروه‌های درگیر سود برند. با مهیا نمودن فرصتهایی برای تحقیقات مشترک و تبادل اطلاعات فنی، انجمن‌های تجاری، به همراه موسسات دولتی، نیز همچنین می‌توانند جهت پرورش محیط‌های تجاری باز کمک شایان توجهی را ارائه نمایند. با این وجود، علیرغم نشست‌های دوستانه و تحصیل‌کردگان شرکتهای مختلف، اغلب تبادلات هنوز بصورت غیر رسمی انجام می‌پذیرند.

 

زیستگاهی برای کارآفرینی

۶- حضور موسسات تحقیقاتی و دانشگاهها که دارای تعامل موثر با صنعت می‌باشند.
Presence of research institutions and universities that interact effectively with  industry.
موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها نسبت به ارائه منبع کاملی از تحقیقات پیشرفته اقدام نموده و بر این اساس نتیجه کار آنها ارائه افراد کاملا آموزش دیده، دانشمندان با تجربه و مهندسین متخصص برای شرکتهای دارای تکنولوژی بالا می‌باشد. از اینرو این گونه شرکتها می‌توانند از وجود آنها کمال استفاده را ببرند. این امر که این موسسات بصورت موثر با صنعت در تعامل باشند، بعنوان امری حیاتی مدنظر است. دانشگاه‌های بزرگ زیادی وجود دارند که نسبت به تولید موارد تحقیقاتی آکادمیک و با ارزش اقدام می‌کنند، ولی آنها تعامل موثری با صنعت ندارند. از اینرو ایده‌ها و دانشهای ضمنی می‌بایست بین دانشگاه‌ها و صنعت جریان داشته باشند و از این طریق باعث تقویت هر دو طرف گردند. بر این اساس، همکاریهای فکری حقیقی می‌بایست بین آنها برقرار باشد، بگونه‌ای که ایده‌ها و مفاهیم در یک حالت سالم و دو سویه قابلیت تبادل را داشته باشند. تعاملات با سازمانهای تحقیقاتی دور دست هم اکنون ساده‌تر و آسان‌تر شده است، ولی با این وجود، عدم رسمیت تبادلات و ذات ضمنی اطلاعات و دانشهای مبادله شده جزء مواردی بشمار می‌آیند که ارتباطات شخصی را بسیار مهم می‌سازند و بر این اساس مجاورت آنها بعنوان یک امتیاز آشکار به حساب می‌آید.

زیستگاهی برای کارآفرینی

۷- حضور صنایع دارای سرمایه‌گذاری مشترک (VC) که تکنولوژی بالا را درک می‌نمایند.  Presence of a VC industry that understands high tech.
شکل ریسکی که برای شرکتهای سرمایه‌گذاری دارای تکنولوژی سطح بالا می‌باشد با دیگر اشکال مرتبط با توسعه که شامل میزان قابل توجهی از سرمایه است، متفاوت می‌باشد. در شرکتهای متهور سرمایه‌گذاری دارای تکنولوژی سطح بالا، دارایی‌های اساسی، در حقیقت، شامل ایده‌ها، منابع انسانی و دانش تکنولوژی و بازار می‌باشد. در طرف مقابل، یک شرکت سرمایه‌گذاری با تکنولوژی سطح بالا، که با شکست روبرو شده است، در حقیقت دارای هیچگونه دارایی‌های باقیمانده، در مقابل دیگر انواع شرکتها و سازمانهای سرمایه‌گذاری نمی‌باشد. از طرف دیگر، پاداشهای در نظر گرفته شده برای شرکتهای سرمایه‌گذاری دارای تکنولوژی بالا که با موفقیت روبرو می‌شوند بسیار زیاد است و همچنین واریانس بین موفقیت و شکست بسیار بیشتر از شرکتهای متعارف و معمولی می‌باشد. از اینرو، لازم است تا سرمایه‌گذاران اینگونه شرکتها بگونه‌ای اقدامات و روالهای کاری خود را سازماندهی و برنامه‌ریزی نمایند که امکان تحصیل موفقیت در مقابل شکست آنها وجود داشته باشد. سرمایه‌گذاران شرکتهای دره سیلیکون دارای فهم قابل ملاحظه‌ای در خصوص این مسئله می‌باشند که چگونه بهترین روش را برای برانگیختن کارآفرینان و کارکنان خود در شرکتهای سرمایه‌گذاری بکار گرفته و چگونه خطرات و پاداشهای مربوط به امور تجاری خود را به بهترین نحوی به مشارکت گذاشته و مدیریت نمایند.
در کشورهای بسیاری، قوانین مالیاتی و تضمینی قادر به تشخیص ماهیت شرکتهای متهور دارای تکنولوژی بالا نمی‌باشند. این مسئله که خود بعنوان یک نقیصه بشمار می‌آید ممکن است منجر به بیزاری از ریسک‌پذیری شده و بر این اساس تاکید بیشتری بر افزایش سرمایه از طریق منابع خارجی گردد. مالکین سرمایه‌گذار (افرادی که نسبت به سرمایه‌گذاری پول خود در شرکتهای متهور اقتصادی اقدام می‌کنند) دارای اهمیت ویژه‌ای برای شرکتهای جدید می‌باشند و بدانها کمک می‌کنند تا در مراحل اولیه خود رشد قابل توجهی داشته باشند. با این وجود، از آنجائیکه امکان آن وجود دارد که اغلب سرمایه‌های متهور در این زمینه با شکست مواجهه شوند، سرمایه‌گذاران بصورت مجزا می‌بایست قادر باشند تا با استفاده از قوانین کاهش مالیاتی جلوی ضرر و زیان‌های مربوطه را بگیرند و از این طریق این کاهش‌ها را بگونه‌ای تعدیل کنند که به راحتی قابلیت پرداخت آن را داشته باشند. اهمیت مالکین سرمایه‌گذار در اقتصاد کارآفرینی به میزان گسترده‌ای شناخته شده است و ژاپن، کره و هند بصورت ویژه‌ای اعمال تغییرات در قوانین مالیاتی مربوطه به منظور ترغیت چنین سرمایه‌گذاریهایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

 
۸- پویایی جامعه، همکاری بین مشاغل، دولت و بخش‌های مستقل.
Community dynamics—collaboration among business, government, and the independent
sector.
 علاوه بر همکاری بین دانشگاه‌ها و صنایع، همکاری بین صنایع و انجمن‌های تجاری، شوراهای کار و سازمان‌های خدمات انسانی باعث می‌شود تا چسبندگی منحصر بفردی در خصوص اهداف جامعه تحقق یابد. از طریق بخشهای مستقل و سازمانهای غیر انتفاعی، رهبران تجاری قادر خواهند بود مسئولیت‌های مدنی و شهری خود را (نظیر موارد مشخص شده توسط JVSV و اسمارت‌ولی در دره‌ سیلیکون) عملی سازند و نیروی کار قدرتمندتر و سالم‌تری بوجود آورده و همچنین کیفیت زندگی در جامعه را افزایش دهند. به منظور تسهیل مشارکت جامعه و صنعت در مسائل مدنی، قواعد مناسب برای تاسیس سازمان‌های غیر انتفاعی، نظیر قوانین مالیاتی که کسورات مرتبط با سازمان‌های غیر انتفاعی را مجاز می‌داند، می‌بایست تصویب و پیاده شوند.
علاوه بر این، رهبری بخش خصوصی با قرض دادن نیروی انسانی خود، شامل مدیران اجرایی و متخصصین لازم، به سازمان‌های غیر انتفاعی می‌تواند ارتقاء قابل توجه چنین گروه‌هایی را فراهم آورد.
در ایالات متحده بطور کلی، و در وادی سیلیکون بطور خاص، بسیاری از شرکتها نسبت به اعمال برنامه‌های انطباقی به منظور مشارکت دادن کارکنان خود در امر مربوط به موسسات آموزشی غیر انتفاعی، موزه‌ها، خدمات انسانی و سازمانهای محیطی اقدام نمود‌ه‌اند.

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

۹- پذیرش آسان و سهل‌الوصول پدیده گوناگونی و جوانی.
Ready acceptance of diversity and youth.
 دره سیلیکون نسبت به ارتقای تعداد بسیاری از کارآفرینان جوان اقدام نموده‌ است. همچنین بسیاری از کارآفرینان مهاجر نیز در این رده جای گرفته‌اند. سیستم اجتماعی و اقتصادی این دره بر روی سزاواریهای اشخاص تاکید دارد، بر این اساس اشخاص جوان نابغه و مهاجرین به راحتی پذیرفته می‌شوند. انعطاف‌پذیری، چالاکی و سرعت از جمله موارد مهم بشمار آمده و در این خصوص افراد جوان از چالاکی خاصی برخوردارند. علاوه بر این، آنها ریسک‌پذیری بیشتری داشته، از اینرو الزاما در خصوص مسائل ریسک‌پذیر کمتر تفکر می‌نمایند، چرا که آنها برای جبران شکست خود یک عمر زمان خواهند داشت. در اکتبر ۱۹۹۹، روزنامه ایکانومیس گزارش داد که:
این حالت از تلاشهای فردی،‌ بصورت کاملا مجزا از سیستم طبقاتی یا اجتماعی قدیمی ظهور نموده است و می‌توان آنرا در کلیه مناطق دره سیلیکون مشاهده نمود. این محل سرشار از مهاجرین مشتاق بوده که حاضرند ارتباطات اجدادی خود را برای احراز جایگاهی مناسب در دره سیلیکون قربانی نمایند. بطور مثال، تقریبا ۳۰% از ۴۰۰۰ شرکتی که در بین سالهای ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ تاسیس گردیدند دارای موسسین چینی و هندی بودند. این دره ایده داشتن سزاواریهای فردی را بصورت بسیار جدی دنبال می‌نماید. مردم در اینجا بواسطه قدرت مغزی خود، بجای جنسیت یا ارشدیت، مورد قضاوت قرار می‌گیرند. بسیاری از شرکتهای اینترنتی جدید بوسیله اشخاصی که در اواسط ۲۰ سالگی از عمر خود بسر می‌برند مدیریت می‌شوند.
علاوه بر مشارکت آنها در دره سیلیکون، کارآفرینان مهاجر نسبت به بوجود آوردن ارتباطاتی با مراکز کشورهایی که از آنجا آمده‌اند، اقدام می‌نمایند. اینآمدآآآتتآاذذذ شبکه‌ها اجازه می‌دهند تا شرکتهای دره سیلیکون به مهارت‌ها،‌ تکنولوژی‌ها و بازارهای دیگر نقاط دنیا نیز دسترسی داشته باشند. همچنین سرمایه‌ها نیز از کشورهای دیگر به دره سیلیکون سرازیر می‌شود، چرا که این شبکه‌ها معمولا ارائه دهنده یک سیستم تبادلی دو سویه می‌باشند که منجر به تامین منابع از خارج از محیط کار، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تبادلات تکنولوژی و نو‌آوری‌هایی براساس کارهای شبکه‌ای می‌گردد.

زیستگاهی برای کارآفرینی

۱۰- کیفیت بالای زندگی در جامعه.   High quality of life in the community
 کارکنانی که دارای تکنولوژی در سطح بالا می‌باشند از نظر کاریابی در کل جهان در سطح بالایی قرار داشته و از فرصت‌ها، انتخاب‌ها و همچنین تعیین محل کار خود بصورتی مناسب برخوردار می‌باشند. آنها قادرند به هر کجا که می‌خواهند بروند، اما بصورتی طبیعی کیفیت بالایی از زندگی، مدارس خوب برای کودکان، بهداشت خوب و امکانات سرگرمی مناسب را جستجو کرده و همچنین بدنبال منزل مسکونی راحت و دلخواه خود می‌باشند. از آنجایی که مردم دارای سلیقه‌های متفاوت و نگرشهای مختلفی در خصوص کیفیت زندگی بالا می‌باشند، به وجود آوردن گوناگونی و تنوع در شرایط زندگی بعنوان عنصر اساسی بشمار می‌آید.
زیستگاه دره سیلیکون بصورتی یکنواخت و آهسته در خلال زمان توسعه یافته است. برای توسعه این محیط نه تنها زیرساخت‌های تجاری خاصی درگیر بوده‌اند، بلکه نگرشهای متفاوت و فرهنگ کارآفرینی نیز در این امر دخیل بوده است. همکاری بین شرکتها، که بعنوان یک پدیده برای نیل به توسعه موارد جدیدتر مطرح می‌باشد، بصورت حرکتی برای تحصیل یکنواختی و اتحاد بین شرکتها در دهه ۱۹۸۰ آغاز گشت. مطالعات اخیر در مورد صنعت IT یا تکنولوژی اطلاعات نشان می‌دهد که اغلب شرکتهای موفق در خلال دهه گذشته، در مقایسه با شرکتهایی که از موفقیت چندانی برخوردار نبوده‌اند، از یکپارچگی و اتحادی در حدود ۳ برابر بیشتر سود جسته‌اند. با توجه به تغییر مدلهای تجاری به شرکتهای غیر مجتمع، داشتن وحدت رویه بعنوان یکی از الزامات مورد نظر بین افراد مختلف مشارکت کننده در امر تولید محصولات نهایی مطرح شده است. در این خصوص شرکتها یاد گرفتند که چگونه با شرکای خود کار نمایند و حتی در بسیاری از موارد اصول کار با رقبا را نیز فرا گرفته و این مهارت‌ها آنها را قادر ساخته است تا در مقابل، بصورت موثرتری با حکومت‌های محلی و موسسات مدنی، مشارکت نمایند.
سوال مهم در این خصوص آن است که آیا زیستگاه جاری دره سیلیکون از پایداری و ثبات لازم برای رشد و توسعه کلیه مراحل صنعتی برخوردار است.
جهت کسب اطمینان، فراگیری گروهی و تعدیلات انعطاف‌پذیر، که بوسیله سکنسیان مورد تاکید قرار گرفت، بعنوان کلیدی اساسی جهت تداوم کار مطرح می‌باشد و بر این اساس زیستگاه دره سیلیکون می‌بایست نسبت به تداوم پشتیبانی از این روال اقدام کند. زیستگاهی بهترین فرصت برای ادامه بقا و تداوم حفظ ثبات و پایداری خود را خواهد داشت که نسبت به ترغیب فرهنگ فراگیری و آموزش، کسب تجربه و تحصیل سزاواریهای لازم اقدام نماید.
واژه نامه Vocabulary
 
 
Habitat                                                          زیستگاه
Entrepreneurship                                       کارآفرینی
Idea                                                               ایده
Product                                                       محصول
Management                                              مدیریت
Professional team                              تیم حرفه‌ای        
Company                                          شرکت           
Self-sufficient                                        خودکفا – بی‌نیازی
Knowledge                                                   دانش
Intensity                                            تراکم، تمرکز      
Job- generation                                 تولید اشتغال     
Work force                                        نیروی کار      
Contribution                                     مشارکت       
Mobile                                               پویایی، دارای تحرک
 
 
Community                                                   جامعه
Learning                                                    فراگیری
Business Climate                               آب و هوای تجاری
Reward                                                       پاداش
Risk-taking                                       ریسک پذیر    
Failure                                             شکست      
Environment                                     محیط       
Reasearch institutions                       موسسات تحقیقاتی
Interact                                                       تعامل
High technology                                تکنولوژی بالا    
Collaboration                                    مشارکت ، همکاری
Independent sectors                           بخشهای مستقل
 
 

زیستگاهی برای کارآفرینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.