ایران ترجمه – مرجع مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین – بخش ۷ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه ۲۰ الی ۱۰۰% رایگان مقالات ترجمه شده

۱- قابلیت مطالعه رایگان ۲۰ الی ۱۰۰ درصدی مقالات ۲- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر ۳ فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.

قیمت

قیمت این مقاله: ۵۰۰۰ تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

شماره       
۶۶
کد مقاله
MNG66
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین – بخش ۷ کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia – Philippines
تعداد صفحه به فارسی
۲۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۸
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
سال      
۲۰۰۵
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 
کارآفرینی خلاقانه در آسیا
 Creative Entrepreneurship in Asia
Asian Productivity Organization
 
 سیاری از تاجران فیلیپین همیشه، اجرای GATT را توصیه می‌کنند. همه معتقدند که موسسات اقتصادی کوچک روستایی در مقایسه با کشورهایی که محصولاتی ارزان‌تر و بهتر دارند و دولت آنها را حمایت می‌کنند، در رقابت پیروز نمی‌شوند. با ایده‌های خوب تجاری، بازاریابی خلاقانه، سرمایه‌گذاری بر روی آموزش کارکنان، آموزش و توسعه دائم محصولات، حتی شرکت‌های کوچک روستایی نیز می‌توانند در بازار جهانی رقابت کنند.
 
تذکر سرمقاله
مقاله مربوط به این کشور در رابطه با کارآفرینی خلاقانه بعنوان نگرش اول شخص (راوی) در بخش روستایی است. بر این اساس اظهارات بصورت اول شخص نقل شده است  چرا که برخلاف مقالات دیگر، در این مقاله نویسنده کارآفرین است.
مقدمه   INTRODUCTION
شاید تعجب کنید که مدیر ارشد اجرایی یک شرکت کوچک برای همه چیز به مدرک نیاز دارد. حقیقت این است که من فقط یک کارآفرین اتفاقی هستم. من رئیس دانشکده کشاورزی و همزمان ده سال مسئول برنامه‌ریزی دانشگاه بیکول، دانشگاهی دولتی در جنوب مانیلا، بودم.
دانشگاه من در فقیرترین منطقه کشور واقع شده است. با وجود نزدیکی این منطقه، به مانیلا، پایتخت ملی و بزرگترین بازار محصولات و خدمات در کشور، این منطقه هنور فقیر مانده است.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

توسعه روستایی و چالش‌های بهره‌وری در فیلیپین
RURAL DEVELOPMENT AND PRODUCTIVITY CHALLENGES IN  THE PHILIPPINES
 
۷۰% منطقه‌ای که من در آن زندگی می‌کنم پوشیده از درختان نارگیل است. خوبی این محصول این است که در منطقه ما که سالانه باران فراوانی دارد خوب رشد می‌کند. هیچ محصول دیگری در چنین محیطی خوب پرورش نمی‌یابد. متاسفانه درآمدی که از نارگیل به دست می‌آید فقط در حدود P۱۰۰۰ به ازای هر هکتار در ماه است. با رشد ۴/۲% جمعیت در فیلیپین، حدود متوسط زمین یک کشاورز به دو هکتار به ازای هر خانواده کاهش یافته است. این وضعیت تقریبا ۷۰% جمعیت کشاورزان را در منطقه من نگه داشته که درآمد متوسط حاصل از کشاورزی آنها ماهیانه ۴۰ دلار است. کشاورزان برای زندگی مجبورند شغل دومی‌در شهر داشته باشند، آنها فرزندانشان را به تایوان یا کشورهای دیگر می‌فرستند تا بعنوان خدمتکار کار کنند یا هر شغل دیگری که پیدا می‌کنند انجام دهند تا به بقای خانواده کمک کنند.
این موضع دلیل اصلی این است که چرا شاخص اقتصادی منطقه ما بسیار پایین است. بهره‌وری بسیار پایین کشاورزان شاخص‌ها را پایین می‌کشد. بیشتر از ۳۰ سال پیش، در موارد توسعه اقتصادی از کشورهای بسیاری جلوتر بود. با این وجود اکنون جزء کشورهایی است که کمترین توسعه اقتصادی را دارند.
با رشد جمعیت و کوچک شدن مزارع، درآمد حاصل از کشاورزی بدون توسعه شرکتهای اقتصادی روستایی کاهش یافت.
مشکل مربوط به پیشرفت کشاورزان در حومه شهر این است که آنها مهارت ندارند و برای گسترش منابع خود نیز به فرصت‌ها و ایده‌های جدید دسترسی ندارند:
۱- عدم آموزش رسمی: کشاورزان فیلیپینی فقط ۵ کلاس سواد رسمی‌ دارند. آنها با سواد هستند ولی هیچ فرصتی برای آموزش رسمی ‌ندارند.
۲- عدم تکنولوژی‌های قابل دسترس برای توسعه زمین: اکثر تکنولوژی‌های توسعه یافته برای برنج و ذرت است. هیچ تکنولوژی قابل استفاده‌ای در سیستم مزارع نارگیل وجود ندارد.
۳- عدم وجود منابع زمینی و سرمایه: اکثر کشاورزان زمین ندارند یا نمی‌توانند از موسسات قرض دهند زمین اجاره کنند. این نیازها آنقدر ساده نیست که آنها را اجابت کرد، حتی در بانک‌های دولتی.
اکثر بانک‌های تجاری فقط در حومه شهر واقع شدند تا سپرده‌ها را جمع‌آوری کنند و وام‌های مربوط به صنایع در شهرها را تامین هزینه کنند. این موضوع گردش پول در مناطق روستایی را بیشتر کاهش می‌دهد.
۴- عدم مهارت‌های سازمانی، تکنیکی و کارآفرینی: تعاونی‌های کشاورزی اندکی در فیلیپین وجود دارد که موفق نشده‌ باشند. اکثر آنها مهارت‌های کارآفرینی و سازمانی لازم را برای شروع تولید هر کاری به غیر از کشاورزی ندارند.
صحیح یا غلط، مادر بزرگ و پدر بزرگ من و فرزندانشان که انقلابی و ملی‌گرا بودند، عدم وجود مهارت‌های کارآفرینی و سازمانی در سیستم آموزشی مستعمری را مقصر می‌دانند. آنها می‌گفتند در تاسیس سیستم آموزشی ما، اسپانیا و آمریکا براحتی خواستار سواد بودند ولی تحت اطاعت و اهداف کنترل شده آنها هرگز نمی‌خواستند که رقیبان تجاری بیشتری را آموزش دهند.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

 
مشکلات تاسیس یک شرکت اقتصادی روستایی پیشرو
DIFFICULTIES OF STARTING A PIONEERING RURAL ENTERPRISE
برای کمک به توسعه سیستم پرورش نارگیل، تمرکز دانشگاه ما با رهبری اینجانب توسعه شرکتهای اقتصادی روستایی بوده است. چنین پروژه‌ای از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا ضایعات پوسته نارگیل را به نوعی الیاف که برای کنترل فرسایش خاک مناسب است تبدیل کند. پوسته نارگیل یکی از بیشترین موارد ضایعات کشاورزی در فیلیپین است. سالانه در حدود ۱۲ بیلیون پوست نارگیل یا  تقریباً ۶ بیلیون کیلوگرم پوسته در زمین‌های کشاورزی خاک می‌شوند. تاکنون من متعجب هستم که چرا این کار را زودتر انجام نداده بودم.
۱- ترس از سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های اقتصادی جدید (عدم روحیه کارآفرینی): شاید به علت عدم وجود منابع تامین سرمایه است که مردم می‌ترسند همه پس‌انداز زندگی خود را صرف معامله‌ای نامطمئن کنند. عدم مقاومت برابر شکست که معمولاً منابع خانواده‌ را از بین می‌برد، معامله‌های اقتصادی را به شغل‌هایی جدید تبدیل می‌سازد که گرچه ظاهراً جذاب می‌باشد ولی دشوار است.
۲- عدم وجود سرمایه معاملاتی یا کمک دولت به شغل‌های جدید: شروع کاری جدید با فرض کردن و بدون داشتن سرمایه واقعی که دانشگاهیانی مثل من ندارند واقعاً دشوار است. امروزه تجارت آنقدر سخت است که حتی بانک‌ها نیز به دستگاه‌های غیر معمولی وام نمی‌دهند. سرمایه معاملاتی در فیلیپین وجود ندارد و درخواست کمک مالی از دولت کاری بیهوده است.
۳- هزینه بالای منابع مالی غیر رسمی: بنابراین کارآفرینان روستایی جدید مثل من باید به سودهای بالای قرض گرفتن از منابع مالی غیر رسمی، دوستان و آشنایان تکیه کنند. بعضی از پول‌هایی که من قرض کردم سود سالانه‌ای بالغ بر ۲۵% داشت.
بنابراین من مجبور شدم از پس‌انداز‌های همسرم استفاده کنم که فقط ۲۰۰۰ دلار بود. البته تاوان این هزینه برای من سال‌ها اطاعت از همسرم بود. قرض کردن از خواهران و برادرانم نیز هزینه اجتماعی سنگینی برایم داشت. آنها ناگهان سهامداران شرکت شدند و من باید به نظریات و پیشنهادات آنها برای رشد شرکت گوش می‌کردم.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

چالش‌های بازاریابی  MARKETING CHALLENGES
یکی از تشخیص‌های ناامید کننده دانشگاهیان یا افراد تکنیکی مثل من که وارد تجارت می‌شوند این است که ۹۰% وقتمان صرف کاری می‌شود که بیش از همه از آن متنفریم: سروکله زدن مستقیم با مشتری.
۱- فصلی بودن بازار صادرات: در آغاز الیافها را به تولید کنندگان کوچک و محلی مبلمان فروختیم ولی چون تعداد آنا زیاد نبود تصمیم گرفتیم به دنبال مقاصد صادرات باشیم.    در یکی از سفرها به اروپا بعنوان مشاور GTZ، از سفارت فیلیپین درخواست کردم که به دنبال مصرف کننده الیاف نارگیل در آلمان باشد. من شرکت کوچکی پیدا کردم که جوت و موادگیاهای دیگر را برای کنترل فرسایش به کار می‌برد ولی قصد داشت محصولاتش را از الیاف نارگیل درست کند و توسعه دهد. این توسعه محصول موفق بود و بازاریابی محصولات در ژاپن و آمریکا نیز راحت شد. آنچه که ما باید به ژاپنی‌ها می‌گفتیم این بود که آلمانی‌ها نیز این محصول را استفاده می‌کنند و آنچه که باید به آمریکایی‌ها می‌گفتیم این بود که که آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها نیز محصولات ما را نیز مصرف می‌کنند.
مشکلی که ما در صادرات محصولمان با آن مواجهیم، به فصل کاشت و برداشت مربوط است که معمولاً از پاییز تا بهار است. ما در این زمینه محدودیت داریم و بعد از یک فصل صادرات، کارخانه‌های ما مجبورند تولید خود را در انتظار فصل صادرات بعدی پایین بیاورند.
ما  تلاش می‌کنیم تا این عدم تعادل را از طریق صادرات به کشور‌های استرالیا و نیوزلند که فصل‌های متضادی دارند و با توسعه بازار محلی از بین ببریم.
۲- نیاز به توسعه بازار محلی: ما با اولین مشکلات در فیلیپین روبرو شدیم زیرا مهندسین کشور با روش‌های به کاربردن گیاهان برای تثبیت خاک آشنا نبودند. استراتژی‌هایی برای بازار فیلیپین توسعه داده شد. از طریق این استراتژی‌ها، میزان فروش صادراتی ما از ۱۵% در سال ۱۹۹۶ به ۱۷% در سال ۲۰۰۳ افزایش یافت.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 
افزایش بهره‌وری در محیطی روستایی
INCREASING PRODUCTIVITY IN A RURAL SETTING
 
شرکت من بعنوان یک پروژه کاهش فقر تاسیس شد. در نتیجه هدف، استخدام کشاورزان بود.
این موضوع در ابتدای کار شرکت مشکلی ایجاد نکرد زیرا من همیشه برای مدیریت کارها در دسترس بودم. گرچه این وضعیت وقتی تغییر کرد که ما یک دفتر در پایتخت زدیم  من مجبور شدم اکثر وقتم را صرف رسیدگی به کار فروش و خدمات شرکت کنم.
تلاش‌های اولیه برای استخدام بازرسان جدید و مدیران سطح پایین‌تر بی‌نتیجه ماند. زیرا دانش آنها در مورد شرکت محدود بود و کارکنان قدیمی‌در برابر این موضوع مقاومت می‌کردند. کارهای بسیار زیادی انجام شد تا مهارت‌های مدیریتی را به کارکنان قبلی که سطح مهارتشان بسیار پایین بود بیاموزیم.
جدول تحصیلات کارکنان به شرح ذیر است:
گرچه شرکت با دو موسسه آشنا شده است که پیشرفت در زمینه تولید را برای شرکت ضروری می‌دانند:
۱- تقاضای بیشتر برای محصول بیشتر و قیمت‌های کمتر
۲- زمان بیشتر برای مدیریت به منظور تمرکز بر بازاریابی
۳- نیاز به توسعه مهارت‌های مدیریتی در بین کارکنان
شرکت‌ ما مراحل زیر را پشت سر گذاشته است:
۱- سرمایه‌گذاری بر روی برنامه‌های آموزش بهره‌وری کارکنان به سرپرستی موسسات دولتی.
این برنامه‌های آموزشی معمولاً رایگان و برای کارکنان چشم بازکن هستند. این  امر باعث می‌شود که نه تنها کارکنان دیدگاهی جدید نسبت به کارشان پیدا کنند بلکه حس اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری نیز پیدا کنند.
۲- انجام سفرهای کاری به شرکتهای دیگر
سفرهای کاری به کارکنان فرصت استراحت و مقایسه مزایا و معایب شرکت با یکدیگر را می‌دهد.
۳- فراهم کردن مهارت‌های آموزشی برای توانا سازی کارکنان به منظور انجام چندین کار. این موضوع کارکنانی با مهارت‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند مثل برقکار و جوشکار. اگر کارکنان چند مهارت داشته باشند، حقوقشان نیز افزایش می‌یابد و شرکت نیز از این طریق سود می‌کند که هزینه‌های مربوط به استخدام یک نفر دیگر را پس‌انداز می‌کند.
۴- توسعه سیستم ثبت محصول به منظور تعیین برودن‌دادهای گروهی
این سیستم برون‌داد هر گروه را تعیین می‌کند و در مورد کار هر گروه می‌تواند تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای انجام دهد.
۵- تعیین اهداف محصول
با زیاد شدن تقاضای محصولات، زمان تحویل و اهداف تولید باید تعیین شود. افزایش محصول تا آنجا که ممکن است بدون افزایش تعداد کارکنان یا منابع به دست می‌آید. مدیریت وکارگران هر دو با این هدف موافقند.
۶- ایجاد سیستم‌های محرک برای تولید
اگر اهداف تولید تعیین شود، محرک‌های گروهی مثل یک ماه اضافه حقوق نیز فراهم می‌شود. سال گذشته کارکنان ما به علت اهداف تولید، در ماه اضافه حقوق دریافت کردند.
۷- برگزاری جلسات آخر هفتگی برای کنترل اجرا، بحث و حل مشکلات
این جلسات برای بررسی کارکنان و نیز حل مشکلات و مواردی که از تلاش برای رسیدن به اهداف تولید حاصل می‌شود. بسیار مفید هستند.
برای اینکه خودمان را از صرف کردن وقت زیاد جهت فعالیت‌های تولید آزاد و بر بازاریابی تمرکز کنیم، موارد زیر را باید انجام دهیم:
۱- به کارکنان خود اعتماد کنیم و به آنها اطمینان بدهیم.
۲- به کارکنان خود اختیار دهیم تا در مورد تولید تصمیم بگیرند.
۳- به کارکنان خود قدرت تحمل بالا در برابر اشتباهات را اعطا نموده و به ازای کار خوب به آنان پاداش دهیم.
۴- کمک معنوی و مادی بیشتر به کارکنان.
در نتیجه آنچه که انجام داده‌ایم، ما تقریبا تولید و فروش خود را در مقایسه با سه سال قبل بدون افزایش قابل ملاحظه‌ای درنیروی کار وهزینه‌های تولید دو برابر نموده‌ایم.
ما علاوه بر این مزیت‌های ذیل را تجربه نمودیم:
۱- هدایت مستقیم کمتر و زمان مدیریت ارشد بیشتر برای فعالیت‌های فروش
۲- درگیریهای کمتر در سقف تولید
۳- اجرت بیشتر کارکنان
۴- مشارکت بیشتر کارکنان در فعالیت‌های شرکت
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

بسمت جلو KEEPING AHEAD
گرچه ما در تولید الیاف نارگیل به منظور کنترل فرسایش در فیلیپین پیش قدم هستیم، با انجام موارد زیر باید از رقیبان خود جلوتر باشیم.
۱- فراهم کردن خدمات تخصصی برای مشتریان: به کاربردن الیاف نارگیل برای کنترل مواد فرسایشی به همراه گیاهانی دیگر جهت حفاظت مناطق ساخت در مقابل فرسایش خاک، برای بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌‌های دولتی، تکنولوژی‌ جدیدی است. شرکت ما به مشتریان در طراحی و ساخت این محصولات کمک می‌کند. شرکت‌های دیگر ظرفیت فراهم کردن این خدمات را ندارند. بنابراین ما برتری بسیار بزرگی داریم و در بازار کنترل فرسایش در فیلیپین غالب هستیم.
۲- ایجاد مهمترین گروه فروش خدمات: اگر ما در کارخانه مجبور باشیم از کارکنانی که مهارت‌های کمی‌دارند راضی باشیم، دفتر فروش و خدمات مهندسی ما در مانیلا باید بهترین نیروی لازم را داشته باشد.
۳- سرمایه‌گذاری بر روی توسعه محصول: برای توسعه محصولات، بررسی دائم نیازهای مشتری از طریق مشاوره ضروری است.
۴- تضمین و تاکید کیفیت برای مشتریان: شرکت ما بهترین کالاها و خدمات را برای مشتریان تضمین می‌کند. هیچ شرکت دیگری در فیلیپین این کار را انجام نمی‌دهد. با این حرکت ما اعتماد مشتری را به خود جلب کردیم و از آن لذت می‌بریم.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

نتیجه گیری  CONCLUSION
با اجرای GATT، افراد بسیاری در فیلیپین می‌ترسند که شرکتهای اقتصادی کوچک کشور در رقابت پیروز نشوند، زیرا نیروی کار و هزینه‌های تولید در کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر کم است.
تجربه شرکت ما نشان می‌دهد که با یک ایده خوب تجاری، سرمایه‌گذاری بر روی توسعه محصول، بازاریابی خلاقانه و سرمایه‌گذاری بر روی آموزش کارکنان، حتی شرکت‌های روستایی نیز در فیلیپین می‌توانند در بازار جهانی رقابت کنند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – فلیپین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.