مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینان بالغ در انگلستان

کارآفرینان بالغ در انگلستان

کارآفرینان بالغ در انگلستان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۴۰
کد مقاله
MNG40
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینان بالغ در انگلستان
نام انگلیسی
The Grey Entrepreneurs in UK
تعداد صفحه به فارسی
۵۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۷
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینان بالغ
کلمات کلیدی به انگلیسی
Grey Entrepreneurs
مرجع به فارسی
مرکز تحقیقات نوآوری، دانش و توسعه دانشگاه آزاد، انگلستان
مرجع به انگلیسی
Open University, Business School
کشور
انگلستان

کارآفرینان بالغ در انگلستان

چکیده ABSTRACT
این مطالعه مباحث مرتبط با مولفه‌های کاری و مشخصه‌های اشخاصی که دارای خصیصه‌های مشترک سنی- شغلی می‌باشند، را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این خصوص، خط‌مشی‌های کلیدی، تاثیرات بجای مانده و تاثیر سنی بر روی گستره‌ زیادی از فاکتورهای اقتصادی مورد بحث قرار گرفته و توجه ویژه‌ای معطوف به خصیصه‌های شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط شده است. همچنین در این مطالعه، عواملی که موجب می‌شود تا این گروه سنی از افراد بالغ یا پا به سن گذاشته به سمت کارآفرینی جذب گردند و ویژگی‌هایی که آنها را از گروه‌های سنی جوانتر متمایز می‌سازد، مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد. علاوه بر این، بررسی‌های مرتبط با زمان حال و مطالعات گذشته بر روی کارآفرینان بالغ، گروه سنی ثالث و سن کارآفرینان و همچنین تاثیرات آنها بر روی عملکرد شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
این مطالعه مباحث رایج و عمومی، که اقلام زیر نیز از آن جمله می‌باشند، را مورد بررسی قرار می‌دهد: اشخاص بالغ و دارای سن و سال، معمولا از تجارب بیشتری برخوردار بوده، احترام خاصی به عدم وابستگی داشته،‌ از سرمایه‌ اجتماعی، انسانی و مالی بیشتری بهره‌مند بوده و نهایتا در این مرحله از زندگی در مقایسه با افراد جوانتر ریسک پذیری کمتری را تقبل می‌نمایند. از این نظر، بواسطه آنکه اقلام ذکر شده فوق‌ ایده‌آل می‌باشند، زمینه‌های مساعدی برای آنها در جهت شروع فعالیت تجاری فراهم می‌آید. این یافته‌ها نگرش معاصر را ارائه داده و مفاهیم رایج را بوسیله به چالش کشاندن برخی از مهمترین عناصر این بحث، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. این یافته‌ها نقش بیشتری را برای برخی از افراد بالغ جامعه، که دارای خصیصه‌های خاصی هستند، قائل می‌شود. نقشی که درخواست‌های پیچیده خوداشتغالی را مورد تفکر قرار داده و آنها را در تجارت بکار می‌گیرد. این مطالعه همچنین نقش دولت در کمک به کارآفرینان بالغ بمنظور ایجاد بازارهای خاص خود و خلق فرصتهای تجاری همانند پرستاری، مراقبت، بهداشت، تفریح و خدمات مالی و حرفه‌ای را مورد شناسایی قرار می‌دهد.
نقش دولت و سیاستهای آن نیز مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. استنباطات سیاسی نیز بعنوان محرک کارآفرینی بالغ مورد شناسایی قرار گرفته و بعنوان عاملی برای بوجود آوردن یک فرهنگ شرکتی پویا بحساب می‌آیند، فرهنگی که در آن عنصر سنی مهم بوده و مخصوصا افراد بالای ۵۰ سال ، بواسطه ویژگیهای مد نظر این مطالعه ، از اولویت خاصی برخوردار می‌باشند. ارتباطات تجاری و موسسات شرکتی قادر خواهند بود تا مقررات و شرایط خاص خود را با حالت انتخاب بهتری پیاده سازند، که در تطابق با تلاشهای تازه جهت برخورد با مسئله تبعیض‌های سنی و ارتقاء مداومت شغلی و پایداری آن می‌باشد. با ترسیم یافته‌های ما از تحقیق موجود، نگرش رایج مورد بررسی قرار گرفته و ارزیابی مجددی برای سیاست‌گذاران و ارائه‌دهندگان خدمات، بمنظور تداوم پشتیبانی بصورت معنادار و حایز اهمیت، عرضه می‌گردد.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

مقدمه  INTRODUCTION
خط‌مشی کلی جمعیت پا به سن گذاشته که اصطلاحاً در این مطالعه آنها را جمعیت بالغ می‌نامیم، در انگلستان (همانند گروه GOECD یا سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه، اروپا و کشورهای در حال توسعه)، باعث شده است تا مقوله‌های متعدد اجتماعی و اقتصادی، حتی بیش از مسائل سیاسی مطرح شوند. برخی از مهمترین مسایل را می‌توان هزینه‌های رفاه اجتماعی، ناپدید شدن جمعیت فعال، حفظ انتظارات مرتبط با مستمری بگیری و مسائل حقوقی آن در رابطه با جمعیت رو به رشد افراد غیر فعال از نظر اقتصادی و بازنشستگی و برنامه‌های وراثت نامید.
به هنگامی که جمعیتهای انسانی مسن‌تر می‌شوند این مسائل تاثیرات خود بر روی تغییرات وابسته به پرداخت  حقوق و مسائل شرکتی بجای می‌گذارد. شواهد گردآوری شده از کشورهای دیگر نشان می‌دهند که خوداشتغالی افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، تاثیرات مهمی را بر روی سیکل زندگی آنها بجای می‌گذارد. آنالیز داده‌های کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه خود بعنوان یک گواه برای احتمال افزایش خوداشتغالی در سنین بالاتر می‌باشد (بلنچ فلاور و همکاران، ۲۰۰۱). همانند ایوانز و لیکتون (۱۹۸۹) بلنچ فلاور و همکارانش (۲۰۰۱) این روال را بعنوان حرکت آهسته اشخاص در گذار به مرحله خوداشتغالی در خلال زندگی کاری خود توضیح می‌دهند. این تغییر و تحول با اکتساب شرایط لازمه و قرارگیری در محیط‌هایی که فرصتهای بیشمار در آنها وجود دارند، بصورت شدیدتری نمود خواهد یافت (ایوانز و لیکتون، ۱۹۸۹). همچنین می‌توان موقعیتهای آسانتری را براساس شرایط سنی برای ورود به کارآفرینی بوجود آورد (بلنچ فلاور و همکاران، ۲۰۰۱).
به هنگامی که رویه‌های کلی خوداشتغالی ارتقاء می‌یابند، تعیین آنکه در کدام سن این موارد بصورت ویژه‌ای می‌توانند تاثیر داشته باشند مشکل‌خواهد بود. بطور مثال، ایوانز و لیکتون (۱۹۸۹) عنوان نمودند که خوداشتغالی تا اوایل ۴۰ سالگی رشد می‌یابد و پس از آن تا سن بازنشستگی بصورت یکنواخت و پایدار تداوم می‌یابد. هنز (۱۹۹۱) و برورو (۱۹۹۸) این نکته را تاکید نموده‌اند، ولی در عین حال مشخص می‌نمایند که خوداشتغالی به میزان قابل توجهی حتی برای اشخاصی که در سنین ۶۵ سالگی عمر خود می‌باشند نیز تداوم داشته است. داده‌های سال ۱۹۹۸ LFS نیز همچنین این موضوع را در خلال سالهای ۱۹۹۵ الی ۱۹۹۸ تایید نموده است، و بالاترین میزان تراکم خوداشتغالی و مدیران مرتبط با آن را بین سنین ۵۰ الی ۵۴ سالگی تخمین می‌زند. این برآورد در مقایسه با مدل مشابهی می‌باشد که در آن کلیه کارکنان رده سنی ۳۰ الی ۳۴ سالگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. با این وجود، افت فاحشی در نسبت مدیران خوداشتغال در سنین ۵۵ الی ۶۴ سالگی بروز می‌نماید. این افت مشخص می‌سازد که بسیاری از این مدیران می‌بایست برنامه‌های مرتبط با بازنشستگی خود را تا سن ۵۰ سالگی تنظیم نموده باشند.
شدت مشارکت ممکن است از یک گروه به گروه دیگر تغییر کند. بطور مثال، مطالعات انجام پذیرفته در خصوص خوداشتغالی در بین اقلیت‌های قومی این نکته را تایید می‌کند که گرایش بسمت خوداشتغالی با افزایش سن بیشتر می‌شود (کلارک و دیرنتواتر، ۱۹۹۸). این الگو همچنین در بین اشخاصی که از حالت حقوق‌بگیری به حالت خوداشتغالی تغییر شغل می‌دهند نیز متغیر است. همچنین تغییر این الگو برای اشخاص خوداشتغال، با توجه به افزایش سن آنها،  دیده شده است. خوداشتغالی ارائه دهنده یک مسیر غیر تبعیض‌آمیز در جهت استقلال اقتصادی برای اقلیت قابل توجهی از گروه‌ سنی بزرگسالان می‌باشد. با این وجود، عقیده بر این است که افراد بیشتری می‌توانند از این مزیت‌ها استفاده کنند.
برحسب یافته‌های استوری (که در تایمز مالی، ۲۰۰۲، منشر شده است) به هنگامی که چنین مشارکت افزایش می‌یابد، نرخ حیات شرکتهای جدید بریتانیا که بوسیله اشخاص دارای ۵۰ الی ۵۵ سال سن شروع به کار نموده‌اند بیش از دو برابر شرکتهایی بوده است که بوسیله افراد جوانتر ۲۰ الی ۲۵ سال افتتاح گردیده‌اند. یکی از راههای شناسایی بهتر کارآفرین بالغ بررسی انگیزه‌ها، محرکها، خصیصه‌ها و همچنین موارد مرتبط با سن و فاکتورهای دیگر آنها می‌باشد، که خود مستلزم انجام بررسی دقیق‌تر، مخصوصا برای شرکتهای خوداشتغال، است. اهمیت تمرکز بر روی این گروه بواسطه این مطلب است که این تمرکز می‌تواند ارائه دهنده راه‌حلی بالقوه برای بسیاری از مشکلات شغلی و فشارهای بازار کار بر منابع دولتی باشد.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

اصطلاحات   TERMINOLOGY
بررسی اصطلاحات بکار گرفته شده در این مطالعه به منظور فهم بهتر این گروه و ممانعت از بکارگیری واژ‌ه‌ها بجای یکدیگر مفید می‌‌باشد. اصطلاح کارآفرینان بالغ را می‌توان برای مواردی بکار برد که خصیصه‌های زیر را داشته باشند:
  • کارآفرینان رده سنی ثالث
  • کارآفرینان گروه سنی نخست
  • کارآفرینان ارشد
  • کارآفرینان مسن‌تر
  • کارآفرینان ارشدتر
  • و کارآفرینان دارای خط‌مشی ثانویه
هیچگونه اجماع کلی در خصوص وجود معیار خاصی برای مشمول نمودن اشخاص در گروه کارآفرینان بالغ و یا مواردی که تشخیص دهنده سن دقیقی برای این گروه باشد وجود ندارد. بطور مثال سن اشخاص در زمان مستمری ‌بگیری، سن آنها در زمان مقاطعه‌کاری و نهایتا سن آنها در زمان بازنشستگی، هیچکدام معیار خاصی برای مشمولیت این دسته از افراد بحساب نمی‌آیند. ارک‌بور (۱۹۹۵) واژه کارآفرین ارشد را بکار گرفت تا اشخاصی که دارای مشاغل مربوط به خود بوده ، بدون توجه به اندازه شرکت،  و سن آنها نیز بیش از ۵۰ سال می‌باشد را تشریح نماید. بکاس و هومن (۱۹۹۴) در مقابل واژه کارآفرین دارای خط‌مشی ثانویه را بکار گرفته، تا بدین وسیله اشخاصی که مدت زمان طولانی دارای مشاغل خاص خود بوده و هم اکنون به سن ۵۰ سالگی رسیده‌اند را تشریح نمایند. در مقابل، کارآفرینان نسل سوم یا گروه سنی ثالث کارآفرینانی می‌باشند که دارای شرکتهای با اندازه کوچک و متوسط خاص خود بوده و سن آنها بین ۵۰ و ۷۵ سال می‌باشد (بلک‌برن، هرت و اوریلی، ۲۰۰۰، بلک‌برن، مک‌این‌تاش و نورس، ۱۹۹۸)، اما در این گروه سنی اشخاص دارای سن بیشتر وجود نداشته و همچنین در برخی از مواقع این گروه به معنی اشخاصی می‌باشند که بیش از ۵۰ سال داشته و شرکتهای خاص خود را تاسیس و پایه‌گذاری کرده‌اند.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

خط‌مشی‌ها در انگلستان  TRENDS IN UK
این مقاله نسبت به انجام یکسری از بررسی‌ها و تحقیق و تفحص‌ها اقدام نموده تا آنکه اطلاعات بیشتری را در خصوص خط‌مشی‌ها و مشکلات مرتبط با شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط در بریتانیا بدست آورد و بر این اساس نگاه دقیقی را به موارد ضمنی و تلویحات نیروی کار ارشد یا بالغ، بر روی پدیده خوداشتغالی، داشته باشد. سیر تکاملی پیش‌بینی شده ساختار سنی یک جامعه بر مبنای فرضیه‌های مرتبط با آمارهای نفوس و نرخ زاد و ولد در آینده و امید به زندگی استوار می‌باشد، ضمن آنکه سطح جریان مهاجرت انسانها و ساختار سنی آن نیز در این امر دخیل می‌باشد.
امید به زندگی در بریتانیا افزایش یافته است و در آینده نیز این مورد تا ۵ سال افزایش ‌خواهد یافت. این تاثیر قابل توجه می‌باشد، آن هم به هنگامی که اشخاص در سال ۲۰۳۱ به ۶۰ سالگی می‌رسند. در این هنگام آنها برای یک دوره ۲۰ الی ۲۵ سال حیات اضافه را تجربه خواهند نمود. تغییرات مرتبط با توزیع سنی و امید به زندگی از قبل آغاز گشته و تاثیرات مناسبی را بر روی جامعه بجای گذاشته است و همچنین این تاثیرات بر روی بخشهای تجاری نیز تداوم خواهد یافت. وابستگی سن پیری و نسبت آن (نسبت بیش از ۶۵ سال سن در برابر سن ۲۰ الی ۶۴ سالگی) بصورت میانگین ۲۲% در کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه مشخص شده است و این نسبت تا ۵۰% نیز در حال افزایش می‌باشد (ویسکو، ۲۰۰۱).
در انگلستان برحسب بازار کار دولتی و خط‌مشی‌های مرتبط با مهارت اشخاص (DFEE، ۲۰۰۰) میزان افزایش جمعیت در خلال سالهای ۱۹۹۸ الی ۲۰۱۱ ۴/۱ میلیون نفر (۴%) می‌باشد، اما این میزان در خلال ۴۵ سال دارای رشدی معادل ۴/۳ میلیون (۱۶%) خواهد بود، شامل ۱ میلیون رشد در بین افراد ۵۵ ساله و افراد گروه سالخورده. تاثیرات افزایش سنی جمعیت و همچنین بحرانهای مرتبط با حقوق و مستمری آنها بصورت نامناسبی بر روی شرکتهای کوچک تاثیر می‌گذارد. این تاثیرات بوسیله نرخهای مرتبط با سن اشخاص در سهام شرکتهای کوچک و نرخهای حیات شرکتهای کوچکتر بصورت حادتری خود را نشان می‌دهند (SBS ، ۲۰۰۴). تاثیرات مستقیم این پدیده بر روی احتمال کاهش میزان سرمایه‌گذاری در شرکتهای کوچک و محصولات آنها (نو‌آوری) و توسعه کارمندان (سرمایه‌ اجتماعی) می‌باشد که خود نتیجه تاثیر مالی بحرانهای مرتبط با حقوق بازنشستگان و افت مصرف بواسطه افزایش سنی بوده و همچنین دارای تاثیر غیر مستقیم بر روی روال سنی مالکیت شرکتها نیز می‌باشد (سورنسن و استوارت، ۲۰۰۰).

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

مسائل کلیدی   KEY ISSUES
برحسب نظر اتاق بازرگانی بریتانیا، بیش از یک سوم مشاغل بریتانیا در صورتی که دولت آن کشور تصمیم بگیرد نسبت به برداشت حق سنی مرتبط با بازنشستگی اقدام نماید، متحمل ضرر و زیان خواهند شد.  بر حسب  بررسی انجام شده بر روی ۱۲۰۰ شغل، که در گستره‌ای از کلیه بخشهای تجاری صورت پذیرفت، مشخص شده است که ۳۶% از کارکنان عقیده دارند که تصمیم‌گیری از سوی خود آنها، و نه دولت، برای تعیین سن بازنشستگی بسیار مهم است. اتاق بازرگانی بریتانیا عقیده ‌دارد که داشتن حق تعیین سن بازنشستگی برای مشاغل، بمنظور مدیریت بهینه نیروی کار، یک امر الزامی می‌باشد. بر این اساس، کارکنان دارای انعطاف‌پذیری لازم در جهت تطابق و توافق در زمینه مسائل کاری خود پس از سن بازنشستگی خواهند بود (برداشت یا حذف سن بازنشستگی موجب صدمه دیدن تجارت بریتانیا خواهد شد، ۱۲ نوامبر ۲۰۰۴، سن و موارد مرتبط با آن، قوانین و مقررات. مستمری‌ بگیری. نویسنده: منیجمنت ایشیوز نیوز).
در صورتی که میزان دو سوم از ۸/۳ میلیون مورد از شرکتهای دارای اندازه کوچک و متوسط در انگلستان موارد مرتبط با شغل خود را قبل از اکتبر ۲۰۰۶ مورد تجدید نظر قرار نداده باشند، آنها خود را در معرض دادخواست مرتبط با تبعیض‌های سنی خواهند دید.  به هنگامی که ۹ نفر از ۱۰ نفر  مدیران تجاری اعتقاد دارند که امر سرمایه‌گذاری در مسائل آموزشی و دوره‌های مربیگری برای تحصیل موفقیت ضروری است، تقریبا  ۴/۱ از این عده تفکر می‌کنند که هزینه و زمانی که آنها باید صرف آموزش علمی نیروی کار مسن‌تر نمایند، تاثیر منفی بر روی قابلیت سوددهی و بهره‌وری تجارت آنها خواهد داشت. آکسالومکاری اظهار می‌دارد که در سال ۲۰۰۶، که اولین سالی می‌باشد که نیروی کار انگلستان دارای کارکنان بیشتری در سنین ۵۵ الی ۶۴ سالگی در مقایسه با کارکنان دارای سن ۱۶ الی ۲۴ سال می‌باشد، کلیه مشاغل می‌بایست نسبت به پشتیبانی از پدیده سالخوردگی نیروی کار انگلستان اقدام نمایند (شرکتهای کوچک و متوسط در معرض ادعاها یا دادخواستهای مرتبط با سن، ۲۹ نوامبر ۲۰۰۵، ؟ سن‌گرایی. موارد قانونی و حقوقی، نویسنده: منیجمنت ایشیوز نیوز).
اسلوب‌شناسی / روشها و مجموعه اطلاعات  METHODOLOGY AND DATA SET
اسلوب‌شناسی شامل انجام تحقیقات دفتری می‌باشد، که مبنای آن ۲۰ منبع منتشر شده تحقیقاتی دولتی است که بعنوان شواهدی موثق از آنها استفاده شده و بسیاری از آنها خود دارای منابع ثانویه و اطلاعات دست اول از منابع مختلف دیگر می‌باشند. محدوده دسترسی‌های مورد استفاده در این مطالعات شامل بررسی‌های کمی به کیفی می‌باشد. با این وجود، از تحقیقات اولیه نتیجه گرفته می‌شود که، به هنگامی که تحقیقات دیگر (بادکلیز، ۲۰۰۱، بلک‌برن، هارت و اوریلی، ۲۰۰۰، کلارک و اریت‌واتر، ۱۹۹۸، استوری و درین، ۲۰۰۲) مسایل زیادی را در خصوص انگیزه‌های خوداشتغالی و موانع آن بطور کلی خاطر نشان ساخته بودند، بیش از ۵۰ مورد از تجارب کسب شده تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. از اینرو، اسلوبی که در این مقاله بکار گرفته شده است شامل پوشش کلی از مقوله کارآفرینان بالغ یا سالمند، در گروه‌های سنی ثالث، سن کارآفرینی و عملکرد آنها می‌باشد.
مبنای شواهد تجربی  EMPIRICAL EVIDENCE BASE
تحقیقات دفتری آشکار ساخت که سطح قابل توجهی از موارد درک شده در خصوص اقلام زیر موجود می‌باشند:
  • بازار کار
  • شرکتهای کوچک
  • اهمیت گروه سنی در اقتصاد
  • مسائل مرتبط با این گروه سنی بصورت کلی
  • اشخاص مسن‌تر و مسائل مالی
  • مسایلی که گروه‌های محروم خاص صرف نظر از سن با آنها مواجه می‌باشند.
  • اشتغال کارکنان مسن‌تر
  • موانع خوداشتغالی، با داشتن موارد بسیار کمی در خصوص موانع خوداشتغالی در بین افراد بالای ۵۰ سال
کنفرانس IGU که در سال ۲۰۰۴ در انگلستان تحت عنوان «گروه سنی ثالث و شرکتها، واکنشهای مرتبط با مسائل و خط‌مشی‌ها» برگزار گردید، یک بازنگری آپدیت شده و مفید را درخصوص دلایل علاقه بدین موضوع مورد بررسی قرار داده است و در ضمن خاطرنشان می‌سازد که:
متاسفانه امروزه اطلاعات بسیار اندکی در خصوص امکان بالقوه کارآفرینی هر شخص در گروه رده سنی ثالث وجود دارد. اغلب تحقیقات،  همچنین هزینه‌های عمومی سرشار، بیشتر برای فهم ارتقاء کارآفرینی در گروه سنی جوانترها تخصیص داده شده است.
مواردی که تحقیقات دفتری آن را نشان می‌دهند عبارتند از این موضوع که تاکنون ما اطلاع کاملی در خصوص این اشخاص نداشته و نمی‌دانیم که چگونه می‌بایست آنها را مورد پشتیبانی قرار داد تا بر شک و تردیدهای خود به سمت پیمودن این مسیر غلبه نمایند.
به نظر می‌رسد که بین ایده‌ها و تجارب کارآفرینی گروه سنی ثالت، از نظر داشتن احساس مناسبی برای آنها، انشعاب و دوگانگی خاصی وجود داشته و همچنین مقاومتهایی نیز در برابر پیاده‌سازی این ایده‌ها وجود دارد. در حالیکه، قادر می‌باشیم تا نسبت به برشمردن موانع پیشرو این گروه سنی، بصورت توارثی و زیرمجموعه‌های آن، اقدام نماییم،     تحقیق جاری توانایی کافی را برای مشخص کردن اولویت‌های این اهداف به منظور مخاطب قراردادن آنها را نداشته و مخصوصاً نمی‌تواند کلیه موارد مرتبط با خود اشتغالی سطح بالا برای گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۴ سال را مشخص نماید. نکته آشکار برای این گروه سنی آن است که گستردگی زیادی در بین آنها وجود دارد، این گستردگی طیف بزرگی از مدیران دارای تجربه و امکانات مناسب تا اشخاصی که از محرومیت‌های مختلف رنج می‌برند، را در بر می‌گیرد.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

خصیصه‌های کارآفرینان بالغ  GREY CHARACTERISTICS
تعداد مشاغلی که به وسیله اشخاص بالاتر از ۵۰ سال تاسیس می‌شوند رو به افزایش است. بر این اساس، تحقیقات بارکلی، اشخاصی که بعنوان کارآفرین بالغ یا درحقیقت کارآفرینان مسن خوانده می‌شوند، مسئول تاسیس ۱۵ درصد از شرکت‌های نوپا در انگلستان و ویلز می‌باشند. این میزان در مقایسه با یک قرن پیش که این میزان ۱۰ درصد بوده است افزایش یافته است. کارآفرینان قدیمی‌تر نیز مسئول ۵۰ درصد از تاسیس شرکت‌های نو پا در مقایسه با ۱۰ سال قبل می‌باشند. بارکلی در این خصوص اظهار می‌دارد که، «سن ۵۰ سالگی برای کارآفرینان بعنوان سنی مطرح می‌باشد که هم اکنون باید آن را در اقتصاد انگلستان به حساب آوریم». اطلاعات حاصل شده از آمار نفوس مشخص می‌سازد که صاحبان صنایعی که سن بالایی را دارند از میزان رشد مناسبی برخوردار بوده‌اند. بر این اساس می‌توان گفت که هم اکنون برای اشخاص سالخورده‌تر کار بعد از سن۵۰ سالگی بعنوان پدیده‌ای شایع به حساب می‌آید.
این پدیده درحقیقت بازتابی از ترکیب امروزی جمعیت می‌باشد. بیش از یک سوم جمعیت درسال ۲۰۲۵، در مقایسه با میزان یک چهارم کنونی، دارای سن بیش از ۵۵ سال خواهند بود. عدم اشتغال، بازنشستگی یا عدم رضایت شغلی مواردیست که موجب می‌شود تا افراد مسن‌تر نسبت به ایجاد شرکتهای خاص خود اقدام نمایند. تقریباً یک پنجم موارد تاسیس شده به وسیله افراد مسن در این رده جای گرفته‌اند. بیش از نیمی از اشخاصی که نسبت به تاسیس مشاغل خود اقدام می‌کنند، آن دسته از مشاغلی را بر می‌گزینند که قبلا در آن تبحر داشته‌اند.
با این وجود، نسل قدیمی‌تر تمایل به تولید مبالغ کمتری، در مقایسه با کارآفرینان جوانتر، دارند. میزان میانگین گردش معاملات برای افراد بالای ۵۰ سال ۷۰۰۰۰ هزار پوند می‌باشد، که در مقایسه با میانگین ملی آن یعنی ۱۰۴ هزار پوند جالب توجه می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که مدیران صاحب مشاغل دیگر از فشار کمتری در مقایسه با مدیران جوان‌تر برخوردار می‌باشند. بر این اساس تنها ۲۷% از آنها متکی به درآمد خانواده بعنوان تنها منبع درآمد می‌باشند. همچنین از نظر این مطالعه اشخاص مسن‌تر بنظر دارای تفکرات مشخص‌تر و آشکارتری درخصوص اهداف خود و موانع پیش روی آنها می‌باشند. در این خصوص می‌توان گفت که ۴۳% از مشاغل نوپای تاسیس شده بوسیله اشخاص مسن‌تر قبل از تاسیس خود دارای برنامه‌هایی در این خصوص بودند، اما برای اشخاص کمتر از ۵۰ سال برنامه‌های تاسیس شرکت، که قبلا بر روی آنها تفکر شده است، تنها به میزان ۲۳% بوده است. تحقیقات لازم جهت انجام این مطالعه، در ماه آوریل با استفاده از ۴۷۳ مورد از مشاغل دارای حجم معاملات کمتر از ۱ میلیون پوند، صورت گرفته شده است.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

توضیحات رشد  EXPLANATIONS FOR GROWTH
چه چیزی کارآفرینان بالغ را جهت افزایش فعالیت‌های کارآفرینی مستعد می‌سازد؟
در این خصوص یکسری از تعاملات مختلف وجود دارند که تشریح کننده خط‌مشی جامعه افراد بالغ در خصوص خوداشغالی و ایجاد اشتغال می‌باشند (بورورا، ۱۹۹۸، کلارک و درینک‌واتر، ۱۹۹۸، مک‌گریگور و تی‌ریک،‌ ۱۹۹۸). فاکتورهایی که بعنوان عوامل رانشی خوانده می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:
  • معایب بازار کار
  • عدم اشتغال
  • عدم توانایی یافتن شغل مجدد
  • تبعیضات سنی
  • کاهش فرصتهای مربوط به خط‌مشی شغلی در شرکتهای سنتی
  • عدم کفایت حقوق بازنشستگی
  • عدم وجود مقررات و برنامه‌های مرتیط با مستمری‌بگیری و بازنشستگی
از طرف دیگر،‌ یکسری از عواملی که بعنوان فاکتورهای کششی معروف هستند از قرار زیر می‌باشند:
  • فرصتهای تجاری
  • استقلال
  • خط‌مشی‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری گروهی
  • رشد در زمینه داشتن اطلاعات خدمات اقتصادی
  • افزایش شناسایی مشاغل خانگی
نیاز برای کسب درآمد احتمالا بعنوان بزرگترین محرک خوداشتغالی مطرح می‌باشد، اما باید در این زمینه راحتی شغل را نیز در نظر داشت. داشتن علاقه شغلی خود بعنوان یک عنصر کلیدی برای شروع یک شغل مطرح می‌باشد. فرصت داشتن مهارتهای شغلی و مشغولیت‌های حرفه‌ای، که هر شخص اطلاعات کافی را در خصوص آن دارا می‌باشد و یا کاری که قبلا برای انجام آن مزد دریافت می‌نموده است، بعنوان یکی از انگیزه‌ها و محرک‌های قابل توجه در راه‌اندازی مشاغل مطرح می‌باشد. این انگیزه‌ها مخصوصا به هنگامی که با چشم‌انداز عدم اشتغال همراه می‌شوند بصورت نمایان‌تری خود را نشان خواهند داد.
اشخاص سالم، شغل سالم  HEALTHY PEOPLE, HEALTHY BUSINESS
در گزارش دولتی HM، «فرصت‌های شغلی- پاسخ به چالشهای مرتبط با سن در قرن ۲۱»، آشکار گردید که اشخاص مسن‌تر در زندگی امروزی دارای عمری طولانی‌تر بوده و نسلهای بعد نیز بر این اساس از عمری طولانی‌تر بهره خواهند برد. یکی از نکات قابل توجه در این زمینه سن ملکه مادر در کشور انگلستان می‌باشد که هم اکنون ۱۰۱ سالگی تولد خود را جشن گرفته است. سطوح بیش از صد سال در سالیان اخیر بیشتر گردیده و شواهدی دال بر افزایش عمر در تعداد پیامهای تبریک مرتبط با اشخاصی که به سن ۱۰۰ سالگی خود می‌رسند از سوی ملکه مبین وجود این حقیقت در جامعه می‌باشد.
نه تنها اشخاص مسن‌تر داشتن عمری طولانی‌تر را با بهداشت و وضعیت جسمی سالم انتظار دارند، بلکه انتظارات مرتبط با زندگی سالم نیز در طی ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است. تا سال ۲۰۵۱ مردان انتظار خواهند داشت که ۱۹ سال بیشتر عمر نمایند و این انتظار برای زنان ۲۱ سال طول عمر بیشتر خواهد بود. یکی از دست‌آوردهایی که موجب افزایش طول عمر انسان گردیده است، پیشرفت‌های سریع در زمینه بیولوژی و پزشکی می‌باشد.
در صورتی که پیشرفت‌های بهداشتی انسان بدین صورت باشد، پس چرا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای درخصوص بهداشت و سلامت شغلی وجود ندارد؟
این قیاس بوسیله آر- تی- هون مارگارات بکت ام پی در بیانیه‌ای چنین تصریح گردیده است:
ارتباطات شغلی، پشتیبانی قابل ملاحظه‌ای را برای بخش شرکت‌های دارای اندازه کوچک و متوسط فراهم کرده است. آنها در حقیقت بوجود آورنده یک ارتش کوچک درجهت کمک به مشاغل به منظور یافتن راهکارهای مربوط به خود و یافتن شکل اصلی خود و همچنین مواجهه با چالشها و مشکلاتی می‌باشند که در قرن ۲۱ با آنان روبرو می‌باشیم، تا براین اساس بتوانیم فرصتهای این قرن را نصیب خود سازیم.
تلویحات سیاسی   POLICY IMPLICATIONS
در خصوص ترغیب کارآفرینی بالغ، می‌توان مجموعه‌ای از سیاستهای با ارزش، همراه با اهداف مدنظر آنها، را برای دولت متصور نمود. دلیل اتخاذ چنین سیاستهایی را می‌توان در داشتن زندگی بهتر و طولانی‌تر دنبال نمود. در این اثنا باید توجه داشت، در حالیکه تحمل بار مسئولیت‌ها بر روی نیروی کار جوان‌تر متمرکز می‌باشد، رفاه و خدمات مستمری ‌بگیری بهتری برای اشخاص مسن‌تر حاصل می‌گردد. نیروی کار بالای ۵۰ سال دیگر نه تنها به عنوان یک اقلیت به جای مانده معرفی نمی‌شوند که از اشتغال ونیروی کار برخوردار نیستند، بلکه بواسطه تجارب آنها می‌توان گفت که اشخاص مسن دارای منبعی از اطلاعات با ارزش هستند. خود اشتغالی معرف فرصتی است که براساس آن می‌توان نسبت به سرمایه‌گذاری برروی دانشهای مربوطه اقدام نمود تا آنکه موارد مرتبط با زندگی را فرا گرفته و در عین حال موانعی که کارکنان با آن مواجه هستند را به حداقل رسانده تا  آنکه نهایتا، تنها به جای تحصیل سود صرف،  بتوان از این موهبت‌ها بهره برد.
بر این اساس، فرآیندهای مرتبط با سن، بطورگسترده‌ای درشکل‌گیری ملزومات بخش خصوصی مثمرثمر بوده است و حال می‌بایست گفت که آیا دولت هیچ کمکی را برای تحصیل فرصتهای مساوی برای این گروه سنی درنظر می‌گیرد یا خیر؟ چه راهکارهایی موجود می‌باشد تا به استفاده از آنها گروه‌های سنی مختلف در امر راه‌اندازی شرکت‌های تجاری ترغیب و تشویق شوند؟ چه کارهایی را دولت می‌بایست انجام دهد تا بر موانع مرتبط با سن و یا حذف این موانع اقدام نموده و بر آنها فائق آید؟
پشتیبانی قانونی   Statutory Support
از جمله موارد انجام یافته در این خصوص ارائه لایحه‌ای است که در آن مسائل تبعیض سنی در نظرگرفته شده است، لایحه ۱۷ اکتبر۲۰۰۵٫ بر این اساس، ما خواستار آن هستیم تا واکنشهای خود را بصورت یک آنالیز، در خصوص این لایحه در سه ماه نخست سال ۲۰۰۶، قبل از تصویب آن در مجلس ارائه نمائیم. این لایحه در اول اکتبر ۲۰۰۶ در مجلس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیش نویس این لایحه از قرار زیر می‌باشد:
  • جلوگیری از تبعیضات نامتعادل سنی درخصوص اشتغال وآموزش کسب و پیشه.
  • وجود نیاز به توجیه یا تغییر سن افرادی که در کمتر از سن ۶۵سالگی بازنشسته می‌شوند.
  • به وجود آمدن وظیفه‌ای جدید برای کارفرمایان، به منظور توجه به درخواست کارکنان خود جهت ادامه کار خود فراتر از سن بازنشستگی.
  • ملزم ساختن کارفرمایان جهت اطلاع نوشتاری یا کتبی به کارگران خود، ۶ ماه قبل از آنکه موعد بازنشستگی آنها فرا رسد. این امر موجب می‌شود تا کارگران بتوانند برنامه بازنشستگی خود را مورد بررسی قرار دهند.
  • حذف محدوده سنی بالا به منظور عدم اخراج نامناسب، و پرداخت حقوق عدم اشتغال، که این بر اساس به کارکنان قدیمی‌تر اجازه داده می‌شد تا از حقوق مساوی، بر اساس این لایحه استفاده کنند، حقوق که مساوی با کارگران جوانترخواهد بود، البته بجز آنکه بازنشستگی واقعی درخواست شده باشد.
  • شامل نمودن مفادی مرتبط با تحصیل مزیتهای اشتغال و مستمریهای شغلی.
این مقررات همچنین محدویت‌های سنی را برای موارد زیر ملغی می‌نمود:
پرداخت‌های قانونی مربوط به بیماری، پرداخت‌های قانونی زایمان، پرداختهای پذیرش و همچنین پرداخت‌های مختلف دیگر. علاوه بر این، قواعد نهایی نیز در این مفاد گنجانیده شده که شامل پرداخت‌های عدم اشتغال می‌باشد که نشات گرفته از بررسیها و اظهارات سهام داران مربوطه است.
 

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

راهکارهای خاص  Specific Initiatives
راهکارهای ملی  National
موسسه پرایم، که مسئله خود اشتغالی را برای این گروه سنی ملی ترویج می‌نماید، نسبت به معرفی راهکارهایی که هدف از آنها غلبه بر برخی از مشکلات و کسب استقلال اقتصادی می‌باشد اقدام نموده است، که معروفترین این راهکارها وامی است که بعنوان وام دقیقه ۹۰ خوانده می‌شود.
موسسه پرایم بعنوان تنها سازمان ملی بشمار می‌آید  که خود را وقف کمک‌رسانی به مردم بالای ۵۰ سال سن، برای تاسیس شرکتهای خاص خود، نموده است. مدیر اجرایی پرایم لوری ساف در این خصوص اظهار می‌دارد:
من عمیقا اعتقاد دارم که شما می‌بایست دارای فرصتی برای انجام وظایف خود و داشتن استقلال جهت تاسیس مشاغل خود، که توانایی برپایی آن را دارید، باشید. اینگونه شرکتها ممکن است برای همه اشخاص نباشند، اما من می‌دانم که هر یک ازشما دارای تجربه زیادی بوده و همچنین از استعدادهای سرشاری برخودار هستید. پرایم در کنار شما آماده است تا کمک نماید تا قفل بسته خوداشتغالی را باز نماید. لطفاً با ما تماس داشته باشید ما برای خدمت‌گذاری آماده هستیم.
 
راهکارهای محلی  Local
در مقابل، شعبه تن‌سایدجنوبی شرکت پرایم با اختصاص بودجه ارتقای شرکتها سعی دارد تا به اشخاص بالای ۵۰ سال که مستخدم نبوده و مواجب اندک و ناکافی را داشته و یا آنکه مستمری بازنشستگی اندکی در این ایالت دریافت می‌دارند کمک نماید. همچنین راهکارهایی برای کمک به اشخاصی زیر نیز اندیشیده شده است: افرادی که قدرت تاسیس شرکتهای تجاری خاص خود را ندارند، دارای تجربه اندکی هستند، هیچگونه خانواده یا همسایه‌ای که بتواند آنها را در این امر یاری کند ندارند و از حمایتهای سیستم‌ پشتیبانی تجاری نیز بهره‌مند نیستند. این پیشنهاد سعی دارد تا خلأ جاری را برای اینگونه از اشخاص پر نماید.
یک کارگر کلیدی شرکتی، که بعنوان یک نیروی کار مجزا به فعالیت مشغول است ممکن است به جستجوی اشخاص بالای ۵۰ سال باشد. هدف از این جستجو باز نمودن دریچه‌ای برای تاسیس شرکتهای تجاری و پاشیدن تخم ایده‌های شغلی موثر و همچنین ایجاد ارتباط تنگاتنگ با دیگر موسسات نظیر مراکز شغلی، که به انتقال مزیتهای بالقوه به بالفعل شغلی علاقه دارند، خواهد بود. بر این اساس منفعتهای بالقوه نصیب اشخاص، خانواده‌ها یا جوامع خواهد شد. نقش یک کارمند کلیدی در این خصوص ترکیب عوامل و عناصر مختلف، نظیر مهارتهای اشخاصی که قابلیت کار دارند، مشاورین، آموزش ‌یاران، اشخاص روحیه‌بخش و اشخاصی که امور سخت را  تبدیل به امور سهل‌الوصول می‌نمایند و یافتن اینگونه اشخاص در هر کجای ممکن نظیر گروههای استیجاری یا کرایه نشینان، جوامع مستمری‌بگیر و مراکز بهداشتی و غیره می‌باشد. این پروژه در نظر دارد تا نسبت به بوجود آوردن یک پل مستحکم و نیرومند شرکتی اقدام نماید و برای این کار در ابتدا امکان عملیاتی‌سازی این پل را نشان داده و سپس اشخاص را برای انجام چنین هدفی به موسسات پشتیبانی‌کننده مناسب راهنمایی می‌کند.

کارآفرینان بالغ در انگلستان

 

نتیجه گیری CONCLUSION
وجود تلویحاتی در خصوص جمعیت پا به سن گذاشته انگلستان و همچنین نگرانی‌های این گروه هم اکنون بعنوان یکی از اولویتهای سیاستگذاری انگلستان مطرح شده و در عین حال باعث شده است تا فشارهایی برای رشد این گروه به دولت وارد شود. بر این اساس مسایل متعدد اقتصادی و اجتماعی عنوان گردیده است که منشا آنها شامل مواردی چون: افزایش امید به زندگی، افزایش هزینه‌های رفاه اجتماعی و مسایل ناپایدار مرتبط با مستمری‌بگیران بازنشسته و برنامه‌های آنها و همچنین عدم قطعیت در خصوص مسایل توارثی تجاری خانوادگی می‌باشد. دولت قبل از این خود را درگیر این مسایل نموده است و در این خصوص مقاله‌هایی را جهت مواجهه با برخی از این مسایل به رشته تحریر درآورده است. این موارد بدون شک باعث می‌شود که کارآفرینان بالغ و جامعه آنها به وجد آمده و در برنامه‌های مرتبط با تاسیس شرکتهای نو پا اقدام نمایند.
مطالعات متعددی خاطرنشان می‌سازند که تاثیر نسبی فاکتورهای کششی به عنوان عامل اصلی برای برخی از افراد جامعه کارآفرینان بالغ در گذشته مثمرثمر بوده و آنها را ترغیب به راه‌اندازی شرکتهای خاص خود نموده است. بطور مثال، فرصتهای شغلی نظیر مراقبتهای بهداشتی، پرستاری، تفریحات و توریسم، و همچنین مواردی نظیر داشتن استقلال و همچنین تقاضا برای کار برای خود، یا همان رییس خود بودن، خط‌مشی‌های مرتبط با این مسایل، رشد در میزان دانش و خدمات اقتصادی، افزایش شناسایی مشاغل خانگی، از جمله موارد مدنظر در این عرصه می‌باشد. علاوه بر این، عوامل رانشی نیز به صورت فزاینده‌ای اهمیت می‌یابند، که علت این اهمیت ناشی از مداخله دولت و ارائه برنامه‌ای در جهت تغییرات قانونی به منظور تحصیل حق تساوی هست. از جمله برخی از مواردی که تحت بررسی و اقدام قرار دارند می‌توان از موارد زیر نام برد : عدم مزیت بازار کار، عدم اشتغال، عدم توانایی یافتن مجدد یک شغل، تبعیض سنی، کاهش فرصتهای سنتی روالهای شرکتی، عدم کفایت بودجه‌های بازنشستگی، عدم کفایت مقوله‌های مرتبط با بازنشستگی و مستمری‌بگیری. برحسب گزارش اتاق بازرگانی بریتانیا، در صورتی که دولت نسبت به حذف حقوق مرتبط با سن بازنشتگی کارکنان اقدام نماید، یک سوم مشاغل بریتانیا دچار ضرر و زیان می‌گردند. در صورتی که شرکت‌های بریتانیایی مقررات کاری خود قبل از اکتبر ۲۰۰۶ مورد تجدید نظر قرار ندهند در حدود دو سوم از ۳/۴ میلیون مورد از مشاغل کوچک و متوسط بریتانیا خود را در معرض دعاوی مرتبط با تبعیضات سنی پرهزینه خواهند دید.
این مطالعه مباحث مشهور را در این زمینه مورد بحث قرار داده است و در آن مواردی نظیر تجربه بیشتر افراد مسن، احترام به استقلال، داشتن سرمایه بیشتر اجتماعی، انسانی  و مالی و عدم ریسک پذیری در سطح بالا، در مقایسه با افراد جوان‌تر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. از این طریق ایده‌های مطرح شده در این مطالعه، زمینه‌های لازم را برای شروع مشاغل تجاری بوجود آورده است. علاوه بر این، تحقیقات بارکلی بانک نشان می‌هد که در انگلستان شرکتهایی که توسط افراد مسن‌تر تشکیل گردیده‌اند در خلال پنج سال مهم دوره حیات اولیه خود ۷۰% شانس ادامه بقا داشته، درصورتیکه این میزان برای شرکتهایی که توسط افراد جوانتر تاسیس می‌گردد ۲۸% می‌باشد. این مطالعه پاراداکس مرتبط با کارآفرینان بالغ در خصوص داشتن خصیصه‌های لازم و مقوله‌های بالقوه در جهت فرصتهای بهتر تحصیل موفقیت را مورد بحث قرار داده، اما این موارد را تبدیل به فعالیتهای کارآفرینی ننموده است.
در صورتیکه دولت خواسته باشد در این امر مداخله نموده و فرصتهای مناسبی را برای تاسیس شرکتها از طریق جامعه کارآفرینان بالغ فراهم آورد، در ابتدا می‌بایست به آنها کمک نماید تا موانع حضور آنها در این عرصه رفع گردد. آنها می‌بایست به این نکته پی‌ببرند که کل جامعه افراد مسن قابلیت تبدیل شدن به عنوان افراد کارآفرین را نداشته و این بحساب آوردن کل جامعه آنها در این خصوص امری اشتباه می‌باشد. از اینرو آنها می‌بایست به دنبال افرادی در این گروه باشند که زمینه‌های لازم برای تبدیل شدن به فردی خود اشتغال در وی وجود داشته باشد و همچنین بتواند دیگران را نیز بکار گمارد. همانگونه که این یافته‌ها تاکید دارد، جامعه افراد بالغ به عنوان یک گروه بسیار نامتجانس تلقی شده که دارای نیازها و انتظارات بیشماری می‌باشند. بر این اساس افراد این جامعه را می‌توان بر مبنای محدودیتها، منطق، سبک زندگی، مجموعه‌ انتظارات، آرزوها و درجات مختلف اعتقاد آنها طبقه‌بندی نمود. در این خصوص یکسری از فاکتورها وجود دارند که بر روی مشارکت و تداوم حضور کارآفرینان بالغ در مسایل تجاری تاثیرگذار می‌باشند، شامل: اندازه خانواده، موقعیت مالی، بهداشت و مراقبتهای بهداشتی، حقوق مستمری ‌بگیری، رفاه اجتماعی، تبعیض و مسایل مرتبط با کار گروهی. البته لازم به ذکر است که یک یا دو مطالعه انجام گرفته در این خصوص معرف عدم توزیع نامناسب گروههای سنی در امر کارآفرینی است. بطور مثال افراد سنین ۵۰  الی ۵۴ سالگی به ظاهر بالاترین میزان مشارکت در امر تاسیس شرکتها داشته‌اند.
آیا می‌بایست نسبت به ترغیب و تشویق اینگونه از افراد اقدام نمود و یا اینکه گروههای جوانتر و یا گروههای مسن‌تر را مورد ترغیب قرار داد؟ بطور وضوح، تلویحات سیاسی در این خصوص را می‌بایست مشخص کرده تا انگیزه کافی برای کارآفرینان بالغ مهیا گردد و بر این اساس نسبت به بوجود آمدن یک فرهنگ شرکتی پویا که در آن سن بعنوان  یک عنصر مهم مطرح می‌باشد و سنین بالای ۵۵ سال حرف اول را می‌زنند، اقدام شود. لازم به ذکر است که بهتر است افراد بالای ۵۵ سال را برای تحقق این برنامه در نظر گرفت. موسسات شرکتی قادر خواهند بود این مراودات را بصورت کاملا انتخابی ادامه داده و همراه با تلاشهای جدید خود در این عرصه، در امر مبارزه با تبعیض سنی و ارتقای پایداری و ثبات تجاری اقدام نمایند.
واژه نامه Vocabulary
 
کارآفرینان بالغ
 
Grey Entrepreneurs
 
فاکتورهای اقتصادی
Economic factors
شرکت اقتصادی، سرمایه
Enterprise
شرکت دارای اندازه متوسط
medium-sized enterprise
 
کارآفرینان
entrepreneurs
رفاه
welfare
مسئله سیاسی
political agenda
خود اشتغالی
self-employment
بخشهای تجاری
business sectors
شرکتهای کوچک
small firms
هزینه عمومی
public expenditure
سرمایه‌گذاری
investment
نیروی کار
workforce
بازار کار
labour market
 
اشتغال
employment
 
خود اشتغالی
self-employment
نوآوری
innovation
تحقیقات تجربی
empirical research
تغییر آمار نفوس
demographic shift
دانش سازمانی
organisational knowledge

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.