مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کوره های رطوبت زدایی

کوره های رطوبت زدایی

کوره های رطوبت زدایی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۲۹
کد مقاله
WOD29
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کوره های رطوبت زدایی
نام انگلیسی
Dehumidification kilns
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
کوره های رطوبت زدایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dehumidification kilns
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 

کوره های رطوبت زدایی

کوره های رطوبت زدایی در چندین جای این فصل ذکر گردیده شده است. در بسیاری از جهات این کوره‌ها مشابه با کوره‌های گرمایش- بخاری یا کوره های اشتعال مستقیم می‌باشند، اما به میزان کافی متفاوت بوده تا بتوان در خصوص آنها توضیح و تشریح مجزایی را اعمال نمود. کوره‌های رطوبت زدایی دارای چندین مزیت می باشند: الزامی به وجود بویلر نمی باشد (بجز موارد تسکین تنشها یا موارد مطلوب برای گرمایش)، همچنین آنها از نظر مصرف انرژی دارای کارایی بوده و کنترل خوبی در روال خشک سازی گونه های مقاوم، که نیازمند دمای اولیه پایین خشک و رطوبت نسبی بالا می‌باشند، را از خود نشان می دهند و علاوه بر این، ساختار این کوره‌های کم هزینه برای انجام عملکردهای خاصی کفایت دارد. معایب شامل این نکات است که کوره های رطوبت زدایی بصورت اولیه با استفاده از نیروی الکتریسیته عمل می نمایند، که ممکن است در برخی از نواحی گرانتر از گاز، نفت یا باقیمانده های چوب باشند (با وجود آنکه این کوره ها دارای مصرف انرژی بهینه‌ای در مقایسه با دیگر انواع کوره ها می باشند). حداکثر دما محدود به ۱۶۰ درجه فارنهایت و در برخی از دستگاهها به ۱۲۰ درجه فارنهایت می باشد. همچنین در برخی از موارد، نگرانیهایی نیز در خصوص وجود مواد شیمیایی مضر در میعانات این ادوات وجود دارد.
 
سیستمهای گردش هوایی بصورت اساسی مشابه سیستمهای استفاده شده در کوره‌های بخار و کوره‌های اشتعال مستقیم می‌باشند. کل دستگاه رطوبت زدایی ممکن اسن در فضایی خارج از کوره در اتاق ابزار مستقر شده باشد و بادزنها نیز در این خصوص به منظور به جریان اداختن هوا بین دستگاه رطوبت‌زدایی و کوره بکار گرفته می‌شوند. یکی دیگر از انواع تنظیمات متعارف شامل سیستم مجزا  همراه با کمپرسور و پانل کنترلی در اتاق جداگانه‌ و بادزن و کابین کویل در داخل کوره می‌باشد. در برخی از سیستمهای کوچکتر (کمتر از fbm 10000)، کل دستگاه رطوبت‌زدایی ممکن است در داخل کوره نصب شده باشد. گردش هوا داخل بخش خشک‌کن همانند دیگر بخشهای کوره تامین می‌شود. در جائیکه طرحهای اولیه این سیستمها معمولا دارای سرعتهای وزش باد در محدوده کمتری می‌باشند، انواع صنعتی آنها بتدریج افزایش سرعت هوا را در یک کوره چوب سخت با دمای متعارف عملی ساختند. یک کوره رطوبت‌زدایی معمولی در شکل ۱ نشان داده شده است.

 

کوره های رطوبت زدایی

 

تفاوت اساسی بین کوره‌های رطوبت‌زدایی و دیگر انواع کوره‌ها روشی است که بر اساس آن آب موجود در هوای کوره گرفته می‌شود. اکثریت آب داخل کوره بصورت فشرده بر روی کویلهای سیستم رطوبت‌زدا انباشته شده و می‌توان آنها را که تبدیل به مایع شده‌اند، بجای تهویه به اتمسفر بیرونی،  براحتی برداشت نمود. بسیاری از سیستمهای بزرگ رطوبت‌زدایی از امکانات مطلوبی برای تهویه مقطعی گرمای اضافه بهره‌مند می‌باشند.بر این اساس مقداری از رطوبتهای موجود در طی فرآیند تهویه گرمایی به فضای بیرون تهویه می‌شوند. در عین حال، باید در نظر داشت که این مقدار ناچیز می‌باشد. این موارد مشخص کننده کارایی بالای کوره‌های رطوبت‌زدایی می‌باشند. در ابتدا، از آنجائیکه هوای مرطوب اندکی به خارج از کوره تهویه می‌شود، انرژی باقیمانده در هوای گرم و مرطوب از بین نخواهد رفت. در وهله بعد، به هنگامی که رطوبت موجود در هوا  فشرده گشته و بر روی کویلهای سرد سیستم رطوبت‌زدایی قرار گرفت، گرمای عمل تبخیر بازیافت می‌‌گردد. اغلب کوره‌های رطوبت‌زدایی بگونه‌های ساخته می‌شوند که این انرژی بازیافتی را بتوان در فرآیند خشک‌سازی الوار بکار برد. در حدود Btu 1000 انرژی در یک پوند آب نیاز است تا آب موجود الوار داخل کوره را تبخیر نماید.

 

سیستمهای کنترل کوره در کوره‌های رطوبت‌زدایی، حدود fbm 5000، و یا بزرگتر مشابه با کوره‌های  دیگر می‌باشند. آنها معمولا از سنسورهای دمای مرطوب یا خشک RTD و کنترلرهای ثبات استفاده می‌کنند. کنترلرهای سیستمهای کوچکتر ممکن است از تایمر برای کنترل درصد زمانی عملکرد کمپرسور یا یک نم‌سنج برای فعال نمودن کمپرسور استفاده کنند. اغلب سیستمهای بزرگ ( بیش از fbm 10000) که در فرآیند خشک نمودن الوار چوب سخت از آنها استفاده می‌شود دارای بویلری می‌باشند که از آن به منظور برای گرم نمودن و بهین‌سازی یا تسکین تنشها استفاده می‌‌شود. سیستمهای کوچکتر معمولا دارای عناصر گرمایشی مقاومت الکتریکی هستند که به منظور تحصیل دمای لازم برای شروع بکار کوره، تا میزانی که کمپرسور بتواند انرژی لازم را برای ابقای شرایط مطلوب خشک‌سازی بدست آورد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عناصر گرمایشی را همچنین می‌توان به منظور کسب دمای بالاتر، که معمولا در زمان انتهایی عملیات کوره بدان نیاز می‌باشد، بکار گرفت.

 

کوره های رطوبت زدایی

 

بکارگیری کمپرسور با اندازه مناسب آن منطبق با ضخامت و گونه‌های الوار تحت فرآیند خشک سازی، در کوره‌های رطوبت زدایی، بعنوان یکی از معیارهای بسیار مهم مد نظر می‌باشد. در صورتی که کمپرسور مورد بحث بیش از حد کوچک باشد، خطر بروز لک، پیچیدگی و تاب‌ خوردگی الوار و همچنین ترک خوردگی سطحی وجود دارد. در صورتی که کمپرسور بیش از حد بزرگ باشد، میزان سیکل رطوبت در کوره بیش از حد خواهد بود و از اینرو ممکن است عدم وجود گرمایش کافی عارض شود.
 
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.