مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه کشاورزی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده کشاورزی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۶
کد مقاله
AGR06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چوب در حال فساد:
مدیریت یک زیستگاه حیات وحش باارزش
نام انگلیسی
Decaying Wood: Managing a Valuable Wildlife Habitat
تعداد صفحه به فارسی
۲۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
چوب در حال فساد،، مدیریت زیستگاه، حیات وحش
کلمات کلیدی به انگلیسی
Decaying Wood, Managing a Habitat, Wildlife
مرجع به فارسی
گروه تنوع زیستی ریچموند – رویال پارک
مرجع به انگلیسی
Richmond Biodiversity Group, Royal Park
کشور
انگلستان

 

چوب در حال فساد:

مدیریت یک زیستگاه حیات وحش باارزش
در نگاه اول روال فساد الوار ممکن است ناشی از سهل‌انگاری یا مدیریت ضعیف فضاهای باز، پارکها و مناطق حفاظت شده در نظر گرفته شود. با این وجود، کلیه این موارد، شامل درختان کهنسال، چوبهای مرده پابرجا و الوارهای افتاده، در یکی از مهمترین زیستگاههای ما، که دارای گستردگی زیستی زیادی می‌باشد، مشارکت دارند. این منبع گرانبها، محدوده گسترده‌ای از کلیه گیاهان و جانوران یک اقلیم نظیر قارچها، گلسنگ‌ها، سنجاقک‌ها، سوسک‌ها، پرندگاه و خفاشها را نگهداری می‌کند.
پدیده فساد چوب خود به تنهایی در اینجا بعنوان یک زیستگاه منفرد بشمار نیامده بلکه شامل مجموعه‌های پیچیده‌ای از زیستگاه‌های کوچک متغیر است. اهمیت این پدیده برای گونه‌های مختلف نه تنها به بواسطه عامل طول کشیدگی فساد است بلکه عوامل دیگر نظیر زمان و علت مرگ، گونه درختان، محدوده عمر، ویژگیها و اقلیم نیز در این پدیده نقش خود را بخوبی ایفا می‌کنند.
درختان کهنسال دارای رشد نامحدود که سایه‌های گسترده و تنه‌های توخالی پهنی ایجاد می‌کنند جزء عوامل بسیار مهم این زیستگاه بشمار می‌آیند. حفره‌های ایجاد شده در این درختان که بواسطه فساد درون چوب می‌باشد، لانه‌ها و آشیانه‌های با ارزشی را برای خفاشها و پرندگانی نظیر جغدها، دارکوبها، نوتاتچ‌ها (پرندگان آبی- خاکستری کوچک که بر روی درختان صعود کرده و حشرات و دانه‌ها را می‌خورند)، خزندگان درخت و تیت‌ها (tit) فراهم می‌آورند. بخشی از مواد غذایی مورد نیاز برای تعداد زیادی از حشرات در چوب در حال فساد موجود می‌باشد.
چوبهای در حال فساد در انگلستان، آشیانه تقریبا ۱۸۰۰ گونه جانوران بی‌مهره را تشکیل می‌دهند. درختان کهنسال زنده، برای حیات وحش بسیار مهم هستند، چرا که نه تنها این درختان برخی از گونه‌ها را نگهداری می‌کنند، بلکه هر چه یک درخت بمدت طولانی‌تری به حیات خود ادامه دهد، چوب در حال فساد بیشتری را ایجاد خواهد نمود. در این خصوص، قارچها نقش اساسی را در اکولوژی این مکان ایفا نموده و بر این اساس کمک می‌کنند تا  ماده آلی مرده در این اکوسیستم، چرخه حیات مجدد خود را بازیابد. دسته‌ای از درختان که از عمر طویل‌المدتی نیز برخوردار می‌باشند، به حفظ پیوستگی این زیستگاه‌ و تداوم روال پوسیدگی چوبها کمک می‌کنند.
آناتومی (تشریح) یک درخت کهنسال
                                              The Anatomy of an Ancient Tree.
 
حشرات  از  طریق  آسیبهای  وارده به  چوب درختان،  صدمات
 خارجی چون صاعقه، شاخه‌های جدا شده  و سوراخهای ناشی از
پوسیدگی  به درون چوب دسترسی می‌کنند. منافذ بوجود آمده ناشی از پوسیدگی، بعنوان لانه‌هایی، برای طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف از خفاشها گرفته تا سنجاقک‌ها، مد نظر می‌باشند. منافذ پر از آب می‌توانند سوسکهای مخصوص آب را خود جای دهند و مسیرهای شیره‌های گیاهی اساسا برای تعدادی از بی‌مهرگان جالب توجه می‌باشند.

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش

 

فساد درون چوب  Heartwood Decay
سکونت قارچ در یک درخت، بعنوان بخش طبیعی فرآیند سنی قارچ مد نظر بوده  و در حقیقت این رویه، اولین مرحله سیر طولانی قارچها بسمت تحصیل تبحر و کارآزمودگی می‌باشد. وجود مجموعه میوه‌دار قارچها معمولا معرف نزدیکی مرگ یا اضمحلال یک درخت نمی‌باشد. در واقع، قارچ فاسد کننده درون چوب به قسمتهای برون چوب زنده آن درخت آسیب نمی‌زند بلکه، در حالیکه درخت به رشد خود ادامه می‌دهد، بخشهای درون چوب مرده را تجزیه می‌کند. این فرآیند، حفره‌هایی ایجاد نموده و باعث می‌شود که وزن درخت که خود بعنوان عامل ثبات درخت بشمار می‌آید،  تقلیل یابد. بر این اساس، دو نوع فساد درون چوب اصلی وجود دارد: فساد سفید و فساد قرمز. لازم به ذکر است که هر یک از این فسادها، گونه‌های خاص خود را در بر دارند.
درون چوبی که از عارضه پوسیدگی سفید رنج می‌برد، از جمله منابع غذایی مهم برای گونه‌های بیشمار بشمار می‌آید، مانند سوک‌نر کوچکتر «دورگاس‌پارالل» و سوسک کرگدنی ( Sinodendron cylindricum). علاوه براین، تعدادی از بی‌مهرگان در چسبیدن به گونه‌های خاصی از درختان مهارت داشته و بر این اساس مراحل مختلف فساد را توسعه می‌دهند.

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش

 

سوسک ‌نر The Stag Beetle      
سوسک ‌نر که عمدتا در جنوب انگلستان یافت می‌شود، یک گونه ترسناک در بریتانیا و اروپا می‌باشد. این گونه بعنوان بزرگترین حشره این سرزمین بشمار می‌باشد. سوسک ‌نر بالغ بیش از ۷ سانتیمتر طول دارد. لارو آنها عمدتا در کنده‌های در حال فساد یافت شده و در آنجا مقادیر زیادی از چوب در حال فساد را مصرف می‌کنند و حدود ۵ سال طول می‌کشد تا به بلوغ برسند.
مدیریت درختان کهنسال و چوب در حال فساد
Managing Ancient Trees and Decaying Wood
 
محدوده سنی درختان و گستردگی این فاکتور در طی انجام روال مدیریت برای زیستگاههایی که با عارضه فساد چوب روبرو هستند بعنوان یک اصل مهم بشمار می‌آید. وجود درختان کهنسال، میان سال و جوان، تداوم  آینده زیستگاه چوبهای از بین رفته را تامین می‌کند. مهمترین مساله، طولانی کردن عمر درختان زنده بالغ و کهنسال است و این مسئله در صورت امکان پذیر است که  بصورت مطمئن و ایمن انجام ‌شود. تکنیکهای تشریح درخت را می‌توان برای نگهداری موازنه تاج یا راس درختان بکار گرفت تا از فروپاشی درخت جلوگیری کرده و قدرت درخت را تقویت نمود. این کار باید بتدریج و در ظرف چند سال انجام شده تا آسیب رساندن به درخت کاهش یافته و پاسخ مثبت درخت را به همراه داشته باشد.

فساد چوب مدیریت زیستگاه حیات وحش

 

الوار افتاده  Fallen Timber
الوار افتاده باید دست نخورده یا بصورت قطعات بزرگ در نزدیکی درخت مادر باقی بمانند. چنین الواری کمتر مستعد تغییرات محیطی است و به آسانی مورد مزاحمت مردم قرار نمی‌گیرد (توسط مردم آشفته نمی‌شود). الواری که در شرایط مختلف سایه قرار ‌می‌گیرد، مورد توجه گونه‌های مختلف واقع می‌شود.
منابع شهد  Nectar Sources
شهد بومی و درختان و بوته‌های دارای میوه‌های دانه‌ای و همچنین گیاهان بادوام، منبع گرانبهایی از غذا را برای تعدادی از پرندگان و حشرات، به انضمام حشراتی که در چوب در حال فساد زندگی می‌کنند، فراهم می‌نماید. بنابراین، بخش مدیریت این مکانها مشتمل بر مراقبت از گیاهان گلدار مناسب و اطمینان از در دسترس بودن آنها می‌باشد. این گیاهان شامل خنچه (کیالک)، سمان کوهی، تعدادی از درختان و بوته‌ها، درخت راج، بداغ،‌ تمشک جنگلی، ثعلب ‌نر، و بوته خار می‌باشند.
چوب در حال فساد
Decaying Wood
زیستگاه حیات وحش
Wildlife Habitat
آناتومی
Anatomy
فساد درون چوب 
Heartwood Decay
سوسک ‌نر
The Stag Beetle
الوار افتاده 
Fallen Timber
منابع شهد 
Nectar Sources
محافظت
conservation
پارک سلطنتی 
Royal Park 
باغ گیاه‌شناسی
Botanic Garden
حفاظت طبیعی
Nature Reservation
تنوع‌ زیستی
Biodiversity
قارچ
Fungi
زیستگاه
Habitat
حفره
Cavity

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.