مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس –  ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵۷
کد مقاله
IND57
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
یکپارچه سازی سه خط تولید برای بهره وری بهتر و ضایعات کمتر با استفاده از شبیه سازی ویتنس
نام انگلیسی
INTEGRATION OF THREE PRODUCTION LINES FOR BETTER PRODUCTIVITY AND LOW WASTAGES – WITH USING WITNESS SIMULATION
تعداد صفحه به فارسی
۲۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
یکپارچه سازی, چیدمان یا طراحی و جانمایی کارخانه, خطوط تولید, شبیه سازی ویتنس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Integration, Plant layout, Production lines, WITNESS Simulation
مرجع به فارسی
دپارتمان مهندسی مکانیک، اسلامپور، هندوستان
دپارتمان AME، فناوری های جوی امرسون، آتیت، هندوستان
کنفرانس بین المللی ARF
مرجع به انگلیسی
Mechanical Department, R.I.T Islampur, India; Emerson Climate Technologies, Atit, India
کشور
هندوستان

یکپارچه سازی سه خط تولید برای بهره وری بهتر و ضایعات کمتر با استفاده از شبیه سازی ویتنس

چکیده
این مطالعه تحقیقاتی در شرکت فناوری های جوی امرسون (ECT) در هندوستان انجام شده است. شرکت مذکور در شهر آتیت قرار دارد. این شرکت دارای تاسیسات ماشین آلات بدنه کمپرسور در سه موقعیت مختلف می باشد و تلاش هایی جهت یکپارچه سازی این تاسیسات جهت کاهش فعالیتهای بدون ارزش افزوده و کاهش ضایعات عملیاتی انجام گرفته است. در این راستا، طراحی یا جانمایی و چیدمان مجدد تاسیسات یکپارچه جدید که در بردارنده کلیه گونه های مربوط به مدل های مختلف و نیازهای مشخص شده آنها، با استفاده از روشی خلاقانه و بهره ورانه، مدنظر است. چیدمان کنونی از طریق شبیه سازی مورد بررسی قرار می گیرد. متعاقباً با توجه به یکپارچه سازی فرآیند، ویژگیهای طراحی بررسی و شبیه سازی شده و نتایج آن با چیدمان کنونی مقایسه می شود. نتیجه حاصله معرف کاهش در مساحت کارخانه، حمل و نقل، تعداد ماشین آلات و اپراتورها، و ارتقای بهره گیری از ماشین آلات و ویژگی های کلی فرایند تولید می باشد. بر این مبنا یک سیستم نقاله آنلاین جدید مواد جهت کاهش ضایعات حرکت و حمل و نقل ناخواسته ایجاد گردید.

 

کلمات کلیدی: یکپارچه سازی، چیدمان یا طراحی و جانمایی کارخانه، خطوط تولید، شبیه سازی ویتنس

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۱- مقدمه
در بازار به سرعت در حال تغییر و مشتری مدار امروزی، کلید موفقیت هر یک از مشاغل تجاری به طور اساسی منوط به چگونگی مدیریت خط تحتانی (سود شرکت پس از اینکه تمامی هزینه ها و مالیات پرداخت شد) و در عین حال کار بر روی رشد ویژگیهای خط فوقانی می باشد. حتی برای انجام فرآیندهای مرتبط با خط فوقانی، لازم است تا فرایند رشد را بر مبنای ویژگی های کنترل خط تحتانی مد نظر قرار داد.
فرایند چیدمان کارخانه یا طراحی و جانمایی آن تحت عنوان طراحی و چیدمان تاسیسات در ایالات متحده شناخته می شود. بر این مبنا، چیدمان کارخانه نیز بدین صورت تعریف می گردد که: “انتخاب مقتضی موقعیت تاسیسات و ماشین آلات می بایست به گونه ای انجام شود که نوعی حرکت بدون وقفه و سریع مواد ورودی در امتداد چرخه از قبل تعیین شده فرایند تولید تسهیل گردیده تا آنکه سرانجام این مواد به صورت خروجی و در قالب محصولات و خدمات با حداقل مدیریت مواد و جابجای آنها، و همچنین با کارایی حداکثری  و کیفیت عملیات که منجر به بحداقل رسانی هزینه کلی مجموع فرایندها و عملیات تولید می گردد، روانه بازار شوند”  (N G Nair، ۱۹۹۶).
جامعیت عوامل مرتبط که بر روی ویژگی چیدمان یا طراحی کارخانه تاثیرگذار می باشد نیز در این ارتباط ضروری است. یکپارچه سازی کلیه عوامل به معنای آن خواهد بود که شرکت یا کارخانه مربوطه می بایست قابلیت یکپارچه سازی کلیه منابع الزامی متخصصین، ماشین آلات و مواد خود به منظور حصول یک سطح بهینه از تولید را داشته باشد (M. T. Telsang، ۲۰۱۲).
ابزارها و تکنیک های مختلف برای طراحی و توسعه چیدمان کارخانه ای مورد استفاده قرار گرفته اند. مدلسازی و تحلیل عملکرد شبیه سازی سیستم تولید به عنوان یک ابزار با ارزش در این راستا به شمار آمده که می تواند سبب حصول نتایج بهتری شود. در بخش متعاقب ما این موضوع را مشاهده می نمائیم که چگونه شبیه سازی می تواند در زمینه طراحی مجدد و آنالیز سیستم ماشین کاری مفید باشد.

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۲- روش شناسی
روش به کار گرفته شده در این تحقیق در نمودار بلوکی ذیل نشان داده شده است:
۳- ویژگی های مسئله
شرکت  امرسون (ECT)  تولید کننده  انواع مختلف دستگاه های  کمپرسور رفت و برگشتی می باشد. این شرکت   دارای مجموعه ای از ماشین آلات تاسیساتی در سه منطقه  مختلف  می باشد و این تاسیسات از پنج مدل مختلف جابجایی و حمل استفاده می نمایند. به واسطه این فعالیتهای زیاد بدون در نظرگیری ارزش افزوده (NVA) و ضایعات عملیاتی، شرکت با هزینه های تولید و مشکل از دست دادن کیفیت مواجه می باشد. مدیریت این شرکت سعی در ایجاد یک برنامه جامع تاسیساتی نموده که قابلیت یکسان سازی کلیه گونه های مختلف بر مبنای نیازهای آنها به یک روش خلاقانه را داشته باشد. وضعیت کنونی این شرکت در شکل ۲ نشان داده شده است.

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۴ مطالعه و جمع آوری داده های مرتبط با چیدمان موجود
تنها فرایندهای ماشین کاری بدنه تکمیلی کمپرسور در شرکت انجام می گردد، و مجموعه های نیمه تمام از تامین کنندگان دیگر خریداری می شوند. متعاقباً این قطعات شسته شده و به سمت کارخانه اسمبلی یا مونتاژ قطعات کمپرسور حرکت می نمایند. شکل ۳ نشان دهنده تصویر قطعات، توالی عملیات و چرخه زمانی برای این مورد می باشد:
  1. اسم قطعه: کارتر کمپرسور (بدنه)، ۲٫ مواد استفاده شده: ریخته گری، ۳٫ وزن: ۵/۳ کیلوگرم، ۴٫ شکل استوانه ای (به قطر ۳۰ میلی متر)

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۵- مدلسازی و شبیه سازی چیدمان کنونی
نرم افزار شبیه سازی WITNESS برای مدلسازی و شبیه سازی شرایط کنونی خطوط ماشین کاری قطعه فوق ذکر به کار گرفته شد. داده های حاصل آمده قبلی از مطالعات زمانی برای مدلسازی چیدمان موجود در نرم افزار WITNESS مورد استفاده قرار گرفت. مدل تاسیسات -۱ با استفاده از نرم افزار WITNESS در شکل ۴ نشان داده شده است.
این تاسیسات شامل ماشین آلات با نام آنها، اپراتورها، نواحی ذخیره سازی کالاهای وارده و کالاهای ساخته شده می باشد. پیکان ها نشان دهنده حرکت مواد در سطح کارخانه از ناحیه ورودی به سمت خروجی می باشد. در تاسیسات – ۱ دو نوع ماشین کمپرسور ساخته می شود که تحت عناوین KCE/N و ECZ-P1/P2 مدنظر هستند. در این مدل، قطعات به سمت اولین ماشین حرکت نموده  و  متعاقباً  پس از فرایند ماشین کاری  به سمت ماشین  دوم  ارسال  می شوند.
الف. شبیه سازی چیدمان کنونی
برای تحلیل عملکرد خط کنونی، شبیه سازی با استفاده از نرم افزار WITNESS انجام شده و نتایج آن در جدول ذیل نشان داده شده اند.
ب. داده های ۳ خط مرتبط با شرایط موجود
  1. ظرفیت کلی = ۳۱۷۸ قطعه /۲/۸ شیفت
  2. تقاضا= ۳۳۰۰ قطعه
  3. کسری= ۱۲۲ قطعه
  4. نوع بدنه کمپرسور = ۱) KCE/N 2) ECZ-P1/P2
  5. مساحت کل محوطه ساخت= ۱۰۱۵ m2 (شامل سیستم شست و شو)
  6. تعداد ماشین ها= ۲۶ عدد
  7. تعداد اپراتورها= ۲۹ نفر
  8. حمل و نقل = ۲۲۴/۳۰ کیلومتر
  9. حرکت آنلاین مواد (به وسیله چرخ دستی)= ۷/۵۱ متر.
 

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۶- طراحی مجدد طراحی کارخانه جهت حصول جامعیتی بهتر

یکپارچه سازی سه خط جهت حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده در چیدمان کنونی همانند حمل و نقل بالا، بهره وری ناکافی از منابع و انجام تعهدات از جمله موارد ذکر شده محسوب می شوند. نرم افزار WITNESS به منظور یکپارچه سازی این خطوط بکار گرفته شد.
ورودی به نرم افزار WITNESS:
  1. نیاز = ۳۳۰۰ قطع تقسیم بر ۸/۲ شیفت کاری
  2. توالی عملیاتی جهت ماشین کاری و فرایند کاری کمپرسور (بدنه)
  3. تعداد ماشینها موجود برای عملیات و چرخه زمانی
ایجاد مدل شبیه سازی
در ابتدا در نظر بگیرید که یک ماشین خاص و یک اپراتور برای هر عملیات وجود دارند و مدلسازی در نرم افزار WITNESS انجام می شود. این مورد بر مبنای فرضیه های ذیل است:
شماره سریال، فرضیه ها
  1. قطعات نیمه تمام عمدتاً در انبار در دسترس هستند.
  2. ماشینها را نباید قبل از هر عملیات خاموش نمود.
  3. ماشینها نباید در طی انجام فرایند متوقف شوند.
  4. برای قطعات، لازم است تا از قاعده حسابداری اولین ورودی اولین خروجی (FIFO) استفاده شود.
  5. این مدل انعطاف پذیر بوده و المان های جدید را می توان به آسانی به آن اضافه یا حذف نمود.
  6. هیچگونه توقفی نباید در طی تولید و هنگام مدلسازی اعمال شود.
ویژگی های مدل ایجادی برای اجرای اولیه با استفاده از نرم افزار شبیه سازی WITNESS ذیلاً نشان داده شده است.

یکپارچه سازی سه خط تولید بهره وری بهتر ضایعات کمتر شبیه سازی ویتنس

 

۷- نتیجه گیری
تلاشی جهت ارتقای بهره وری و سوددهی صنعتی از طریق یکپارچه سازی خطوط تولید صورت گرفته است. در این مقاله یکپارچه سازی سه خط تولید که در سه موقعیت مختلف قرار داشت به منظور حذف فعالیت هایی که دارای ارزش افزوده نیستند و همچنین حذف ضایعات عملیاتی انجام شد.
  • نرم افزار شبیه سازی WITNESS برای مدلسازی و تحلیل عملکرد چیدمان کنونی مورد استفاده قرار گرفت. متعاقباً با طراحی مجدد چیدمان موجود راهکارهای یکپارچه سازی با استفاده از نرم افزار WITNESS اعمال گردید.
  • از طریق یکپارچه سازی این سه خط ما توانستیم مساحتی به میزان ۲۱۱ مترمربع را کاهش دهیم و به علاوه تعداد کاهش های دیگر شامل پنج ماشین، نه اپراتور، ۲۲۴/۲۹ کیلومتر فاصله حمل و نقل بوده است و به غیر از این مورد ما در این سیستم قابلیت افزایش بهره وری سیستم به میزان ۴۸/۱۰% را داشته ایم.
  • سیستم نقاله نیز برای حرکت آنلاین مواد به منظور کاهش حرکت و ضایعات حمل و نقل طراحی شد. بنابراین چنین سیستمی قابلیت کاهش تأثیرات یکنواخت کار را داشته که متعاقباً توانست تا رضایت شغلی کارگران را ارتقاء داده و همچنین به حسن نیت سازمان در این ارتباط بیانجامد.
برای تحقیقات آتی با توجه به مدلسازی و تحلیل سیستم تولید، می توان از نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی دیگری نظیر ProModel و FlexSim و یا موارد دیگر استفاده کرد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.