مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
 
شماره
۴۹
کد مقاله
WOD49
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
جابجایی الوار و ذخیره سازی به هنگام ترانزیت
نام انگلیسی
Lumber handling and storage in transit
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
جابجایی،  ذخیره سازی،  الوار ، ترانزیت
کلمات کلیدی به انگلیسی
Lumber handling , storage , transit
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 

جابجایی الوار و ذخیره سازی آنها به هنگام ترانزیت

Lumber Handling and Storage in Transit
در صورتی که الوار به خوبی جابجا نگردند، ممکن است الوار خشک مقداری از میزان رطوبت را به صورت مجدد به دست آورده و بر این اساس لازم است تا دوباره تحت روال خشک سازی قرار گیرند. همچنین ممکن است الوار تازه دچار ضایعه لک زدگی یا پوسیدگی شوند. چنین ضایعاتی بصورت کلی غیرالزامی و غیرضروری خواهند بود.
با توجه به روال‌های حمل و نقل متناسب، حتی الوار خشک شدده کوره را می‌توان در طول ایالات متحده جابجا نمود و یا آنکه بوسیله کشتی به بندرهای خارجی حمل کرد، بدون اینکه میزان قابل توجهی از کیفیت آنها از دست رود.
روال انتقال  الوار از کارخانه چوب‌بری به محل‌های کاربری نهایی بصورت مستقیم و یا بصورت کلی فروشی یا خرده فروشی صورت می‌گیرد. الوار نرم معمولا به عنوان الوار تمام شده یا الوار نهایی روانه بازار می‌گردند. الوار سخت معمولا از کارخانجات اره‌بری به سمت تاسیسات چوب کاری به صورت الوار اولیه روانه گردیده و پس از آن ممکن است بر روی این الوار روال‌های خشک سازی و رنده کاری انجام پذیرد. کارخانجات اره‌بری ساحلی نسبت به ارسال الوارها از طریق کشتی‌های اقیانوس پیما به سمت مقاصد داخلی و بندرهای خارجی اقدام می‌کنند.

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

 
انتقال به وسیله کامیون  Truck Transport
میزان قابل ملاحظه‌ای از الواری که بوسیله هوا خشک شده‌اند از طریق کامیون‌ها از مبدا خود که معمولا کارخانجات چوب بری هستند به مقصد خود حمل می‌شوند. دستگاه‌های تریلر تراکتوری معمولا برای حمل این الوار استفاده می‌شوند و در بیشتر مواقع این تریلرها به صورت مسطح بوده تا امر بارگیری و باربرداری از طریق لیفتراک به آسانی صورت پذیرد. براین اساس الوار به صورت محکم به تریلر بسته شده و برای بستن آن می‌توان از زنجیرها همراه با نگهدارنده‌های بار استفاده نمود.
اطلاعات اندکی در خصوص تغییرات میزان رطوبت در طی روال جابجایی الوار موجود می‌باشد. زمان انتقال معمولا کوتاه بوده، و به ندرت از یک هفته تجاوز می‌کند. بدین منوال میزان از دست رفتگی رطوبت در این سفرها اندک بوده و نمی‌توان تغییرات رطوبتی زیادی را بواسطه تغییرات جوی انتظار داشت. بسیاری از کامیون‌های مخصوص حمل الوار دارای سطحی مسطح و صاف می‌باشند و به صورت کامل بوسیله پارچه‌هایی نظیر کرباس یا کتان پوشیده می‌گردند. به هنگامی الوار خشک شده کوره  بوسیله این کامیون‌های روکش‌دار در طی شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب انتقال می‌یابند، چوب‌های بیرونی ممکن است تا اندازه ۳ الی ۷ درصد رطوبت جذب نمایند. این میزان جذب رطوبت ممکن است در خلال یک هفته به وقوع پیوندد و چنین تخته‌هایی، حتی با وجود آنکه عمل بهینه سازی به صورت مناسبی در طی روال خشک سازی بر روی آنها انجام شده باشد، ممکن است دارای فعل و انفعالات خاصی گردیده و سخت شوند. الوار بار شده کامیونی نیز ممکن است بواسطه بارندگی یا پاشیدن آبهای موجود در جاده به روی آنها مرطوب شوند.
الوار خشک شده بوسیله هوا که دارای ارزش بالایی می‌باشند معمولا با پوششهایی نظیر پارچه‌های کرباسی تحت محافظت قرار می‌گیرند (شکل ۱۰-۱۶). الوار دارای رتبه پایین‌تر، مخصوصا در فواصل انتقال کوتاه مدت، به ندرت تحت این گونه محافظت قرار می‌گیرند. برخی از روال‌های محافظتی در طی جابجایی الوار بوسیله کامیون به هنگامی که شرایط رطوبت وجود دارد پیشنهاد می‌شوند. همچنین لازم است تا نسبت به اعمال مراقبت‌های خاص، به هنگامی که امر جابجایی الوار در شرایط آب و هوایی گوناگون مد نظر می‌باشد، اقدام شود.

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

جابجایی ریلی Rail Transport
چند سال قبل، لابراتوار محصولات جنگلی میزان تغییرات در رطوبت الوار نرم که بوسیله راه‌ آهن بر روی واگنها حمل شده و از کارخانجات چوب‌بری ساحل غربی به بازارهای ناحیه میدوست آمریکا منتقل ‌گردیده بودند را مورد مطالعه قرار داد. این مطالعه بار ۵ واگن که الوار دوگلاس را از کارخانجات ساحل غربی به شیکاگو، در اواخر زمستان و پاییز، حمل می‌نمودند  را شامل می‌شود. بر این اساس، میانگین زمان انتقال ریلی در حدود ۵/۱۸ روز برآورد شده که کوتاه‌ترین مدت ۱۴ روز و بلندترین مدت ۲۲ روز می‌باشد. میزان میانگین رطوبت این ۵ واگن در زمان بارگیری ۸% برآورد شده است و همچنین میزان تحصیل رطوبت نیز ۲/۰ است. این مقادیر با میانگین ۱۸ الوار تیت (teat) توزیع شده در خلال جابجایی در هر واگن اضافه گردیده است. در مطالعه دیگری، الوار تست شده دوگلاس با ۸% میزان رطوبت بارگیری شده و در میزان تحصیل رطوبت در طی ۲۰ روز دوران حمل و نقل از ساحل غربی در ناحیه شیکاگو ۸/۰% برآورد شده است. از اینرو، تغییر قابل ملاحظه‌ای در میزان رطوبت الوار خشکی که در واگنهای نفوذ‌ناپذیر حمل و نقل شده‌اند، ملاحظه نشده است.
مطالعه تغییرات رطوبت در الواری که بوسیله راه آهن منتقل می‌شدند، الوار سخت خشک شده بوسیله روال خشک سازی کوره، بوسیله لابراتوار محصولات جنگلی انجام پذیرفت. این محموله‌ها که جزء الوار خشک شده کوره می‌بودند از نوع الوار درخت گردوی آمریکای مرکزی بودند.  این الوار که در واگنهای دارای درب بزرگ و پهن از ناحیه میانه جنوبی می‌سی‌سی‌پی به یک شرکت ساخت مبلمان و اثاثیه در شمال کالیفرنیا منتقل می‌گردید، مسافتی در حدود ۹۰۰ مایل را در بر داشته و هر یک از بارهای حمل شده دارای بسته‌بندی‌های واحد و مشخصی از الوار بوده و برای هر یک از آنها ۴ تست در زمینه آنالیز رطوبت انجام شده بود. تست حمل و نقل از ماه ژوئن تا نوامبر انجام پذیرفته شده و براین اساس میزان افزایش رطوبت کمتر از ۵/۰% گزارش شده بود. همچنین از ماشین‌های متعارف مسطح بصورت گسترده‌ای برای انتقال این الوار خشک استفاده شد که دلیل استفاده از این ماشین‌ها عبارتند از:
  • صرفه‌جویی در زمان جابجایی و همچنین هزینه‌های انتقال.
  • ظرفیتی بالغ بر دو برابر واگنهای معمولی.
  • استفاده از لیفتراک در زمینه بارگیری الوار و براین اساس صرفه‌جویی در زمان بارگیری. همچنین ارتقاء در بسته‌بندی‌های متحدالشکل و واحد این امر را ممکن ساخته بود تا مزیت‌های جالب توجهی را بدون افزایش در میزان رطوبت، حتی برای الوارهایی که به مدت زیاد جابجا می‌شوند، تحصیل گردد.

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

جابجایی بوسیله کشتی Ship Transport
الوار معمولا بوسیله کشتی به آن سوی دریاها انتقال می‌یابند. وضعیت الوار انتقال یافته ممکن است متفاوت باشد و الوار تازه، نسبتا خشک یا خشک شده را در بر داشته باشد. مطالعه‌ای که در کانادا انجام پذیرفت و در آن ۳۳ مورد از انتقالات الواری یک اینچی از کانادا، ناحیه ساحل غربی، به ۵ بندر مختلف  مورد بررسی قرار گرفته‌ نشان می‌دهد که الوار فصلی که در زیر عرشه کشتی‌های ذخیره می‌شوند و ممکن است در این ذخیره‌سازی الوار تازه نیز در کنار آنها حضور داشته باشند، میزان قابل توجهی از رطوبت را جذب نخواهند کرد (جدول ۲-۱۰). این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که الوار کاملا خشک شده در صورتی که بر روی عرشه ذخیره شوند ممکن است میزان قابل توجهی از رطوبت را جذب نمایند، البته لازم به ذکر است که معمولا الوار بر روی عرشه بدین روش ذخیره نمی‌شوند.
تست‌های مشابهی بوسیله الوار دوگلاس ۲ اینچی انجام پذیرفت. الوار خشک شده کوره دارای میزان رطوبت ۹ تا ۱۰% به هنگام بار کردن بوده اند. میزان تحصیل رطوبت الوار بصورت میانگین برای الوار ۲ اینچی  به شرح ذیل می‌باشد:
الواری که در زیر عرشه ذخیره شده‌اند.
الوار خشک …. ۳/۱%
الواری که زیر عرشه ذخیره شده‌اند.
الوار تازه …. ۴/۲%
الواری که روی عرشه ذخیره شده‌اند.
الوار تازه …. ۲/۴%

جابجایی الوار و ذخیره سازی ترانزیت

 

                     افزایش میزان رطوبت الوار (درصد)
انبارشده روی عرشه با الولر تازه
انبارشده همراه با الوار تازه زی عرشه
انبار شده همراه با الوار خشک زیر عرشه
زمان حمل      (به روز)
مقصد
تعداد جابجایی
۷/۴
۹/۲
۵۴
انگلستان
۱۱
۲/۳
۷/۱
۶۶
استرالیا
۱۰
۶/۷
۸/۱
۲/۲
۸۵
آفریقای جنوبی
۶
۵/۶
۷/۳
۷/
۴۷
شرق کانادا
۳
۲/۳
۷/۱
۳۷
ترینیداد
۳
۱/۷
۳/۳
۹/۱
میانگین
الوار استفاده شده: الوار دوگلاس ۱ اینچی خشک شده کوره
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.