مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن

بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن

بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۴۱
کد مقاله
WOD41
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن
نام انگلیسی
Loading and Baffling Dry Kilns
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
بارگیری، پانلهای کنترلی، کوره‌های خشک‌ کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Loading , Baffling, Dry Kilns
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن      Loading and Baffling Dry Kilns

 بارگیری بیش از اندازه و یا کمتر از میزان مشخص شده کوره‌ها  می‌تواند  بر روی کیفیت فرآیند خشک سازی تاثیر ‌گذارد. در مورد گنجایش بار باید این موضوع را خاطر نشان ساخت که نه تنها الوار باید بصورت درست و مناسب بصورت پشته در کوره قرار گرفته باشد بلکه میزان بار یا کپه‌های الوار نیز باید سازگار با طولهای مشخص شده باشند بگونه‌ای که ابعاد مناسبی را در این خصوص بوجود آورند. این بدان معناست که باید مواردی نظیر فضاهای بین بارها در کوره و فاصله بین جداره‌ها و سقف کوره کاملا بر اساس نوع طراحی کوره رعایت شوند. در صورتی که این فضاها بواسطه بارگیری کم یا زیاد رعایت نشوند، جریان هوا نیز بهمین دلیل تغییر یافته و در نتیجه در زمان و کیفیت فرآیند خشک‌سازی تاثیر می‌گذارد.
کوره‌های بارگیری ریلی Track-Loaded Kilns
در کوره‌های ریلی تکی ، فاصله بین ناحیه بارگیری الوار و ناحیه بالایی پانلهای کنترلی بار نباید بیش از ۴ اینچ باشد. انتهای محموله‌های بار کوره می‌بایست براحتی بهم متصل شوند. در صورتی که این امر بواسطه وجود الوار طویل در ناحیه انتهایی بار میسر نشود، می‌بایست از بوجود آمدن فضای خالی ممانعت نمود. در صورتی که کوره‌ای از یک یا چند محموله بار خود تهی باشد، باید کل بار بطرف یکی از سمتهای کوره کشیده شود و ناحیه خالی بوسیله پانلهای کنترلی از ناحیه سطح قرارگیری بار تا سقف کوره پوشانده شود. در صورتی که دربهای کوره تنها در یکی از سمتها قرار گرفته شده باشد، محموله‌های اندک و پس از آن دیگر محموله‌ها می‌بایست بجای حرکت بسمت انتهای درب کوره بسمت انتهای بسته کوره هدایت شوند.
مراقبت بیشتری برای بارگیری کوره‌های چندریلی  در مقایسه با کوره‌های تک ریلی لازم است. گردش کوتاه هوا، در امتداد حفره‌ها  یا فضاهای خالی، در پروسه بارگیری الوار کوره تک ریلی را می‌توان بوسیله پانلهای کنترلی تنظیم نمود. با این وجود، در کوره‌های چندریلی کاربرد این ادوات ممکن است باعث کاهش گردش جریان هوا در امتداد الوار موجود در دیگر محموله‌ها شود.

بارگیری و پانلهای کنترلی کوره‌های خشک‌ کن

کوره‌های بار- کپه‌ای Package-Loaded Kilns
قرارگیری دقیق کپه‌ها و پانلهای کنترلی بطور ویژه‌ای در کوره‌های بار- کپه‌ای  برای ممانعت از گردش کوتاه جریان هوا مهم می‌باشد.جریان کوتاه در این نوع از کوره‌ها در مقایسه با کوره‌های بار ریلی مهمتر می‌باشد. دلیل این امر نیز سیر بیشتر جریان هوا از ناحیه مبدا کوره به ناحیه انتهایی آن می‌باشد. بطور کلی، هر چه ظرفیت کوره‌های بار کپه‌ای بیشتر باشد، ممانعت از جریان کوتاه نیز مشکل‌تر خواهد بود. به هنگام بارگیری این نوع کوره‌ها قسمت پشتی کپه‌هایی که در ابتدا در ردیف اول بارگیری می‌شوند می‌بایست به صورت محکمی در کنار دیوار کوره قرار داده شوند. کپه ردیف دوم نیز باید بصورتی قرار گیرد که به دیوار روبرویی کپه اول محکم بچسبد. قرارگیری کپه‌ها باید بهمین منوال ادامه یابد تا آنکه کلیه ردیفهای کوره پر شوند. این امر باعث می‌شود تا حداقل فضا برای جابجا شدن کوتاه هوا در امتداد هر دیوار وجود داشته باشد.
در برخی از مواقع اپراتورهای کوره تمایل می‌یابند تا نسبت به اضافه نمودن یک ردیف اضافه کپه به منظور افزایش ظرفیت کوره اقدام کنند. این امر منجر به کاهش فضای مد نظر بر اساس طراحی کوره گشته و باعث جریان هوا بصورت غیریکنواخت در امتداد بار می‌گردد. انجام این عمل چندان  مطلوب نبوده و توصیه نمی‌شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.