مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نانو شیمی کاربردی

نانو شیمی کاربردی

نانو شیمی کاربردی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه شیمی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده شیمی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۹
کد مقاله
CHEM19
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نانو شیمی کاربردی
نام انگلیسی
Practical nano-chemistry
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
نانو شیمی
کلمات کلیدی به انگلیسی
nano chemistry
مرجع به فارسی
علم و تکنولوژی مواد پیشرفته
مرجع به انگلیسی
Science and Technology of Advanced Materials
کشور

 

 نانو شیمی کاربردی

مرکز نانو شیمی کاربردی در دانشگاه واسدا در سال ۲۰۰۲ با حمایت مرکز برنامه عالی قرن بیست و یکم توسط وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش و علم و فناوری ژاپن تاسیس شد. ۲۵ پروفسور به همراه مدیر پروژه، کی. تاتسوتا، به این مرکز پیوستند. محققین این مرکز در ارائه مقالاتشان در ژورنال علم و فناوری مواد پیشرفته (STAM) مشارکت داشته‌اند. چهار مقاله تجدید نظری و پنج مقاله اصلی آنها در این بحث خاص جمع شده است.
هدف از برنامه ۲۱ COE توسعه منابع بشری است که توانایی مشارکت در رشد صنایع جدید و افزایش کشف خواص عقلانی را داشته باشند. این مرکز بر روی علم مولکولی و شیمی با مقیاس نانو تمرکز می‌کند زیرا این علم جزء کلیدی است که تشخیص فناوریهای جدید و مشارکت موثر بین این مرکز و صنایع را امکان‌پذیر می‌سازد. ما انتظار داریم که تحقیقات کاربردی با نتایج کاملا اولویت دار در نیازهای جامعه جهانی مشارکت داشته باشند، روالی که اساس رئوس برنامه‌های دانشگاهی ما یعنی «کاربرد عملی علم دانشگاهی» را تشکیل می‌دهد.
این مرکز با مشارکت ۵ گروه سازمان یافته است: علم نانوی مولکولی، شیمی سنتزی نانو، مهندسی شیمی ذرات، نانو شیمی کاربردی و نانو الکترونیک که در آنجا ۲۶ محقق، خارج از مرزهای حوزه‌های خاص با هم همکاری می‌کنند.

 

نانو شیمی کاربردی

 

محیط چند شاخه‌ای و مشارکتی مرکز که توسط محققین زمینه‌های مختلف دانشگاهی ترقی یافته است، ما را به تحقیق میان رشته‌ای مقدماتی تشویق می‌کند. مثالهای معمول از تحقیق‌های هدفمند انجام شده بصورت زیر هستند: ابزارهای الکترو شیمیایی جدید بر اساس فلزات عاملی نیمه متخلخل بسیار منظم که به تازگی توسعه یافته (تی. اوساکا، کی. کورودا و تی. موما)؛ دستگاه آبشش مصنوعی بر اساس غشاهای حامل اکسیژن که به استخراج اکسیژن از فاز آبی منجر می‌شود مانند یک آبشش (کی ساکای و اچ. نیشید)؛ ساخت نانو ذرات پلیمری بسیار منظم بر روی واکنشگرهای دارای الگوهای نانو (آی. اوهدوماری و اچ. نیشید)؛‌ و خمیر چسبناک سازگار با محیط زیست و با ضخامت در حد نانومتر بصورت صفحات کوچک مصنوعی (اس. تاکئوکا، تی. اوساکا و دی. نیوا). بعضی از چنین کارهای تحقیقاتی مشارکتی به این موضوع خاص می‌پیوندد نظیر: توسعه فرآیند ریز ساخت پلاتین (Pt) نیمه متخلخل از طریق ریخته‌گری فیزیکی مستقیم با واسطه تبخیر حلال؛ رسوبگذاری انتخابی در داخل ریز کانالهای شیب‌دار (تی. موما، تی. اوساکا، کی. کورودا و همکاران) و بسته‌بندی ذرات پلی استایرن با اندازه کمتر از میکرومتر در داخل الگوهای تو رفته با اندازه میکرومتر بر روی واکنشگر (سوبسترای) سیلیسیوم (آی. اوهدوماری و اچ. نیشید).

 

نانو شیمی کاربردی

 

مرکز نانو شیمی کاربردی همکاری بین محققین این مرکز و موسسات تحقیقاتی خارجی را نیز مورد تشویق قرار می‌دهد. این مرکز توافقاتی را برای مشارکت با موسساتی که به موسسات جهانی مربوط به حوزه نانو شیمی مرتبط می‌شوند، انجام داده است. چنین موسساتی شامل مرکز تحقیقات خوردگی دانشگاه مینسوتا، بخش شیمی دانشگاه رم و مرکز مولکولهای حساس به الکتریسیته و نور، دانشگاه کوری می‌باشند. هدف از چنین توافقاتی ترقی یک سیستم مشارکتی بین‌المللی تکمیل شده می‌باشد. این توافقات به عنوان ابزاری برای تسهیل همکاری در زمینه توسعه علوم پایه میان محققین صلاحیت‌دار بصورت دوسویه عمل می‌کنند و توسعه تحقیقات مشترک، فعالیت‌های دانشگاهی، تبادل اساتید و کادر دانشگاهی، محققین و دانشجویان فارغ‌التحصیل، همچنین استفاده از تسهیلات، با تبادل اطلاعات و مشاوره دانشگاهی و تکنیکی (فنی) را امکان‌پذیر می‌سازند. به عنوان نمونه، مقاله مشترکی به نام «پلی (۲ـ دفنیل‌آمینو ـ ۱ و ۴ ـ فنیلن‌وینیلین): تهیه از طریق پلیمریزاسیون رسوبگذاری بخار شیمیایی» را می‌توان نام برد که توسط اچ. نیشید و پرفسور جی. جین نوشته شده و تحقیق علمی و هدفمندی است که حاصل تلاشهای مشترک بین مرکز ما و محققین دانشگاه کوری می‌باشد.

 

علاوه بر این موسسات، مرکز نانو شیمی کاربردی، پروژه‌هایی دارد که شامل تبادل متقابل محققین با سایر موسسات تحقیقاتی به منظور تشویق همکاری می‌باشد. این مرکز نمایندگانی مشتمل بر دانشجویان Ph.D. به دانشکده شیمی دانشگاه پکینگ، دانشگاه ملی تایوان در تایپه، دانشگاه مونت پلیر، دانشگاه بریسبان کویینزلند و دانشگاه سوت‌همپتن فرستاده است. این تلاشها به نحو امیدبخشی به تحقیقات پیشرفته منجر می‌شوند.

 

نانو شیمی کاربردی

 

علاوه بر این، در حال حاضر، تعدادی از محققین از سرتاسر جهان به ملاقات با مرکز و دانشگاه ما علاقمند شده‌اند. این مرکز تلاشهای زیادی را در زمینه پیشرفت دانشمندان جوان معطوف داشته است. برنامه های تحقیقاتی و آموزشی در حالیکه محیط تحقیقاتی را به بالاترین استانداردها توسعه می دهند و بصورت اولیه بر روی محققین پس از دوره دکترا و دانشجویان Ph.D. تمرکز می کنند، نیز ترقی یافته اند. محققین دارای رتبه جهانی که به این مرکز دعوت شده‌اند در بحثها و پیشنهادات عمیق خود، دانشمندان جوان را تشویق می‌کنند که در برنامه‌های دانشگاهی ثبت نام کنند. این مرکز تلاشهای زیادی را صرف حمایت از دانشمندان جوان نموده است تا بدین وسیله بتوانند به تحقیقات منحصر بفرد ، تجربیات تحقیقاتی پیشرفته و همچنین پردازش مهارتهای ارائه شده بپردازند. بطور مثال، اس. ایواتسوکی، یک دانشمند جوان استخدام شده در این مرکز، تحقیق خود در زمینه «سینتیک و مکانیسم واکنشهای جانشینی لیگاند محوری کمپلکسهای دو هسته‌ای با یونهای هالید» را ارائه داده است. علاوه بر این، اچ. ساتو به همراه تی. هوما یک مقاله تجدید نظری تحت عنوان فرآیندهای ریز ساخت سه بعدی با استفاده از حک کاری اسیدی الکترو شیمیایی سیلیسیوم، را ارائه داده است.

 

این موضوع خاص از «نانو شیمی کاربردی» که در ژورنال «علم و فناوری مواد پیشرفته» انتشار یافت، معرف برخی از پیشرفتهای تحقیقاتی می‌باشد که محققین ما آنها را در مرکز نانو شیمی کاربردی در دانشگاه واسدا ارائه کرده‌اند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.