مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵۸
کد مقاله
WOD58
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای
نام انگلیسی
IMPLICATIONS OF WOODFUEL USE FOR GREENHOUSE
تعداد صفحه به فارسی
۲۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۵
کلمات کلیدی به فارسی
انرژی چوب ، چوب سوخت
کلمات کلیدی به انگلیسی
Wood Energy , Woodfuels
مرجع به فارسی
سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد
مرجع به انگلیسی
UN- FAO
کشور
ایالات متحده

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای

تلویحات مرتبط با کاربرد چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌‍‌ای
 انتشار co2 (دی اکسید کربن)  CO2 Emissions
تلویحات مرتبط با کاربرد چوب سوخت برای محیط زیست جهانی را می‌توان از طریق تخمین گازهای گلخانه‌ای منتشر شده، ارزیابی کرد.
چون ‌co2 یکی از مهمترین گازهای گلخانه‌ای است لذا تنها دی اکسید کربن در اینجا مورد بحث قرار داده شده و جدای از سایر گازها همچون متان و دیگر کربن- هیدروژن در این مبحث بر روی آن تمرکز شده است. هر گونه انتشاری که ناشی ازچوب سوخت‌هاست را می‌توان با انتشار ناشی از سایر سوخت‌های پیشنهادی کمکی مورد مقایسه قرار داد.
با وجود آنکه با سوزاندن چوب در فضا co2 نشر می‌یابد، رشد مجدد مرتبط با سوخت چوب یا همان دی اکسید کربن (co2) فضا را در بر می‌گیرد. به عنوان اولین تخمین می‌توان اظهار داشت که مصرف چوب سوخت عاری از کربن می‌باشد، به این معنی که هیچ گونه انتشار خاصی از کربن به درون محیط زیست وجود ندارد. این تخمین توسط شواهد ناشی از دو مکانیزم غالب حمایت می‌شود. اول آنکه اغلب مصرف چوب سوخت بر اساس محوریت پایدار روی می‌دهد. این مطلب اشاره به استفاده واقعی تمام چوب سوخت‌های تولید شده از زمین‌های غیر جنگلی، ( به عنوان مثال زمین کشاورزی، بیشه‌ها و مزارع و باغ‌های خانگی) و استفاده از اغلب چوب سوخت‌ها از زمین‌های جنگلی دارد. توانایی پایدار اشاره به خنثی‌ بودن کربن دارد، به این دلیل که مقدار یکسانی از co2 که بواسطه سوختن چوب منتشر شده و در فضا پخش می‌شود بواسطه رشد مجدد چوب بازیافت می‌شود. دوم آنکه اگر بقایای ناشی از برش الوار و فرآیندهای مرتبط به تبدیل زمین بر جای مانده و بعنوان چوب سوخت مصرف نشوند، به سادگی توسط فرآیندهای طبیعی تجزیه شده و منجر به انتشار مقادیری از کربن در فضا می‌شود، ( گرچه لزوما در میان گازها، co2 و سایر گازهای گلخانه‌ای به یک شیوه منتشر نمی‌شوند).

 

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

 

آشکارا اگر چوب سوخت‌ها استفاده نشوند مقداری از منابع انرژی کمکی فرعی مورد نیاز خواهد بود و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اغلب کارها و در بیشتر کشورها،‌ پیشنهادهای فرضی سوخت فسیلی خواهد بود، همچون زغال سنگ،‌ گاز و یا نفت. برای کاربردهای کمتر و در کشورهای کمتری توان‌های آبی و بادی می‌توانند یک پیشنهاد فرضی در نظر گرفته شوند ، در حالیکه ظرف ۱۵ سال آینده یا بیشتر گزینه سایر انرژی‌هایی تجدید شونده همچون انرژی ناشی از نور خورشید تحت عنوان کمیت انرژی غیر قابل اهمیت می‌شود. تأثیرات استفاده از سوخت فسیلی بر روی فضای جهانی، احتمالا تبدیل به مدرک بسیار مناسبی شده است. اطلاعات نمونه‌ مربوط به انتشار co2 در سوخت و در هر واحد انرژی از بانک اطلاعاتی زیست محیطی LEAP موجود است (۱۹۹۵ ، SEI).  علاوه بر این، سایر منابع انرژی‌هایی قابل تجدیدی که مورد توجه قرار می‌گیرند،‌ همچون چوب عاری از کربن هستند. این تلویحات مرتبط با مصرف چوب سوخت در آسیا از نقطه نظر محیط زیست جهانی را می‌توان بوسیله برآورد میزان عدم اجتناب انتشار دی اکسید کربن از طریق استفاده از منابع انرژی چوب سوخت را مورد ارزیابی قرار داد. اغلب احتمال می‌رود  که ترکیبی از منابع انرژی جایگزین در هر کشور متفاوت باشد. جهت مطالعه کنونی LPG می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد جایگزین در نظر گرفته شود. این امر موجب تخمین ساده و محافظه کارانه‌ای می‌شود، چرا که در هر واحد انرژی، زغال سنگ در حدود ۳۳% بیشتر و نفت چراغ ۷% بیشتر دی اکسید کربن در مقایسه با LPG تولید می‌‌کند. نتایج در جدول ۱ خلاصه شده‌اند و به صورت جامع در جدول ۲ آورده شده‌اند.
سیاست جهانی زیست محیطی
بسیاری از سیاست‌های کلی مربوط به انرژی چوب و محیط زیست هنوز بر پایه موارد استثنایی استوار می‌باشند، یعنی نسبتاً نواحی اندکی که استفاده چوب سوخت در آنها حالت پایدار نیافته است. همچنین این مورد منجر به ایجاد سیاست‌های جذب خیرین برای افزایش تغییر انتقال مصرف سوخت از چوب سوخت به سمت سوخت‌های فسیلی و یا شکل گسترده‌ای از انرژی‌های قابل تجدید شده است. هر چند از مدارک موجود می‌توان نتیجه گرفت که اغلب استفاده از چوب سوخت با محوریت پایداری صورت می‌گیرد. بنابر این در صورتی که مردم به مصرف چوب سوخت برای مصارف روزمره خود ادامه دهند مزیت بیشتری تحصیل خواهد شد. بر اساس مقدار جلوگیری از انتشار co2، حقیقت استفاده از مقادیر زیادی از انرژی چوب توسط اکثریت از اهمیت بیشتری نسبت به پذیرش استفاده از بخاریهای کارا توسط تعداد محدودی از کاربران برخوردار می‌شود. چنین مشاهداتی ممکن است موجب تغییر مجدد اولیت‌ها در محدوده برنامه‌های حفاظت انرژی چوب شود. بجای هدف داشتن بالاترین میزان راندمان بخاریها که با افزایش قیمت آنها همراه خواهد بود، اولیت‌ها می‌بایست بر اساس راحتی، سلامتی و جذابیت کلی بر حسب قیمت‌های معقول بنا شوند تا استفاده کننده‌های زیادی بتوانند از انرژی چوب استفاده کنند. برای مناطقی که در حقیقت الگو‌های چوب سوخت پایدار نیست. برنامه‌های خاصی که سازگار با آن مناطق است باید طراحی شود.

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

 

نکته‌ها:    Notes:
۱- بر پایه مقادیر مساوی سوخت‌ها استوار است. در صورتی که کارایی بخاریها بحساب آید، مقادیر مربوطه به حدود ۱۲۲% و  اگر ذغال و نفت چراغ پیشنهادهای مد نظر قرار گیرید مقادیر ۲۴% یا بالاتر بدست می‌آید.
۲- کمی بودن تاثیر کلی برنامه‌ای نظیر RWEDP تحت عنوان ذخیره انرژی چوب آسان نیست . چه تعداد از بخاری‌های خانگی بهبود یافته می‌توانند با این سیستم انرژی منطبق شوند؟ کدام قسمت از آن می‌تواند موجب اعتبار RWEDP شود؟ چه مقدار از چوب سوخت توسط هر کدام از بخاریهای بهبود یافته ذخیره خواهند شد ؟ (چین دارای۱۵۰ میلیون و هند ۲۵ میلیون بخاری پیشرفته است). و چه خصیصه‌ای در خصوص کاربران صنعتی و تجاری وجود دارد؟ مشکل مشابهی برای کمی کردن تاثیر انرژی چوب بهبود یافته تحت عنوان جلوگیری از مصرف سوخت فصلی وجود دارد. چه تعدادی از مردم تصمیم می‌گیرند که گزینه های مربوط به بخاری LPG، ذغال سنگ و نفت چراغ، به خاطر اینکه بخاریها چوب سوز سنتی‌شان راحت‌تر است، را رد کنند؟ و یا به خاطر اینکه هنوز شرایط عرضه و تولید چوب سوخت فراهم است؟ مجدداً کدام قسمت از آن می‌تواند موجب اعتبار RWEDP شود؟حتی اگر سخت و یا غیر ممکن باشد، تلاش و ارزیابی تاثیر RWEDP بر روی محورهای منابع سوخت چوب باید وجود داشته باشد. اگر اغلب اطلاعات شناخته شده باشند. به راحتی می‌توان آنها را تبدیل به co2 ذخیره شده نمود.

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

 

نتایج و پیشنهادات
نتایج
۱- انرژی چوب هنوز نیز به عنون زیر گروه اقتصادی مهمی در تمامی کشورهای عضو RWEDP  بشمار آمده و خواهد آمد. مصرف سوخت چوب و سایر سوخت‌های زیست توده در آینده قابل پیش بینی افزایش خواهد یافت. بر این اساس، زمین‌های غیر جنگلی اهمیت خود را بعنوان مهمترین منبع چوب سوخت حفظ خواهند نمود. مصرف انرژی چوب به عنوان دلیل اصلی و کلی جنگل زدایی بشمار نیامده و در آینده نیز چنان نخواهد بود. دلیل عمده نگرانی موجود بودن فی‌ نفسه چوب سوخت نبوده، بلکه توزیع آنها بر حسب نیاز مردم می‌باشد. گروههای ضعیف‌تر در جامعه بویژه زنان و کودکان جزء کسانی هستند که از دسترسی محدود به این منابع انرژی رنج می‌برند.
۲- با توجه به اطلاعات جمع آوری شده برای تمام کشورهای عضو RWEDP، پتانسیل عرضه چوب سوخت از تقاضای چوب سوخت چه در سال ۱۹۹۴ و چه در چشم انداز ۲۰۱۰ فراتر خواهد رفت.
۳- در بنگلادش و پاکستان، همانند نپال تا اندازه‌ای تقاضای موجود چوب سوخت ممکن است پتانسیل عرضه را محدود کند. تا سال ۲۰۱۰ ذخایر ملی مد نظر می‌باشد.
۴- در هندوستان، سریلانکا، تایلند و ویتنام مصرف کلی ملی در سال ۱۹۹۴ توسط پتانسیل عرضه تمرکز یافته محدود نمی‌شود. اما ممکن است تا سال ۲۰۱۰ تغییراتی بوجود آید.
۵- در اغلب کشورهای دیگر عضو RWEDP، پسماندهای حاصل از جنگل‌ها و محصولات کشاورزی موجود، معرف پتانسیل در دست استفاده و مکمل چوب سوخت می‌باشد.
 

چوب سوخت و انتشار گازهای گلخانه ‌ای

 

پیشنهادات
۱- نقش چوب سوخت تولید شده در هر دو نواحی جنگلی و غیر جنگلی باید تشخیص داده شود و بعنوان زیر شاخه اصلی اقتصادی تعیین شود که نیازمند توسعه می‌باشد.
۲- انرژی چوب باید در استراتژیهای عرضه انرژی روستایی در هم آمیخته و اجرا شود و باید بعنوان یک وظیفه معمول برای تمام بخشهای مرتبط نظیر کشاورزی، جنگلداری، توسعه روستایی، انرژی و صنعت در نظر گرفته شود.
۳- چوب سوخت باید بعنوان محصول مهم با در نظرگیری سزاواریهای مرتبط با آن، و نه فقط بعنوان یک محصول جانبی زمینهای کشاروزی، در نظر گرفته شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.