مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۲۰
کد مقاله
WOD20
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن
نام انگلیسی
Preparing and Weighting Dry Kiln Samples
تعداد صفحه به فارسی
۱۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
آماده سازی، وزن کردن، نمونه های
کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Preparing,  Weighting, Dry Kiln Samples
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

آماده سازی نمونه‌های کوره و بخشهای تعیین میزان رطوبت
نمونه‌های کوره که در طی فرآیند خشک سازی وزن می‌شوند و همچنین بخشهای مربوط به تعیین میزان رطوبت مشخص شده‌اند. نمونه‌های کوره می‌بایست به میزان ۳۰ اینچ یا بیشتر طول داشته باشد. بخشهای مربوط به تعیین میزان رطوبت که به منظور ارزیابی میزان رطوبت اولیه بریده می‌شوند می‌بایست در حدود ۱ اینچ طول در امتداد رگه‌ چوب باشند. همچنین به استثنای خشک‌سازی الوار رتبه معمول، گره‌ها، پوست، صمغ یا شیره چوب و پوسیدگی نیز نباید در نمونه‌های کوره باشند. بخشهای مربوط به تعیین رطوبت که از هر یک از بخشهای انتهایی نمونه‌های کوره بریده می‌شوند می‌بایست جزء چوبهای سالم و تمیز باشند. هر گونه پوست چوب بر روی نمونه‌های کوره و بخشهای مربوط به تعیین رطوبت را باید قبل از وزن نمودن زدود چرا که سببب ایجاد خطا در ارزیابی رطوبت شده و در فرآیند خشک‌سازی تداخل ایجاد می‌کند.
 
برش نمونه‌های کوره و بخشهای مربوط به تعیین رطوبت
به منظور مشخص نمودن نمونه‌های کوره و بخشهای مربوط به تعیین رطوبت آنها را قبل از برش باید علامت زد. از طولهای زاید قابل استفاده دو طرف الوار برای نمونه کوره و بخشهای مربوط به تعیین رطوبت می‌توان استفاده نمود. در صورتی که طول مدنظر فوق برای استفاده باقی نمانده باشد می‌توان از قسمتهای انتهایی الوار به میزان ۲۰ اینچ برید تا تاثیرات خشک سازی نهایی از بین برود.
بجز برخی از موارد استثنا، بخشهای مربوط به تعیین رطوبت نباید کمتر از یک اینچ در امتداد رگه‌ها برش شوند. همچنین این برش از در مسیر پهنای کامل تخته انجام خواهد شد. موارد استثنای برش کمتر از یک اینچ برای مواقعی است که ارزیابی فوری میزان رطوبت مد نظر باشد. به منظور کاهش خطاها، دقت زیادی را باید در برش، جابجایی و وزن این بخشهای نازک بکار گرفت. در کنده‌های به اندازه یک اینچ مربع و یا کمتر در مقطع عرضی، برش بخشهای مربوط به تعیین رطوبت به میزان دو اینچ یا بیشتر و بصورت طولی در امتداد رگه‌ها انجام می‌گردد. در این خصوص باید از اره تیز و سرد شده یا اره‌ای که بواسطه کار گرم نشده باشد استفاده نمود و پس از برش می‌بایست بخشهای یا قطعات بدست آمده را فورا وزن نمود. در صورتی که تعدادی از بخشها را باید بصورت متوالی برش داد و نخواسته باشیم فورا هر قطعه را وزن کنیم، باید آنها را در فویل آلومینیوم یا پوشش پلاستیکی قرار داد.

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

تعیین میزان رطوبت و وزن نمونه‌های کوره و بخشهای تعیین رطوبت
میزان رطوبت نمونه کوره بوسیله بخشهای تعیین رطوبت بریده شده از دو سر  هر یک از نمونه‌ها بدست می‌آید. میانگین میزان رطوبت این دو بخش و وزن نمونه کوره در زمان برش برای محاسبه وزن خشک‌شدگی نمونه بکار برده می‌شود. وزن خشک‌شدگی و وزنهای بعدی نمونه که در فواصل فرآیند خشک سازی تحصیل می‌شوند برای محاسبه میزان رطوبت در زمانهای تحصیل وزن بکار برده می‌شوند.
وزن نمودن بخشهای مربوط به تعیین رطوبت
پس از برش بخشهای مربوط به تعیین رطوبت، بسرعت نسبت به زدودن کلیه پوست‌های الوار، خرده‌ چوبهای اطراف و خاک اره اقدام نموده و بخشها را فورا وزن نمائید. هر بخش را با ترازویی که دقت ۵/۰ درصد وزن بخش را داشته و بتواند گرمها را نیز بخواند انجام دهید. ترازوهای سه شاهینه یا کفه‌دار که بار یر روی آنها قرار می‌گیرد برای این منظور مناسبند. ترازوهای دقیق برای وزن بخشهای مربوط به تعیین رطوبت تا اندازه‌ای حساس بوده و باید از آنها بطور مناسب مراقبت و نگهداری نمود. برای اطمینان از وزن درست بهتر است با سازندگان و تولید‌کنندگان ترازوها مشورت شود.
برای صرفه‌جویی در وزن نمودن و زمان محاسبه، در برخی از مواقع دو بخش مربوط به تعیین رطوبت، که از هر نمونه‌ کوره بریده شده‌اند، را با هم وزن می‌کنند. با این وجود، این تکنیک باعث تشخیص تفاوت میزان رطوبت که معمولا در دو بخش تعیین رطوبت وجود دارد نخواهد شد. از اینرو، وزن نمودن جداگانه آنها توصیه می‌شود. پس از انجام این کار، بصورت جداگانه یا با هم، بر روی هر بخش با مداد پررنگ که بسادگی پاک نشود یا با خودکاری که جوهر آن با آب پاک نشود علامت زده و وزن بدست آمده را بر روی فرم مخصوص ثبت کنید.

 

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

وزن نمودن نمونه‌های کوره
پس از برش نمونه‌های کوره، کلیه پوستها، خرد چوبها و خرده اره‌ها را از  روی آنها پاک نمائید. پس از آن، فورا پوشش نهایی (پوشش الوار با مواد مقاوم در برابر رطوبت) را انجام دهید. اغلب شرکتهای سازنده کوره محصولات پوشش نهایی و ترکیبات پوشش آسفالت را عرضه می‌نمایند که می‌توان از آنها بطور موثر استفاده نمود. پس از پوشش نهایی، فورا نمونه‌های کوره را بوسیله ترازوی حساس ۱b 01/0 یا ترازوی حدودا ۵ گرمی وزن نمائید. ظرفیت این ترازو می‌بایست در حدود ۱b35 (15کیلوگرم) باشد. وزنهای بدست آمده را باید بر اساس مقادیر متریک یا پوند و اعشار ثبت نمود (از کاربرد اونس پرهیز شود). وزن بدست آمده را با خودکار ضدآب که مانع از پخش شدگی جوهر می‌گردد بر روی نمونه کوره یا فرم مخصوص یادداشت نمائید. وزن نمودن قطعات با پوشش نهایی را معمولا می‌توان نادیده گرفت. در صورتی که بدلایلی نمونه کوره می‌بایست کوتاهتر از طول توصیه شده باشد و از گونه‌های دارای چگالی پایینتری تهیه شده باشد، ممکن است توجه به وزن نمونه همراه با پوشش نهایی آن نیز مد نظر قرار گیرد. در این صورت، نمونه کوره را فورا قبل و بعد از پوشش دادن آن وزن نمائید. تفاوت به دست آمده از وزن پس از پوشش نهایی را می‌بایست از کلیه وزنهای متعاقب نمونه کسر نمود.

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

فرآیند خشک نمودن بخشهای تعیین رطوبت
پس از وزن کردن بخشهای تعیین رطوبت، آنها را باید خشک نمود تا آنکه کلیه آبها و رطوبتهای درونی بوسیله کوره‌ای که با درجه ۲۱۴ الی ۲۲۱ درجه فارنهایت (۱۰۱ الی ۱۰۵ درجه سانتیگراد)  کار می‌کند گرفته شود. این عمل معمولا در یک کوره متعارف در حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت بطول می‌انجامد. به منظور تست آنکه آیا این بخشها بطور کامل خشک شده‌اند یا نه، می‌بایست برخی از آنها را وزن نموده و دوباره در داخل کوره برای ۳ الی ۴ ساعت قرار داده و سپ از آن اقدام به وزن مجدد آنها نمود. در صورتی که کاهش وزن روی نداده باشد، می‌توان چنین تصور نمود که کلیه بخشهای گروه خشک شده‌اند. یک کوره الکتریکی معمولی برای خشک نمودن بخشهای مربوط به تعیین رطوبت در فصل ۳ نشان داده شده است.

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

وزن نمودن بخشهای مرتبط با تعیین رطوبت برای انجام رول خشک‌سازی در کوره
بخشهای تعیین رطوبت که در کوره خشک شده‌اند را با همان رویه مربوط به  بخشهای رطوبت بریده شده تازه وزن می‌کنند. با این وجود، این بخشها را می‌بایست پس از برداشت از کوره فورا وزن نمود تا از جذب رطوبت ممانعت بعمل آید.
محاسبه میزان رطوبت بخشهای تعیین کننده رطوبت
میزان رطوبت بخشهای تعیین رطوبت را می‌توان با تقسیم وزن آب برداشت یا تبخیر شده با وزن بخشهای خشک شده در کوره و ضرب خارج قسمت با ۱۰۰ محاسبه نمود. از آنجائیکه وزن آب مساوی وزن اولیه هر بخش منهای وزن روال خشک‌سازی آن در کوره می‌باشد، فرمول این محاسبه را می‌توان بصورت زیر نوشت:
میزان رطوبت بصورت درصد =
مثال: میزان میانگین رطوبت دو نمونه از بخشهای مربوط به تعیین رطوبت را با توجه به شرایط زیر حساب کنید:
وزن چوب تازه بخش تعیین رطوبت a1 55/98 گرم می‌باشد.
 

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

محاسبه وزن خشک نمونه‌های کوره
میزان رطوبت نمونه کوره در زمان برش و وزن نمودن می‌بایست با میانگین مقادیر میزان رطوبت دو بخش تعیین رطوبت که از دو طرف نمونه بریده شده مطابقت داشته باشد. با آگاهی از این مقدار و وزن نمونه در زمانی که بخشهای تعیین رطوبت بریده می‌شوند، می‌توان وزن فرآیند خشک سازی در کوره را با استفاده از فرمول زیر بدست آورد:
وزن نمونه کوره در فرآیند خشک سازی
جائیکه MC میزان رطوبت می‌باشد.
…    

آماده سازی و وزن کردن نمونه های کوره خشک کن

 

قرار دادن نمونه‌ها در محموله الوار کوره
پس از آنکه نمونه‌ای کوره بریده شده ، پوشش نهایی انجام گردیده و وزن آنها مشخص شد، آنها بصورت کپه‌های قرار می‌گیرند. کپه‌های نمونه معمولا در چندین محل در امتداد کوره و نزدیک به دیواره‌ها قرار می‌گیرند. از آنجائیکه نمونه‌های کوره معرف الوار در حال خشک شدن می‌باشند، آنها همیشه می‌بایست در معرض شرایط یکسان خشک سازی باشند. در غیر این صورت، ارزیابی اشتباهی از میزان رطوبت محموله کوره بدست می‌آید. بطور مثال، در صورتی که نمونه‌ها چند روز قبل از آنکه الوار به کوره بارگیری شوند بریده و وزن شده باشند، آنها را باید زمانی در داخل بارها قرار داد که الوار خارج از کوره می‌باشند.
در صورتی که محموله ترکیبی برای خشک شدن مد نظر باشد، نمونه‌هایی که معرف هر یک از الوار خاص می‌باشند می‌بایست در محموله مربوطه قرار داده شوند. بطور مثال، در صورتی که در یک کوره الوار کاج ۴/۴ و ۴/۶ در حال خشک شدن باشند، نمونه ۴/۴ می‌بایست در محموله الوار ۴/۴ جای گیرد و نمونه ۴/۶ در محموله الوار ۴/۶٫
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.