مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۴۶
کد مقاله
WOD46
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
محلهای ذخیره روباز الوار برای انجام فرآیند خشک سازی
نام انگلیسی
Open Shed Storage for Kiln Dry
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
محلهای ذخیره روباز الوار ، فرآیند خشک سازی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Open Shed Storage , Kiln Dry
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

محلهای ذخیره روباز الوار برای انجام فرآیند خشک سازی

محلهای ذخیره روباز    
 محلهای ذخیره روباز بعنوان محلی مناسب برای حفاظت از الوار تازه و الوار نسبتا خشک بکار برده می‌شوند. الواری که تحت شرایط میزان کم رطوبت در کوره خشک گردیده است را نیز می‌توان در اینگونه از انبارها برای مدتهای متفاوتی، براساس شرایط آب وهوایی،‌ ذخیره نمود.
یک انبار باز در حقیقت بصورت یک محوطه ذخیره الوار می‌باشد که دارای سقف است. الواری که تا درجه رطوبت ۱۲ الی ۱۴% خشک می‌شوند را می‌توان در اینگونه از انبارها بدون رطوبت دیدگی مجدد ذخیره نمود. شرایط اتمسفری در داخل یک انبار باز همانند شرایط اتمسفری فضای بیرون می‌باشد، به استثنای این موضوع که الوار از تماس مستقیم با آب ناشی از باران یا نور خورشید محافظت می‌شوند. این انبارهای سایه‌دار می‌توانند از هر چهار طرف باز شده و یا آنکه تنها یک طرف آن را باز نمود (شکل ۱). غالبا، طرفی که مشرف بر بادهای شایع می‌باشد را برای آنکه باران به الوار سرایت نکند بسته نگه می‌دارند.
انبار سایه‌دار می‌بایست بر روی یک محوطه باز و دارای زه‌کشی مناسب بنا شود. همچنین باید بزرگی آن به اندازه‌ای باشد تا بتوان نسبت به جابجایی یا حمل و نقل سریع الوار اقدام نموده و همچنین کف آن نیز می‌بایست سنگ‌فرش شده باشد و یا آنکه بوسیله سنگ‌ریزه‌ها یا تخته‌سنگها پوشیده شده باشد و یا برای پشتیبانی از کپه چینی الوار و تحمل وزن ادوات مربوطه می‌بایست سیمان‌کاری محکمی شده باشند. ناحیه سقف نیز همچنین می‌بایست به میزان کافی از زمین فاصله داشته باشد و بتواند در برابر بارش باران و برف از الوار محافظت نماید.
 

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی

 

الوار سبز یا تازه
 
الوار سبز یا تازه را می‌توان برای مدت مدیدی در یک محفظه یا انبار سرباز بدون خطر جدی یا اضمحلال چوبها نگهداری نمود. البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که برای حصول نتیجه بهتر لازم است تا عمل کپه چینی الوار با استفاده از چوب دستکهای خاص آن صورت پذیرد. چنین انباری می‌تواند الوار را در برابر آفتاب، باران و برف محافظت نموده و از این طریق از بروز ترک‌خوردگی‌‌های ناحیه انتهایی و سطوح الوار جلوگیری کرده و همچنین شکاف‌های الوار را نیز به حداقل رساند. بمنظور تحصیل شرایط مناسب آب و هوایی در این انبارها، لازم است تا نسبت به ایجاد فضاهای مناسب و کافی بین نواحی انتهایی و گوشه‌های کپه‌ها اقدام نمود. با اجازه دادن گردش آزاد جریان هوای خارجی، الوار تا حد ممکن زودتر خشک شده و رطوبت ‌آنها نیز کاسته می‌گردد،‌ بر این اساس، در صورت رعایت نکات مربوطه عمل خشک شده بگونه‌ای است که گویی الوار در برابر هوای آزاد قرار گرفته‌اند. زمان خشک‌سازی در یک انبار باز معمولا کوتاهتر بوده و همچنین الوار دارای درخشندگی بیشتری در مقایسه با الواری می‌باشند که در محوطه بیرونی نگهداری می‌شوند، چرا که از مرطوب شدگی مجدد الوار جلوگیری می‌شود.

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی

الوار نسبتا خشک
 
انبارهای روباز دارای محافظت متناسبی برای الوار نسبتا خشک شده می‌باشند. در صورتی که میزان رطوبت بالای ۲۰% باشد، الوار را می‌بایست با استفاده از چوب دستکهای خشک کپه چینی نمود. در صورتی که میزان رطوبت زیر ۲۰% باشد عمل کپه چینی بدون استفاده از چوب دستکها انجام می‌پذیرد تا آنکه میزان خشک شدگی مطلوب بدست آید. البته لازم به ذکر است در صورتی میزان خشک‌شدگی بیشتری مدنظر باشد، در این صورت لازم است تا از وجود چوب دستکها بهره جست.
 

محلهای ذخیره روباز الوار خشک سازی

 
الوار خشک شده در داخل کوره
 
الوار خشک شده در داخل کوره را می‌توان بخوبی در برابر آفتاب، بارندگی و همچنین ذوب برف با قرار دادن آنها در یک انبار روباز محافظت نمود. البته لازم به تذکر است که انبار روباز نمی‌تواند مانع از بروز رطوبت مجدد الوار در زمانی گردد که میزان رطوبت هوا زیاد است. از اینرو، زمان ذخیره‌سازی می‌بایست در طی فصول گرما و زمانی که رطوبت هوا زیاد است، کاهش یابد. کپه چینی الوار را می‌توان با استفاده یا بدون استفاده از چوب دستکها انجام داد. کپه چینی بدون استفاده از چوب دستکها باعث می‌شود تا میزان دریافت مجدد رطوبت بصورت آهسته‌تری در مقایسه با کاربرد چوب دستکها حاصل شود. همچنین لازم به ذکر است که افزایش میزان رطوبت در لبه‌های انتهای الوار و در نواحی بیرونی کپه‌های بدون دستک همانگونه که در شکل ۲ نشان داده شده است بیشتر می‌باشد. تاثیر ذخیره دراز مدت در یک انبار روباز بواسطه میزان رطوبت کپه‌های بدون چوب دستک، و الوار خشک شده توسط کوره در شکل ۳ نشان داده شده است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.