مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

شبکه برق آبی بادی فتوولتائیک خورشیدی

شبکه برق آبی بادی فتوولتائیک خورشیدی

شبکه برق آبی بادی فتوولتائیک خورشیدی – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۱۱
کد مقاله
ELC211
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کنترل مد لغزشی تطبیقی میکروگرید  تک فاز مستقل با استفاده از شبکه تولیدی مبتنی بر آرایه برق آبی، بادی و فتوولتائیک خورشیدی
نام انگلیسی
Adaptive Sliding Mode Control of Standalone Single-Phase Microgrid Using Hydro, Wind and Solar PV Array Based Generation
تعداد صفحه به فارسی
۵۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
میکرگرید / ریز شبکه مستقل، منبع تجدید پذیر انرژی، ژنراتور القایی خود تحریک تک فاز، سیستم دخیره انرژی باتری دار
کلمات کلیدی به انگلیسی
Standalone microgrid, renewable energy source, single phase SEIG, battery energy storage system (BESS)
مرجع به فارسی
مقالات شبکه هوشمند IEEE
دپارتمان مهندسی برق، انستیتو فن آوری دهلی، هندوستان
مرجع به انگلیسی
IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID
Department of Electrical Engineering, Indian Institute of Technology Delhi, New Delhi, INDIA
کشور
هندوستان

 

کنترل مد لغزشی تطبیقی میکروگرید  تک فاز مستقل با استفاده از شبکه تولیدی مبتنی بر آرایه برق آبی، بادی و فتوولتائیک خورشیدی

چکیده

مقاله جاری ارائه دهنده یک کنترل مد لغزشی تطبیقی (ASMC) وابسته به یک سیستم ریزشبکه یا میکروگرید تک فاز مستقل با کیفیت توان بهبود یافته می باشد. سیستم میکروگرید پیشنهادی موارد ذیل را بصورت یکپارچه در خود جای داده است: یک میکرو توربین آبی بدون گاورنر با ژنراتور القایی خود تحریک (SEIG) تک فاز دو سیم پیچه همراه با یک ژنراتور DC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی (PMBLDC)، به همراه آرایه فوتوولتائیک خورشیدی (PV) و یک سیستم ذخیره ساز انرژی دارای باتری (BESS).این منابع انرژی تجدید پذیر تنها با استفاده از یک مبدل منبع ولتاژ (VSC) تک فاز بصورت مجتمع ارائه گردیده اند. الگوریتم کنترل مد لغزشی برای تخمین جریان منبع مرجع، با قابلیت کنترل مبدل منبع ولتاژی تک فاز و رگوله سازی ولتاژ و فرکانس ریز شبکه، همراه با تعدیل جریان هارمونیک مورد استفاده قرار می گیرد. الگوریتم کنترل مد لغزشی پیشنهادی توان های حقیقی و راکتیو مرجع سیستم، که با بارهای نوسانی منطبق است، را تخمین می زند. کنترل مد لغزشی برای تخمین توان حقیقی مرجع سیستم، جهت حفظ تعادل در بین سیستم انرژی بادی، آبی  کوچک، PV خورشیدی و BESS سیستم دخیره ساز انرژی، که فرکانس ریز شبکه مستقل را کنترل می کند، مورد استفاده قرار می گیرد. ریز شبکه ارائه شده در زمان واقعی و با استفاده از کنترلر DSP (پردازنده سیگنال دیجیتال) پیاده و اجرا شده است. نتایج آزمایش ریزشبکه پیشنهادی معرف آن هستند که ولتاژ و فرکانس شبکه بصورت ثابت باقی می ماند، آن هم در حالی که سیستم دچار تغییر ناگهانی بارها شده و تحت تأثیر نفوذ متناوب منابع مرتبط با انرژی باد و خورشید است.

 

کلمات کلیدی: میکرگرید / ریز شبکه مستقل، منبع تجدید پذیر انرژی، ژنراتور القایی خود تحریک تک فاز، سیستم دخیره انرژی باتری دار.

 

۱- مقدمه

در حال حاضر مزایای یکپارچه سازی منابع انرژی تجدید پذیر مانند منابع بادی، خورشیدی و آبی کوچک با سیستم ذخیره انرژی باتری دار (BESS) به خوبی شناخته شده است. عملکرد ریز شبکه به عنوان سیستم کنترل ‌شده قابلیت بهره گیری و هماهنگی از منابع انرژی تجدید پذیر مستقل را فراهم آورده بگونه ای که آن‌ها را می توان بعنوان یک سیستم واحد تولید انرژی الکتریکی بشمار آورد. بر این مبنا، بهره گیری از مزایای کامل منابع انرژی تجدیدپذیر به روشی سازگار و قابل مدیریت وجود دارد.
تعادل انرژی و کنترل پارامترهای سیستم از ویژگیهای اصلی میکروگریداست.
به منظور دستیابی به ادغام یا یکپارچه سازی مناسب منابع انرژی تجدید پذیر (RES)، توسعه طرح کنترل فرکانس و ولتاژ مؤثر مورد نظر است [۱] – [۲]. مفهوم ریزشبکه برای مواجهه موثر با چالش‌ها در ارتباط با یکپارچه سازی منابع انرژی تجدیدپذیر بسیار قابل توجه است [ ۳ ]. یک میکروگرید بسته به طراحی مناسب آن، قابلیت کار در هر دو حالت مستقل و متصل به شبکه را دارد]۹-۱۰[. اشکال مختلفی از ریزشبکه مانند نیروگاه مجازی، ریز شبکه شناختی و سیستم توزیع فعال را می‌توان به عنوان یکی از اجزای اصلی شبکه هوشمند مورد مطالعه قرار داد

 

۲- پیکربندی سیستمی و اصول عملیاتی

شکل ۱ نشان دهنده بلوک دیاگرام میکروگرید تک فاز پیشنهادی است. این میکروگرید از یک  میکروتوربین آبی تنظیم نشده تک  محوره دو سیم پیچ  SEIG  (ژنراتور القایی خود تحریک)، یک ژنراتور توربین بادی PMBLDC (AC  بدون جاروبک مغناطیسی دائمی)، یک آرایه PV (خورشیدی) و یک BESS تشکیل شده است. از نظر مفهومی، SEIG تک فاز تنها منبع تولید AC در این ریزشبکه است، که به طور مستقیم بار را تامین می‌کند در حالی که دو منبع تولید باقیمانده از طریق مبدل منبع ولتاژ ( VSC) به بار متصل می‌شوند.  مبدل هنگامی که توان تولید شده SEIG کمتر از بار باشد، انرژی DC حاصل از ژنراتور PMBLDC و آرایه PV خورشیدی را به برق AC تبدیل می کند. آرایه PV خورشیدی، ژنراتور PMBLDC با توربین بادی و BESS به باس DC  مبدل منبع ولتاژی(VSC) متصل می شوند.

 

۳ الگوریتم کنترلی مبدل منبع ولتاژ – سیستم ذخیره ساز انرژی باتری دار میکروگرید

یک الگوریتم کنترل مد لغزشی تطبیقی (ASMC) برای تخمین جریان منبع مرجع و الگوی سوئیچینگ برای VSC میکروگرید توسعه یافته است. این دیاگرام بلوکی الگوریتم پیشنهادی ASMC در شکل ۲ نشان داده شده است. این مورد کاملا ً مشخص است که سیستم SEIG نیازمند یک توان راکتیو قابل تنظیم تحت شرایط بار متغیر به منظور حفظ ولتاژ نقطه اتصال مشترک(PCC)در مقدار مرجع می باشد.

 

۴- نتایج و مباحث

این بخش نشان دهنده نتایج آزمایشی و معرف حالت پایدار و عملکرد دینامیکی نمونه اولیه توسعه یافته از میکروگرید می باشد.

 

۵- نتیجه گیری

الگوریتم کنترل مد لغزشی تطبیقی برای کنترل ولتاژ و کنترل فرکانس میکروگرید تک فاز مستقل در زمان واقعی و با استفاده از کنترلر DSP اعمال شده است. میکروگرید مستقل مبتنی بر SEIG پیشنهادی از سه منبع تجدید پذیر اصلی از جمله منابع میکروی آبی، PV خورشیدی و انرژی باد بهره مند است. نتایج ثابت کرده است که الگوریتم  کنترل مد لغزشیASMC مؤثر بوده و دارای کنترل مناسبی در خصوص ولتاژ و فرکانس میکروگرید می باشد. الگوریتم کنترل پیشنهادی همچنین باعث افزایش کیفیت توان میکروگرید تحت بارهای خطی و غیرخطی شده و بعلاوه استفاده بهینه از BESS و منابع انرژی تجدید پذیر را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.