مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۷
کد مقاله
WOD17
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن
نام انگلیسی
Dry Kiln Humidification and Venting Systems
تعداد صفحه به فارسی
۱۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
سیستم های مرطوب سازی ، تهویه،
کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dry Kiln, Humidification, Venting Systems
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده
 

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

سیستمهای مرطوب سازی
اسپری بخار
اسپری بخار رطوبت مورد نیاز کوره را تامین می‌کند. این رطوبت به منظور حفظ میزان رطوبت مطلوب کوره بکار گرفته می‌شود. بخار مرطوب یا اشباع شده نسبت به بخار خشک یا بخار فوق گرم ترجیح داده می‌شود. استفاده از بخار فشار کم یا نصب هیتر‌دی‌سوپر در خط بخار بعنوان روشهای متعارف تحصیل بخار اشباع شده بشمار می‌آید. (به مبحت مرطوب سازی در فصل ۲ مراجعه شود). کنترل دستی یا اتوماتیک سوپایها جران دهنده اسپری بخار بداخل کوره نیازمند مراقبتهای مشابه با آنچه در خصوص سیستم گرمایش- بخار  بیان شد می‌باشد. دستورالعمل‌ها و روالهای نگهداری که در خصوص سیستم‌های گرمایشی قبلا بحث شده است را دنبال کنید. جریان بخار یا میعانات مربوطه از خط اسپری بخار به هنگامی که سوپاپها بسته می‌باشند معرف وجود نشتی در سوپاپ کنترلی است. افت دمای مرطوب به هنگامی که ادوات کنترلی برای اسپری بخار درخواست می‌شوند معرف این نکته است که میزان ناکافی از اسپری در کوره وجود داشته یا آنکه سوپاپ موتور اسپری بخار بصورت موفقیت‌آمیزی باز نشده است.
خطوط اسپری بخار معمولا از نقطه شروع به سمت پایین متمایل می‌گردند. معمولا یک خط لوله کوچک تخلیه به منظور تخلیه میعانات جمع شده در انتهای لوله‌ها در نظر گرفته می‌شود. باید دقت داشت که این لوله همیشه باز باشد. بطور مقطعه‌ای نسبت به کنترل خط اسپری بخار اقدام نموده تا اطمینان حاصل شود که سوراخها یا منافذ تخلیه باز بوده و یا  آنکه لوله به گونه‌ای پیچ نخورده باشد که بخار را بر روی الوار حبابهای کنترل دستگاه تخلیه نماید.
 

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

اسپری آب 
معمولا خطوط اسپری آب برای تامین رطوبت مورد نیاز کوره در داخل کوره‌ها نصب می‌شوند. به طور کلی اسپری بخار قادر به تامین میزان بخار آب مورد نیاز برای تحصیل شرایط موثر و مطلوب نمی‌باشد. سوپاپهای که کنترل جریان آب به خط اسپری را به عهده دارند را بطور مرتب کنترل کرده و نسبت به تعویض یا تعمیر سوپاپهای معیوب سریعا اقدام شود. توجه داشته باشید که سوراخها یا منافذ اسپری می‌بایست همیشه باز باشند و در صورت بروز مشکل نسبت به تعمیر یا تعویض خطوط آسیب دیده اقدام شود.
 
 سیستم‌های تهویه
اغلب کوره‌ها برای خروج هوای مرطوب و گرم از کوره و همچنین ورود به هوای تازه بدان دارای سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشند. تهویه زیادی میزان رطوبت و گرما را افزایش داده و از این رو می‌بایست تنظیمات مربوطه با استفاده از سیستم تهویه صورت پذیرد. یک روش موثر و کم هزینه جهت ممانعت از کاربرد سیستم‌های تهویه فراتر از حد مطلوب نصب یک سوپاپ تخلیه هوا بر روی خط هوایی بر روی دریچه کنترل تهویه می‌باشد.
سیستم‌های کنترل کننده و تهویه مطبوع می‌بایست به گونه‌ای تنظیم گردند که همه تهویه و اسپری در یک زمان روی ندهد. این پدیده بطور وضوح باعث اتلاف انرژی شده و در شرایط آب و هوای سرد اسپری بخار در تماس با هوای سرد تبدیل به مایع گشته و می‌تواند باعث تسریع در خوردگی هر یک از ساختارهای فلزی کوره گردد.
با وجود آنکه سیستم‌های تهویه را می‌توان بصورت دستی یا اتوماتیک کنترل کرد، کنترل اتوماتیک ترجیح داده می‌شود. جهت ممانعت از تهویه اضافه، بطور مکرر سیستم را بررسی و آن را در شرایط مناسب نگهداری کنید. این بدان معنا است که برای انجام روال کنترل رفتن بر روی سقف کوره بر مشاهده سیستم تهویه از سطح زمین ترجیح داده می‌شود. بررسی و نگهداری سیستم‌های تهویه نیازمند شرایط زیر می‌باشد:
  • سیستم اتصال دهنده دو یا چند کلاهک یا درپوش تهویه را روغن کاری نموده و بصورت مقطعه‌ای آنرا از نظر آسیب‌دیدگی و خوردگی بیش از حد در نواحی محوری بازدید کنید. نسبت به صاف نمودن،‌ تعمیر یا تعویض پین‌ها ، مفاصل،‌ میله‌ها، زنجیرها و اهرم‌های خریده شده، شکسته یا آسیب‌دیده اقدام شود.
 

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

سیستم‌های گردش هوا 
گردش یکنواخت هوا در داخل یک کوره برای تحصیل روال مناسب خشک‌سازی بسیار مهم می‌باشد و این پدیده بستگی به وجود ادوات گردش هوایی مناسب دارد. هر گونه عیب یا آسیب‌دیدگی در قطعات سیستم گردش هوا موجب افزایش زمان فرآیند خشک‌سازی شده و حتی ممکن است موجب عدم یکنواختی این روال شود. بنابراین، نگهداری و مراقبت از قطعات سیستم گردش هوا الزامی می‌باشد.
اقلامی که می‌بایست بصورت مقطعی از نظر سیستم گردش جریان هوا و برخی از رویه‌های حفظ و نگهداری کنترل شوند عبارتند از:
  • موتورهای فن
  • بر اساس دستورالعملهای سازنده نسبت به روغن‌کاری موتورهای فن اقدام نمائید. در صورتی که یاطاقانها نشتی دارند آنها را تعویض نمائید.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۲- شافت‌های فن
  • یاتاقان‌های شافت را برحسب دستورالعمل‌های سازنده آن روغن‌کاری کرده و بخش‌های نشت‌ کرده را تعویض نماید.
  • تکیه‌گاه‌های یاتاقان را محکم کرده و آنرا بصورت یکسان و یکنواخت با شافت نگه دارید. در صورتی که حالت یکنواختی و تعادل به وجود نیاید بار اضافی بر روی موتور فن بوجود آمده و موجب آسیب دیدن شافت فن و یاتاقان‌‌ها می‌شود.
  • شافت‌های فن‌ها را نیز بصورت یکنواخت و همراستا، افقی و عمودی، قرار دهید. یاتاقان‌های بابیت و سایشی را محکم کنید. یاتاقان‌های آسیب دیده و خرده شده را تعویض نمائید.
  • کلیدها و سوراخ کلیدهای خرده شده را تعمیر یا تعویض نمائید.
  • اتصالات شافت را محکم کنید.
  • شافت‌های فن آسیب دیده را تعویض نمائید.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۳-  پولیها و تسمه‌ها
  • پولیها را بر روی شافتها محکم کنید.
  • پولیهای آسیب دیده را به منظور پرهیز از پارگی و صدمه‌دیدگی تسمه‌ها تعویض نمائید.
  • تسمه‌ها را برحسب دستورالعمل تولید کنندگان آن محکم کنید. از محکم کردن بیش از حد پرهیز شود.
  • تسمه‌های که دارای کشیدگی می‌باشند یا آسیب دیده‌اند را تعویض کنید.
  • کلیه تسمه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که دارای کشش مساوی و سختی یکنواخت بر روی سیستم‌های چند تسمه‌ای باشند.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۴- فن‌ها
  • صدمات جزئی مربوط به فن‌ها را تعمیر نموده و در صورتی که صدمات کلی باشند فن‌‌ها را تعویض نمائید.
  • فن‌ها را بروی شافتهای مربوطه محکم کنید.
  • دقت شود که فاصله بین نوک تیغه‌های فن و حفاظ فن منطبق با توصیه‌‌های سازندگان آن رعایت شده باشد.
  • اطمینان حاصل شود که کلیه فن‌ها در یک مسیر بگردش درآمده و همه آنها در زمان مشخص بصورت معکوس به گردش درآیند. این امر مخصوصا برای کنترل تنظیمات محور عرضی شافت مهم می‌باشد.
  • تذکر : برای بررسی فن‌ها به هنگامی که در حال چرخش می‌باشند دقت لازم و احتیاط‌های مناسب رعایت شود. توجه شود به هنگامی که فن‌ها در حال چرخش می‌باشند نباید بر روی سکوی مربوط بدانها ایستاد و به جای آن باید با استفاده از نردبان نسبت به کنترل فن‌ها اقدام نمود. صدمات جدی ممکن است بواسطه بی‌احتیاطی در زمان بررسی فن‌های در حال چرخش به بار آید.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۵- پانلهای کنترلی فن و ناحیه کف
  • پانلهای کنترلی و بخشهای آسیب دیده کف کوره را تعمیر یا تعویض نمائید.
  • پیچهای پایه یا لنگر را در پانلهای کنترلی محکم نموده تا از میزان نوسانات کاسته و از احتمال آسیب دیدن فن‌ها جلوگیری شود.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۶- سیستم پانل بار (شامل ناحیه بالا، کف و پانلهای انتهای)
  • نسبت به تعمیر و تعویض پانلهای آسیب دیده اقدام شود.
  • مفاصل یا لولاهای پانلها را روغن‌کاری کنید.
  • پولیها و کابلهای سیستم‌های پانل لولایی را در وضعیت مناسب نگهداری کنید.

سیستم های مرطوب سازی و تهویه کوره خشک کن

 

۷- خطوط روغن، اتصالات و یاتاقانها
  • وجود نشتی در خطوط روغن، اتصالات و یاتاقانها باعث افزایش خطرپذیری و ریسک آتش‌سوزی شده و شرایط نامطلوبی را برای کار به وجود آورده و حتی ممکن است باعث لک‌زدگی الوار شود.
  • نسبت به بررسی سیستماتیک نشتی‌های روغن اقدام نموده و اتصالات سست را محکم نمائید.
  • نسبت به تعمیر یا تعویض خطوط آسیب دیده اقدام شود.
 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.