مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن

ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن

ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۲
کد مقاله
WOD12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن
نام انگلیسی
Equipment for Determining Temperatures of Kiln Dry
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
دمای کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Temperature of Kiln Dry
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 

ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن

کنترل دما در یک کوره خشک سازی بصورت مکرر برای تعیین عوامل عدم خشکی یکپارچه الوار و تفاوتهای دمایی بین نواحی اطراف حبابهای کنترلی (بخش حساس دمایی سیستم کنترل ترمواستاتیک) و دیگر نواحی داخل کوره لازم می‌باشد. در برخی از مواقع، ممکن است لازم باشد تا امر تصدیق این موضوع که دمای نشان داده شده توسط سنسور برای کنترلر- ثبات دارای ارزش دقیق است محقق گردد. این سنجش دمایی معمولا در ناحیه ورودی هوا به بارها صورت می‌پذیرد، با این وجود، گاهگاهی دمای هوای در حال خروج بطور همزمان بگونه‌ای بدست می‌آید که افت دمایی اطراف بار را می‌توان تعیین نمود. بدین منظور از ادواتی نظیر دماسنجهای دیجیتال الکتریکی، دماسنجهای شیشه‌ای مدرج- میله‌ای یا درجه‌ای و در برخی مواقع میزان‌الرطوبه یا نم‌سنج استفاده می‌شود.
 
دماسنجهای دیجیتال الکتریکی
دماسنجهای دیجیتال الکتریکی، که از ترموکوپلها یا تشخیص‌گرهای دمای مقاومت (RTD) بعنوان سنسور یا ادوات بررسی استفاده می‌کنند، سریعا بعنوان ابزارهای کاربردی معمول سنجش در کوره‌های خشک‌کن شیوع یافته‌اند. آنها در مدلهای قابل حمل دستی (شکل ۱) یا مدلهای رومیزی قابل نصب در اتاق کنترل (شکل ۲) مهیا می‌باشند. برای مواردی که از سنسورهای ترموکوپل استفاده می‌کنند، نوع T شکل مفتول ترموکوپل (زوج گرمایی مس یا کنستانتان مس) معمولا در محیط کوره‌های خشک کن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در برخی از مواقع، انواع دیگر نوع J (کنستانتان آهن) یا نوع K (کرومل – آلومل) {کرومل آلیاژی شامل آهن نیکل کرم برای ساخت ترموکوپلهای با حرارت زیاد می‌باشد و آلومل نیز آلیاژی است از نیکل و کرم که جهت ساخت ترموکوپلها بکار می‌رود} نیز کاربرد دارند. اتصالات ترموکوپل در ناحیه سنسور می‌بایست لحیم‌کاری شده و یا آنکه کاملا بهم متصل شوند تا آنکه پیوند و اتصال مطلوب حاصل گردد. برخی از سنسورهای ترموکوپل تجاری در در یک پوشش فلزی عرضه شده‌اند و تا اندازه‌ای شبیه به سنسورهای RTD هستند. تشخیص‌گرهای دمای مقاومت معمولا از نوع پلاتین بوده و کلیه بخشهای سربی آن در پوشش فلزی قرار گرفته‌ است (شکل ۳).

ادوات مورد نیاز برای تعیین دمای کوره خشک کن

دماسنجهای مدرج- میله‌ای
دماسنجهای شیشه‌ای حاوی جیوه که بر روی آن مقیاس دمایی حک شده است مکررا برای کنترل دمای کوره خشک کن مورد استفاده قرار می گیرند. این دماسنج را باید در نقطه‌ای از کوره قرار داد که تحصیل دمای آن مد نظر می‌باشد و به هنگامی که در حال دما‌سنجی است نباید آن را برداشت. البته واضح است که برای خواندن میزان درجه دمای اخذ شده اپراتور کوره می‌بایست بداخل آن رفته و آن را بخواند. در کوره‌های با دمای پایین یا متعارف، در صورتی که دما بالاتر از ۱۲۰ درجه فارنهایت باشد، اپراتور می‌بایست نسبت به پوشیدن البسه محافظتی اقدام نماید، بگونه‌ای که گردن، بازوها و دستها را بپوشاند. همچنین ماسک صورت نیز برای مهیا سازی هوای خنک‌تر الزامی است. در صورتی که کوره‌ای با دمای بالاتر عمل نماید ورود بدان به هنگام کار توصیه نمی‌شود.
بررسی دمایی کوره‌هایی که با دمای پایین یا متعارف کار می‌کنند را می‌توان بسرعت بوسیله قراردهی چندین دماسنج در نواحی مختلف مد نظر انجام داد. در صورتی که دماسنجها را در درون پوشش فلزی قرار دهیم احتمال شکستن آنها تقلیل می‌یابد (شکل ۴). دماسنجهای پوشش‌دار برای سنجش هوای خشک مطلوب می‌باشند، ولی در صورتی که سنجش هوای مرطوب مد نظر باشد، می‌بایست پوشش آن برداشته شود تا آنکه با تماس مستقیم نوک دماسنج جیوه‌ای بتوان دما را اندازه‌گیری نمود.
دماسنجهای ماکسیمم میز برای کنترل دمای کوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. با نصب دو دماسنج ماکسیمم بر روی یک چارچوب و فراهم نمودن فتیله و آب برای یکی از آنها می‌توان نسبت به اندازه‌گیری دمای خشک و مرطوب اقدام نمود. از آنجائیکه تمایل خواندن بالاترین میزان دمایی معمولا وجود دارد، باید در انتخاب محل قرارگیری دماسنج در داخل کوره،  به هنگام خواندن گرمترین دما، حتی برای زمانی کوتاه، توجه کافی را مبذول داشت.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.