مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سبزه ها و چمن های تزئینی

سبزه ها و چمن های تزئینی

سبزه ها و چمن های تزئینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶۷
کد مقاله
WOD67
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سبزه ها و چمن های تزئینی
نام انگلیسی
ORNAMENTAL GRASSES
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
سبزه ها و چمن های تزئینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
ORNAMENTAL GRASSES
مرجع به فارسی
اداره حفظ و نگهداری منابع طبیعی
وزارت کشاورزی ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
US Natural Resources; Conservation Service; USDA-NRCS
کشور
ایالات متحده

سبزه ها و چمن های تزئینی

علف نی مانند پردار
  Feather Reed Grass (Calamagrostis xacutiflora ‘Avalanche’)
دسته های عمودی این گیاه با طیفی از رنگ های سفید زیبا و برجسته در مرکز و در تضاد با کناره های پایینی به رنگ سبز تیره، خود را نشان می دهند. در بالا کاکل های پر مانند صورتی و سبز رنگی وجود دارد که در اواسط تابستان نمایان می گردند و همان طور که فصل ادامه میابد به رنگ نقره ای و قهوه ای در می آیند و در طول زمستان نیز، همچنان زیبا و به صورت عمودی باقی می مانند. این علف به عنوان علفی نابارور محسوب می شود، بنابراین می توان بدون هراس از افزایش، آن را در مقیاس انبوهی کاشت. خاک مرطوب، مغذی و زه کشی شده را ترجیح می دهد با این حال با خاک رس، خشک یا نمناک و همچنین گرما و خشکسالی سازگار است. در فصل سرما تقریبا همیشه سبز است. این علف دارای ظاهری توده ای شکل است و در برابر تابش مستقیم خورشید رشد مناسبی را دارد. ارتفاع این گیاه تقریبا ۳ الی ۵ فوت و پهنای آن ۱ الی ۲ فوت می باشد.
 
سوئیچ گراس Switch Grass (Panicum virgatum ‘Heavy Metal’)
این گیاه با نام  سویچ گراس آبی (blue switch grass) نیز شناخته می شود و دارای برگ هایی با رنگ آبی متالیک زیبا و پرهای ظریفی از گل های رز می باشد که در بالای ساقه ها در اواسط تابستان ظاهر می گردد. شکل رشد آن به صورت راست و عمودی است و در باران شدید خمیده نمی شود. ساقه ها و برگ ها ی این علف در پاییز به رنگ نارنجی زیبایی تبدیل می شوند و همچنین در راس آن دانه های قرمز آجری رنگ روی کاکل های پر مانند درخشان قرار می گیرند که از اواخر تابستان تا اواسط پاییز به وفور دیده می شوند. این گونه با هر نوع خاک زه کشی شده سازگاری دارد و محیطی که دارای تابش مستقیم خورشید و یا اندکی سایه دار را ترجیح می دهد. این گیاه در شرایط  خاکی  با رطوبت متوسط رشد می کند و در برابر هجوم آهوان کوهی مقاوم است. فضایی برابر با ۳ تا ۵ فوت ارتفاع و ۲ تا ۳ فوت پهنا را برای رشد نیاز دارد.

سبزه ها و چمن های تزئینی

 

جو صحرایی دریای شمالی
 Northern Sea Oats (Chasmanthium latifolium)
این گونه دارای دانه هایی آویخته در راس گیاه می باشد که به صورت خوشه هایی با ساقه های نسبتا قوسی شکل و با شکوه و انبوهی از برگ های راست و عمودی به شکل بامبو خود را جلوه گر می سازد. برگ های سبز رنگ آن در پاییز به رنگ مسی می گرایند. دانه ها در ابتدا به رنگ سبز پدیدار می شوند اما در اواخر تابستان به رنگ برنزه مایل به ارغوانی در می آمده و سپس خشک شده  و  کاهی  رنگ  می شوند.  این گونه با زمستان سازگار است و در این فصل جذابیت زیادی دارد و با هر نوع خاک زه کشی شده ای سازگاری دارد و در محیطی که دارای تابش آفتاب همراه با سایه باشد رشد می کند. قابلیت تحمل در برابر خشکسالی و هوای ابری بدون تابش خورشید را دارد.  ظاهر آن به صورت دسته ای و انبوه می باشد و در زیر سم ها  و پاهای  آهوان کوهی  مقاوم است. ارتفاع گیاه  حدود ۳ فوت و عرض آن به ۱ تا ۳ فوت می رسد.
 

سبزه ها و چمن های تزئینی

 

علف  Fountain Grass (Pennisetum alopecuroides ‘Hameln’)
آرایش کرکی شکل همراه با گلهای نرم این گیاه فضای دلربایی به باغ می دهد. شکل ظاهری رشد آن به صورت شاخه ها و برگ هایی به رنگ سبز تیره، قوسی شکل و در هم فشرده است و یکی از متنوع ترین چمنزارهای تزئینی به شمار می رود. شاخ و برگ های این گیاه در پاییز به رنگ نارنجی و برنزه تغییر می کند و در طول زمستان همچنان زیبا و جذاب باقی می ماند. در اواخر تابستان این گیاه به طیفی از رنگهای نقره ای درخشان تا سفید مایل به صورتی می گراید و خود را مانند گندم های بیرون زده از کلوخه ها نمایان می سازند. این سنبله های گلدار به هنگام تشکیل دانه به رنگ مایل به قهوه ای در می آیند و تا اواخر پاییز به همین شکل باقی می مانند و  برای پرندگان  دارای  جذابیت  بسیاری  می باشد. این گونه خاکی با شرایط نسبتا مرطوب و نیز نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهد و دارای طول ۱ الی ۲ فوت و پهنای۲ فوت می باشد.

سبزه ها و چمن های تزئینی

 

علف چمنزار  
Prairie Dropseed (Sporobolus heterolepsis)
 
این گیاه به صورت بافت فواره ای زیبا و با شکوه با برگ های سبز زمردینی که دارد شناخته می شود. در راس گیاه دانه ظریف کمرنگی وجود دارد که دارای رایحه بی نظیری می باشد و غالبا در شباهت با ترکیب ذرت تازه و برگ گشنیز توصیف شده است. دانه های کاملا  مغذی  مطلوب پرندگان  است و توسط آنها  خورده  می شوند. شکل رشد ظاهری آن به صورت برافراشته و عمود می باشد، اما بعد از رسیدن دانه ها خمیده می شوند. رنگ گیاه در پاییز به زرد طلایی تا نارنجی می گراید. این علف با هر نوع خاک زه کشی شده ای سازگاری دارد و در شرایط خاکی با رطوبت متوسط و نیز در برابر تابش مستقیم خورشید رشد می کند. این گونه دارای ظاهری توده ای شکل و انبوه می باشد و از طول ۱ الی ۲ فوت و پهنای ۲ فوت برخوردار است.

سبزه ها و چمن های تزئینی

 

علف ساقه آبی کوچک
Little Bluestem Schizachyrium scoparium ‘Blaze’)
 
شکل ظاهری  این گیاه به صورت علف های انبوه و عمودی  با برگ های  سبز و آبی  بلند  و  باریک  می باشد. ساقه و برگ های گیاه در پاییز رنگی قرمز و نارنجی تند و قابل توجهی می یابد. دانه های نرم و کرک مانند نقره ای رنگ در اواخر تابستان یا اوایل پاییز شکوفه می زند و در طول زمستان ظاهری تزیینی و زیبا دارد. با انواع گسترده ای از شرایط خاکی همراه با زه کشی سازگار است و محیطی با تابش مستقیم خورشید و نسبتا سایه دار را ترجیح می دهد و قابلیت تحمل خوبی در برابر خشکسالی از خود نشان می دهد. ارتفاع آن بین ۲ الی ۴ فوت و پهنای آن ۲ فوت می باشد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.