مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 150000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

شماره      
۹۷
کد مقاله
MNG97
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک
نام انگلیسی
Marketing for small-scale producers
تعداد صفحه به فارسی
۱۳۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۷۵
کلمات کلیدی به فارسی
بازاریابی ، تولید کنندگان کوچک
کلمات کلیدی به انگلیسی
Marketing , small-scale  producers
مرجع به فارسی
موسسه آرگومیسا، هلند
مرجع به انگلیسی
Agromisa Foundation, Netherlands
کشور
هلند

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک
فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲-  بازار : قیمت، عرضه و تقاضا
۱-۲ بازار و کانالهای بازاری
کانالهای بازاری
۲-۲ قیمت یک محصول
۳-۲ تقاضا
ثروت
موقعیت
زمانبندی
سلیقه
قیمت
۴-۲ عرضه
نیروی کار، زمین و پول
فصل
شرایط آب و هوایی
تعداد تولید کنندگان
واردات
قیمت
  1. بازاریابی
ابزارهای بازاریابی
۱-۳ انتخاب محصول
۲-۳ موقعیت
۳-۳ حمل و نقل
۴-۳ ذخیره سازی
مطالعه موردی ۱: خطرها و مزیتهای محتمل نوسانات قیمت
۵-۳ فرآوری
۶-۳ ارائه محصول
رتبه‌بندی
بسته‌بندی
۷-۳ سرویس و ارتقا
۸-۳ مسایل مالی
  1. ۴. انتخاب یک محصول
۱-۴ زمین، نیروی کار، پول و دانش
زمین، نیروی کار و سرمایه
دانش مورد نیاز جهت تولید محصول جدید
۲-۴ ارتباطات اجتماعی
ارتباطات اجتماعی
نیازهای وابسته به نیروی کار
۳-۴ انتخاب یک محصول: بازار
اطلاعات بازاری از طریق واسطه‌ها
اطلاعات بازاری از طریق مشتریان
اطلاعات بازار از طریق سازمانهای محصول
اطلاعات بازاری از طریق خدمات گسترده یا رسانه‌های ارتباط جمعی
۴-۴ حرکت به سمت یک محصول جدید
۵-۴ تولید محصولات مختلف جهت کاهش خطرات
۶-۴ فروش
۷-۴ واردات
تولید کنندگان بزرگ
وارد کنندگان
  1. فروش یا عرضه یک محصول به بازار
۱-۵ فروش مستقیم به مشتری در بازار
۲-۵ واسطه‌ها
واسطه‌ها در امر بازاریابی تخصص دارند
حمل و نقل
دسته ‌بندی
اعتبار
تامین اطلاعات
اخطار: لازم به ذکر است که معایبی نیز در زمینه کار با واسطه‌ها وجود خواهد داشت
مطالعه موردی ۲: اجتناب از واسطه‌ها
۳-۵ تعاونی یا گروه
مطالعه موردی ۳: قرارداد فروش فلفل بین اسپانیا و شیلی
مطالعه موردی ۴: روغن گل آفتاب گردان از کنیا
۴-۵ زراعت مقاطعه‌ای
تولید بر مبنای مقاطعه کاری دارای مزیتهای ذیل خواهد بود
ایمنی فروش و قیمت
پشتیبانی عملی
مطالعه موردی ۵: کافه تانزانیایی
پشتیبانی مالی جهت فاز راه اندازی کشت و زرع
معایب
وابستگی شدید به خریدار
مشکلات بالقوه مرتبط با برداشت اندک محصول
سوء استعمال منابع
مشکلات بالقوه پرداخت
  1. چگونه می‌توان بصورت موفق محصولات خود را برای ارائه به بازار تولید نمود
۱-۶ خرید
۲-۶ مدیریت تولید
۳-۶ مدیریت فروش
۴-۶ مدیریت مالی
۵-۶ مدیریت نیروی انسانی
مطالعه موردی ۶: انگیزه بخشیدن به کارکنان
  1. امور مالی
سرمایه شخصی
سرمایه اعضای خانواده
قرض پول از وام‌دهندگان
وام بانکی
دریافت وام از واسطه‌ها
تذکر: تورم
۸ . مشارکت و سازماندهی
مزیتهای مشارکت
۱-۸ ارتقای موقعیت چانه‌زنی
مشارکت در زمان خرید محصولات
مشارکت در فروش محصولات
مطالعه موردی ۷: بازاریابی از طریق تعاونی کشاورزان
۲-۸ همکاری جهت قرض پول
۳-۸ همکاری جهت جمع‌آوری اطلاعات محصول
۴-۸ مشارکت جهت فروش به خریداران بزرگ
۵-۸ فرآوری
۶-۸ حمل و نقل محصولات
  1. انواع گونه‌های مشارکت
۱-۹ شرکت تعاونی
مشکلات بالقوه
۲-۹ چگونه می‌توان یک تعاونی را بخوبی اداره نمود
ارتباطات مکفی
تعداد اهداف محدود
هزینه‌های محدود
شفافیت در خصوص حقوق و تعهدات اعضا
شفافیت در زمینه عملکرد شرکت تعاونی
۳-۹ تولید بصورت گروهی
۴-۹ انسجام
ضمیمه ۱:  قیمت هزینه
مثال

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

 

۱- مقدمه
اشخاص روستایی در کشورهای در حال توسعه معمولا خود غذای مورد نیاز را تولید می‌کنند. علاوه بر غذا، بطور مثال، خانوارها برای پرداخت هزینه‌های مختلف از جمله پوشاک یا شهریه مدارس فرزندان خود به پول نیاز دارند. بسیاری از خانوارها فعالیتهای جنبی زیادی، علاوه بر تولید غذای اصلی، برای کسب درآمد انجام می‌دهند. این فعالیتها دارای تنوع گوناگونی می‌باشد و در بردارنده طیف وسیعی از محصولات از کشت محصولات قابل معاوضه با پول تا ساخت صنایع دستی یا فروش کیک ذرت در بازار محلی می‌باشد (شکلهای ۱ الی ۳).
۲-  بازار : قیمت، عرضه و تقاضا
هر کارآفرینی که خواسته باشد نسبت به تحصیل پول اقدام کند می‌بایست چه زودتر و چه دیرتر خود را درگیر مسائل تجاری سازد. وی باید توجه خریداران بالقوه را جلب نموده و سپس آنها را به هر نحو ممکن متقاعد سازد تا برای کالای خود مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنند. قیمت محصول از طریق بازار مشخص می‌گردد. این سطح قیمت وابسته به عرضه محصولات و تقاضای مشتریان خواهد بود. این فصل چگونگی مشخص سازی قیمت را مورد بحث قرار داده و همچنین عوامل تاثیرگذار بر روی این فرآیند را تشریح می‌کند.
۱-۲ بازار و کانالهای بازاری
بازار (یا محل داد و ستد) در حقیقت یک موقعیت محلی خاصی می‌باشد که در آن تامین کنندگان و خریداران بالقوه یکدیگر را ملاقات می‌نمایند (شکلهای ۴ الی ۶). تامین کنندگان کالاهای خود را ارائه می‌نمایند و پس از آن مشتریان آنها را برانداز نموده و در پی مقایسه‌های مربوطه نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. این بازار می‌تواند بصورت متمرکز در یک روستا یا ناحیه مستقر شود، جایی که مردم بصورت گروهی در زمان مشخص بدانجا آمده و نسبت به خرید و فروش اقدام می‌ورزند.
۲-۲ قیمت یک محصول
درآمد یک تولید کننده منوط به کیفیت محصولاتی است که وی برای فروش عرضه می‌دارد. با این وجود، این موضوع وابسته به قیمت محصول ارائه شده برای فروش نیز می‌باشد. بر این اساس برای تولید کنندگان مهم می‌باشد تا فهم قابل توجهی در زمینه چگونگی تعیین قیمتها داشته باشند.
قیمت از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد. مجموع درخواست کلیه مشتریان برای یک محصول خاص به سادگی تحت عنوان تقاضا برای آن محصول مدنظر می‌باشد. مقدار کلی یک محصول که تولید کنندگان آن را برای فروش ارائه می‌دارند نیز تحت عنوان عرضه آن محصول خوانده می‌شود. 
۳-۲ تقاضا
فاکتورهای بسیاری بر روی تقاضای عمومی برای یک محصول تاثیر می‌گذارند. تولید کنندگان می‌بایست از این عوامل آگاه باشند تا آنکه قابلیت درک نوسانات قیمت محصولات خود را داشته باشند.
 
ثروت
تقاضا برای محصولات به میزان زیادی منوط به مقدار مبلغی است که اشخاص ساکن در یک منطقه می‌توانند هزینه کنند. اشخاص فقیر تنها قدرت خرید مایحتاج غذایی اولیه و ضروریات خود را دارا می‌باشند. در مقابل، اشخاص ثروتمند خواستار خرید اقلام تزئینی می‌باشند و قابلیت پرداخت وجه آنها را دارند. یک ناحیه ثروتمند معمولا از این احتمال برخوردار می‌باشند که تولید کنندگان آن بتوانند پول بیشتری در مقایسه با یک ناحیه فقیر به دست آورند.
 
موقعیت
تقاضا برای یک محصول خاص می‌تواند از یک محل به محل دیگر متغیر باشد. بطور مثال، در شهرها، تقاضای بالایی برای محصولات غذایی پایه وجود دارد. در نواحی روستایی بسیاری از سکنه خود محصولات مورد نیاز را کشت می‌کنند. بنابراین، یک تولید کننده محصول کشاورزی قابلیت فروش محصول خود را در بازارهای شهری بیشتر از نواحی روستایی خواهد داشت.
زمانبندی
برخی از محصولات فصلی می‌باشند. بطور مثال در فصل بارانی تقاضای بیشتری برای چتر در مقایسه با فصل خشک وجود دارد. یک تعطیلات سنتی نیز همچنین می‌تواند مرتبط با تقاضای بالا برای محصول خاص نظیر آشامیدنی‌ها یا اقلام غذایی سنتی باشد. یک تولید کننده می‌تواند از این مزیت استفاده نموده و تنها به هنگامی اقدام به عرضه محصول در بازار نماید که تقاضای بالایی برای آن وجود داشته باشد.
 
 
سلیقه
سلیقه مردم و ترجیحات آنها متفاوت است. چیزی که یک فرد آن را دوست می‌دارد، فرد دیگر ممکن است از آن متنفر باشد و چیزی که فردی آن را جذاب می‌یابد ممکن است برای فرد دیگری زشت باشد. سلیقه‌ها همچنین می‌توانند در خلال زمان عوض شوند. یک محصول ممکن است در یک سال از تقاضای بالایی برخوردار باشد، اما این احتمال نیز وجود دارد که محصول دیگری در سال بعد جایگزین آن گردد. پیش‌بینی آن که چگونه سلیقه عمومی رشد و توسعه می‌یابد مشکل می‌باشد. این امر پیش‌بینی تقاضای آینده از سوی یک تولید کننده را دشوار می‌سازد. اما در عین حال امتحان این قضیه قابل توجه به نظر می‌رسد، چرا که تولید کننده‌ای که بتواند از مزیت تغییر سلیقه عمومی بهره‌مند گردد خواهد توانست پول بسیاری را بدست آورد.
 
قیمت
تقاضا برای یک محصول در نهایت منوط به قیمت آن نیز خواهد بود. محصولی که بسیار گران باشد، تنها بوسیله تعداد محدودی از اشخاص خریداری خواهد شد.
تقاضا برای یک محصول بر اساس ثروت اشخاص ساکن در یک منطقه مشخص می‌شود و علاوه بر این محل و زمان سال عرضه محصول برای فروش، قیمت فروش و سلیقه مشتریان نیز از عوامل مربوطه بشمار می‌آیند.

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

 

۴-۲ عرضه
همانند تقاضا، عرضه نیز تحت تاثیر عوامل گوناگون می‌باشد. در این جا مجددا، این نکته برای تولید کنندگان مهم می‌باشد تا نسبت به درک این فرآیند و چگونگی کارکرد آن اقدام نمایند. هدف قابلیت ارزیابی اندازه کل عرضه یک محصول خاص در بازار می‌باشد و همچنین دریافتن آن که چگونه قیمت وابسته بدان محصول رشد خواهد نمود نیز از جمله مضامین مرتبط بشمار می‌آید.
 
نیروی کار، زمین و پول
تولید نیازمند نیروی کار است. جهت کشت محصولات کشاورزی، به زمین نیز نیاز خواهد بود. اما در عین حال برای تولید به پول نیز احتیاج خواهیم داشت، حتی در صورتی که تنها برای خرید بذر و ابزارآلات بدان نیاز داشته باشیم. بخشی از عرضه محصول بر اساس مقدار زمین، نیروی کار و پولی مورد ارزیابی و تعیین قرار می‌گیرد که تولید کنندگان در یک منطقه خاص بدان دسترسی دارند.
 
فصل
موضوع دیگری که تولید کنندگان در بخش کشاورزی بدان وابسته‌اند مسئله فصول می‌باشد. بر این اساس، عرضه محصولات کشاورزی گوناگون از یک فصل به فصل دیگر متغیر می‌باشد. در طی فصل برداشت، عرضه محصولات کشاورزی بالا خواهد بود، در حالی که در فصول دیگر این عرضه پایین نمی‌باشد. فراوانی عرضه محصول باعث می‌شود تا قیمتها در فصل برداشت کاهش یابد (شکل ۱۰). عرضه کاهش یافته در زمانهای دیگر می‌تواند باعث افزایش قیمتها برای آن محصولات شود (شکل ۹). تولید کنندگان در صورتی که توانایی عرضه محصولات خود، به هنگامی که عرضه این محصولات پایین است، را داشته باشند می‌توانند درآمد قابل توجهی را کسب کنند.
 
شرایط آب و هوایی
تولید کشاورزی همچنین منوط به شرایط آب و هوایی می‌باشد. در صورتی که آب و هوا خوب باشد، برداشت نیز فراوان خواهد بود و عرضه محصولات کشاورزی به تبع آن بالا خواهد بود. در صورتی که شرایط جوی بد باشد، برداشت ضعیف بوده و عرضه نیز پایین خواهد بود. بر این اساس، برداشت فراوان معمولا منجر به کاهش قیمتها می‌گردد و برداشت ضعیف نیز باعث افزایش قیمتها خواهد شد.
تعداد تولید کنندگان
عرضه همچنین تحت تاثیر فاکتور تعداد تولید کنندگان یک محصول خاص و کیفیت آن محصول می‌باشد. تولید کنندگان غالبا تولید محصولی را انتخاب می‌کنند که قیمت فروش جاری آن بالا باشد. این بدان معنا است که بعد از دوره قیمتهای بالا معمولا دوره افزایش عرضه فرا خواهد رسید، چرا که تولید کنندگان بیشتری تولید آن محصول را در نظر می‌گیرند. پس از آن به هنگامی که عرضه به میزان کفایت حاصل شد، قیمتها با افت مواجه می‌شوند. در صورتی که قیمتها برای یک دوره مدید همچنان پایین نگه داشته شود، میزان عرضه دوباره کاهش یافته، چرا که تولید کنندگان به سمت تولید محصولاتی روی خواهند آورد که درآمد بیشتری داشته باشند. در نتیجه عرضه کمتر شده و دوباره قیمتهای آن محصول افزایش خواهد یافت. به مطالعه موردی ۱، بخش ۴-۳ رجوع شود.
کارآفرینی که تولید یک محصول جدید را بر گزیده باشد می‌بایست اطلاعات زیادی را در خصوص محصول جدید و فرایند تولید بدست آورد. در این کار ممکن است در برخی از مواقع اشتباهاتی در ابتدا رخ داده که منجر به افزایش قیمت هزینه محصول خواهد شد. بنابراین، یک کارآفرین ممکن است در ابتدا درآمد کافی جهت جبران کار خود و خانواده‌اش را نداشته باشد. در صورتی که قیمت هزینه در نهایت کاهش یابد و یک پرداخت منطقی برای کار مورد نیاز حاصل آید، این امر دیگر بعنوان یک معضل بشمار نخواهد آمد.
 

بازاریابی برای تولید کنندگان کوچک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.