مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کتاب درختان – بخش ۲

کتاب درختان – بخش ۲

کتاب درختان – بخش ۲ – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۷۰
کد مقاله
WOD70
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – www.irantarjomeh.ir
نام فارسی
کتاب درختان – بخش ۲
نام انگلیسی
Trees – Part 2
تعداد صفحه به فارسی
۲۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
درختان، شناسایی، جنگل ها، گونه های تاریخی، انواع چوب
کلمات کلیدی به انگلیسی
Trees, Identification, Forests, Historic Species, Wood types
مرجع به فارسی
انتشارات دورلینگ کیندرسلی
مرجع به انگلیسی
Dorling Kindersley Limited
کشور
ایالات متحده

 

درختان
بخش ۲
 
سیر تکاملی درختان
زندگی گیاهی بر روی زمین برای میلیون ها سال تداوم یافته است و سابقه اولین گیاهان زمین به دوره سیلورین (Silurian) (350- 320 میلیون سال قبل) بر می گردد. موفقیت بزرگ درختان در خصوص تداوم رشد و سیر تکامل خود را می توان در قابلیت آنها جهت تطابق با تنوع گسترده ای از شرایط محیطی دانست.
اولین درختان جزء گونه های درختان مخروطی به شمار می آیند که قدمت آنها به دوره زمین شناسی پرمیان (Permian) (220-195 میلیون سال قبل) بر می گردد، اما در نهایت، همانگونه که امروزه مشخص شده است، سیر تکاملی درختان و تبدیل شدن پوشش گیاهی موجود به گونه درختان و نهایت مناطق جنگلی در انتهای دوره کرتاسه (Cretaceous) (140-70 میلیون سال قبل) محقق شد.
جنگل ما قبل تاریخ
جنگل های ماقبل تاریخ متشکل از درختان و انواع گیاهان دم اسبی بزرگ می باشد که خود، همان همانند شکل ذیل- منطقه پارک ملی Yarra Ranges در استرالیا، سبب ایجاد نواحی بزرگ و متراکمی از پوشش گیاهی شده است..
درختان و جابجایی
درختان در برابر تغییرات شرایط زمین واکنش نشان می دهند و این واکنش بر مبنای اندازه و مورفولوژی یا شکل و یا حتی «حرکت» آنها متغیر می باشد. حرکت و جابجایی درختان غالبا به سمت مناطق دارای شرایط مناسب می باشد و این حرکت به واسطه بذرپاشی مناسب آنها محقق می شود. بدین روش، درختان مدرن توانسته اند دوره های مختلفی از جمله عصر یخبندان و دوره های گرم شدگی جهانی یا حتی سردشدگی کلی را برای میلیون ها سال تحمل نمایند و همچنان به زیست خود ادامه دهند.

کتاب درختان – بخش ۲

 

تداوم سیر تکامل
سیر تکامل درختان به عنوان یک فرایند پیوسته و متوالی به شمار می آید. امروزه گونه هایی وجود دارند که مخصوصا از عدم ثبات و ناپایداری در رنج بوده و در معرض پیوند دو جنسی با اقوام نزدیک خود هستند.
ذغال سنگ
ذغال سنگ در حقیقت کربن حاصله از مرداب های جنگلی دوره کربونیفر (ذغال خیز) می باشد. فرونشینی مکرر سبب شده است تا جنگل ها به وسیله آب تازه یا آب شور در برگرفته شوند. در نهایت سنگ گل یا گل سنگ که تحت عنوان مادستون نیز خوانده می شود…
ساختار درخت
همانند کلیه ارگانیزم های زنده، یک درخت به عنوان ساختار پیچیده ای به شمار می آید که متشکل از ملیون ها سلول است که هرکدام از این سلول ها دارای یک عملکرد متمایز می باشند. با این وجود، برخلاف حیوانات، درختان ثابت بوده و قابلیت حرکت جهت جستجوی غذا را ندارند و بنابراین با استفاده از نور خورشید و جذب آب از زمین از طریق ریشه های خود اقدام به حصول مواد غذایی مورد نیاز خود می نمایند.
بخش های یک درخت
کلیه درختان دارای اجزای اساسی یکسانی متشکل از ریشه ها، تنه، شاخه ها، برگ ها و گلها می باشند. اما در عین حال تنوع زیادی بین گونه ها وجود دارد.

کتاب درختان – بخش ۲

 

ریشه ها
ریشه های کلیه درختان سبب می شوند تا درخت در داخل خاک تثبیت شده تا از این طریق قابلیت رشد را داشته باشد. علاوه براین ریشه ها به جذب آب و مواد معدنی جهت تداوم رشد و تولید مثل کمک می نمایند.
تنه و پوست
تنه سبب می شود تا درخت به صورت صاف و ایستاده باقی مانده و به شاخ و برگ ها  امکان می دهد تا نور کافی را جذب نمایند. بافت های داخل چوب قابلیت ارسال آب و مواد غذایی به برگ ها را داشته و مواد قندی را به کلیه بخش های درخت منتقل می کنند.
شاخه ها
درختان در جهات عمودی و افقی گسترش می یابند و این گسترش از طریق ایجاد شاخه ها که برگ ها را در بر می گیرند حاصل شده و اجازه می دهد تا تابش نور مکفی خورشید به بخش های مختلف درخت برسد.
برگ ها
برگهای سبز (در گونه های پهن برگ) یا برگهای سوزنی (علی الخصوص برگهای درختان مخروطی و درختانی که در شرایط کاملا خشک به سر می برند) در حقیقت محلی برای فتوسنتز (تولید غذا با استفاده از نور خورشید، دی اکسید کربن و آب) و فراتراوی یا تعرق (آبی که به واسطه تبخیر از دست می رود) هستند.
میوه
میوه از بخش های مادگی بارور گل حاصل می شود. میوه ممکن است به صورت نرم و گوشتی یا سخت یا خشک باشد. در درختان مخروطی میوه یک مخروط دانه دار است.

کتاب درختان – بخش ۲

 

گلها
گلهای درختان به عنوان ابزاری برای تولید مثل به شمار می آیند. این گلها از نقطه نظر رنگ متنوع بوده و دارای ظاهر و بوی متفاوتی می باشند و بسیاری از آنها دارای مکانیزم های خاصی جهت جذب گرده افشان ها می باشند.
چگونگی عملکرد درختان
رشد و تولید مثل و تکثیر جزء مهمترین عملکردهای درختان به شمار آمده و برای حصول این اهداف درخت می بایست دارای منبع همیشگی آب و غذا باشد و همچنین این منبع غذایی در کلیه بخش های ساختار درخت به گردش درآید. چنین موردی در حقیقت یک فرایند پیچیده به شمار می آید که مولفه اصلی آن فتوسنتز است.
چگونگی غذا سازی درختان
تولید غذا برای یک درخت – فوتوسنتز- در داخل برگها رخ می دهد. محصولات نهایی شامل کربوهیدراتها (نشاسته و قند یا گلوکز) و سلولز می باشند که از هیدروژن، اکسیژن و کربن حاصله از هوا و مواد معدنی حاصله از خاک شکل می گیرند.
چگونگی عملکرد فوتوسنتز
برگ محل اصلی فتوسنتز به شمار می آید. فتوسنتز  در حقیقت فرایندی است که از طریق آن دی اکسید کربن و هیدروژن به کربوهیدراتها تبدیل شده تا قابلیت تغذیه درخت بوجود آید. در نهایت اکسیژن ایجادی، بعنوان یک محصول زاید، بداخل جو رها می شود.

کتاب درختان – بخش ۲

 

رگ برگها
شبکه ای از رگ برگها (که در برخی از مواقع تحت عنوان عصب ها یا رشته های عصبی نیز خوانده می شوند) که در بخش تحتانی برگ اقدام به حمل محصولات فتوسنتز به / از کلیه بخش های درخت می نماید.
گردش درخت
فرایند گردش مواد غذایی و آب بین برگها ریشه ها به عنوان یک فرایند پیچیده در درخت به شمار می آید. مولفه های اصلی این سیستم (که به صورت شماتیکی در ذیل نشان داده شده اند) آوندهای بافت چوبی هستند…
حلقه های درخت
هر نوار در یک تنه بریده درخت معرف یک لایه جدید بافت چوبی می باشد که در طی فصل رشد به صورت سالیانه شکل می گیرد.
استفاده زمین و هوا
یک درخت نیازمند نمک های معدنی می باشد که به وسیله ریشه ها از محلول موجود در خاک حاصل می گردد. مواد معدنی از طریق بافت چوبی به تنه درخت می رسد (به شکل گردش مواد غذایی در درختان توجه شود).

کتاب درختان – بخش ۲

 

پوست گره دار
بیرون ترین لایه تنه درخت متشکل از سلول های مرده ای می باشد که سبب ایجاد یک ظاهری متمایز می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.