مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کوپلر فرا جهت تقسیمات توان امپدانسهای قطع

کوپلر فرا جهت تقسیمات توان امپدانسهای قطع

کوپلر فرا جهت تقسیمات توان امپدانسهای قطع – ایران ترجمه – irantarjomeh.ir

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

 

شماره
۲۱۲
کد مقاله
ELC212
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کوپلر فرا جهت خط – جفتی با تقسیمات دلخواه توان برای امپدانسهای قطع
نام انگلیسی
Coupled-line trans-directional coupler with arbitrary power divisions for equal complex termination impedances
تعداد صفحه به فارسی
۳۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
کوپلر فرا جهت، تقسیمات دلخواه توان، امپدانسهای قطع
کلمات کلیدی به انگلیسی
trans-directional coupler, arbitrary power divisions, termination impedances
مرجع به فارسی
انستیتو مهندسی و فن آوری
کالج علوم و فن آوری اطلاعات، دانشگاه دالیان، چین
مرجع به انگلیسی
School of Information Science and Technology, Dalian Maritime University, Dalian, Liaoning, People’s Republic of China
کشور
چین

 

کوپلر فرا جهت خط- جفتی با تقسیمات دلخواه توان برای امپدانسهای قطع

چکیده

در این مطالعه، یک کوپلر فرا جهت خط- جفتی (CL-TRD) متصل می شود با قابلیت امپدانس های قطع دارای پیچیدگی برابر با تقسیمات دلخواه توان ارائه شده است. این کوپلر متشکل از دو جفت خطوط جفتی با طول الکتریکی کلی ۹۰ درجه، دو نوع خازن‌ شنت و سه جفت استاب یا شاخک اتصال کوتاه شده است. با تنظیم طول الکتریکی هر یک از شاخک های اتصال کوتاه شده و همچنین مقادیر خازنهای شنت، امپدانسهای قطع مختلط و تقسیمات توان بدست می آید. علاوه بر این، از آنجایی که خازن ها بین خطوط کوپل شده قرار گرفته اند، کوپلر CL-TRD پیشنهادی دارای یک ویژگی ذاتی برای مسدود کردن جریان DC است. معادلات طراحی برای CL-TRD با استفاده از فناوری تجزیه حالت زوج و فرد به دست می آید. برای تایید این نظریه، چندین نمونه عددی استخراج‌ شده از روش طراحی ارائه شده‌اند. در نهایت، دو نمونه اولیه از کوپلر CL-TRD پیشنهادی ساخته شده و آزمایشات بر روی آن ها انجام شده است. نتایج این برآورد نشان می دهند که این کوپلر با تطبیق و جداسازی خوب قادر به تقسیم دلخواه توان برای امپدانس قطع  است.
 

 

مقدمه

کوپلرهای چهار گوش [۱-۳] با دو خروجی اختلاف فاز ۹۰ درجه، و با ایزولاسیون کامل و  تطابق همه پورت ها، اغلب در سیستم های فرکانس رادیویی و مایکروویو، نظیر میکسرها، آمپلی فایرها [۴] و شبکه های شکل دهی پرتو  مورد استفاده قرار می گیرند [۵، ۶]. وابسته به موقعیت نسبی پورت ایزوله نسبت به پورت ورودی، کوپلر های جهت دار به سه نوع، هم جهت (COD)، خلاف جهت (CTD) و فرا جهت (TRD) [7] تقسیم می شوند. یکی از  رویه های کاربردی برای کوپلر TRD استفاده از خازن کوپل شده  به خطوط به صورت دوره ای است که به آن کوپلر خط  TRD (CL-TRD) گفته می شود [۸]. در مقایسه با کوپلر COD (به عنوان مثال کوپلر خط شاخه ای)، کوپلر CL-TRD دارای ویژگی های قابل توجهی نظیر اشغال فضای کم و پهنای باند وسیع است. در حالی که در مقایسه با کوپلر CTD (به عنوان مثال کوپلر خط اتصال)، CL-TRD می تواند به اتصال محکمی با خطوط میکرو استریپ ضعیف دست یابد. علاوه بر این، کوپلر CL – TRD می‌تواند اجازه جداسازی پچ / اتصال دهنده جریان مستقیم بین پورت های ورودی و خروجی را بدهد، که  این امر باعث می شود اتصالات با مدارهای فعال ساده‌تر شود و برخی از مدارهای بایاس کننده خارج از مدار حذف شوند. اخیراً، پیشرفت هایی در عملکردهای کوپلر CL-TRD گزارش شده است که دارای هدایت بالا [۹]، کاهش اندازه [۱۰] و تقسیمات مختلف توان [۱۱] است. چندین روش نیز در مورد بهبود عملکرد سایر اجزای مایکروویو با استفاده از کوپلر CL-TRD، به عنوان مثال، بالن مسطح فشرده [۱۲]، کوپلر رت ریس  با نسبت تقسیم توان قابل تنظیم [۱۳]، و  تغییر فاز کوچک شده شیفمن [۱۴] مورد مطالعه قرار گرفته است. امروزه، گسترش بیشتری بر روی توسعه عملکرد کوپلر CL-TRD، از جمله تنظیم فرکانس [۱۵] و قابلیت پیکربندی مجدد کوپلینگ  [۱۶] دیده می شود.

در این مطالعه، یک کوپلر CL-TRD  فشرده با امپدانس های قطع و با تقسیمات دلخواه توان ارائه شده است. این سیستم متشکل از خطوط ترکیبی، خازن‌های شنت و شاخک های اتصال کوتاه است. از آنجا که خازن های شنت بین بخش های خط کوپل شده بارگذاری می شوند، کوپلر CL-TRD پیشنهادی از ویژگی ذاتی مسدود  سازی dc برخوردار است و می توان آن را بر روی یک لایه تخته مدار چاپی حاصل نمود. در بخش ۲، تجزیه و تحلیل ریاضی کوپلر CL-TRD پیشنهادی با فناوری تجزیه حالت حالت زوج فرد بدست آمده و معادلات طراحی برای محاسبه پارامترهای مدار ارائه شده است. در بخش ۳، با استفاده از فرمول‌های طراحی دو نمونه اولیه طراحی‌، ساخته‌ و اندازه‌گیری شدند. یکی از آن‌ها امپدانس مختلط پایانه اش برابر با (۴۰-j20)Ω و کوپلینگ ۳ دسیبل در حالی که دیگری امپدانس قطع  (۶۰-  j30)Ω با کوپلینگ ۶ دسیبل است. نتایج برآورد شده مشخص شده و کاربردهای آنها نیز مورد بحث قرار می گیرند، در نهایت، نتیجه گیری نهایی در بخش ۴ ارائه خواهد شد.

 

نتیجه گیری

در این مطالعه، یک کوپلر CL-TRD با تقسیمات دلخواه توان برای امپدانسهای قطع ارائه شده است. معادلات تحلیلی و روش‌های طراحی دقیق به عنوان راهنمایی برای ساده ‌سازی فرآیند طراحی به کار گرفته می‌شوند. برای اثبات، دو نمونه آزمایشی با کوپلینگ ۳ دسی بل برای امپدانس ترمینال ۴۰-j20 Ω و کوپلینگ ۶ دسی بل برای امپدانس ترمینال  ۶۰-j30 Ω ساخته و اندازه گیری شد. نتایج اندازه‌گیری شده با نتایج شبیه‌سازی شده همخوانی دارند، که نشان می‌دهد ساختار پیشنهادی را می‌توان در کاربردهای مایکروویو برای کاهش اندازه و یکپارچه‌سازی به کار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.