مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب درختان – بخش ۱

کتاب درختان – بخش ۱

کتاب درختان – بخش ۱ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۶۹
کد مقاله
WOD69
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب درختان – بخش ۱
نام انگلیسی
Trees – Part 1
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۶
کلمات کلیدی به فارسی
درختان، شناسایی، جنگل ها، گونه های تاریخی، انواع چوب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Trees, Identification, Forests, Historic Species, Wood types
مرجع به فارسی
انتشارات دورلینگ کیندرسلی
مرجع به انگلیسی
Dorling Kindersley Limited
کشور
ایالات متحده

کتاب درختان – بخش ۱

 

درختان
بخش ۱
 
دیباچه
در هر جامعه درختان فراهم آورنده  مواد غذایی چون میوه، دانه های گیاهی، چاشنی ها و گل ها و برگهای خوردنی می باشند. علاوه براین درختان به عنوان منبع گیاهان دارویی نیز به شمار آمده و می توان از چوب آنها در ساخت و ساز و ساختمان سازی استفاده نمود و یا آنکه به عنوان هیزم مصرف کرد. پوسته محافظتی آنها نه تنها سبب فراهم آمدن مواد دارویی و پزشکی می گردد بلکه از آن برای تولید انواع صمغ، پارچه های تهیه شده از پوست درختان و همچنین چوب پنبه نیز استفاده می شود. درون چوب و سیستم های انتقال آب درختان سبب ایجاد چوبی با قابلیت پایایی یا استفاده بلند مدت شده که از آن در زمینه ساخت مبلمان و خمیر برای کلیه کتاب ها و روزنامه های مدرن و جدید امروزی استفاده می شود. علاوه براین درختان منبع صنعت عطرسازی نیز به شمار می آیند.
به طور کلی، جنگل ها ۷۵درصد تنوع زیستی جهان را به خود اختصاص داده اند. درختان جلوی برخورد شدید باران به زمین را گرفته و به آرامی آن را به سمت حوزه های آبخیز هدایت می کنند. آنها همچنین قابلیت جذب دی اکسید کربن و فرایند تهویه هوا به وسیله اکسیژن را دارند. درختان در احیای زمین های تخریب شده و تولید علوفه برای حیوانات گرسنه نیز نقش دارند. آنها از خطوط ساحلی و سواحل رودخانه ای محافظت می نمایند. برخی از آنها به عنوان سایبان عمل نموده و برخی نیز نقش بادشکن را به عهده دارند و بسیاری از گونه های دیگر به عنوان انواع درختان تزئینی کشت می شوند.

کتاب درختان – بخش ۱

 

درخت چیست؟
مشخصات درخت
تعریف درخت بوسیله علم و صنعت جنگلبانی به شرح ذیل مشخص شده است: “یک گیاه چوبی (درختی پایا و همیشگی) غالبا با تنه ای ستونی که به بلندی شش متر می رسد”. گیاهانی که بلندی آنها بالقوه کمتر از شش متر (۲۱ فوت) است تحت عنوان بوته یا درختچه خوانده می شوند.
دسته بندی گیاه شناسی
فرآیند دسته بندی درختان در حقیقت مشخص نمودن گروه بندی آنها، با توجه به یک نظم خاص و مرتبط، می باشد. چنین موردی به ما در زمینه شناسایی هر یک از گونه ها و مشخص نمودن ارتباطات طبیعی بین گروه ها کمک می نماید. تلاشهایی جهت رده بندی گیاهان بوسیله یونانیان و رومیان باستان انجام شد، از جمله می توان به اقدامات Theophrastus در قرن ۳ قبل از میلاد و رده بندی های Pliny و Elder بسال  ۷۹ بعد از میلاد نام برد. روش های آنها متکی به ارائه توضیحات بسیار طولانی، بجای بهره گیری از نامهای موجز و خلاصه شده، بوده است.

کتاب درختان – بخش ۱

 

تقسیمات اصلی
این نمودار معرف گروه های اصلی و زیر گروه های درختان می باشد که در این کتاب تشریح شده است. البته این مورد در بردارنده هیچ نوع نظم مرتبط با سیر تکاملی درختان نمی باشد. درختان بصورت متساوی بین گروه هایی تقسیم شده اند. درختان هاگ، درختان نخستین، تنها بوسیله یک جنس / سرده زنده مشخص می شوند، با این وجود احتمالا در زمانهای ماقبل تاریخ گونه های بسیار زیادی از آنها وجود داشته اند. درختان بذر دار شامل گروههای متعددی هستند: دو لپه ای ها.
درختان بذر دار
این گروه متنوع شامل درختانی چون سرخس نخلی اولیه و ژنگو که همچنین تحت عناوین شجره المعبد یا درخت چهل سکه نیز خوانده می شود، همراه با درختان مخروطی و انواع مختلف گونه های دیگر درختان، که در بین آنها درختان گلدار نیز مشاهده می شوند، مشخص شده اند.

کتاب درختان – بخش ۱

 درختان گلدار
هر یک از این رده بندی های مربوط به درختان گلدار شامل تعدادی از خانواده هایی هستند که خواص یا ویژگی های مشخصی را به اشتراک می گذارند، نظیر نوع میوه دار یا انواع درختان با آرایش یافتگی مشخص برگها.
تعدد شکلها
تعریف اصلی یک درخت مشتمل بر واریته ای تعجب برانگیز و متنوع از فرم ها ی مختلف گیاهان می باشد که اشکال مختلفی از درختان بطور مثال از درختان زنبق استرالیایی گرفته الی بوجام (Boojum) و درخت چوب سرخ یا راش را شامل می شود.

کتاب درختان – بخش ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.