مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سلامتی فعالیتهای ورزشی ورزشکاران

سلامتی فعالیتهای ورزشی ورزشکاران

سلامتی فعالیتهای ورزشی ورزشکاران – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه  تربیت بدنی – ورزش
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

 

مقالات ورزش - ایران ترجمه - Irantarjomeh
مقالات آماده گروه تربیت بدنی – ورزش

 

شماره
۰۱
کد مقاله
SPORT01
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
راهنمای سلامتی در فعالیتهای ورزشی -برای ورزشکاران جوان
نام انگلیسی
A Guide to Safety for Young Athletes
تعداد صفحه به فارسی
۱۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
راهنمای سلامتی، ورزشکاران جوان
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

 راهنمای سلامتی در فعالیتهای ورزشی

هر روز، میلیونها نفر از جوانان ایالات متحده و کانادا در فعالیتهای ورزشی شرکت می‌کنند. این فعالیتها شامل رشته‌های فوتبال، بازیهای زمستانی در مناطق سراشیب پوشیده از برف، زمینهای بیس‌بال و میدانهای یخ می باشد.
نام اینگونه فعالیتها را بازی گذاشته‌اند ولی فعالیتهای ورزشی فراتر از آن است که بازی نامیده شود. شرکت در فعالیتهای ورزشی باعث تناسب فیزیکی اندام، هماهنگی و داشتن انضباط بصورت خودکار می‌گردد وهمچنین برای کودکان فرصت فراگیری کار گروهی را مهیا می‌سازد.
البته، فعالیتهای ورزشی ممکن است منجر به صدمه‌زدن به بدن نیز شود. برخی از این آسیبها ممکن است سطحی، برخی جدی و برخی نیز باعث بوجود آمدن آسیب‌دیدگی مادام‌العمر ‌شوند.

 

انواع صدمات
صدمات یا جراحات ورزشکاران جوان به دو دسته اساسی تقسیم می‌شود. جراحات سطحی و جراحات حاد. هر دو دسته جراحات به بافت نرم همانند عضلات و رباطها  و استخوانها صدمه می زند.
جراحات حاد  بعلت ضربات شدید بوجود می‌آید. جراحات حاد شایع بین ورزشکاران جوان عبارت است از:  کوفتگی( کبودی )، پیچش(  پارگی جزئی و یا کامل رباط )، کشش( پارگی جزئی و یا کامل غضله یا تاندوم ) و شکستگی. البته نمی‌توان دلیل کلیه جراحات را در یک وهله پیچ خوردگی ناگهانی، تصادم و یا افتادن  دانست. جراحات کوچک پیاپی در بدنی که هنوز کاملا بالغ نگردیده می‌تواند منشا پدیدار شدن مشکلات عمده‌ای، نظیر شکستگیها، پارگیهای جزئی عضله، روند دفرمه شدن استخوان،  گردد.
تشخیص و مداوا
کودکان و نوجوانان ناراحتیهای بیشتری را در فعالیتهای ورزشی تجربه می‌کنند. استخوانها و عضلات آنها در حال رشد است و بخاطر علاقه‌ای که به ورزش دارند ممکن است دچار احساسات شدید فیزیکی شوند و از اینرو احتمالا با درد و رنج مواجه خواهند گشت. در این حال باید به شکایتی که از وضعیت جسمی خود می‌کنند توجه کافی داشت. برخی از جراحات، چنانچه درمان نشوند، می‌توانند باعث آسیب‌دیدگی دائمی و تداخل در رشد مناسب فیزیک بدن شوند.

 

نشانه‌ها و یا علائمی که باید توسط جراح ارتوپدی مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از:
  • عدم توانایی در بازی  در پی آسیب‌دیدگی ناگهانی و یا سخت
  • کاهش توانایی در بازی بواسطه عوارض دراز مدت آسیب‌دیدگی
  • تغییر شکل یا دفرمه شدن آشکار بازوها و یا رانها
  • درد شدید ناشی از آسیب دیدگی حاد که مانع از کاربرد بازور یا  ران  می‌شود.
 
راهنمایهایی جهت جلوگیری از صدمات ورزشی
آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا،  جامعه امراض ارتوپدی شمال آمریکا، انجمن ارتوپدی کانادا  و جامعه پزشکان ارتوپدی ورزشی آمریکا برنامه‌ای بنام «بی‌خطر بازی کن» را جهت کمک به والدین، مربیان و کودکان به منظور جلوگیری از صدمات ورزشی،  طراحی نمودند. در این برنامه کودکان تشویق می‌شوند تا :

 

بی‌خطر بازی کن
ورزشکاران جوان برای ورزش احتیاج به آموزشهای مناسب دارند. آنها باید تشویق شوند تا بجای آنکه توقع داشته باشند ورزش بدانها شکل فیزیکی مناسب دهد، آموزش نکات ورزشی را فراگیرند. بسیاری از آسیب ها، چنانچه جوانان شرایط کلی برنامه ورزشی مختص خود را رعایت کنند، قابل جلوگیری هستند. یک برنامه رژیمی- آموزشی تعدیل وزن می‌تواند کمک موثری به جوانان جهت آماده‌سازی خود در فعالیتهای ورزشی باشد. ورزشکاران جوان باید با بکارگیری مربیان، در جهت تنظیم برنامه‌های ورزشی متناسب با شرایط خود اقدام نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.